Ekana kaatamaan

Kilpapeliä

Onko teidän hirviporukassa kellään kiire saada ampua syksyn ensimmäinen hirvi . Joillakin on käskynjaolta niin kiire että sora lentää renkaista kun lähtevät. Viime syksynä annoin 2 tuntia muille koiramiehille etumatkaa ja silti kaadoin ensin.

5

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Latailija...

Sehän se kaataa, kenen kohdalle ensin tulee sopivaan holliin sopiva hirvi. Onhan se lähettävä reippaasti, mutta tolkulla jos passi perimmäisessä paikassa. Vaikuttaa, ettei sinulla ole juuri kokemusta passituksesta.

• Eipä tarvi passia

Meillä passitusta käytetään minimaalisen vähän koska melkein joka metsästäjältä löytyy oma koira. Jokainen metsästää omalla kantillaan ja kännykällä pietään jahtipäällikkö ajan tasalla.

• 15+3
        Eipä tarvi passia kirjoitti:

Meillä passitusta käytetään minimaalisen vähän koska melkein joka metsästäjältä löytyy oma koira. Jokainen metsästää omalla kantillaan ja kännykällä pietään jahtipäällikkö ajan tasalla.

On itsekästä pyytää yksinään koiran kanssa kun hirvijahti on pääasiassa porukka jahtia. Meillä ainakin harrastetaan sekä ajo että koira jahtia. Koira alueen keskelle ja passit ympärille. Kuten tapana niin hirvikoirahan on käytännössä karkottava "ajokoira" ja kuka tahansa pääsee näin ampumaan hirven ns "siirtyvään haukkuun" Meillä kaikilla on samat mahdollisuudet kaataa hirvi eikä koiramiehet omaa koko jahtia.

• Hätäilijöitä ovat
        15+3 kirjoitti:

On itsekästä pyytää yksinään koiran kanssa kun hirvijahti on pääasiassa porukka jahtia. Meillä ainakin harrastetaan sekä ajo että koira jahtia. Koira alueen keskelle ja passit ympärille. Kuten tapana niin hirvikoirahan on käytännössä karkottava "ajokoira" ja kuka tahansa pääsee näin ampumaan hirven ns "siirtyvään haukkuun" Meillä kaikilla on samat mahdollisuudet kaataa hirvi eikä koiramiehet omaa koko jahtia.

Meillä aloittajan porukassa kun ei passitusta yksinkertaisesti tarvita. Jokainen koiramies pyytää alueella parhaimman kokemuksensa mukaan. Koirattomia otetaan mukaan kävelemään mutta kun tahtovat olla jo ikämiehiä niin pitkiä rupeamia ei voi kulkea heidän kanssa. Heillä on lahtivajalla ollu "talon miehen työt" muuripadan lämmitystä ja nahkonta hommia täyttä lihaosuutta vastaan. Mutta silti en oikein ymmärrä näitä jotka kirmaa päätönnä metsään eka aamuna. Itselläni metsästys perustuu monesti aiemmin tehtyihin havaintoihin olinpaikoista.

• pälvikkeläs

Täällä ekat kauden kaadot tulee jo noin puoli vuotta aiemmin, kun hanget alkaa sulaa ja puiden tyville tulee pälviä, silloin kiiruusti puolison kanssa keväisille pälvipanoille.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe