Ostin pussillisen joulukrookuksen sipuleita. Tarkoitus olisi siis saada ne kukkaan jouluksi. Milloin minun kannattaisi laittaa ne ruukkuihin, etteivät ne kasvaisi ja kukkisi liian aikaisin, tai kenties vasta helmikuussa? Viileäksi säilytyspaikaksi minulla on vain rivitalon tuulikaapin komeron viileä alaosa.
Onko kenelläkään kokemuksia näistä jouluksi kasvatettavista kukkasipuleista?
Joulukrookukset ?
2
315
Vastaukset
- Heps
Pistä vaan ruukkuun ja peitä mullalla,peitoksi riittää n. sentti.Mullan(sipulikukkaturpeen)tulee olla hyvin kasteltu.Sitten vaan 9 asteeseen juurtumaan.Otat sitten 1,5 viikkoa ennen joulua ne sisälle lämpimään, krookus kehittyy nopeasti.Jos juurrutus lpt. on liian korkea ne kehittyy jo silloin liikaa ja jarruna voi käyttää niiden siirtämistä 2-3 asteeseen.
- milloin
...ovat nyt muutaman sentin taimella. Kiitos sulle Heps vinkeistä!
Jään nyt siis jännityksellä odottelemaan saanko niihin vielä kukkiakin. Yritän nyt ohjeittesi mukaan ottaa ne sitten päivänvaloon vähän ennen joulua. Olisihan se mukava jos ne kukkisivat, vaikkei kohdistus nyt ihan jouluun osuisikaan.
Mukavaa joulun odotusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362