Ostin yllä olevan olympuksen nyt kesällä. Todella hyviä kuvia saa näköjään ihan
mukana tulleella 14-42mm objektiivilla. Olen tottunut käyttämään kuvissa päivämäärä
tietoja, ettei tarvitse jälkeenpäin miettiä, milloin kuva on otettu. Tästä kamerasta en
millään keksi miten kuviin saa päivämäärän mukaan. Vai saako sitä ollenkaan?
Olympus E-PM2 päivämäärä kuviin
7
148
Vastaukset
Enpä muista näistä digijärkkäreistä löytäneeni, tosin olen käyttänyt vain Nikon merkkisiä. Filmi aikaan se oli ehkä tarpeen koska siinä ei mukana seurannut exif tietoja mutta nyt pidän sitä tarpeettomana koska aina jälkeenpäin, vaikka 20 vuoden kuluttua sen näkee exif tiedoista jotka on helppoa saada esiin vaikka millä ilmaisohjelmallakin.
- kjfwjehhfgwhe
Enpä ole minäkään ominaisuutta nähnyt, vaikka olen räpeltänyt myös Canonia ja Pentaxiakin.
Filmikameralla se oli joksikin hyödyksi, mutta yleisesti ottaen se vain pilaa kuvan, eikä sitä enää voi käyttää kuin omaksi ilokseen.
Jos välttämättä haluaa, niin tuollaisella pitäisi saada:
http://www.batchphoto.com/howto/add-date/stamp-date.html
http://www.betterjpeg.com/stamping.htm
Noita on enemmän kuin jaksaa lukea.
- saako sitä
Kuvankäsittelyohjelmassa voi helposti siirtää haluamasi kuvaustiedot kuvaan
Päivämäärähän tallentuu metatietoihin, ja on sieltä aina löydettävissä. Miksi sitä tarvitsisi kuvaan laittaa?
- 920
Paperikuvissa ei ole metatietoja. Osalle kuvaajista digikuva on vain välivaihe.
En minäkään tosin paperikuviin päivämääriä tahdo.
Jossain filmikameroissa tiedot tallentui filmille, eipä niitä sieltäkään kovin usein viitsi kaivella.
- Osta oikea
Kamera, ei tuolla lelulla taida onnistua.
- Canonisti minäkin
Olyn EXIF-tiedot ovat ihan samanlaiset kuin muissakin kameroissa. Rungolla ei ole mitään merkitystä tässä mielessä.
Kyse on siitä, minkälaista ohjelmaa käyttää jälkikäsittelyssä. On ohjelmia, joilla EXIF-tietoja saa kuvaan näkymään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5045511Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1194749- 4082214
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292202Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1651150- 621081
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N91001Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll73971Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132948