Nielurisatulehdus, V-penisil, ihottumaa!

Minulla on nyt ollut kuumetta 9.10 asti. Eli jo toista viikkoa. Ja yskää on ollut myös. Sitten kävin lääkärissä, ja saatiin sitten selville että minulla olisi nielurisatulehdus. Hain siihen lääkkeen apteekista, V-penisil nimisen. No, tätä lääkettä(Se on tabletti)olen nyt käyttänyt muutaman 3 päivää. Ja eilen aamuna huomasin yllätyksekseni jaloissa jotain rokkoa muistuttavaa ihottumaa. Kauhistuin, ja luin sitten myöhemmin lääkkeen ohjeista että tämä kyseinen lääke voi aiheuttaa tuli-tai tuhkarokon näköistä ihottumaa. Myöhemmin ihottuma lähti pois. Eikä sitä ollut ennenkuin vähän illalla. Mutta nyt seuraavana aamuna, ihottumaa tuli uudelleen. Ja sitä kutitti kauheasti. Ihottumaa oli paljon enemmän, ja sitä oli myös toisessa käsivarressani. Pitää vain yrittää olla raapimatta mutta vaikeaa se on. Olen vasta 13-vuotias, ja on todella inhottavaa olla kipeänä vielä syys-lomakin meni vuoteessa ollessa.

Niin. Tässä minun tarinani. Onko kellään mitään kokemuksia tästä V-penisil lääkkeestä? Onko jollekkin tullut ihottumaa?

Kiitos jos joku viitsii vastata. :)
66555
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

EHDOTTOMASTI VAIHTOON!!Olet allerginen penisilliinille ja sen johdannaisille!Muista jatkossa AINA mainita se kun olet lääk.vastaanotolla!
Otat nyt HETI yhteyttä lääkkeen määränneeseen lääkäriin,hän kirjoittaa sinulle jonkin muun antibiootin!
Muista toimia heti!Mielellään ei enää yhden yhtä tablettia suuhun.
Voit pahimmassa tapauksessa saada anaf.shokin!

Ihminen voi käyttää penisilliiniä vaikka kymmeniä vuosia,kunnes yht´äkkiä se ei enää sovikaan.
Olet selkeästi allerginen lääkkeelle,ihottuma on oire siitä!!!!

Paranemisia!

Äänestä
  • Pakkauksen ohjeessa luki että tuo lääke saattaa aiheuttaa myös tuhka-tai tulirokon näköistä ihottumaa. Joten en välttämättä ole allerginen.
    Äitini kuitenkin soittaa varmuudeksi lääkäriin ja kysyy tuosta ihottumasta. Ja se se vasta onkin outoa, se ihottuma lähtee aina pois parin tunnin kuluttua siitä kun se on ilmestynyt.

    Toivottavasti en ole allerginen. Sillä siinä ohjeessa todella luki että se voi aiheuttaa ihottumaa.

    Kiitos.

    Äänestä

  • Älä lietso turhaa hysteriaa. On hyvin tunnettua, että todellisten penisilliiniallergioiden osuus potilaiden ilmoittamista on noin 10 %:n luokkaa. Suurin osa penisilliiniallergisiksi tulkituista oireista on mitä ilmeisimminkin erilaisia ihoilmentymiä elimistön reaktioista viruksille ja bakteereille tai mahdollisesti bakteeritoksiineille. Sama tilanne lienee muidenkin antibioottien kohdalla. Eli jäitä hattuun, jos oireet ovat noinkin lieviä.

    Äänestä

  • Myös hoitsu, vanhanmuotoine... kirjoitti:

    Älä lietso turhaa hysteriaa. On hyvin tunnettua, että todellisten penisilliiniallergioiden osuus potilaiden ilmoittamista on noin 10 %:n luokkaa. Suurin osa penisilliiniallergisiksi tulkituista oireista on mitä ilmeisimminkin erilaisia ihoilmentymiä elimistön reaktioista viruksille ja bakteereille tai mahdollisesti bakteeritoksiineille. Sama tilanne lienee muidenkin antibioottien kohdalla. Eli jäitä hattuun, jos oireet ovat noinkin lieviä.

    Meitä vanhempia lääkäri ei uskonut, kun kerroimme tyttäremme olevan allerginen penisilliinille. Siitä oli kyllä maininta terveyskeskuksen papereissa, mutta ei sairaalassa, johon tyttömme joutui tiputukseen vatsataudin takia. Korvatulehdukseen hänelle laitettiin samalla penisilliiniä suoneen, vaikka kielsimme sen. Tyttö sai tosi pahan allergisen reaktion. Lääkäri vain pahoitteli, että vanhemmat usein vain luulevat lapsen olevan allerginen penisilliinille. Lapsen parannuttua hänelle tehtiin sairaalassa lääkealtistustestit, ja hän osoittautui allergiseksi lähes kaikille antibiooteille. Hän voi käyttää vain muutamaa laajakirjoista antibioottia.

    Äänestä

Otettiinko sulta nieluviljely? Suljettiinko mononukleoosi (=rauhaskuume) pois? Mononukleoosi menee helposti sekaisin angiinan ja nielurisatulehduksen kanssa ja jos noihin jälkimmäisiin kirjoitetaan penisiliinikuuri, kroppa usein reagoi ihottumalla. Näin minulle kävi, kun nielutulehdusta lähdettiin hoitamaan penisiliinillä ilman nieluviljelyä: aivan mieletön kukinta koko kroppaan! Ottivat sitten nieluviljelyn ja sieltähän se löytyi! Kuumeilin peräti pari kuukautta, mutta onneksi tuota ei voi sairastaa kuin kerran.

Äänestä
  • Juu. Kyllä ne ottivat sellaisella pitkällä tikulla nielusta jonkun näytteen. Kuume loppui muutama päivä sen jälkeen kun kirjoitin tämän. Ja kuurikin on jo loppunut. Eikä ihottumaa enää ole. Yskittää kyllä vieläkin välillä. Mutta ei enää ole mitään huolta.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Cookie kirjoitti:

Minulla on nyt ollut kuumetta 9.10 asti. Eli jo toista viikkoa. Ja yskää on ollut myös. Sitten kävin lääkärissä, ja saatiin sitten selville että minulla olisi nielurisatulehdus. Hain siihen lääkkeen apteekista, V-penisil nimisen. No, tätä lääkettä(Se on tabletti)olen nyt käyttänyt muutaman 3 päivää. Ja eilen aamuna huomasin yllätyksekseni jaloissa jotain rokkoa muistuttavaa ihottumaa. Kauhistuin, ja luin sitten myöhemmin lääkkeen ohjeista että tämä kyseinen lääke voi aiheuttaa tuli-tai tuhkarokon näköistä ihottumaa. Myöhemmin ihottuma lähti pois. Eikä sitä ollut ennenkuin vähän illalla. Mutta nyt seuraavana aamuna, ihottumaa tuli uudelleen. Ja sitä kutitti kauheasti. Ihottumaa oli paljon enemmän, ja sitä oli myös toisessa käsivarressani. Pitää vain yrittää olla raapimatta mutta vaikeaa se on. Olen vasta 13-vuotias, ja on todella inhottavaa olla kipeänä vielä syys-lomakin meni vuoteessa ollessa.

Niin. Tässä minun tarinani. Onko kellään mitään kokemuksia tästä V-penisil lääkkeestä? Onko jollekkin tullut ihottumaa?

Kiitos jos joku viitsii vastata. :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu