Pari kuukautta vanha laptop jossa pyörii xp sp2 ja f-secure. Ad-warella ja spyspotilla(päivitetty) kone menty läpi niillä monesti. Pahanen mylly kuitenkin menee jumiin säännöllisesti ja vaihtoehdoksi jää virrat pois uudelleen käynnistys. Jumitus saattaa tapahtua jo loggaus vaiheessa, surffailessa tai jos jätän koneen yksin, tai esim. mediaplayer soittaa musaa niin eikös vaan parin tunnin päästä saa vetää töpselin seinästä.
Mikä poikaa mättää? Voisko johtua sp2:sta koska about sen jälkeen tätä ongelmaa alkoi ilmaantua? Asentaisko sen uudestaan? Vai pitääkö vetää uusiks koko xp?
Tosin oon asennellut aika paljon ohjelmia ja vaikeeta enää sanoa mikä sen niistä tekee? Viruksia oon kans poistellu joten olisko mahdollista, että olen hätäpäissäni poistanut jotain windowsin osia. No, kiitti kuitenkin ja kaikesta tiedosta olen kiitollinen!
jumittaa
6
492
Vastaukset
- Harri
poistaa tuo sp2 niin näet onko vika siinä. Ja katso Event Vieweristä olisko siekkä tarkempaa tietoa mikä tuon jumin aiheuttaa.
- Spede
Asensin SP2:n ja viikko siitä niin kone alkoi aika-ajoin jumittamaan, kone meni totaali jumiin n. 10 sekuntia käynnistyksestä joko kirjautumisruudussa tai sitten kun oli ehtinyt kirjautua. Koneen sai käynnistymään ongelmitta kun otti lähiverkkokaapelin irti kytkimestä ja laittoi sen vasta kun käyttis oli pystyssä. No rupes homma harmittamaan ja asensin XP:n uudelleen ja sitten puhtaaseen käyttikseen sp2 asennus. Sen jälkeen on kerran kone jäänyt jumiin samassa paikassa...ihme juttu jotenkin verkkoyhteyksiin liittyy...???
- Spede
Spede kirjoitti:
Asensin SP2:n ja viikko siitä niin kone alkoi aika-ajoin jumittamaan, kone meni totaali jumiin n. 10 sekuntia käynnistyksestä joko kirjautumisruudussa tai sitten kun oli ehtinyt kirjautua. Koneen sai käynnistymään ongelmitta kun otti lähiverkkokaapelin irti kytkimestä ja laittoi sen vasta kun käyttis oli pystyssä. No rupes homma harmittamaan ja asensin XP:n uudelleen ja sitten puhtaaseen käyttikseen sp2 asennus. Sen jälkeen on kerran kone jäänyt jumiin samassa paikassa...ihme juttu jotenkin verkkoyhteyksiin liittyy...???
lokiin ei tule mitään virheilmoituksia...
- jumis
Spede kirjoitti:
lokiin ei tule mitään virheilmoituksia...
Taitaa olla sama vika siis. Mulla jumahtaa myös käynnistys vaihessa useimmiten.
No, poistin nyt SP2:n ja toistaiseksi toiminut ihan hyvin. Pitää odotella pari päivää ja jos vielä alkaa jumittaa niin formatoin koko paskan!
Jos ei jumita, niin yritän asentaa sp2:n uudestaan. - Spede
jumis kirjoitti:
Taitaa olla sama vika siis. Mulla jumahtaa myös käynnistys vaihessa useimmiten.
No, poistin nyt SP2:n ja toistaiseksi toiminut ihan hyvin. Pitää odotella pari päivää ja jos vielä alkaa jumittaa niin formatoin koko paskan!
Jos ei jumita, niin yritän asentaa sp2:n uudestaan.Jumitus aika ajoin jatkuu...Täytyy asentaa XP uudelleen ja jättää tuo sp2 asentamatta. Kävin hakemassa F-Secureen päivityksen niin että XP:n turvakeskus tunnistaa virustorjunnan ja palomuurin, sen jälkeen ehkä on toiminut paremmin, mene ja tiedä. En ehkä ole ehtinyt nyt niin paljoa testaamaan. Koneeni on muuten Fujitsu Siemens Scenic N600...muistia no vasta 256MB DDR, onkohan liian vähän? miten on Jumis onko sun kone vielä jumittanut?
- jumis
Spede kirjoitti:
Jumitus aika ajoin jatkuu...Täytyy asentaa XP uudelleen ja jättää tuo sp2 asentamatta. Kävin hakemassa F-Secureen päivityksen niin että XP:n turvakeskus tunnistaa virustorjunnan ja palomuurin, sen jälkeen ehkä on toiminut paremmin, mene ja tiedä. En ehkä ole ehtinyt nyt niin paljoa testaamaan. Koneeni on muuten Fujitsu Siemens Scenic N600...muistia no vasta 256MB DDR, onkohan liian vähän? miten on Jumis onko sun kone vielä jumittanut?
Olen poistanut sp2:n ja kone mennyt kerran jumiin sen jälkeen. Ja tottakai silloin kun olin kirjoittanut about puolen sivun mittaisen sähköpostin jolloin menetin tietenkin kaiken datan. No, mulla on kärsivällisyyttä vielä. Tuo jumitus saattoi johtua ihan normaalista windowsin käyttäytymisestä. Uskon että toi sp2:n poistaminen kuitenkin paransi asiaa, koska sen jälkeen kone ei ole enää mennyt jumiin log in vaiheessa.
Mulla on kannettava Acer 1355, muistia 512. Ei tämä vika raudasta johdu, kyllä se toi sp2:n syy on. Pitää vielä tarkkailla, parin päivän päästä vois asentaa sp:n uudestaan. Mulla on muuten f-secure ja, voi olla silläkin joku yhteys asiaan...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062551Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938