Kenelläkään henkilökohtaista avustajaa?

voi itku

Olen 35-vuotias sosiaalisten tilanteiden pelosta, paniikkihäiriöstä (ilmenee lähinnä agorafobiana) ja masennuksesta kärsivä naisihminen. Minulla ei ole ystäviä, joiden kanssa lähteä esim. elokuviin tms. ,ja yksin en pysty menemään - tästä johtuen mielenterveystoimistosta suositeltiin, että hakisin henkilökohtaista avustajaa.

Nyt minulle on ilmeisesti myönnetty avustaja, ja koko juttu alkoi ahdistaa - en tiedä, pystynkö viettämään aikaa vieraan ihmisen kanssa, omassa tuttavapiirissä ei ole ketään, jota voisin tehtävään pyytää. En tiedä, onko minusta koko juttuun.

Onko täällä kenelläkään ollut henkilökohtaista avustajaa, ja miten homma on teillä toiminut / sujunut? Mitä olette avustajan kanssa tehneet?

7

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehrthr

      No tavallaan, toinen vanhemmistani on toiminut "avustajanani" kauan.
      Suosittelen että otat koiran, tai miksei kaksi, näinhän julkkis Mauculay Culkin selätti agorafobian, kun oli pakko ulkoiluttaa koiraansa kodin ulkopuolella. Iso turvallinen koira voisi toimia "tukenasi".

    • pakko ei ole mitään

      Haaveilen ystävästä tai jostakusta joka auttaisi kulkemaan kodin ulkopuolella ! Ota ihmeessä tarjottu vastaan , ei ole pakko jatkaa mitään jos et tahdo mutta kokeile ensin !
      En viitsi enää kertoa ,miten pitkään olen kotona ollut mieleni vankina, joskus kirjoitin tänne mutta sain negatiivistä palautetta eikä kukaan uskonut .
      Nyt haaveilen yhä enemmän jostain ihmisestä avukseni , haaveilen erosta ,omasta kodista... mutta sen lisäksi että olen mieleni vanki ,olen myös täysin riippuvainen miehestäni.

    • ota avustaja

      Olen toiminut tukihenkilönä useille henkilöille. Yhdellä oli paniikkihäiriö. Kun kemiat kohtaavat, voi tukisuhde olla antoisa. Tukisuhteemme oli läheinen, silti se oli tukisuhde. Paha puoli kun sellaisilla suhteilla on aina alku ja loppu. Jäimme molemmin puolin kaipaamaan yhteisiä tekemisiämme. Se oli antoisaa aikaa - molemmille. Kävimme monissa paikoissa ja tilaisuuskissa, missä tuettavani ei voinut edes uneksia käyvänsä. Jostain kumman syystä hän uskalsi, rohkeni, osasi. Sanoin että se voima, mitä hän luulee minusta saavansa, on hänessä itsessään, kun vain osaa sen ottaa käyttöön. Ja sopivan henkilön kanssa se onnistuu. Pienin askelin voi sitten ottaa omiakin yrityksiä "ihmisten ilmoille". Aluksi se voi olla vaikka oman kadunpätkän "valloittaminen" (riippuu missä asuu) ja kulkeminen päästä päähän. Aluksi pätkä, lopuksi 5 kilometriä.

      Kävimme elokuvissa, kansalaisopiston harrastepiireissä, uimahallissa, kuntosalilla, puistoissa kävelemässä jne.

      Vieraan ihmisen kanssa on ihan hyvä tehdä kaikenlaisia asioita. Joskus jopa parempi kuin tuttujen, kun tutuhan kuitenkin usein jotenkin säälivät. Eivät kohtaa tasavertaisina. Ota avustaja ilman muuta. Pitäähän sitä jotain uskaltaa. Rohkeasti. Tsemppiä!

      • saattaapiolla

        Moikka! Missäpäin etsit avustajaa ja millaisilla tunneilla :) ?


    • Pakko kysyä että missäpäin suomea asustelet kun voist esim täältä löytää ystävän/avustajan? :)

      • Voi itku

        Pirkamaalta, tunteja on ilmeisesti 30 kuussa.


    • ontaas

      Vittu jätkät, nainen etsii itselleen kokenutta ja asiasta tietävää avustajaa arkensa avuksi, ei treffiseuraa hakevaa miestä joilla mahollisesti taka-ajatuksia ja jotka vain nyökytyttelevät ja toistelevat ''kyllä se siitä'' naisen kertoessa avun tarpeestaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe