Monenmoisten sattumusten takia otin valokuvia ja en huomannut ettei kamerassani (Canon eos 50D) ollutkaan päällä se mode joka ottaa sekä raakaversion että jpg-version kuvasta. Eli nyt huomasin että kun latasin kuvat koneelle että minulla on vain ne jpg-versiot.
Kysyisinkin nyt viisaammilta onko mitään tehtävissä? Saisinko mitenkään niitä CR2 tiedostoja? Kuvat ovat edelleenkin kamerassa.
Paljon kiitosta avusta.
CR2 tiedosto jälkikäteen?? APUA!
6
129
Vastaukset
- noups.
Ei vieläkään mitään tehtävissä jälkikäteen, katselet vaan niitä jpg kuvia.
- iMestarikuvaaja
Olen itse huomannut että auttaa tavattomasti nykyisen taikateknologian kanssa kun lukee manuaalia.
Pelkän maalaisjärjen varassa tulee yllätyksiä. - Ei auta
iMestarikuvaaja kirjoitti:
Olen itse huomannut että auttaa tavattomasti nykyisen taikateknologian kanssa kun lukee manuaalia.
Pelkän maalaisjärjen varassa tulee yllätyksiä.Taikateknologiakaan ei enää muuta jpgtä RAW kuvaksi.
- olli R
Ihan klassinen tapa: printtaa kuvat paperille ja ota niistä kuva Raw-moodissa. Varo paperin kiiltoja. Ja näin saat kuvasi kilpailuun, jossa vaaditaan Raw-alkuperäiskuvat. Samalla voi tehdä vapaasti kuvankäsittelyä.
- DNG?
Jos RAW:ksi kelpaa DNG niin esim Lightroom ohjelmalla voit exportata jpegin DNG-kuvana.
- hashtag aivopieru
"Jos RAW:ksi kelpaa DNG niin esim Lightroom ohjelmalla voit exportata jpegin DNG-kuvana. "
Olipa loistava idea :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486207
- 431624
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes351211- 45978
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320963Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45873Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384846Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75835Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14827