Eli, ekat kohtaukset sain vuonna 2006. Silloisen työterveyslääkärin kanssa keskusteltuani, sain sepram kuurin joka kesti noin 6kk. Kuuri auttoi ja kohtaukset ja ahdistus katosivat lähes kokonaan. Mitä nyt jotain harvoja yksittäisiä kohtauksia ehkä 1-2 vuodessa. Viime vuodet mennyt aika kivasti. Pystynyt elämään aika normaalisti. Mutta silti pieni pelko ja huoli ollut taustalla uusiutumisesta.
Nyt noin 2 viikkoa sitten sain yöllä pahan kohtauksen. Siitä lähtien ollut oikeastaan koko ajan enemmän tai vähemmän ahdistava olo ja pelko uudesta kohtauksesta. Tänään kun tulin töistä kotiin, sain taas aika pahan kohtauksen. Ei kai tässä taas muu auta kun mennä lääkärin puheille.
Olisin kysynyt onko kellään kokemusta psykoterapiasta hoitomuotona? Onko ollut apua? Mitä siellä käytännössä tehdään/jutellaan? Itse haluaisin päästä ks. hoitoon, enemmin kun taas lääkekuurille.
Paniikki iski takaisin
3
111
Vastaukset
- 645643
Kognitiivnen psykoterapia kuulemma on se kaikkien tehokkain tapa hoitaa paniikkihäiriötä. Kannattaa varmaan sitä alkaa kokeilla.
hei
olen itse samassa tilanteessa. paniikit alkoivat noin 4 vuotta sitten. välillä olivat lähes tulkoon kokonaan poissa. Olen koko tämän ajan syönyt lääkettä sepram 20mg. Nyt paniikit ovat palanneet pahoina eikä noista lääkkeist tunnu olevan apua. tuntuu kuin elämä valuisi ohi. olen muuten niin sosiaalinen ja touhukas ihminen ja nyt en uskalla edes ulos lähteä hyvä jos kerran viikkoon pääsen ulos tärinöiden ja hikoilun saattelemana. Olen kans noita terapioita miettinyt kun en tahtoisi lisää lääkkeitä. Tahtoisin vaan ystävän joka ymmärtää tsemppaa auttaa ja jaksaa vaikka minulla menisi useampi tunti ennen kun pääsemme edes pienelle kävelylle. pettynyt itseeni vihainen tälle sairaudelle.- zennen
Mulla myös on paniikit taas päällä ja vaivana. Tuntuu että on ihan yksin tämän kaiken kanssa muut vaikuttaa niin rennoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069