Onko liikkeellä tällaista?

Meeri -68

Hei, minulla oli noin viikon verran puolikuntoinen olo ja työpäivän jälkeen nukuin toista tuntia. Viime lauantaina kävin lenkillä ja ajattelin, että nyt tästä paranen. Mitä vielä, kurkku kipeytyi kuin salama kirkkaalta taivaalta samana iltana äkisti. Rämmin maanantaina töihin ja nyt olen ollut kotisohvalla maanantai iltapäivästä lähtien. Olo on edelleen karsea, ei kuumetta, yskänpuuskia, ääni maassa ja nenä tukossa. En jaksa kertakaikkiaan yhtään mitään. Tuntuu, että jalat pettää alta. Huomenna pitäisi mennä töihin, mutta ainakin nyt tuntuu toivottomalta.. Onko tällaista liikkeellä, voiko olla kuumeetonta keuhkokuumetta? Kiitos kommenteista :)

4

2774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllästynyt

      Minulla jotain samantapaista. Perjantaina kävin nukkumaan terveenä ja lauantaina herätessä oli kurkussa kipeä tunne ja nuha. Iltaan mennessä oli ääni kadonnut kokonaan. Sunnuntaina olo oli vielä kamalampi kuin lauantaina. Kävin päivystyksessä, eipä sieltä mitään osattu sanoa. Crp ja nieluviljely otettiin, mutta edes tuloksia niistä en saanut... Sairaslomatodistuksessa diagnoosina oli "määrittämätön akuutti ylähengitystieinfektio". Olen koko sairaslomani maannut sängyssä, ottanut särkylääkettä, syönyt ja juonut kylmää, kun mikään muu ei maistu. Tänään olisi pitänyt jo palata kouluun, mutta mulla on edelleen kuumetta ja yskin ja pärskin kokoajan. Ja kun mä yskin, niin limaa tulee aivan hirveästi keuhkoista. Se on kellertävää ja nyt on ollu vertakin mukana. Ja sanottakoon vielä, että omistan erittäin huonon vastustuskyvyn, sillä olen talven aikana useammin kuin 5 kertaa kipeänä. Mulla on epäilty astmaa, mutta ne testit jäi omasta laiskuudesta kesken. Ois kiva tietää kyl, et mikä oikeen vaivaa. Kokemusta on liikaakin huonosta terveyskeskuksen palvelusta... yksityinen parempi?

      • Meeri -68

        Hei, mene ihmeessä niihin astmatesteihin. Jos sinulla on usein pitkittynyttä yskää, se saattaa johtua astmasta. Molemmilla aikuisilla lapsillani on astmalääkitys ja sen myötä flunssat on loppuneet lähes tyystin. Poikani kyllä sairasti lähes koko viime syksyn armeijassa, keväällä hänen kunto oli intissä parempi. Kotiuduttuaan armeijasta, ei ole juurikaan tarvinnut astmalääkettä. Jos sinulla on astmatyyppistä tulehdusta kehkoissa, kortisonilääke helpottaa ja saattaa olla, että et tarvistisi lääkettä kuin esim. flunssan yhteydessä :)


    • Josmo

      Tuollaista flunssaakin on nyt liikkeellä. Olen kuullut monelta samaa viimeaikoina. Alkavaa mykoplasmaa tai keuhkoklamydiaakin voi olla - molemmat näistä saattavat parantua itsestäänkin, mutta jos oireilu jatkuu niin kannattaa vaikka yksityisellä lääkärillä otattaa vasta-ainetestit, jos ei kunnallisella puolella suostuta ottamaan.

      Tärkeintä nyt on välttää stressiä (niin fyysistä kuin henkistä), levätä ja tukea immuunijärjestelmää.

      • Meeri -68

        Kiitokset vastauksista :) Kävin eilen aamulla yksityisellä lääkärillä ja sain to ja pe sairauslomaa. Vieläkin on veto ihan pois mutta yskä ja nuha loppuivat kuin seinään. Ruoka ei ole maistunut koko viikolla, ja vatsakatarri meinaa vaivata buranan syömisen takia. Olen sairastanut muutama vuosi sitten mykoplasman ja keuhkoklamydian samanaikaisesti. Silloin ihmettelin, että miksi on vaikea hengittää, näin väsynyt tai sairaan tuntuinen olo ei silloin ollut. Tai ehkä olen vain unohtanut.... :) No kaipa tämä tästä kun vielä on viikonloppu aika levätä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe