Hei!
Tietääkö kukaan, missä kaikissa paikoissa voi opiskella ridauksen opeksi? Siis ilmeisesti maatalousoppilaitoksissa, mutta on varmaan muitakin mahdollisuuksia? Onko siinä ns. ylempiä tai alempia tasoja? Koska kyllähän nyt huippuja koulii erityypit kun 'taviksia'... Kiitos vastauksista! :)
Ratsastuksen opettaja
6
389
Vastaukset
- G.K
Ensin pitää opiskella maatalouden perustutkinto, hevospainotteisena. NÄitä järjestetään mm. Ypäjällä, Osarassa, Harjussa ja monissa muissa paikoissa. Tämä tutkinto kestää 3 vuotta, mahdollisuus suorittaa lukio samassa.
Sen jälkeen voit erikoistua ratsastuksen opettajaksi ainakin ypäjällä ja harjussa (?).- Rita
Siis mulla on vaan yo-tutkinto, siis se ei riitä? Kävin Harjun sivuilla just, ja jäin tätä asiaa miettimään...
- tiina
Rita kirjoitti:
Siis mulla on vaan yo-tutkinto, siis se ei riitä? Kävin Harjun sivuilla just, ja jäin tätä asiaa miettimään...
No voi todellakin muutenkin opiskella rats. opeks kun vaan sen maatalouskoulun kautta!
Miten se joltakin voi unohtua...
Esim. Kiuruvedellä Hingunniemen koulutilalla koulutetaan hevosenhoitajia, rats. opettajia ja ravivalmentajia/hoitajia, ihan joko pk pohjalta tai yo, niin kun sä! Ite haen ens syksyks hevosenhoitaja-linjalle pk-pohjalta ja pääsykokeet sinne on 3. maaliskuuta.
Mutta kannattaa varmaan kysellä sen koulun opolta lisää niit saat ainakin oikeeta tietoo.
Käyppäs kattomassa www.ysao.fi
ja sieltä jostain löytyy sen opon maili osote jne. - tiina
tiina kirjoitti:
No voi todellakin muutenkin opiskella rats. opeks kun vaan sen maatalouskoulun kautta!
Esim. Kiuruvedellä Hingunniemen koulutilalla koulutetaan hevosenhoitajia, rats. opettajia ja ravivalmentajia/hoitajia, ihan joko pk pohjalta tai yo, niin kun sä! Ite haen ens syksyks hevosenhoitaja-linjalle pk-pohjalta ja pääsykokeet sinne on 3. maaliskuuta.
Mutta kannattaa varmaan kysellä sen koulun opolta lisää niit saat ainakin oikeeta tietoo.
ja sieltä jostain löytyy sen opon maili osote jne.jostain syystä tuo koulun osote ei nyt toimi, varmaan tehään jotain päivityksiä, mutta se on kyllä oikee osote.
- Rita
tiina kirjoitti:
ja sieltä jostain löytyy sen opon maili osote jne.jees, hyvä tietää tuokin. oon siis jo 24 vuotias ja tällä hetkellä työtön, joten kaikki kiinnostaa, varsinkin kun poikaystävällä on tila maalla ja hänen äidillään hevosia joilla ratsastan...
- Putis
Rita kirjoitti:
jees, hyvä tietää tuokin. oon siis jo 24 vuotias ja tällä hetkellä työtön, joten kaikki kiinnostaa, varsinkin kun poikaystävällä on tila maalla ja hänen äidillään hevosia joilla ratsastan...
...Tätä Pudasjärven ammattioppilaitosta!!
http://www.pudasjarvenratsastajat.fi
:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944