keuhkojen siirtojen leikkuashinta ????

66v tyhmä

Akuutussa kerrottiin keskiviikkona, että keuhkojen (yhden vai molempien, ei tullut selväksi.)leikkaus on kallista.
Tässä eräs kotihappilaitteen kanssa eläjä on niin tyhmä, ettei ymmärrä, miten nuo kustannukset leikkauksissa lasketaan ???? Kaikki tiedämme, että täytyy olla sairaala, se on ! Kaikki tietää, että pitää olla leikkuassali, Se on.
Lääkärit on pakollisia sairaaloissa joka päivä. Niitä löytyy, jopa tosi päteviä ja erikoisituneita alansa ihmisiä.
Ja jotenkin pähkäilen, mikä maksaa ???? Lääkärit kuukausipalkalla, ei kait ole väliä, mitä ihmisen kehon
osaa leikataan. Sairaala ja leikkaussali on, ei kait siitä tarvitse erikseen vuokraa maksaa ??? Laitteet on jo hankittu sairaaloihin, parempiko, että " makaavat" tyhjän panttina. Jatkuvasti kohistaan, että hoidot on kalliita,
mutta löytyykö jokin viisas taho, joka osaa kertoa tyhmälle, mistä , miten hoidot lasketaan ??? En oikein usko,
jokaista potilasta varten palkataan hoitaja jostain, kun potilas tulee....
Siis viitsiikö joku rautalangasta mulle vääntää nämä asiat ??? Oikeesti uskon, että sairaaloissa on kuukausipalkkaista henkilökuntaa, , joille on kuitennii maksettava palkkaa !!!!Sairaita syyllistetään jatkuvasti,
tulee kalliiksi... Ja vielä, minä molemmat keuhkot menettäneenä tulen taatusti kalliimmaksi yhteiskunnalle,
ellei mulle vaihdeta ees yhtä keuhkoa. Jaa jaa, olen jo 66 v.

30

2112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bleeh

      Elinsiirrot eivät ole mitään tavallista päiväkirurgiaa. Keuhkojen leikkaukset ylipäätään ovat haastavia ja keuhkojen siirtoleikkauksista tilastot ovat seuraavat:
      - 78% elossa vuoden kuluttua
      - 63% elossa 3 vuoden kuluttua
      - 51% elossa 5 vuoden kuluttua.

      Ja nuo prosentit ovat keskiarvoja kaikenikäisistä potilaista. Lisäksi kun molemmat keuhkot vaihdetaan, on selviytymisprosentti parempi kuin vain yhden keuhkon vaihtamalla, vähän nurinkurista, mutta niin se on,

      Lisäksi tarvitaan läpi loppuelämän kestävä lääkitys jottei keho ala hylkiä siirrännäistä - ja siitä huolimatta hyljintää tapahtuu.

      Rautalangasta väännettynä homma menee niin, että kun valtakunnassa on vain muutamia keuhkojen siirtoja tekeviä yksiköitä niin tottakai niiden aika on kallista. Ne kun hoitavat myös päivystystoimenpiteinä keuhkovammoja, joissa potilas kuolee ellei saa välitöntä hoitoa.

      Se nyt vain on valitettavasti niin, että kotihappilaitetta käyttävä 66 vuotias saa odottaa kun päivystyksen ovista tulee auto-onnettomuudessa keuhkonsa liikennemerkkiin lävistänyt hirvittäviä sisäisiä verenvuotoja kärsivä parikymppinen akuuttitapaus. Ja mitä hintaan tulee - minulle tehtiin kerran päivystyksenä koko vartalon CT-kuvaus varjoaineella ja ilman. Katsoin hinnastosta niin kyseinen operaatio maksaa jenkeissä 15000 dollaria laaki. Minulle se maksoi poliklinikkamaksun 29.30 euroa.

      Joten en kyllä aivan heti lähtisi täällä hinnoista valittamaan!

      • puhutpalturia

        "2000-luvulla leikatuista Hyksin keuhkonsiirtopotilaista noin 80 % on elossa viiden vuoden kuluttua leikkauksesta, ja todennäköisesti vielä 10 vuotta siirron jälkeen yli puolet voi hyvin." tämä suoraan HUS:n sivuilta


    • 66vtyhmä

      Bleeh.

      No sanoppa mulle, miten kaikki hoidot ja leikkaukset hinnoitellaan ??? Siitä tässä on kysymys !!!!

      • ei väittelyä

        Kysy sitä ko sairaalan talous ja hallintopuolelta.


    • 2vuotta ilman röökii

      66v mikä sun keuhkot on tuhonnut. itse 58v, ja sairastan keuhkoahtautumaa,ja tauti on edennyt niin pitkälle että tuhoaa keuhkorakkuloita,ei paljon elinaikaa.

    • 66vtyhmä

      2vuotta ilman röökii

      Heips ! Tupakkipa tietenkin, olin täys pöllö. Polttelin n. 30v, vaikka tiesin, että meidän suvussa
      perinteenä Alfa-! puuttumisen geeni. Minulla kuitennii on kaikki nykyaikaiset lääkkeet kotihappihoito.
      Ei ole elämä enää niin kovin kivaa. Yritetään liikkua mahdollisimman paljon, kävelyt päivittäin
      helpottaa oloa.
      Sinnitellään vaan !!

    • 2v ilman röökii

      ite poltin ikävä kyllä yli 40v. pystyt sä kävelemään ilman happipulloja,jajos pystyt niin kuin pitkään. eikä ne ainakaan mun kohdalla harkitse mitään keuhkosiirännäisiä, kun oon ite sairauteni aiheuttanut.

      • 66vtyhmä

        Oikeesti minulle on vaan yksi lääkäri joskus puhunut siirroista, siis en ole saamassa uusia
        keuhkoja. Siinä akuutissa vaan mainittiin, että siirrot maksaa jotennii yli satatuhatta euroa.
        Siitä minä aloin ajattelemaan sairauksien ja leikkusten hinnoittelua. Olis kiva tietää, miten
        lasketaan eri hoitojen hinnoittelu.
        Käytän kotona happilaitetta n. 16 tuntia vuorokaudessa., eli yöt päivisin. Kyllä minä hitaasti
        käveleskelen mahollisimman paljon, mutta lepäämättä en pysty kuin noin 15min. Sitten
        pitää seisahtaa joksikin aikaa.
        Entö itse, liikutko paljonkin ?


      • 66tyhmä
        66vtyhmä kirjoitti:

        Oikeesti minulle on vaan yksi lääkäri joskus puhunut siirroista, siis en ole saamassa uusia
        keuhkoja. Siinä akuutissa vaan mainittiin, että siirrot maksaa jotennii yli satatuhatta euroa.
        Siitä minä aloin ajattelemaan sairauksien ja leikkusten hinnoittelua. Olis kiva tietää, miten
        lasketaan eri hoitojen hinnoittelu.
        Käytän kotona happilaitetta n. 16 tuntia vuorokaudessa., eli yöt päivisin. Kyllä minä hitaasti
        käveleskelen mahollisimman paljon, mutta lepäämättä en pysty kuin noin 15min. Sitten
        pitää seisahtaa joksikin aikaa.
        Entö itse, liikutko paljonkin ?

        Syke-ohjelmasta::: sairaalaan on ostettu kallis kone, seisoo tyhjän panttina.
        Eikä annettu käyttää, oli niin kallis kone !!!!! Nouseeko koneen hinta joka
        käytön jälkeen ????? Oisko maalaisjärjellä käyttöä ???? Näistä asioista
        tarttis saada selko kaikille !!!


    • 2v ilman röökii

      kyl mä tasasella pystyn kävelemään pikkuhiljaa, mutten måkiä. koska sun sairaus todettiin, kuin kauan oot käyttäny lisä happea

      • 66vtyhmä

        Noin 4 vuotta. Niin, tasaisessa maastossa mnäkin vain pystyn kävelemään sen 15 min. Mäet on tosi raskaita, pakko pysähdellä tosi usein.
        Miten on, oletko vielä työelämässä ? Olet sen verran nuori, että tahtovat kait pitää ainakin kortisossa?

        Tottakai tämä masentaa, jos aiot, haluat mennä kyläilemään taik pitemmälle matkalle, miten järkkäät
        kuljetuksen happikoneelle. Taik mistä saat lainaksi matkahappikoneen. Aika vaikeeksi meni.
        Noh, onko sinulla kaikki kunnon lääkkeet ? Osaat käyttää niitä oikein ? Kontrollit lääkäreihin kunnossa ?
        Ei viitsitä antaa taudin nujertaa meitä kokonaan, eihän ???
        Ja sinulla on hyvät mahikset jatkaa normaalia elämää, oikeesti !! Pidä itsestäsi hyvää huolta, niin ei
        tauti etene.


    • 2v ilman röökii

      oon eläkkeellä, kun on muita sairauksia esim diabetes,toi ahtautuma, on niin yksilöllistä itsellänikin on uniapnea, pallean kohoasento, niin on toi hapetus jo lähtökohtaisesti huono,mut eihän tässä periksi parane antaa,ei oo mitään lääkkeitä paitsi laajentavaa, mut ei se tehoa muhun. paljon sun puhallusarvot oli kun aloitit happihoidon, ja mitä muita lääkkeitä sulla on ,ootko säästynyt keuhkokuumeelta. onhan tää myös henkisesti aika raskas rasti, kyl ihmisillä on pahempiakin sairauksia menee aikansa ennen kun tajuaa että sairaus on ,eikä parane ,sen jälkeen vähän helpottaa loppupelissä, ei se niin kuoleman vakaavaa oo, joten eiköhän hymyillä elämälle.

      • 66vtyhmä

        Samoin mulla, diabetes myös. Sairastuin taik se huomattiin 2002, Pef oli alussa 240, lääkkeet sain noin 2003. Pef ei ole noussut edes hapella. Keuhkokuumeet on ollut melkein joka vuosi, sairaalahoito siihen viimeksi 2011.
        Kerronpa keuhkolääkkeeni: onbrez breezhaler, flixotide evohaler, spiriva respimat, daxas, ventolin evohaler, se happihoito. ja onhan mulla kaikki mahdolliset muutkin keuhkotaudit, jonka takia noita lääkkeitä on noin paljon.
        Joo, ei auta valitella joka päivä,,kunhan porskutellan.


    • 2v ilman röökii

      kyllä sul on aika kasa lääkkeitä,et taida olla periks antavaa tyyppiä ilmeisesti oot kuiteskin hoitoa saanut, kun sekään ei välttämättä oo itsestään selvää. onks sun hoitopalvelut turussa. itsekkin oon 2kk päästä menossa t-sairaalaan. kertoile joskus kuulumisia.

    • tyhmä66v

      Mulla on ollut tuuria, asuin pohjois-suomessa, kun tauti hoksattiiin. Jouduin ambulanssilla sairaalaan,,
      siellä alkoi hoidot samantien. Kyllä mun keuhkoista on löytynyt enemmänkin vikaa. Mm trakeobronckomalasia, laajennukset, ja ne rakkulat taitaa olla jo menetetty. Niiin, entä sinulla tuo valtimoveren happipitoisuus ? Se koe otetaan valtimosta.,mulla ilman happea n. 8.6., mutta hapella menee sinne yhteksän pintaan. Hapen pitäis valtimossa olla lähellä kymmentä. Vaadit vaan tarvittavat lääkkeet, kyllä se kuule siitä !!!

    • 2v ilman röökii

      muistaakseni viimeeksi alle 6, en oo kyllä varma siitä. meen tossa loka-marraskuun vaihteessa t-sairaalaan siellä ne katsoo keuhkokuvat ja valtimoveren happipitoisuuden maskilla ja ilman saa nähdä joudunko osastolle sitä odotellessa kaikesta huolimatta hyvää syksyn jatkoa.

      • 66vtyhmä

        No eipä ole hääppönen lukema happipitoisuus, siis pakkohan sinullakin
        olla kunnon hoito lääkkeet. Minä asun nyt Hämeen läänissä, eikä ole
        hoidot ollenkaan niin hyvin, kuin pohjoisessa. On jäänyt jalkahoito,
        näön tutkimus, keuhkolääkäri enää kerran vuodessa. Näköjään paljon
        riippuu paikkakunnasta, miten hoidetaan.
        Tsemppiä sinulle ja hyvää syksyä.


    • Tervakeuhko

      Olisipa satatonnia tilillä, niin saisin elää kivuttomampaa elämää...tai elää ollenkaan parin vuoden päästä. Mistäköhän olisi kannattanut aikanaan säästää niin tuo raha olisi nyt. Tupakat olisi ainakin saanut jäädä ostamatta - ai niin - enhän minä silloin tarvitsisikaan sitä leikkausta. Mitäköhän kaikkea pystyisin nyt tekemään sillä sadalla tonnilla...

    • 2v ilman röökii

      miten huono tilanne sulla on mihin sä nyt käyttäisit ne 100.000 ekee?

    • 2v ilman röökii

      voi olla että oon väärässä siinä happi arvossa mut lääkkeitä ei oo, oon menossa t- sairalaan, sit varmaan antavat lääkkeitä, kun oon käsittänyt ettei tähän varsinaista lääkitystä oo. mulle tulee limaa paljon lekuri neuvoi pulloon puhaltaan, muuten sinänsä hoito pelaa 3. kertaa jalkahoitoa silmänpohjakuvaus keuhkokuvia ym. palailen kun t- sairaalan keikka on toivottavasti pikaisesti ohi. ps käyn usein hautuumaalla ,siellä tulee tunne että oonpa mä sittenkin aika hyvässä hapessa. heh, heh ,vaikkei niin naurata,pitäisi vaan vaatia kaikki hoidot, mutta ei sitä sillee kehtaa kun on sairaampiakin suosittelen kaikille käyntiä sairaalassa niin omienkin sairauksien kanssa voi olla hitusen helpompaa elää. .... pärjäile. palaillaan syssymmällä.

      • tyhmä66v

        Miten sinulla on mennyt ??? Kävit lekurissa, mitä ne nyt sanoi ????


    • 2v ilman röökii

      moro ennestään oli vasen pallea koholla, nyt myös oikea saman verran mikä osaltaan selittää nopeahkon huononemisen puhallukset oli 40 keuhkotilavuus n. 1,6l normaali jotain 4,8 samoin sisään ja uloshenkitykset eli kaikki arvot tosi huonot.liman irrottamiseen lekuri käski puhaltaa pulloon 2 kertaa 15min päivässä.fysioterapeutille tammikuussa ja happihoito harkintaan. pulloon puhallus mulla irrottaa limaa jonkin verran, josta pieni apu käytänhän minä jo nyt happea n.8t vuorokausi kun on se uniapne maski ilman sitä olisi jo taistelu loppunut..........entä itse onko tilanne huonontunut käytäkö sitä happipulloa myös päivällä kotona entä kotityöt onks sulla paljon ylipainoa mulla on paino 120kg huh huh laihdutin tossa kerran 40kg enää ei pysty liikkumaan niin että olisi mahdollista.mut ei vinkuta antaa henkityksen tehdä se homma. joulu lähestyy kyllä me vielä se tsekataan vai mitä?

    • 66tyhmä

      Moro pitkästä aikaa !
      Onko sulla tietoa, miksi palleat on koholla ? Mikä sen aiheuttaa ?? Mulla on se trakeobronkomalasia, jossa ulospuhalluksen aikana keuhkoputkien päät menee yhteen
      siis ei pahemmin kannata puhallella. Juu, käytän happea myös päivisin, noin 5-6 tuntia pätkittäin. Esim. nyt aion olla tunnin. Kyllä siivoukset multa jotennii onnistuu.
      Tietty pitää levätä välillä. No painoa ei mulla ole paljon, 65 kg. Yritetäänpä jaksella. Oikein hyvää kevään alkua.

    • 2v ilman röökii

      moikka,,, nukuin tossa kesäkuussa oikalla kyljellä 2.tuntia kovalla sementtilattialla, jonka jälkeen tilanne huononi oleellisesti, eipä tiennyt lekurikaan sanoi että voi johtua siitä. pallea hermo ilmeisesti vaurioitunut ,tai kokonaan halvaantunut. kyllä sitä ihminen voi olla tyhmä..........fysioterapeutti antoi coach 2- laitteen jossa sisään henkitetään eli ns. tuuletetaan keuhkoja seuraava kontrolli huhtikuussa. 1-portaan väli menee kun lepää puolessa välissä, aika nopeasti etenee, hyvä kuitenkin ettei ainakaan vielä ole pahempia kipuja, joten näillä mennään .....ei kun kohtalaiset voinnit sinne palataan asiaan.....

    • 66tyhmä

      Heips taas !!
      On kiva "kuulla", että hoitavat noin hyvin, siis seuranta kunnossa !!! Ei muuto ko sisulla eteenpäin !! Minulla mennyt suht tasaisesti parit kuukaudet, yritän tietty välttää ruuhkia ja ihmismassoja näin flunssakautena. Ai mutta, mikä on tuo coach2- laite ? En ole kuullutkaan moisesta.Mutta kaikki avut otetaan, mitä annetaan, eiks niin !!! Tsemppiä sinne johonkin. (Minä asun Riihimäellä)

      • 2vilmanröökii

        tere turust en ollut minäkään moisesta laitteesta kuullut, ihan mekaaninen muovinen laite jossa hymynaama keskellä sitä sisään henkität 3-6 sekunttia kerralla tosin 3 sekunttia tekee tiukkaa.5 sarjoissa eihän sillä sairauteen mitään vaikutusta ole tarkoitus että on keuhkoilla jotain toimintaa.ei ole flunssa onneksi iskenyt palataan.......ps. iloitaan tästä päivästä sillä huomenna kaikki on vielä pahemmin.


    • tyhmä66v

      Kerrot kyllä aivan satuja, moisesta en ole kuullutkaan. Noh, on paljon asioita, joista en tiiä.
      Voipi olla, että uteliaisuus pitää hengissä ainakin vähän aikaa vielä. Mutta odotellaan, katsellaan, mitä lääketiede keksii meidän elinaikana vielä. Mutta siltikin, periksi ei anneta, ainakaan ihan helpolla.Vai mitä ??

      • 2vilmanröökii

        moi täält turust en oo sadulle sukua heh, heh. mutta asiaan googlaa dhd- healthcare. mulla olisi normaali arvo 3000 pääsen melkein tonniin. eihän tää laite mitään auta mut jos tätä ois imenyt yhtä tiheään kuin röökii, niin varmaan ois paremmassa hapessa. palataan.....


    • totta_puhuttaessa

      Kyllä terävä kysymys !
      Olen miettinyt samaa ja kyllä se on niin kun luuletkin. Pelkkää bluffia koko hinnasto.
      Siinä todellakin lasketaan sairaalan joka neliöstä hinta laitteista yms.
      Se hinta ei ole todellinen vaan teoreettinen ja itse asiassa valheellinen, eli pelkkää tuubaa koko summa. Sairaala on rakennettu meidän verovaroin ja se on jo maksettu.
      Joku laskutikku kuitenkin laskee sen arvoa ja niistä "aku ankan" laskuista sitten esitetään lukuja.
      Juuri tätä suurta bluffia on nämä esitetyt luvut.

    • 2vilmanröökii

      moi kirjoitin jo aikoja sitten koko kirjoitus oli poistettu. etsi dhd- healthcare-coach 2. sieltä laite ja video löytyy.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe