Kun lääkäri ei kuuntele

Kumma juttu

Muutamaan otteeseen olen törmännyt julkisessa terveydenhuollossa lääkäreihin, jotka eivät kuuntele, eivät anna vastata, eivät anna kertoa asioistani, eivät anna kysyä eivätkä vastaa kysymyksiin.

Tulee melko turhautunut olo. Kyse on minun terveydestäni ja minun kehostani!

Mutta ei. Käypä resepti käteen ja pieni tönäisy selkään: "Lähdepäs jo". 20 minuutin varattu aika jää kolmeen minuuttiin. Joskus ei edes katsota vaivaa, vaikka mielestäni se usein kertoo enemmän kuin mikään muu.

Varmasti näitä lääkäreitä on muuallakin kuin julkisella puolella. Useimmiten he ovat vanhempia työhönsä leipääntyneitä henkilöitä. Nuoret kyselevät useimmiten enemmän ja näyttävät oikeasti kiinnostuneilta.

En oikein osaa arvostaa lääkärin ammattia tällaisten tapausten vuoksi. Mihin lääkäreillä unohtuu se oman työn tarkoitus? Miksi hoidetaan vaivoja teoriassa, mihin ihminen siinä katoaa?

101

3311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäkö?

Heini Ramasay?

• Railix

Hei "kumma juttu"! Olen törmännyt vastaavanlaisiin lääkäreihin, niin kuin kaikki ovat.
        Jos en saa vastausta kysymykseeni, kysyn uudestaan ja jos tarve vaatii niin vielä uudestaan. Lisäkisi useat lääkärit puhuvat niin hiljaa, että on pakko pyytää toistamaan. Tämä kyllä vaatii potilaalta vahvaa rohkeutta. Ei heitä tarvitse pelätä eikä kunnioittaa sen enempää, kuin me potilaat toisiamme. Kysymyksiä lääkärille kannattaa kirjoittaa itselleen lappuselle.

• Anonyymi
        Railix kirjoitti:

Hei "kumma juttu"! Olen törmännyt vastaavanlaisiin lääkäreihin, niin kuin kaikki ovat.
        Jos en saa vastausta kysymykseeni, kysyn uudestaan ja jos tarve vaatii niin vielä uudestaan. Lisäkisi useat lääkärit puhuvat niin hiljaa, että on pakko pyytää toistamaan. Tämä kyllä vaatii potilaalta vahvaa rohkeutta. Ei heitä tarvitse pelätä eikä kunnioittaa sen enempää, kuin me potilaat toisiamme. Kysymyksiä lääkärille kannattaa kirjoittaa itselleen lappuselle.

Eli agressiolla voi saada hoitoa ja apua?
        Olen ollut liian kiltti ja siksi päätynyt pitämään lääkäreitä täysin ammattitaidottomana satanistien joukkona.

• Suomi 2014!

Mikä ihme vaivaa nykyistä hoitohenkilökuntaa, niin lääkäreitä kuin hoitajia? Aina valitetaan kiirettä, mutta näkeehän sen vieraillessa, onko oikeasti kiire vai ei! Kävin Meilahdessa katsomassa sukulaistani, joka oli ollut sydänleikkauksessa. Kauhistuin,miten oman onnensa nojassa huonokuntoiset potilaat ovat! Hoitajia ei näy missään, vaikka osa huojui kaikkine tippoineen ylös sängystä!Ihan rauhassa saisivat pudota ja kaatuilla, jos potilaat eivät itse vahtisi toisiaan!Tämä ei kyllä edistä paranemista!! Hoitajilla EI OLLUT kiire, vaan istuivat porukassa kikattelemassa omia juttujaan!!Huoneissa ei ole edes TV:tä, muusta virikkestä puhumattakaan! Ei ihme, että puolikuntoiset lähtevät liikkeelle! Potilaita ei käydä yhtään rohkaisemassa tai jututtamassa! KAUHEAA , MISSÄ EMPATIA ja INHIMILLISYYS!!

• Anonyymi

Rukoilen tuhoa satanistien koneistolle.
        Sadismi loppuu heidän itsensä täydelliseen tuhoon viimeisessä sodassa.

Ehkä Kaikkivaltias juuri siksi antaa pahuuden menestyä jotta sen täydellinen tuho tulee kerralla eikä enää pienissä sodissa vaan viimeisessä suuressa ydinsodassa.

• Anonyymi

Tarkoitus kaikessa hoidossa on juuri omatoimisuus. Ja kyllä sitä voi soittaa kelloa jos apua tarvitsee. Siis sairaalassa hoidetaan sairaus ainoastaan, ja sen jälkeen on jokaisen yritettävä tehdä asioita itse että,pääsee kotiin ja tervehtyy. En tiedä mitä tarkoitat hoidolla jota pitäisi antaa sillä ihminen joka on aikuinen haluaa ihan itse pärjätä jokapäiväiset asiat ilman toiste sekaantumista .

• Tähän on tultu!

Tuo on totta! Potilas saa miltei pyytää anteeksi, jos häiritsee hoitajia. Itsestään selvää ei ole, että hoidettavilta kysytään vointia tai tarvitseeko tämä jotain. Moni kertoo palelevansa yön aikana, eikä kukaan tuo peittoa! Jos ruoka ei maistu, kukaan ei kiinnitä siihen huomiota! Liikkumiskiellossa oleva, harhainen potilas kävelee huoneessa häiriten toisia, kukaan ei huomaa! Mitenkähän paljon kaatumisia ja putoamisia tapahtuu pelkästään valvonnan puutteesta!!??Muualla Suomessa luullaan, että Meilahdessa on maamme paras hoito - ei pidä paikkaansa! Joka puolella on inhimillisyys ja hoitovastuu kadonnut, tilalle tullut välinpitämättömyys ja rahan ahneus!

• Anonyymi

Tätä lienee nyt jatkunut 10 vuotta mutta yhä hienompia ihmisten kidutustakennuksia sillekin slueelle nousee.

Siellä on varmaan maan alla saatanan palvontapaikka kun noin hyvin pahuus menestyy.

Ehkä sinne saadaan ensimmäinen ydinpoommi kun sota syttyy.

• Anonyymi

Sinä et näytä tietävän mitään sairaala hoidosta . Jos mieleltään terve ihminen päättää liikkua niin kukaan ei saa häntä estää, jos taas on mielestään sairas niin ei ole sairaalassa hoidossa edes. Joten minä näen nämä jutut hoitohenkilökunnan kannalta ja tiedän että journaaleissa lukee joka potilaan tila , sitä ei mukaan potilasta tapaava ihminen voi arvioida . Siis sairaalassa tehdään työtä koko ajan eikä osastoilla ole vahteja kyttäämässä ihmisiä jotka ovat liikkumista kiellossa , jos niin on niin ota ja soita kelloa kun siellä istut ja kerro hoitajalle ajatuksesi se kun täällä kirjoittelet asioita jotka eivät todellakaan ole kuten sinä sen olet kokenut .
        Koska et tiedä muiden potilaiden sairauksista mitään , vaan teet diagnooseja ihmisistä,jotka olisivat syyntakeettomana jotenkin .

• Anonyymi

Silloin se joka on tullut häitåriintyneeksi voi painaa nappulaa ja saa sanoa hoitajalle. Että,höntä,häiritään .

• Mieti sitä!

Ennen hoitoalalle hakeutuivat vain henkilöt, jotka oikeasti halusivat auttaa ja hoitaa ihmisiä. He tekivät työtä sydämestään, huomattavasti pienemmällä palkalla, kuin nykyisin, mutta hoito oli hyvää ja tunnollista. Nykyisin alalle hakee sinne täysin sopimattomia henkilöitä. Usein joukossa on vallan käyttäjiä, jotka tuntevat itsensä tärkeäksi heikkojen ja avuttomien potilaitten joukossa. Kyyti on kylmää!

• Anonyymi

Raha houkuttelee nyt niitäkin, joita ei niinkään kiinnosta itse hoitotyö vaan enemmän se, että saa kertoa olevansa sairaanhoitaja, kun baaritiskiltä kaljaa tilaa.

Rakennekynnet, kynsilakat ja ripsenpidennykset pitäisi kieltää sairaanhoitajilta. Eikö ne ole terveysriski? Kynsi voi lentää väärässä paikassa irti ja kynsien alla pesii bakteerit ja ripset voi tippua ties mihin. Hoitaja ei myöskään tarvitse meikkiä työssään.

Todella amatöörimäistä toimintaa.

• Missä sydän?

Hoitajilta ei vaadita edes alkeellisimpia käytöstapoja. Käytävillä käveleviä omaisia / vieraita ei tervehditä tai oteta edes katsekontaktia. Usein hoidettavat ja läheiset ovat hädissään ja peloissaan, pienikin ystävällisyys ja jutustelu helpottaisi ja lohduttaisi. Luulisi jokaisen itse joskus olleen sairaana ja ymmärtävän, mitä merkitsee toisen hellä kosketus ja huolenpito. Sen olen myös huomannut, että aina ei ole kiire, siihen on turha vedota!

• Kohti parempaa!

Ottakaa hoitoalalla työskentelevät krittiikkiä vastaan, vaihtakaa alaa jos ette tunne mitään sympatiaa hoidettavia kohtaan! Koulutusten tulisi olla hoitotyön parantamiseen ja potilaan inhimilliseen kohtaamiseen liittyviä, eikä pelkkiä tietokonekursseja! Työaikana pitäisi omat jutut (juorut) jättää kertomatta ja käyttää kaikki TYÖAIKA potilaiden kanssa olemiseen!

• Itkua yössä

Tietokoneet vievät luvttoman paljon aikaa oikeasta hoitotyöstä. Jotkut tekevät sillä töitään mielummin, eihän se haise eikä marise. Koneella tehdään paljon kaikenlaista turhaa, se aika on maksavilta potilailta pois! Kyllä kiireeseen vedotaan liikaa, toki sitäkin on, muttei koko päivä. Läsnäoloa, kuuntelua ja seurantaa tulisi lisätä kaikissa hoitolaitoksissa! Varmasti toipuminenkin tapahtuisi nopeammin, jos potilas tuntisi olonsa turvalliseksi ja että hänestä välitetään!

• Pettynytt

Tämä on niin vielä tätäkin päivää.

Missä on omaisten tuki, jota sairaalatkin painottavat?

• tarvistervis

Varsinkin mielenterveyshoitotyössä ihmisen kohteleminen ihmisenä on aivan kauhealla tolalla. 400 000 ihmistä masennuslääkkeissä lääketehtaiden sanelemana. Jos olet vaikka psykoosin kokenut, niin sinulla ei ole enää mitään sanansijaa hoitoosi, koska sinä et kuulemma ymmärrä omaa tilaasi terveinäkään aikoina. Mielenterveyshoitajilla ei ole minkäänlaista ymmärrystä fyysisistä taudeista ja mielenterveyspotilailla fyysiset sairaudet jätetään hyvin paljon huomiotta. Tästä on tutkimuksia ollutkin, miten mielenterveyspotilaat kuolevat 10-20 vuotta valtaväestöä nuorempina fyysisiin sairauksiin. Jos tämä väestönosa olisi vaikka mustat, niin johan olisi erilainen ääni kellossa. Mutta mielenterveyspotilaat ovat kiltisti ylilääkittyinä zombieina eikä kai riitä energiaa protestointiin, niin homma saa jatkua.

Omasta kokemuksesta välttäkää varsinkin Jaakko Paavilaista Turusta, jos ette halua tulla kohdelluksi ilmana.

• Anonyymi

Hyvin SUURI todennäköisyys on että mielenterveysongelmien syy onkin alunperin elimellinen myrkytys tai jokin puutostauti.
        Juuri kuulin että jopa histamiinimyrkytys voi johtaa psykoottisiin oireisiin.
        Jos on paljon allergioita ja vielä syö histamiinipitoista ruokaa eikä histamiini poistu elimistöstä niin sen pitoisuus voi nousta myrkyllisiin mittoihin.

Mutta kun lääkärit eivät tiedä mitään eikä ole aikaa opiskella uutta tietoa niin mielenterveysongelma on helppo diagnoosi.

• totuuskehiin

Joillakin lääkäreillä on sellainen tapa kun sattuu hoitovirhe niin aletaan syytää potilasta
      että potilaalla on mielenterveysongelmia. Se tuntuu oudolta että potilaalle tulee psyykkisiä vaivoja vaikka polvileikkauksen jälkeen. Täytyyhän lääkärin keksiä jokin syy kun leikkaus on epäonnistunut.

• Anonyymi

Tällainen voi lopulta olla vaikka murha kun johtaa sille tielle toisen ihmisen.

• Anonyymi

Oli kauhea kokemus, laitettiin osaamaton lääkäri tekemään syöpäpotilaalle rakkotähystystä. Tyyppi ei edes löytänyt oikeaa paikkaa mihin se tähystin olisi pitänyt työntää. Aiheutti kova kipua mutta ei kuunnellut valitustani!

• Anonyymi

Minulla harjoitteleva lääkäri otti maksasta koepalan joitain vuosia sitten, toki oli erikoislääkäri vieressä neuvomassa koko ajan.
        Vuotohan sinne maksaan tuli, ja saman tien uudestaan tutkimushuoneeseen, jonne tuli paikalle enää se erikoislääkäri, ei harjoittelevaa lainkaan.
        Luonteeni ja asennoitumiseni on sellaista, että en sitä vahinkoa pahasti ottanut, jokainen tekee virheitä. Sillä kerralla se sattui olemaan se harjoittelija.
        Sitähän ei voi tietää, onko vuodosta jäänyt maksaan jotain vauriota, kun vähän vikaa jo koepalan perusteellakin löytyi.

• Anonyymi

Mullekin saattoi tulla sellaisesta vaurio rakkoon. Luulisi ettei naiselle tarvitse työntää metrin mittaista putkea sinne.
        Mutta sadistit tykkää kaikesta pahuudesta.

• Anonyymi

On kyllä luotto mennyt pysyvästi arvauskeskuslääkäreihin , virheitä tuon tuosta ja suurinosa välinpitämättömyydestä johtuen .

• Anonyymi

Sain koronan ja sitten soiton kaupungilta mennä hakemaan verenohennus lääkitys vaikkakin kerroin mahdollisesti koronan kestäneen jo 2 vko, mutta kuulemma sairaushistoriani vuoksi ( useampi infarkti ) päästyäni perille tk.hon paikalle tupsahti lääkäri joka totesi : mitä tänne tulet. en saanut ohennus lääkitystä mutta lähete verikokeisiin jäi, Varpaani murtui, kävi säryn vuoksi useamman kerran tk.ssa jalkaani ja pohjettani mittaitiin ei ollut turvotusta ym. lopulta taas kerran varasin ajan tk.hon kerroin kipujen jatkuvan ja säteilevän edelleen ylemmäksi navan lähelle ym. ja epäileväni veritulppaa jalassa. Veritilppa lopulta löytyi ( menossa keuhkoihin ). Tosin kerroin lääkärillekin epäileväni veritulppaa ja purskahdin pelosta itkemään. Lääkäri kirjoitti lähetteen tutkimuksiin saatesanoilla ei se kyllä mitään ole katsotaan nyt, minulla kun edelleenkään ei ollut turvotusta ym. Papereihini on ilmestynyt maininta etten ole käynyt tarpeeksi usein vlittamassa kipuani ( tmä sen jälkeen kun tein asiasta kyselyn ylilääkärille ), mitenköhän usein olisi pitänyt käydä ? No tässä nykyisistä syistä muutama miksen uskalla mennä enää tk. lääkärille. valitin kroonosia kipujani sain vuosikausia syödä buranaa, ( kivut aiheutuvat solisluun murtumasta 90 asteen kulmaan, pääni kallistunut oikealle ja nykii, lyhenemää solisluussa ym, ) aivoinfarkti jäänyt huomaamatta, sydäinfarkti jäänyt huomaamatta ym.) kun valitin kipujani olin papereiden mukaan sekava ym. Kesti lähes 4 v. kun tutkimuksia tehtiin ja minet viat löytyivät . Miltä potilaasta tuntuu kun vähätellään ja ivataan, sitten pitäisi hakea apua kipuihin ? Enpä enää kehtaa kovin helpolla, Nyt vastauksina on ollut sinulla on niin paljon ( vikija ), kipupolin
        määräämien reseptien saamiseksi olen joutunut soittelemaan useamman kerran, milloin kipupolille milloin ajan varaukseen tk.hon ja olen saanut useamman soiton farmaseutilta, ym.
        vien paljon aikaa tk.lta, ( kuitenkin sopiva lääkitys käytiin läpi kipupolilla ), Valittaakin on pyydetty, mutta en enää jaksa. Säälin niitä vanhuksia ( kuten eräät tuttuni ) jotka sanovat ettei tk.hon kannata mennä, kun ei se mitään auta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sain koronan ja sitten soiton kaupungilta mennä hakemaan verenohennus lääkitys vaikkakin kerroin mahdollisesti koronan kestäneen jo 2 vko, mutta kuulemma sairaushistoriani vuoksi ( useampi infarkti ) päästyäni perille tk.hon paikalle tupsahti lääkäri joka totesi : mitä tänne tulet. en saanut ohennus lääkitystä mutta lähete verikokeisiin jäi, Varpaani murtui, kävi säryn vuoksi useamman kerran tk.ssa jalkaani ja pohjettani mittaitiin ei ollut turvotusta ym. lopulta taas kerran varasin ajan tk.hon kerroin kipujen jatkuvan ja säteilevän edelleen ylemmäksi navan lähelle ym. ja epäileväni veritulppaa jalassa. Veritilppa lopulta löytyi ( menossa keuhkoihin ). Tosin kerroin lääkärillekin epäileväni veritulppaa ja purskahdin pelosta itkemään. Lääkäri kirjoitti lähetteen tutkimuksiin saatesanoilla ei se kyllä mitään ole katsotaan nyt, minulla kun edelleenkään ei ollut turvotusta ym. Papereihini on ilmestynyt maininta etten ole käynyt tarpeeksi usein vlittamassa kipuani ( tmä sen jälkeen kun tein asiasta kyselyn ylilääkärille ), mitenköhän usein olisi pitänyt käydä ? No tässä nykyisistä syistä muutama miksen uskalla mennä enää tk. lääkärille. valitin kroonosia kipujani sain vuosikausia syödä buranaa, ( kivut aiheutuvat solisluun murtumasta 90 asteen kulmaan, pääni kallistunut oikealle ja nykii, lyhenemää solisluussa ym, ) aivoinfarkti jäänyt huomaamatta, sydäinfarkti jäänyt huomaamatta ym.) kun valitin kipujani olin papereiden mukaan sekava ym. Kesti lähes 4 v. kun tutkimuksia tehtiin ja minet viat löytyivät . Miltä potilaasta tuntuu kun vähätellään ja ivataan, sitten pitäisi hakea apua kipuihin ? Enpä enää kehtaa kovin helpolla, Nyt vastauksina on ollut sinulla on niin paljon ( vikija ), kipupolin
        määräämien reseptien saamiseksi olen joutunut soittelemaan useamman kerran, milloin kipupolille milloin ajan varaukseen tk.hon ja olen saanut useamman soiton farmaseutilta, ym.
        vien paljon aikaa tk.lta, ( kuitenkin sopiva lääkitys käytiin läpi kipupolilla ), Valittaakin on pyydetty, mutta en enää jaksa. Säälin niitä vanhuksia ( kuten eräät tuttuni ) jotka sanovat ettei tk.hon kannata mennä, kun ei se mitään auta.

Se on tosi yleistä, että ihmiset sanovat, ettei ole mitään hyötyä varata aikaa terveyskeskukseen.
        Minuakin juoksutetaan edestakaisin vaivojeni kanssa. " Jos ei mene ohi tai pahenee, tule uudestaan ". Eihän siellä voi jatkuvasti rampata, eikä edes jaksa käydä turhautumassa.
        Kerran kesällä yksi lääkäri sanoi vain, että on niin epämääräiset oireet ja ihmetteli.
        Labroja kyllä laittoi, pissakokeen otatti, jossa oli vähän verta ja pienen pieni määrä yli viitearvojen myös proteiinia.
        Oli käyntitekstiin kirjoittanut, " jos vaiva jatkuu, ottaa uudelleen yhteyttä ".
        No enpä ole ottanut, kun sama toistuu vaan uudestaan ja uudestaan.

• Anonyymi

Nuoret lääkärit on kateellisia vinkujia, jotka on jokaiselle antibioottireseptin pyytäjälle vitun kateellisia. Jos ovesta tulee esim. Lastenhoitaja niin senhän jo tietää, mitä varten. Flunssa jota ON jo yritetty hoitaa ties millä kotikonstilla ja viimeiseksi jää mennä pyytämään antibioottia terveysasemalta. Viimeksi keväällä vastavalmistunut naislääkäri mussutti varmasti 10 minuuttia siitä ettei poskiontelotulehdukseen kuulu antibioottia. HAHHAH!!! Mikä sen pikkupillun pani sanomaan, että mä en tarvi sitä antibioottia? Ainoastaan yksityiseltä saa nykyään antibioottia?? Niinkö?? Kuule mä meen sitten töihin ilman sitä antibioottia ja se vittupää haistaa vittuaan. Että tätä mieltä nuorista naislääkäreistä. Mä vihaan niitä!!!

• Anonyymi

Se on jokin outu mantra ettei antibiootteja haluta antaa. Kyllä niillä varmaan on pätevät syyt mutta eihän niitä alemman kastin ihmisille kerrota.

Bakteerien maailmanlaajuinen antibioottiresistenssihän on TAHALLAAN HANKITTU eläinteollisuudessa ja tutkimustöissä mutta kosto toimitetaan sairaille ihmisille sanomalla "emme voi kun se resistenssi...".

• Anonyymi

Viruksiin ei koskaan Annea antibiootikkaa.. flunssa kestää aikansa ja kukaan ei sitä voi hoitaa pois mitenkään ,muuta kun ajallansa lähtee flunssat

• Anonyymi

Antibiootteja annetaan tulehdusten hoitoon eli jos tulehdusarvot ovat koholla, muussa tapuksessa niillä ei ole mitään merkitystä. Antibiootit ovat aina haitallisia terveelle bakteeriflooralle ja nämä bakteerit ja niiden hyvinvointi ovat ihmisten terveyden perustalle elintärkeitä eli turhaan niitä ei ole mitään syytä määrätä.

Flunssa on eriasteisten oireiden merkki elimistön käynnistämästä puhdistusprosessista jossa elimistöstä poistetaan sinne kuulumattomia aineksia, eikä sitä tarvitse lääkitä juuri mitenkään, koska lääkitys vain keskeyttää prosessin ja siirtää sitä eteenpäin tapahtuvaksi. Flunssassa on kuunneltava vain kehoa, levätä ja nauttia nesteitä riittävästi yleensä menee ohi itsestään muutamassa päivässä ja jos ei mene sitten on syytä hakeutua tarkempiin tutkimuksiin.

Yleensä lääkkeistä on enemmän haittaa kuin hyötyä, terveitä ihmisiä varoitetaan syömästä lääkkeitä juurikin tästä syystä, mutta haitallisuus ei katoa mihinkään vaikka olisi sairaanakin eikä lääkkeiden prioriteetti liity parantamiseen vaan oireiden turruttamiseen eli sitä oireiden perussyytä lääke ei poista mihinkään. Tätä perussyytä ei haluta usein selvittää, koska lääketehtaiden intressi on lääkkeiden kauppaaminen ei terveyden ylläpitäminen.

Lääketehtaat osallistuvat lääkäreiden koulutukseen rahoittamalla ja ohjeistamalla toimintaa omia etuja silmällä pitäen, liikesalaisuuksia varjellen ei niinkään tieteen menetelmien ja avoimuuden vaatimuksien mukaan toimimalla, vaan tutkimusmenetelmiä piilotellen ja tuloksia salaillen tarpeen mukaan.

• Anonyymi

Antibiootit auttavat vain bakteeritulehduksiin, ei viruksiin.

• Anonyymi

Poskiontelotulehdus on bakteeriperäinen ja piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poskiontelotulehdus on bakteeriperäinen ja piste.

Juu, sen osasin itsekin ajatella. Itsellänikin sellainen ollut muutaman kerran.
        Ihan vaan yleisesti mainitsin bakteerit ja virukset.

• Anonyymi

Niillä on mielessä laskettelureisut, sukellusmatkat, golf kiertueet..

• Anonyymi

Törmäsin juuri eilen itsekin samanlaiseen.
      Epäilen että eivät osaa työtään ja siksi turvautuvat vallan käyttöön.
      Pääasia että teeskennelleen kaiken toimivan ja saadaan hyvää palkkaa.
      Nyt niillä on vielä oiva tekosyy, korona, käyttää maskia jotta asiakas ei edes tiedä minkä näköinen lääkäri oli.

Pahuutta se on eikä mitään muuta.

• Anonyymi

julkisella puolella ei todennäköisesti ole ihan tarkoituksellisesti edes kiinnostuneita , koska suuntaus on julkisen terveydenhuollon loppukin alasajo .
        aikooko ne kaikki oman lafkan perustaa . . .

• Anonyymi

Ne on hienostoo sen vuoksi eivät välitä. Yksi Hussin johtaja sai lahjaksi auton miksi eivät ostaneet polkupyörää olisi tullut halvemmaksi vaihtaa tai maalata uudestaan?

• Anonyymi

Kun yhteiskunta palvoo saatanaa niin pahimmat henkilöt saa aina parhaimmat palkat pahuudestaan.

Oletko joskus kuullut että joku hyväntekijä saisi lahjaksi auton?

No, pahuus tuhoutuu pian kuintenkin täydellisesti.
        Nauttikoot nyt johtajat aikansa ylellisyyksistä kun ikuinen kituminen heitä kuitenkin odottaa.

• Anonyymi

Totta. Tapahtuu ihan joka pöivä, joka puolella Suomea.

• Anonyymi

Monella keikkalääkärillä mielessä vain seuraava lomareissu... Sukeltamaan, surffaamaan, vaeltamaan, laskettelemaan, golffaamaan,..

Keikkalääkärinä tehdään muutama kuukausi hirmuista tiliä ja sitten työttömänä usean tonnin ansiosidonnaisella juhlitaan ympäri maailmaa.

• Anonyymi

jos lääkäri työttömänä aikoo elää , niin todennäköisesti sellaisella lääkärillä ei ole senjälkeen kysyntää mihinkään ,

• Anonyymi

Joo, noin se menee.

• Anonyymi

Minä olen jutellut vuosia sitten psykologin kanssa, on ollut hoitamassa sotaveteraaneja. Kysyin mikä saa jotkut hakeutumaan hoitoalalle, hän vastasi että enkö tajua että hoitavat omaa päätään samalla.

• Anonyymi

sittenhän ne lääkäritkin hoitaisi " omaa päätään" , jos kuuntelisivat potilasta .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sittenhän ne lääkäritkin hoitaisi " omaa päätään" , jos kuuntelisivat potilasta .

Mitä sitä potilaan päätä kuuntelemaan, kun se lääkärin oma pää on aina oikeassa.......

• Anonyymi

Lääkäriin kannattaa mennä yksi vaiva kerrallaan. Jos kerralla vuodattaa koko tautihistoriansa ja uudet vaivat, ei ihmekään jos ei tule kuulluksi.

• Anonyymi

Joku toinen vaiva voi liittyä toiseen vaivaan, johan sen maallikkokin ymmärtää.
        Ja kun mitään vaivoja ei oteta tosissaan, eikä selvitetä saati hoideta, niin voi alkaa niitä vaivoja kertymään pikkuhiljaa lisää.
        Sitten kaikki menee vaan entistä hankalammaksi, ja hintalappu kasvaa.

• Anonyymi

Oletko joskus ehtinyt vuodattaa "koko tautihistoria"?

Yleensä jo aikaisemmassa vaiheessa ilmoitetaan, että vain yksi oire, vaiva kerrallaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko joskus ehtinyt vuodattaa "koko tautihistoria"?

Yleensä jo aikaisemmassa vaiheessa ilmoitetaan, että vain yksi oire, vaiva kerrallaan!

En ole kokenut tarvetta vuodattaa koko historiaa.
        Mutta jos esim. tapaturmassa satuttaa kolme eri kohtaa kehosta, menee arvauskeskukseen lääkärille, ja lääkäri kysyy " mikä niistä vaivaa eniten ? ", ja tutkii ja hoitaa ainoastaan sen yhden kohdan, joka potilaan on pakko niistä kolmesta valita, että saa ylipäänsä mitään hoitoa, niin meneekö se nyt ihan oikein ? Mielestäni ei mene.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kokenut tarvetta vuodattaa koko historiaa.
        Mutta jos esim. tapaturmassa satuttaa kolme eri kohtaa kehosta, menee arvauskeskukseen lääkärille, ja lääkäri kysyy " mikä niistä vaivaa eniten ? ", ja tutkii ja hoitaa ainoastaan sen yhden kohdan, joka potilaan on pakko niistä kolmesta valita, että saa ylipäänsä mitään hoitoa, niin meneekö se nyt ihan oikein ? Mielestäni ei mene.

Eniten ärsyttää juuri tuo että yksi oire kerrallaan käsitellään vastaanotolla. Tosiasia on kuitenkin se että sairaus voi aiheuttaa kehossa useita erilaisia oireita. Tai todellakin ihmisellä on useampia sairauksia kuten niskanikamien hermopinne joka aiheuttaa olkapäivässä, hartioilla , lapaluitten välissä , niskassa ja käsissä kipuiluoireita ja puutuneisuutta. Samoja oireita aiheuttaa myös sydänsairaudet, läppäviat ja keuhkosairaudet ja vatsan alueen tyrät.
        Arvauskeskus ei ole ihan väärä sana terveyskeskuksille koska sitähän lääkärin työ siellä pitkälle on ja vielä jos johto vaatii kustannusten kurissapitämistä ei edes tehdä tarpeellisia tutkimuksia eli arvailuksi menee. Ja jätetään siihen eli ei tehdä mitään.
        Itsellä kokemusta siitä miten edellinen tk- lääkäri totesi ettei sydämessä ole mitään vikaa päätös oli hänen itsensä tekemä eikä perustunut mihinkään muuhun kuin röntgenkuvaan. Menin yksityiselle kardiologille joka ultrasi sydämen ja taas totesi ettei ole mitään vikaa oireita vain oli julmetusti. Ja kun menin takaisin julkiselle puolelle hengenahdostuksen johdosta otettiin vain labrat jossa taas todettiin ettei mitään vikaa sydämessä joten lähete keuhkopolille.
        Keuhkopolilta lähete takaisin väittämällä että vika on sydänperäistä. Ja mitään tutkimuksia ei tehdä koska aiemmat tutkimukset osoittivat muka ettei sydämessä ole vikaa. Lopulta vatsaultraan jossa todettiin tyrä jolle ei ilmeisesti myöskään tehdä mitään koska kukaan vatsan alueen sairauksiin erikoistuva ei halua ottaa kantaa saatika tutkia potilasta joten mitään ei tehdä.
        Asiakasta, potilasta pompotetaan asiantuntijalausuntojen avulla joka paikassa ja väitetään että tätä on " hoidettu ja tutkittu tarpeeksi" mutta oikeasti ei ole tehty yhtään mitään. Ja potilas kärsii oireistaan ottaa pankkilainaa ja menee yksityiselle joka lypsää asiakkaan tilin tyhjäksi ja jättää omilleen eikä julkinen puoli ota enää mistään vastuuta koska asiakas erehtynyt ja oireittensa johdosta pakotettuna joutunut tutvautumaan yksityislääkäreiden vastaanottoon kun julkinen puoli ei ole tehnyt mitään. Eli taas potilas jätetään yksin selviytymään jos selviytyy ylipäätään.
        Mielummin tappaisin itseni kun kävisin tätä terveydenhuollon harjoittamaa simputusta läpi mutta siihenkään ei anneta mahdollisuutta.
        Ei siis minunlaiseni ihmisen kannata sijoittaa leikkauksiin vaan suoralta kädeltä matkustaa eutanasiaklinikalle mutta kielitaito ei riitä eikä tieto siitä kehen ottaa yhteyttä ja miten toimia,.
        Jos olisi joku taho joka auttaisi kielitaidottomia ikäihmisiä asiassa, matkustaisi mukana ja hoitaisi osan asioista puolestasi päätyisin ehdottomasti eutanasiaan. Mutta sekään ei ole mahdollista kun ei ole tietoa miten toimia. Eikä mistään saa tietoa
        Onko kenelläkään tietoa miten toteuttaa eutanasia Suomessa laillisesti kuitenkin siten ettei osallistujaa syytetä mistään.? Ja tietoa siitä kuka tämäntyyppisiä avustavaa toimintaa tekee? Ja en nyt halua ketään sarjamurhaajaa asialle vaan ihan oikean terveydenhuoltoalan ihmisen, lääkärin tai sairaanhoitajan.
        Onko kellään minkäänlaista tietoa mihin voi ottaa thteytä apua saadakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eniten ärsyttää juuri tuo että yksi oire kerrallaan käsitellään vastaanotolla. Tosiasia on kuitenkin se että sairaus voi aiheuttaa kehossa useita erilaisia oireita. Tai todellakin ihmisellä on useampia sairauksia kuten niskanikamien hermopinne joka aiheuttaa olkapäivässä, hartioilla , lapaluitten välissä , niskassa ja käsissä kipuiluoireita ja puutuneisuutta. Samoja oireita aiheuttaa myös sydänsairaudet, läppäviat ja keuhkosairaudet ja vatsan alueen tyrät.
        Arvauskeskus ei ole ihan väärä sana terveyskeskuksille koska sitähän lääkärin työ siellä pitkälle on ja vielä jos johto vaatii kustannusten kurissapitämistä ei edes tehdä tarpeellisia tutkimuksia eli arvailuksi menee. Ja jätetään siihen eli ei tehdä mitään.
        Itsellä kokemusta siitä miten edellinen tk- lääkäri totesi ettei sydämessä ole mitään vikaa päätös oli hänen itsensä tekemä eikä perustunut mihinkään muuhun kuin röntgenkuvaan. Menin yksityiselle kardiologille joka ultrasi sydämen ja taas totesi ettei ole mitään vikaa oireita vain oli julmetusti. Ja kun menin takaisin julkiselle puolelle hengenahdostuksen johdosta otettiin vain labrat jossa taas todettiin ettei mitään vikaa sydämessä joten lähete keuhkopolille.
        Keuhkopolilta lähete takaisin väittämällä että vika on sydänperäistä. Ja mitään tutkimuksia ei tehdä koska aiemmat tutkimukset osoittivat muka ettei sydämessä ole vikaa. Lopulta vatsaultraan jossa todettiin tyrä jolle ei ilmeisesti myöskään tehdä mitään koska kukaan vatsan alueen sairauksiin erikoistuva ei halua ottaa kantaa saatika tutkia potilasta joten mitään ei tehdä.
        Asiakasta, potilasta pompotetaan asiantuntijalausuntojen avulla joka paikassa ja väitetään että tätä on " hoidettu ja tutkittu tarpeeksi" mutta oikeasti ei ole tehty yhtään mitään. Ja potilas kärsii oireistaan ottaa pankkilainaa ja menee yksityiselle joka lypsää asiakkaan tilin tyhjäksi ja jättää omilleen eikä julkinen puoli ota enää mistään vastuuta koska asiakas erehtynyt ja oireittensa johdosta pakotettuna joutunut tutvautumaan yksityislääkäreiden vastaanottoon kun julkinen puoli ei ole tehnyt mitään. Eli taas potilas jätetään yksin selviytymään jos selviytyy ylipäätään.
        Mielummin tappaisin itseni kun kävisin tätä terveydenhuollon harjoittamaa simputusta läpi mutta siihenkään ei anneta mahdollisuutta.
        Ei siis minunlaiseni ihmisen kannata sijoittaa leikkauksiin vaan suoralta kädeltä matkustaa eutanasiaklinikalle mutta kielitaito ei riitä eikä tieto siitä kehen ottaa yhteyttä ja miten toimia,.
        Jos olisi joku taho joka auttaisi kielitaidottomia ikäihmisiä asiassa, matkustaisi mukana ja hoitaisi osan asioista puolestasi päätyisin ehdottomasti eutanasiaan. Mutta sekään ei ole mahdollista kun ei ole tietoa miten toimia. Eikä mistään saa tietoa
        Onko kenelläkään tietoa miten toteuttaa eutanasia Suomessa laillisesti kuitenkin siten ettei osallistujaa syytetä mistään.? Ja tietoa siitä kuka tämäntyyppisiä avustavaa toimintaa tekee? Ja en nyt halua ketään sarjamurhaajaa asialle vaan ihan oikean terveydenhuoltoalan ihmisen, lääkärin tai sairaanhoitajan.
        Onko kellään minkäänlaista tietoa mihin voi ottaa thteytä apua saadakseen.

Tietysti voisin ostaa kadulta jotain vahvaa huumetta ja vetää sitä niin että kuolen siihen, mutta jos en kuolekkaan vaan jään kitumaan. Tarpeeksi vahvoja pillereitä katumyynnistä on tietenkin mahdollista saada tai joku jolta on jäänyt insuliinia. Apteekkihenkilökuntakaan ei suostu avittamaan, vaikka sinne tuodaan hävitettäväksi vahvoja opioideja joilla saisi päivänsä päätettäväksi nopeasti ja kivutta.
        Vaikea kadultakaan on löytää sopivaa myyjää., Piritorilta voisi löytää nopeasti tappavaa ainetta, mutta en oikein pidä ajatuksesta.

• Anonyymi

Meidän lääkärikeskuksessa on hyvät lääkärit mutta se joka vastaa puhelimeen on oikea kauhistus , eikä anna aikaa lääkärille . Ihmiset ovat kaikonneet ja listanneet itsensä
      Ja kaikki ihmiset sanovat etteivät uskalla soittaa sinne . Esim minun pitäisi ottaa kerran vuodessa sairauteni vuoksi kokeen ja tämä ei antanut aikaa. Lopulta sain kirjeen lääkäriltä jossa hän kysyi miksi en ole ollut kolmeen vuoteen ottamassa koetta . Joten nainen toimii omalla tavallaan silti saa jatkaa , luulen että jokainen on aikakin kerran elämässään kohdannut hoito henkilökuntaa jonka vuoksi tuntee itsensä ala-arvoiseksi .
      Mutta enemmistö lääkäreistä ja hoitajista ovat ihan hyviä ammatissaan
      Niin että aina surullista lukea että jotain on kohdeltu kaltoin terveyden hoito paikassa.
      monikaan ei soittele vaan kärsivät hiljaisena.

• Anonyymi

Se johtaa siihen hiljaa kärsimiseen, kun ihminen turhautuu. Ei saa mistään apua ja mahdollista tarvittavaa hoitoa.
        Osaavat kyllä pompottaa paikasta toiseen, ihan kuin vastuuta yritettäisiin siirtää aina seuraavalle lääkärille.
        Yksi lääkäri tekee lähetteen jonnekin, lähetettä ei oteta vastaan, ja taas ollaan alkupisteessä.
        Pienempiin vaivoihin ei puututa, kun ei ole välttämättä akuuttia, eli täytyy odottaa, että vaiva menee todella paljon pahemmaksi.
        Kai niiden on sitten mukavampi hoitaa ( jos on enää tarvetta ), tulee ainakin kalliimmaksi.
        Ehkä sitten kun on oikeasti vakavasti sairas ja hoidon kustannukset ovat suuria, voisi potilaskin naureskella sairaanhoidolle " sitä saa mitä tilaa..".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se johtaa siihen hiljaa kärsimiseen, kun ihminen turhautuu. Ei saa mistään apua ja mahdollista tarvittavaa hoitoa.
        Osaavat kyllä pompottaa paikasta toiseen, ihan kuin vastuuta yritettäisiin siirtää aina seuraavalle lääkärille.
        Yksi lääkäri tekee lähetteen jonnekin, lähetettä ei oteta vastaan, ja taas ollaan alkupisteessä.
        Pienempiin vaivoihin ei puututa, kun ei ole välttämättä akuuttia, eli täytyy odottaa, että vaiva menee todella paljon pahemmaksi.
        Kai niiden on sitten mukavampi hoitaa ( jos on enää tarvetta ), tulee ainakin kalliimmaksi.
        Ehkä sitten kun on oikeasti vakavasti sairas ja hoidon kustannukset ovat suuria, voisi potilaskin naureskella sairaanhoidolle " sitä saa mitä tilaa..".

Juuri näin, se on nimenomaan pompottelua. Ja kun kukaan ei tee mitään vaan siirtää aina vastuun toiselle niin mitä muuta siitä seuraa kuin se että potilas jää ilman apua ja kärsii.

Täysin sama asia kuin valittaessani muinoin tupakansavusta asunnossani jokainen pompotti minua vuoroin isännöitsijälle vuoroin hallituksen jäsenen puheille ja taas naapureille, kukaan ei ottanut vastuuta mistään. Mistään ei tullut yhtään mitään ja näyttäisi samasta helvetillisestä simputtamista olevan kyse, oli asia mikä hyvänsä asia ,, aina törmään siihen samaan helvettiin.

Itse esim.en jaksa pysähtymättä kävellä kuin muutaman metrin kun alkaa henki loppumaan ja keuhkot tuntuvat painuvan kasaan. En saa ilmaa kuin rajallisesti koska painon tunne rintakehällä on niin valtava. Helmikuussa kävin vielä kuntosalilla ja nyt en jaksa kävellä 200 metriä pysähtymättä. Lääkäri tietää mutta ei välitä,, ju** uta miten ottaa päähän. Pallea on turvonnut tyrän johdosta ja tuntuu painavan keuhkoja kasaan mutta turha odottaa yhtään mitään saatika edes leikkausta.
        Siksi en näe muuta ratkaisua kuin eutanasian. En aio kärsiä koko loppuelämääni sängyssä maaten ja kotona istuen sen vuoksi etten jaksa mitään tehdä hengenahdistuksen johdosta, kunto on kuin 90 vuotiaan vanhuksen.
        Spirometriassa kävin, ei selkeää tulosta mistään, astmalääkkeistä ei mitään apua. Sydänlääkkeistä ei mitään apua, kaikki ihan yhtä tyhjän kanssa, kunto vain laskee kuin lehmän häntä.
        Yöt valvon kun uni ei tule ja yöllä hengitysongelmat korostuu, selällään ei voi olla kun rintakehään tulee painetta. Joudun usein nousemaan istumaan jotta hengitys helpottuisi ..niin ja kun tämän kaiken kerron lääkärille tai hoitajille niin se on yhtä tyhjän kanssa mitään ei tapahdu..mitään ei tehdä..kuolemaaniko he odottavat? Antaisivat sitten kunnon lääkkeet sitä varten sen sijaan että kiduttavat kuin koe- eläintä.
        Ja turha ryhtyä riehumaan vastaanotolla tai puhelimessa, kaikki kirjataan ja olet " se hankala potilas joka on agressiivinen ja hyökkää sanallisesti henkilökuntaa vastaan." Harmi ettei ole omaisia jotka pitävät puolia, soittavat ja ovat huolissaan äidistään ja tämän kunnosta.
        ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin, se on nimenomaan pompottelua. Ja kun kukaan ei tee mitään vaan siirtää aina vastuun toiselle niin mitä muuta siitä seuraa kuin se että potilas jää ilman apua ja kärsii.

Täysin sama asia kuin valittaessani muinoin tupakansavusta asunnossani jokainen pompotti minua vuoroin isännöitsijälle vuoroin hallituksen jäsenen puheille ja taas naapureille, kukaan ei ottanut vastuuta mistään. Mistään ei tullut yhtään mitään ja näyttäisi samasta helvetillisestä simputtamista olevan kyse, oli asia mikä hyvänsä asia ,, aina törmään siihen samaan helvettiin.

Itse esim.en jaksa pysähtymättä kävellä kuin muutaman metrin kun alkaa henki loppumaan ja keuhkot tuntuvat painuvan kasaan. En saa ilmaa kuin rajallisesti koska painon tunne rintakehällä on niin valtava. Helmikuussa kävin vielä kuntosalilla ja nyt en jaksa kävellä 200 metriä pysähtymättä. Lääkäri tietää mutta ei välitä,, ju** uta miten ottaa päähän. Pallea on turvonnut tyrän johdosta ja tuntuu painavan keuhkoja kasaan mutta turha odottaa yhtään mitään saatika edes leikkausta.
        Siksi en näe muuta ratkaisua kuin eutanasian. En aio kärsiä koko loppuelämääni sängyssä maaten ja kotona istuen sen vuoksi etten jaksa mitään tehdä hengenahdistuksen johdosta, kunto on kuin 90 vuotiaan vanhuksen.
        Spirometriassa kävin, ei selkeää tulosta mistään, astmalääkkeistä ei mitään apua. Sydänlääkkeistä ei mitään apua, kaikki ihan yhtä tyhjän kanssa, kunto vain laskee kuin lehmän häntä.
        Yöt valvon kun uni ei tule ja yöllä hengitysongelmat korostuu, selällään ei voi olla kun rintakehään tulee painetta. Joudun usein nousemaan istumaan jotta hengitys helpottuisi ..niin ja kun tämän kaiken kerron lääkärille tai hoitajille niin se on yhtä tyhjän kanssa mitään ei tapahdu..mitään ei tehdä..kuolemaaniko he odottavat? Antaisivat sitten kunnon lääkkeet sitä varten sen sijaan että kiduttavat kuin koe- eläintä.
        Ja turha ryhtyä riehumaan vastaanotolla tai puhelimessa, kaikki kirjataan ja olet " se hankala potilas joka on agressiivinen ja hyökkää sanallisesti henkilökuntaa vastaan." Harmi ettei ole omaisia jotka pitävät puolia, soittavat ja ovat huolissaan äidistään ja tämän kunnosta.
        ,

Onko sitä sinun tyrää yhtään tutkittu, kuvattu, tms.?
        Voi olla, että se tyrä painaa jonnekin, keuhkoa tai jotain, ja se aiheuttaa sen hengenahdistuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sitä sinun tyrää yhtään tutkittu, kuvattu, tms.?
        Voi olla, että se tyrä painaa jonnekin, keuhkoa tai jotain, ja se aiheuttaa sen hengenahdistuksen.

Niimpä tietysti noin loogisesti ajatellen näin voi ollakin. Ja on tyrä ultrattu koko on tiedossa mutta siihen se jäi. Kukaan ei ole kertonut mitään, gastroentero lääkäriä on kai konsultoitu eli pyydetty arviota mutta pelkän kuvan ja oireiden perusteella hän sitten arvioi onko leikkaustarvetta vai ei. Mitään ei ole kuulunut ja todennäköisesti mitään ei tehdä. Oireitten ilmeisesti täytyy mennä siihen pisteesen että tyrä leikataan päivystysluonteisesti kun kivut käyvät sietämättömiksi jos sinne asti päästään, eli kun tyrä kuroutuu ja verenkierto estyy ja tyrä esim.puhkeaa aiheuttaen infektion.
        Itse oireitten johdosta, ei saa henkeä ja uupuu fyysisesti ei tehdä mitään eli lähinnä jos syntyy henkeä uhkaava tilanne jotain sitten on kai on pakko jotain tehdä.
        Mutta potilas saa kyllä kärsiä ja kitua muutoin, toimintakyvyn laskiessa 90 vuotiaan vanhuksen tasolle.
        Taakse ovat jääneet mm. kävelylenkit eikä salille ole enää mitään asiaa. On vain sopeuduttava siihen että terveydenhuolto ei hoida sairauksia eikä oireita kuin pakkotilanteen edessä.. En voi edes ajatella esim.matkustavani johonkin, tekeväni mitään fyysesti raskasta koska voimat eivät riitä kun rintakehä painuu kuin joku olisi suoraan iskenyt palleasta ilmat pihalle. Tilanne on kannaltani todella helvetillinen.
        Käytännössä voin kohtalaisen hyvin kun vain olen paikallaan, kotona liikuskellen hissukseen. Välittömästi kun lähden ulos ja kehon lihakset jännittyy niin rintakehään syntyy valtava paine - palleaan kohdistuva kova lyönti vastaa tunnetta, hengität rintakehän yläosalla ja vaikka yritän rentouttaa lihakset ja hengitellä tasaisesti ja rauhallisesti tilanne ei muutu. Palleaan kehittyy painetta tein mitä tahansa ja kehosta loppuu ikään kuin kaikki virta.
        Toisaalta olen miettinyt onko kyse aorttaläpän ahtaumasta joka olisi kehittynyt kolmessa kuukaudessa että se aiheuttaa oireita koska aortan laajentuma jo on todettu ja aortan aneorysmat jotka ovat siis aortan sisäpuolella , aortan seinämässä olevia pullistumia eli aortan seinämä on haurastunut ja ohentunut . Vaikuttaisiko se oireisiin mutta aortaa ei sitten kai lasketa sydämeen kuuluvaksi koska " sydämessä ei ole vikaa" aorta on sydämeen verta pumppaava iso suoni. ? . Ja luulisi että lääkäri nyt tietäisi ja selittäisi oireet johtuvan aortasta eikä keuhkoista..? Vai onko niin ettei yleislääkäri ymmärrä verenkiertoeliminten toiminnasta yhtään mitään?
        Vointi siis heikkenee ja elämänlaatu laskee mutta terveydenhuollossa säästyy taas rahaa.
        Katsotaan kuinka kauantädsä joutuu kärsimään luulen että joudun myös muuttamaan koska kilometrin matka kauppaan on yhtä tuskaa, jatkuvaa pysähtelyä, ja jaloissa ei ole mitään vikaa, mutta keuhkot, rintakehän lihakset, sydän eivät vain toimi yks yhteen ja palleaa puristaa kuin valtava paineaalto liikuessa.
        Näin se terveys menee ensin vähäisiä satunnaisia oireita sitten oireitten esiintyminen lisääntyy enevässä määrin ja lopulta ne hallitsevat jokomelämöö, vuosi puolitoista siinä meni . Mietin olisiko kaikki voitu myös estää oikealla puuttumisrlla ja hoidolla. Muttanäin se menee terveydenhuollossa, mitään ei tehdä kun oireet ovat lieviä ja sitten ei enää voida lopulta tehdä yhtään mitään . Ja potilas on ulkopuolisen avun tarpeessa. Eli käytännössä terveydenhuolto tuottaa sairaita ihmisiä kun ei puututa ajoissa mihinkään eikä hoideta ajoissa mitään..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niimpä tietysti noin loogisesti ajatellen näin voi ollakin. Ja on tyrä ultrattu koko on tiedossa mutta siihen se jäi. Kukaan ei ole kertonut mitään, gastroentero lääkäriä on kai konsultoitu eli pyydetty arviota mutta pelkän kuvan ja oireiden perusteella hän sitten arvioi onko leikkaustarvetta vai ei. Mitään ei ole kuulunut ja todennäköisesti mitään ei tehdä. Oireitten ilmeisesti täytyy mennä siihen pisteesen että tyrä leikataan päivystysluonteisesti kun kivut käyvät sietämättömiksi jos sinne asti päästään, eli kun tyrä kuroutuu ja verenkierto estyy ja tyrä esim.puhkeaa aiheuttaen infektion.
        Itse oireitten johdosta, ei saa henkeä ja uupuu fyysisesti ei tehdä mitään eli lähinnä jos syntyy henkeä uhkaava tilanne jotain sitten on kai on pakko jotain tehdä.
        Mutta potilas saa kyllä kärsiä ja kitua muutoin, toimintakyvyn laskiessa 90 vuotiaan vanhuksen tasolle.
        Taakse ovat jääneet mm. kävelylenkit eikä salille ole enää mitään asiaa. On vain sopeuduttava siihen että terveydenhuolto ei hoida sairauksia eikä oireita kuin pakkotilanteen edessä.. En voi edes ajatella esim.matkustavani johonkin, tekeväni mitään fyysesti raskasta koska voimat eivät riitä kun rintakehä painuu kuin joku olisi suoraan iskenyt palleasta ilmat pihalle. Tilanne on kannaltani todella helvetillinen.
        Käytännössä voin kohtalaisen hyvin kun vain olen paikallaan, kotona liikuskellen hissukseen. Välittömästi kun lähden ulos ja kehon lihakset jännittyy niin rintakehään syntyy valtava paine - palleaan kohdistuva kova lyönti vastaa tunnetta, hengität rintakehän yläosalla ja vaikka yritän rentouttaa lihakset ja hengitellä tasaisesti ja rauhallisesti tilanne ei muutu. Palleaan kehittyy painetta tein mitä tahansa ja kehosta loppuu ikään kuin kaikki virta.
        Toisaalta olen miettinyt onko kyse aorttaläpän ahtaumasta joka olisi kehittynyt kolmessa kuukaudessa että se aiheuttaa oireita koska aortan laajentuma jo on todettu ja aortan aneorysmat jotka ovat siis aortan sisäpuolella , aortan seinämässä olevia pullistumia eli aortan seinämä on haurastunut ja ohentunut . Vaikuttaisiko se oireisiin mutta aortaa ei sitten kai lasketa sydämeen kuuluvaksi koska " sydämessä ei ole vikaa" aorta on sydämeen verta pumppaava iso suoni. ? . Ja luulisi että lääkäri nyt tietäisi ja selittäisi oireet johtuvan aortasta eikä keuhkoista..? Vai onko niin ettei yleislääkäri ymmärrä verenkiertoeliminten toiminnasta yhtään mitään?
        Vointi siis heikkenee ja elämänlaatu laskee mutta terveydenhuollossa säästyy taas rahaa.
        Katsotaan kuinka kauantädsä joutuu kärsimään luulen että joudun myös muuttamaan koska kilometrin matka kauppaan on yhtä tuskaa, jatkuvaa pysähtelyä, ja jaloissa ei ole mitään vikaa, mutta keuhkot, rintakehän lihakset, sydän eivät vain toimi yks yhteen ja palleaa puristaa kuin valtava paineaalto liikuessa.
        Näin se terveys menee ensin vähäisiä satunnaisia oireita sitten oireitten esiintyminen lisääntyy enevässä määrin ja lopulta ne hallitsevat jokomelämöö, vuosi puolitoista siinä meni . Mietin olisiko kaikki voitu myös estää oikealla puuttumisrlla ja hoidolla. Muttanäin se menee terveydenhuollossa, mitään ei tehdä kun oireet ovat lieviä ja sitten ei enää voida lopulta tehdä yhtään mitään . Ja potilas on ulkopuolisen avun tarpeessa. Eli käytännössä terveydenhuolto tuottaa sairaita ihmisiä kun ei puututa ajoissa mihinkään eikä hoideta ajoissa mitään..

Olin vuosia sitten haavatyrän leikkausjonossa, no tulikin sitten akuutimpi tilanne ja leikkaus toimitettiin päivystyksenä.
        On tullut mietittyä, kun olen itse ollut leikkauksen aikana sattuneen hoitovirheen " uhrina ", ja siitä on seurannut monenlaista ongelmaa, niin silti terveydenhuollossa tuntuu, että minua syyllistetään ( kuten varmaan muitakin samassa tilanteessa olevia ) jollakin tavalla siitä, että sairastelen, olen ajoittain kovin kipeä, elämänlaatuni on aika olematon, ym. Vaikka itselläni ei ole ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen, että leikkauksessa sattui hoitovirhe, potilasvahinko, tai mikä nimike nyt sitten onkaan.

Paljon on tullut koettua virheen jälkeen, rahaa on mennyt sairaanhoitoon suuria summia, ja kun lääkäreille kerron joskus, mitä on ollut aiemmin, miten on käynyt, mikä on johtunut mistäkin, mitä tunnen, niin siltikään ei haluta uskoa, vaikka olen monia vaivoihin liittyviä asioita kokenut. Kokemus ei näköjään merkitse mitään, edes lääkäreille.

Pari kertaa vuosien varrella on käynyt niin, ettei tilannettani uskottu, tutkittiin tarkemmin ja lääkärit joutuivat tulla nolona kertomaan, että kyllä sieltä jotakin löytyikin.
        Yksi lääkäri ei kerran uskonut, kun sanoin, että suolessa on joku tukos, väitti vain, että ei voi olla, kun en ollut vielä oksentanut. Useampaan kertaan sanoin, että kun on ollut aiemminkin samanlaisia tilanteita, tiedän miltä se tuntuu.
        Onneksi oksentelu lopulta alkoi, ja lääkärikin päivystyksessä ehti vaihtua. Uusi lääkäri laittoi saman tien kuvauksiin, ja tukoshan siellä suolessa oli.

Minkäs tuollaisillekaan lääkäreille voi, mutta kyllä he voisivat sentään kuunnella, ja joskus uskoakin potilasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin vuosia sitten haavatyrän leikkausjonossa, no tulikin sitten akuutimpi tilanne ja leikkaus toimitettiin päivystyksenä.
        On tullut mietittyä, kun olen itse ollut leikkauksen aikana sattuneen hoitovirheen " uhrina ", ja siitä on seurannut monenlaista ongelmaa, niin silti terveydenhuollossa tuntuu, että minua syyllistetään ( kuten varmaan muitakin samassa tilanteessa olevia ) jollakin tavalla siitä, että sairastelen, olen ajoittain kovin kipeä, elämänlaatuni on aika olematon, ym. Vaikka itselläni ei ole ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen, että leikkauksessa sattui hoitovirhe, potilasvahinko, tai mikä nimike nyt sitten onkaan.

Paljon on tullut koettua virheen jälkeen, rahaa on mennyt sairaanhoitoon suuria summia, ja kun lääkäreille kerron joskus, mitä on ollut aiemmin, miten on käynyt, mikä on johtunut mistäkin, mitä tunnen, niin siltikään ei haluta uskoa, vaikka olen monia vaivoihin liittyviä asioita kokenut. Kokemus ei näköjään merkitse mitään, edes lääkäreille.

Pari kertaa vuosien varrella on käynyt niin, ettei tilannettani uskottu, tutkittiin tarkemmin ja lääkärit joutuivat tulla nolona kertomaan, että kyllä sieltä jotakin löytyikin.
        Yksi lääkäri ei kerran uskonut, kun sanoin, että suolessa on joku tukos, väitti vain, että ei voi olla, kun en ollut vielä oksentanut. Useampaan kertaan sanoin, että kun on ollut aiemminkin samanlaisia tilanteita, tiedän miltä se tuntuu.
        Onneksi oksentelu lopulta alkoi, ja lääkärikin päivystyksessä ehti vaihtua. Uusi lääkäri laittoi saman tien kuvauksiin, ja tukoshan siellä suolessa oli.

Minkäs tuollaisillekaan lääkäreille voi, mutta kyllä he voisivat sentään kuunnella, ja joskus uskoakin potilasta.

Potilaita syyllistetään, tuon kyllä.allekirjoitan täysin.

Terveydenhuollossa on jokin valuvika alun alkaenkin koska se syyllistäminen jäi ainakin itselläkin viimeisimmästä käynnistä päällimmäisenä mieleen poistuessa tk: sta.

Tyräleikkauksessa voi mennä monikin asia pieleen, lisäksi leikattuun alueeseen muodostuu ikäviä, ja hankalia kiinnikkeitä jotka voivat aiheuttaa jopa tukkeumia. Mutta toki tekeville sattuu ja hoitovirheet kertovat vain sen että lääkäritkin ovat loppujen lopuksi ihmisiä.
        Se että käyttäydytään tietyllä tavalla potilasta syyllistäen tai epäillen voi kertoa myös ammattiylpeyden kolautuksesta jota ei kestetä, syyllisyyden tunteesta mikä on joillain hyvinkin vahva, lääkäri voi jopa päätyä itsemurhaan jos paljastuu että potilaan sisään on jäänyt leikkausinstrumentteja ja siitä seuraa potilaalle vuosikymmenten kärsimys kuten sietämätöntä, hermokipuilua kuten on tapahtunutkin.
        Potilaalla kesti vuosikausia ennen kuin hänet otettiin tosissaan ja ryhdyttiin tutkimaan ja vatsasta löytyi sakset mitkä olivat sinne jääneet ja liuottaneet metallia aiheuttaen hermosto- oireita. Hirvittävää kärsimystähän siitä potilaalle seurasi mutta onneksi lopulta asia selvisi. Asiasta käytiin pitkään oikeutta enkä muista mikä oli lopputulos.
        Kirurgin työ on äärimmäisen vastuunalaista, ihmishenki ja tämän terveys on siinä kyseessä,

Mutta ikävä todeta että muillakin on vastaavia kokemuksia syyllistämisestä, epäilyistä ja vastaavasta.
        Ja kuten totesit potilas on aina oman kehonsa paras asiantuntija, hän tietää miten keho reagoi, mitä on taas odotettavissa tiettyjen merkkien ilmaantuessa ja mikä on pielessä. Lääkärin tehtävä on kuunnella potilasta ja tehdä oireiston perusteella jokin johtopäätös, labrakokeet siinä tukena ollen. Mutta aina ei käy onnellisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jo 6 vuotta itse tohtoroinut itseä. Bentsot kadulta ja uupumukseen amfetamiinia. Hammas oli kipeä join viinapullon ja nyppäsin pois. Siihen se menee, mutta hain apuja esim aikuisiän tarkkaavaisuus häiriöön tuloksetta. Dignoosi on mutta ei muuta. Siksi nyt pystyn amfetamiinilla katsomaan televisiota ja en tule kipeäksi ilman bentsoja. Bentsoihin 300e /kk ja amfetamiini n 200e. Näin meillä hyvinvointi alueilla.

• Anonyymi

On sairauksia joille ei voi tehdä mitään ja silloin kirjoitetaan lievittävää lääkettä

• Anonyymi

On myös niin, että on sairaita ihmisiä, joiden sairaudelle ei haluta tehdä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On myös niin, että on sairaita ihmisiä, joiden sairaudelle ei haluta tehdä mitään.

Mitenkähän perustelet tuon, ikä ei ole tässä tapauksessa este, en ole edes 70 tai 80 jos olisin vanhempi voisin jotenkin ymmärtääkin välinpitämättömyyden. Ehkä naamatauluni ei herätä sympatioita? Toisaalta terveydenhuollossa autetaan huumeiden käyttäjiäkin ja alkoholisoituneita..joten millä perustella se ettei tavallista ihmistä hoidettaisi?

• Anonyymi

Silloin kerrotaan potilaalle mikä on tilanne eikä valehdella tai vältellä . Sanotaan suoraan että sairautenne on se ja se - diagnoosi on todettava - ja kerrottava mitä vaihtoehtoja on tarjolla tai onko mitään. Mutta ei jätetä yksin pähkäilemään mistä on kyse vaan kerrotaan suoraan ettei teitä voi esim. leikata koska riskit ovat liian suuret tai jostain muusta syystä jätetään joku toimenpide tekemättä. Näin normaalisti toimitaan jos lääkäri on täyspäinen ja asiallinen
        .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkähän perustelet tuon, ikä ei ole tässä tapauksessa este, en ole edes 70 tai 80 jos olisin vanhempi voisin jotenkin ymmärtääkin välinpitämättömyyden. Ehkä naamatauluni ei herätä sympatioita? Toisaalta terveydenhuollossa autetaan huumeiden käyttäjiäkin ja alkoholisoituneita..joten millä perustella se ettei tavallista ihmistä hoidettaisi?

En nyt tarkoittanut juuri sinua, kun kommenttini kirjoitin, anteeksi, jos olet käsittänyt, että olisi muka sinuun kohdistettu teksti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En nyt tarkoittanut juuri sinua, kun kommenttini kirjoitin, anteeksi, jos olet käsittänyt, että olisi muka sinuun kohdistettu teksti.

Eipä mitään, kovin kipakasti minäkin reagoin. Ja turhaan. Saat anteeksi..

• Anonyymi

Joskus se on niinkin, ettei haluta tehdä mitään.
        Turha väittää vastaan tähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin kerrotaan potilaalle mikä on tilanne eikä valehdella tai vältellä . Sanotaan suoraan että sairautenne on se ja se - diagnoosi on todettava - ja kerrottava mitä vaihtoehtoja on tarjolla tai onko mitään. Mutta ei jätetä yksin pähkäilemään mistä on kyse vaan kerrotaan suoraan ettei teitä voi esim. leikata koska riskit ovat liian suuret tai jostain muusta syystä jätetään joku toimenpide tekemättä. Näin normaalisti toimitaan jos lääkäri on täyspäinen ja asiallinen
        .

Tullut kyllä sitten vaikutelma, ettei taida kovin monia täyspäisiä lääkäreitä ollakaan....
        Eikä se asiallisuuskaan aina ole ihan kohdillaan.

• Anonyymi

Useimmiten ei edes haluta selvittää mm. ravitsemukseen, ympäristön kemikaaleihin ym. liittyviä tekijöitä, koska haittaisi tätä lääkebisnestä. Oletusarvoisesti lähdetään aina etsimään taudinaiheuttajaa jota voidaan sitten lääkityksellä hoitaa, kuten vaikkapa keripukki jota pidettiin taudinaiheuttajana joka sitten sattumalta paljastui C-vitamiinin puutostilaksi.

Nykyisin vahvasti näyttää siltä, että nämä ravitsemuksen muutokset on jätetty selvittämättä sairauksien taustalta. Hyvänä esimerkkinä voisi pitää näiden siemenöljyjen lisääntynyttä käyttöä ja siitä johtuvaa korrelaatiota lähes kaikkiin sairauksiin johtuvana lisääntymisenä.

Tohtori Chris Knoppen pitämistä esitelmistä löytyy vahvat perustelut näiden oljyjen haitallisuudesta ja korrelaatioista eri sairauksien suhteen yli sadan vuoden historiasta tilastojen valossa, sekä alkuperäiskansojen keskuudessa tehtyjä tutkimuksia heidän terveydestään, kun eivät käytä näitä länsimaisen elitarviketeollisuuden ja lääketeollisuuden tuotteita arjessaan niin eivät sairasta näitä kroonisia sairauksiakaan jotka länsimaita vaivaavat. Laitan linkit pariin esitelmään joihin saa tekstitykset ja automaattisen käännöksen tekstille asetuksista valittua lisää löytyy nimellä hakemalla.

https://www.youtube.com/watch?v=H0bRGsev4fI
        https://www.youtube.com/watch?v=7kGnfXXIKZM

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useimmiten ei edes haluta selvittää mm. ravitsemukseen, ympäristön kemikaaleihin ym. liittyviä tekijöitä, koska haittaisi tätä lääkebisnestä. Oletusarvoisesti lähdetään aina etsimään taudinaiheuttajaa jota voidaan sitten lääkityksellä hoitaa, kuten vaikkapa keripukki jota pidettiin taudinaiheuttajana joka sitten sattumalta paljastui C-vitamiinin puutostilaksi.

Nykyisin vahvasti näyttää siltä, että nämä ravitsemuksen muutokset on jätetty selvittämättä sairauksien taustalta. Hyvänä esimerkkinä voisi pitää näiden siemenöljyjen lisääntynyttä käyttöä ja siitä johtuvaa korrelaatiota lähes kaikkiin sairauksiin johtuvana lisääntymisenä.

Tohtori Chris Knoppen pitämistä esitelmistä löytyy vahvat perustelut näiden oljyjen haitallisuudesta ja korrelaatioista eri sairauksien suhteen yli sadan vuoden historiasta tilastojen valossa, sekä alkuperäiskansojen keskuudessa tehtyjä tutkimuksia heidän terveydestään, kun eivät käytä näitä länsimaisen elitarviketeollisuuden ja lääketeollisuuden tuotteita arjessaan niin eivät sairasta näitä kroonisia sairauksiakaan jotka länsimaita vaivaavat. Laitan linkit pariin esitelmään joihin saa tekstitykset ja automaattisen käännöksen tekstille asetuksista valittua lisää löytyy nimellä hakemalla.

https://www.youtube.com/watch?v=H0bRGsev4fI
        https://www.youtube.com/watch?v=7kGnfXXIKZM

Onhan se totta, että nykyajan ruokavaliossa, elintarvikkeissa on paljon kaikenlaisia lisäaineita, säilöntäaineita, ym.
        Ei ole ihme, että ihmiset sairastelevat enemmän, kun ei tiedetä miten mitkäkin aineet elimistöön vaikuttavat.

• Anonyymi

Resepti on se , hoidetaan mahdollisemman pienellä vaivalla ja kustannuksilla.

• Anonyymi

Mitä kustannuksia se lisää jos vastaa potilaan kysymyksiin? Esim.itse kysyin suoraan mitä tarkoittaa latinankielinen teksti suomeksi, miten sairaus etenee, mitä on odotettavissa jne. Mihinkään näihin en saanut vastausta. Sitten ihan oma tapauksena on eräs yksityinen, pslvelusetelillä toimiva terveyskeskus jossa läkärin mukaan kaikki kuuluu vanhuuteen jaikääntymiseen. Eli ei ole olemassa hoidettavia tai tutkittavia sairauksia ikäihmisillä lainkaan vaan kaikki oireet kertovat ikääntymisestä. Täyttä valhetta kaikki. Sairaudet ovat täysin eri asia kuin normaali ikääntyminen ja siihen liittyvät ilmiöt. Mutta näin harhautetaan potilas ettei tämä vaadi yhtään mitään. Sairauden pahenemista ei noteerata millään tavalla vaan ehkä viime tipassa voidaan jotain lääkitystä nostaa , muutoin potilas ikään kuin unohdetaan. Olen itse kokenut juuri tämän. Käytännössä potilaalle haistattellaan.

• Anonyymi

Reseptillä, pienellä vaivalla ja kustannuksilla....heheh..
        Sitten kun vaiva/sairaus meneekin paljon pahemmaksi, ei se enää olekaan niin pienellä vaivalla ja kustannustehokkaasti hoidettavissa.
        Mutta siihenhän terveydenhuolto on mennyt, odotetaan, että kaikesta tulee vakavampaa, ja sitten hoidetaan, jos enää ehditään.
        Kumpihan se loppujen lopuksi olisi halvempaa, puuttua ajoissa, vai odottaa pahaa tilannetta ?

• Anonyymi

Eilen pistivät 1 yön jälkeen kotiin ensiavusta jalattoman miehen... Ambulanssilla ensin sinne kun kuumetta ja kramppeja niin että en tiennyt edes missä olen. Seuraavana aamuna yritin sanoa ettei nyt oikein kunnossa ole, kun en ollut varma millä paikkakunnalla olen että vai kotiin? Missä sekin mahtaa olla kun ei siinä tässä maailmassa ollut. Näin päätti silti nuori lääkäri viisaudessaan. Ei jalkoja mutta laittoivat rullatuolilla ulos. Hyvinvointialuetta kun on. Sen huomaa. Olin mm purrut kielen siinä kouristellessa mutta äääh. Menehän kotiin.. Ei nämä hevoslääkärit enää ole vuosiin kuunnellut. Ovat asiansa jo päättäneet kun astuvat samaan tilaan. Vahtaavat tietokonetta kuin piru raamattua. Kaikki muu yhdentekevää.

• Anonyymi

1 lääkäri nosti jalat siihen pöydälle ristiin ja sanoi " Että no mitäs ois? " Valitin siinä kipua kun jalassa ollut avomurtuma ja leikattu, niin kävelykepeillä siinä.. Pyysin vain jotain särkyyn, että tulisi nukuttua, niin sanoi että buranaa saa apteekista eikä häneltä?? Hetki siinä meni niin huitaisin kävelykepillä lääkiäriäkin siihen sen jalkaan ja sanoin että siihen saa Buranaa apteekista! Tämä alkoi itkeä pillittää ja lähdin kotiin. 20 min niin poliisit ovella?? Eli nyt minun piti sen kintun kanssa maijan perälle ja PYYTÄMÄÄN LÄÄKÄRILTÄ ANTEEKSI!? Lähdimme taas kotiini, niin toinen poliisi totesi, että he saat...na ajoivat 50km suunta että lääkäri saa siinä nyt elvistellä siinä!!! Olin selvinpäin jne. Veivät kotiin ja sanoivat hyvät päivän jatkot ja ettei KAI SE HULLU SIELTÄ ENÄÄ SOITA KUN OLISI TÄSSÄ TÖITÄKIN!

• Anonyymi

Arvauskeskuksissa eritoten ei oteta kovin vakavasti oireita. Planttu saa panna parastaan. Heita mitä ilmeisimmin valmistettu kohtaamaan kurjimpia omaa syytään. Ja kokemusta toki karttuu vaikka potilas saattaa joutua maksamaan kalliin hinnan.

• Anonyymi

Mulla oli viimeksi arvauskeskuksessa lääkärin mielestä " epämääräinen vaiva ", lähetti kotiin, ja kehotti ottamaan uudestaan yhteyttä, jos ei mene ohi.
        Ei mennyt ohi, enkä ole mennyt uudestaan, tyhjän saa pyytämättäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla oli viimeksi arvauskeskuksessa lääkärin mielestä " epämääräinen vaiva ", lähetti kotiin, ja kehotti ottamaan uudestaan yhteyttä, jos ei mene ohi.

Minulla " jatkotutkimukset tuottivat " ei mitään tulosta". Rasituskokeessa lääkäri totesi lievätasoisen kunnon heikkenemisen, kirjaus päin helvettiä mm.sen osalta kauanko kävellessä pidän taukoa normaalioloissa. Kerroin tauotuksen olevan alle minuutin, siis kävellessä joudun pysähtymään koska rintakehälle nousee pain joka pakottaa pysähtymään, tauko oli lääkärin väitteen mukaan 2-3 minuuttia kun kerroin sen olevan alle minuutin eli joitain sekuntteja. Lisäksi tupakointihistoriani oli taas päin helvettiä, olin kuulema lopettanut xx vuonna vaikka oikeasti olin vasta aloittanut tuona vuonna. En jaksanut enää korjata ja huomauttaa asiasta, olin niin väsynyt. Nämä neropatit eivät huomioi sitä onko kotona tupakoitu eli onko lapsi altistunut passiiviselle tupakoinnille jo kotonaan ja autossa mikä oli todella yleistä ja normaalia ja nyöh.julkisissa paikoissa missä esim.60-70- luvuilla tupakoitiin täysin vapaasti. Koko ajan syyllistetään potilas jos hän kertaakaan erehtynyt tupakoimaan ja oikein odoitetaan ettei tuollaiselle roskasakille irtoa minkäänlaista empatiaa, kärsikööt kun ovat itse ongelmansa aiheuttaneet. Joistain lääkäreistä näkyy selkeä luokka- ajattelu ja asenne. Nimenomaan HUS: n sairaaloissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla " jatkotutkimukset tuottivat " ei mitään tulosta". Rasituskokeessa lääkäri totesi lievätasoisen kunnon heikkenemisen, kirjaus päin helvettiä mm.sen osalta kauanko kävellessä pidän taukoa normaalioloissa. Kerroin tauotuksen olevan alle minuutin, siis kävellessä joudun pysähtymään koska rintakehälle nousee pain joka pakottaa pysähtymään, tauko oli lääkärin väitteen mukaan 2-3 minuuttia kun kerroin sen olevan alle minuutin eli joitain sekuntteja. Lisäksi tupakointihistoriani oli taas päin helvettiä, olin kuulema lopettanut xx vuonna vaikka oikeasti olin vasta aloittanut tuona vuonna. En jaksanut enää korjata ja huomauttaa asiasta, olin niin väsynyt. Nämä neropatit eivät huomioi sitä onko kotona tupakoitu eli onko lapsi altistunut passiiviselle tupakoinnille jo kotonaan ja autossa mikä oli todella yleistä ja normaalia ja nyöh.julkisissa paikoissa missä esim.60-70- luvuilla tupakoitiin täysin vapaasti. Koko ajan syyllistetään potilas jos hän kertaakaan erehtynyt tupakoimaan ja oikein odoitetaan ettei tuollaiselle roskasakille irtoa minkäänlaista empatiaa, kärsikööt kun ovat itse ongelmansa aiheuttaneet. Joistain lääkäreistä näkyy selkeä luokka- ajattelu ja asenne. Nimenomaan HUS: n sairaaloissa.

PöSeuraavalla kerralla pyydän lääkäriä määräämään kunnon kipul

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PöSeuraavalla kerralla pyydän lääkäriä määräämään kunnon kipul

Korjaus:
        Seuraavalla kerralla pyydän lääkäriä määräämään kunnon kipulääkkeet ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se taitaa olla yleisin diagnoosi; epämääräinen vaiva.

• Anonyymi

Jouduin lanssilla ensiapuun joku aika sitten. Hoitaja laittaa tipan huonosti ja se alkaa vuotaa verta. Tämä hoitaja suuttu MINULLE että tippa vuotaa ja nyt verta sun takia joka paikassa. Tämmöinen ihminen ja töissä ensiavussa.

• Anonyymi

Hoitajatkin voivat olla joskus tosi väsyneitä, eivätkä välttämättä tarkoita, mitä sanovat.
        Eihän se hyvää käytöstä ole, mutta.... Kaikesta ei niin kannata loukkaantua.
        Ja onhan niitä kiukkuisiakin hoitajia olemassa, onneksi harvassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoitajatkin voivat olla joskus tosi väsyneitä, eivätkä välttämättä tarkoita, mitä sanovat.
        Eihän se hyvää käytöstä ole, mutta.... Kaikesta ei niin kannata loukkaantua.
        Ja onhan niitä kiukkuisiakin hoitajia olemassa, onneksi harvassa.

Aina ei ole kyse hoitajista, olen törmännyt todella kakkamaisiin naislääkäreihin. Heistä huokuu luokka- ajattelu ja se etteivät kaikki ole edes ansainneet tulla hoidetuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina ei ole kyse hoitajista, olen törmännyt todella kakkamaisiin naislääkäreihin. Heistä huokuu luokka- ajattelu ja se etteivät kaikki ole edes ansainneet tulla hoidetuksi.

Juuri menneenä viikonloppuna kävin päivystyksessä, ja oli aivan loistava naislääkäri.
        Asiallinen, ystävällinen, kuunteleva, pätevä, ym. Oli aikaa hetki jutellakin sairaushistoriastani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri menneenä viikonloppuna kävin päivystyksessä, ja oli aivan loistava naislääkäri.
        Asiallinen, ystävällinen, kuunteleva, pätevä, ym. Oli aikaa hetki jutellakin sairaushistoriastani.

Mukava lukea tällaisistakin kokemuksista. Kyllä hyviä lääkäreitäkin löytyy toki ilmeisesti potilaan käytöksessä tai persooonassa voi olla jokin piirre joka ärsyttää tai herättää negatiivisuutta ammatti- ihmisessäkin. Itsessäni on mitä ilmeisemmin jokin ominaispiirre tai ominaisuus joka ei miellytä useimpia ihmisiä koska eristäytyvä persoonallisuus huokuu jotain sellaista joka herättää vastenmielisyyttä kaikissa. Eristäytyvältä persoonallisuudelta puuttuu jokin piirre joka kertoo yhteistyökykyisyydestä vaikkei hän olisi millään tavalla agressiivinen, hyökkäävä tai hänessä olisi mitään ulkoista merkkiä kuten siivotonta ulkoista olemusta mikä herättäisi vastenmielisyyttä. Hän voi olla ihan siisti mutta ilme voi olla esim.masentunut, poissaoleva, etäinen tai sellainen ettei se herätä sympatioita muissa.
        Tämä poikkeavuus sitten aiheuttaa kielteisiä tunteita muissa. Itse olen tyyppiesimerkki ihmisestä joka herättää negatiivisia tunteita muissa kuten nyt sitten lääkärin vastaanotolla lääkäreissä. Mitä pitempään vetäydyn omiin oloihini sitä torjutummaksi koen itseni muitten taholta.

• Anonyymi

Meikän mielikuvituksekkaat analyysit ongelmasta uusimpine analysoituinen tietoineen eivät lääkäreitä kiinnosta, enkä usko heidän kykyjensä siihen yleensä riittävän; jo asian selvittäminen itsellenikin, vaikka tunnen ongelman läheisesti, ja usimpien tietojen kerääminen ja analyysi on sen verran iso prosessi, että turha yritys yrittää selventää asian laitaa. Se on lääkärille kova paikka lisäksi auktoriteettiasemastaan johtuen, kun potilas selittää lääkärille mistä on kyse ja mitä tulee tehdä.

• Anonyymi

Lääkäreitä ärsyttää se kuinka jotkut kuvittelevat olevansa heitä fiksumpia ja neuvovansa alan ammattilaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkäreitä ärsyttää se kuinka jotkut kuvittelevat olevansa heitä fiksumpia ja neuvovansa alan ammattilaisia.

Olin juuri sanomassa samaa.
        Voi mennä myös ammattiylpeyden yli se, jos potilas itse tietää jostain jotain.
        On myös lääkäreitä, jotka hyväksyvät, ja pitävät ihan hyvänä asiana sitä, jos potilaskin itse tietää jotain.
        Ei lääkärin vastaanotolle kuitenkaan ole tarkoitus mennä pätemään, että kyllä minä tiedän.
        Loppujen lopuksi taitaa se lääkäri tietää lääketieteestä enemmän. On ymmärrettävissä, että lääkäreitäkin voi joskus ärsyttää " kaikkitietävät " potilaat.
        Lääkäreitä on erilaisia, hekin ovat " vain " ihmisiä, ja yksilöllisiä.
        Ventovieraan lääkärin tavatessaan ei voi edes etukäteen tietää, millainen ihminen hän on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin juuri sanomassa samaa.
        Voi mennä myös ammattiylpeyden yli se, jos potilas itse tietää jostain jotain.
        On myös lääkäreitä, jotka hyväksyvät, ja pitävät ihan hyvänä asiana sitä, jos potilaskin itse tietää jotain.
        Ei lääkärin vastaanotolle kuitenkaan ole tarkoitus mennä pätemään, että kyllä minä tiedän.
        Loppujen lopuksi taitaa se lääkäri tietää lääketieteestä enemmän. On ymmärrettävissä, että lääkäreitäkin voi joskus ärsyttää " kaikkitietävät " potilaat.
        Lääkäreitä on erilaisia, hekin ovat " vain " ihmisiä, ja yksilöllisiä.
        Ventovieraan lääkärin tavatessaan ei voi edes etukäteen tietää, millainen ihminen hän on.

Sehän olisi oikein hyvä tilanne, jos lääkäri todellakin tietäisi potilaan kivut , ongelmat ja sairaudet, niin silloin ei tällaisiin potilaan ehdotuksiin tarvitsisi mennäkään!

Mutta, jos lääkärin esitykset ovat vain tasolla, että paljon on kipuja ja vaivoja joista ei tiedetä, niin voi kuvitella, että potilaskin voisi silloin puuttua tapahtumiin, ja kysellä kivuistaan ja vaivoistaan, ja jopa tehdä vaikka joitain ehdotuksiakin, joita toivoisi myös lääkärinkin harkitsevan ja miettivän!

• Anonyymi

Kannattaa vaihtaa lääkäriä kuten itse tein , sapetti kun oli ihan pätevä omalääkäri mutta kun ei saanut suunvuoroa lainkaan vaan katsoi koneelta historiaa ja selitteli omiaan eikä kuunnellut minua lainkaan , aika omituista käytöstä kyllä oli mikä lie tuon aiheutti , ei siinä sairauksien hoito edennyt juurikaan ja oli turhilta tuntuvia käyntejä paljon . tuntui että halusi vaan potilaasta eroon mahdollisimman nopeasti ja vaivattomasti , taisi keinot loppua kesken , miksi lie niin vaikea laittaa lähetettä jatkotutkimuksiin , säästöt ?

• Anonyymi

Mikä lienee syynä onkaan, mutta jotenkin tuntuu, ettei ne väitä mistään mitään, ettei ne usko mitä niille sanoo, ym. Siis lääkärit.
        Aina vaan sanotaan " ota uudelleen yhteyttä jos....."
        Eli on kyseessä mikä vaiva tahansa, ei muuta tehdä kuin ehkä tarvittaessa otetaan jotkut peruslabrat, jos niitäkään, ja käsketään ottamaan uudestaan yhteyttä, jos....
        Ei kukaan jaksa ravata edestakaisin lääkärillä, kun ei siitä ole hyötyä.

En kyllä ymmärrä, mitä säästöä siitä olisi, kun vaivat menee ajan myötä pahemmiksi, ja sitten tarvitaan jo sitä kallista erikoissairaanhoitoa, jota kuulemma päättäjien mielestä pitäisi välttää juuri sillä, että vaivoihin puututtaisiin ajoissa.
        Ei mene oikein puheet ja teot kohdilleen. Vaikka koskapas ne olisivat menneet....
        Ei se ole kivaa asiakkaalle/potilaallekaan kotona kärsiä, elämänlaatu todella heikkona, mitään ei oikein pysty tekemään, ei minnekään menemään.
        Ja kun jotain todetaan/on todettu, senkin kanssa jätetään ihan yksin. Suurin piirtein voisivat sanoa " sinulla on nyt tämä ja tämä sairaus, ole hyvä, pärjäile ".
        Joskus ottaa niin päähän, ettei oikein tiedä, mitä tekisi, ajatukset ja tunteet liitelevät välillä siellä sun täällä.
        Kai se on jonkinlainen ihmiskohtalo, ja kai meitä on aika paljon, jotka ovat saman tyyppisessä tilanteessa.

• Anonyymi

Mutta kun se TIETOKONEHAN tietää sinusta kaiken! Sen mukaanhan sinua hoidetaan.
        On kovin vanhanaikaista odottaa jotain muuta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun se TIETOKONEHAN tietää sinusta kaiken! Sen mukaanhan sinua hoidetaan.
        On kovin vanhanaikaista odottaa jotain muuta!

Tietokonehan on käytännössä vsin ne kirjaukset joita sinusta on kussakin lääkärin vastaanotolla tai hoitajan kanssa keskusteluissa kirjattu omakantaan. Osa kirjauksista on päin helvettiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä lienee syynä onkaan, mutta jotenkin tuntuu, ettei ne väitä mistään mitään, ettei ne usko mitä niille sanoo, ym. Siis lääkärit.
        Aina vaan sanotaan " ota uudelleen yhteyttä jos....."
        Eli on kyseessä mikä vaiva tahansa, ei muuta tehdä kuin ehkä tarvittaessa otetaan jotkut peruslabrat, jos niitäkään, ja käsketään ottamaan uudestaan yhteyttä, jos....
        Ei kukaan jaksa ravata edestakaisin lääkärillä, kun ei siitä ole hyötyä.

En kyllä ymmärrä, mitä säästöä siitä olisi, kun vaivat menee ajan myötä pahemmiksi, ja sitten tarvitaan jo sitä kallista erikoissairaanhoitoa, jota kuulemma päättäjien mielestä pitäisi välttää juuri sillä, että vaivoihin puututtaisiin ajoissa.
        Ei mene oikein puheet ja teot kohdilleen. Vaikka koskapas ne olisivat menneet....
        Ei se ole kivaa asiakkaalle/potilaallekaan kotona kärsiä, elämänlaatu todella heikkona, mitään ei oikein pysty tekemään, ei minnekään menemään.
        Ja kun jotain todetaan/on todettu, senkin kanssa jätetään ihan yksin. Suurin piirtein voisivat sanoa " sinulla on nyt tämä ja tämä sairaus, ole hyvä, pärjäile ".
        Joskus ottaa niin päähän, ettei oikein tiedä, mitä tekisi, ajatukset ja tunteet liitelevät välillä siellä sun täällä.
        Kai se on jonkinlainen ihmiskohtalo, ja kai meitä on aika paljon, jotka ovat saman tyyppisessä tilanteessa.

Aika pitkälle lääkärit nimenomaan katsovat labroja vaikka ne eivät kaikkea kerro koska labratutkimuksia on satoja ja ne ovat eri hintaisia. Synlabilla voi teetättää omakustannushintaan myös sellaisia labroja jotka eivät kuulu vakiolabratutkimuksiin tk: ssa. Osa tutkimuksista tk: ssa on todella kalliita eikä niitä tehdä varmuuden vuoksi tai potilaan toiveesta juuri kustannussyistä. Mutta itse voi omakustanteisesti teetättää vaikka mitä geenitestejä tai vasta- ainetestejä, allergiatestejä jne. jos haluaa ja on rahaa maksaa.
        .

• Anonyymi

Säästötpä juuri nimenomaan ovat syynä. Täytyy olla puolikuollut ennenkuin mitään tehdään ja sekin pitkin hampain harmitusta osoittaen.

• Anonyymi

Mutta se potilas taitaa ollakin vain se välttämätön paha toiminnassa, jota täytyy yrittää sietää, että sitä rahaa saadaan toiminnan pyörittämiseen. Sen toiveet ja tuntemukset sen sijaan ovat toissijaisia.
      Valitettavan usein näin!

• Anonyymi

En oikein ymmärrä sitä, miten saisi rahaa toiminnan pyörittämiseen sillä, että potilasta pompotetaan edestakaisin, käsketään vain aina tulemaan uudestaan, jos vaiva jatkuu.
        Luulisi, että se se vasta maksaakin, kun sama potilas ravaa yhtenään lääkärin vastaanotolla, kun kukaan ei ota kantaa mihinkään vaivaan.
        Ja kalliiksi se tulee kyllä potilaallekin ajan mittaan. Sekä myös henkisesti hyvin turhauttavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En oikein ymmärrä sitä, miten saisi rahaa toiminnan pyörittämiseen sillä, että potilasta pompotetaan edestakaisin, käsketään vain aina tulemaan uudestaan, jos vaiva jatkuu.
        Luulisi, että se se vasta maksaakin, kun sama potilas ravaa yhtenään lääkärin vastaanotolla, kun kukaan ei ota kantaa mihinkään vaivaan.
        Ja kalliiksi se tulee kyllä potilaallekin ajan mittaan. Sekä myös henkisesti hyvin turhauttavaksi.

Niimpä. Keuhkokuvat tietenkin maksaa mutta siten saisi poissuljettua joitain sairauksia.

• Anonyymi

Mauno Koiviston sanoin: Täytyy olla jotakin asiaa ja täytyy osata sanoa se.

• Anonyymi

No kuule sanoo vaikka miten, ja vaikka osaakin sanoa, niin siltikään ei tahdota ymmärtää, saati sitten välittää. Kyllä potilaan asema on tänä päivänä aika heikko.
        Rautalangastakaan ei varmaan hyötyä olisi, vaikka joskus on tullut mieleen ottaa rautalankaa mukaan vastaanotolle.
        Ja lisänä se, että joskus kielimuurikin tulee vastaan. Olisi osattava monia eri kieliä, tai oltava tulkki matkassa lääkärin luona, että saa asiansa hoidatettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      139
      4386
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      342
      2209
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      2094
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1881
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      107
      1810
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1777
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      483
      1621
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1469
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      486
      1355
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1326
    Aihe