Moi!
Onko muita onnellisia 2.0 octavian omistajia, joilla on koko ajan sähkövikoja. Autolla on ajettu vain 52000km ja nyt alkoi sähköjen kanssa renaaminen. Kaikki alkoi virtalukonpohjasta, se ei onneksi ole kallisosa. Korjautin virtalukonpohjan ja ajo jatkui. Meni vaan hetki niin ajotietokone box:in kanssa jysähti. Nyt maksaa. Huollossa sähkömies ei pystynyt sanomaan rikon syytä, mutta kalliiksi tulee. Kyseisiä ongelmia on hänen kertoman mukaan tullut juuri ko. moottorityypille ja ajokilometri määrälle. Uskomatonta, mutta totta. Sama boxi on käytössä pienemmissä moottorityypeissä. Kun saan Ocun huollosta, vaihdan sen heti uuteen 2.0 Octaviaan. Kehottaisinkin teitä tarkkailemaan häiriövaloa. Kerron myöhemmin paljonko remontti maksoi.
Octavia 2.0 vm.2001
8
2222
Vastaukset
- VAG-murheita
Boksista en tiedä mitään, mutta virtalukon pohjat on kulutustavaraa Volkkareissa. Sieltä se tauti on Ocuunkin siirtynyt.
Boksien hajoamisista en tältä palstalta muista juttua, mutta muistelen Ocun moottoriohjausyksikön vioista olevan maininnan jossain vanhassa ADAC-vikalistauksessa. Vuoden 2003 listassa sitä ei tyyppivioissa kylläkään mainita (saksankielinen):
http://www.autokiste.de/psg/0404/misc/3100.pdf
Sen verran tekisi mieli lohduttaa, että jos keskuslukot tai käynnistyksenesto eivät oikuttele, niin tuskinpa vaan sähköjen kanssa paljoa ongelmia tulee. Ei ole tullut paria vuotta vanhemmassakaan Ocussa. Ja nuokin mainitut Volkkarista tuttuja vikoja ;-( - provo
Onkohan nuo totta, näitä aina täällä riittää. Omassani ei ole ollut mitään havaintoja moisista.
- kombi
Kun näitä sähkövika juttuja lukee, tulee mieleen
että joku on itse sörkkinyt boksia tai antanut virtaa väärin kaverille.
Yleensä vielä kyseessä on toinen omistaja, eli
ei mitään tietoa mitä autolle on tehty ekan omistajan aikana.
Autolla on voitu ajaa kolari tai joku tee se itse mies leikkinyt aäjkömistä, joloin varmasti tulee sähkövikoja.
Uusissa autoissa , joita olen ostanut ei koskaan ole ollut MITÄÄN sähkövikoja. Olkoon merkki sitten Opel , Skoda, Fiat, Honda. - Repe
ensin meni virtalukon pohja ja sitten jysähti boksi.
tässä on tasan kaksi vikaa mutta tekstissä sanotaan että on KOKO AJAN SÄHKÖVIKOJA.
- Make
Olen kuullut vastaavista moottorin ohjausyksikön ongelmista juuri 2.0 koneessa, mutten koko yksikön uusinnasta. Se on kyllä mahdollista jonkin jännitepiikin ansiosta varmaankin. Vaimon auto sammui keskelle Jyväskylää tuon ohjausyksikön takia. Se kuitenkin korjautui paikallisessa merkkihuollossa. Onhan se varmaa, että mitä enemmän sähköä autossa, vika mahdollisuudet kasvavat. Virtalukonpohjalla tuskin on osuutta ko. onnettomuuteen.
- moottorin koolla ?
Paskoja koko octaviat. Mitä merkitystä on moottorin koolla johonkin ohjausyksikön ongelmiin ??, saisinko tähän vähän selvennystä, kiitos ! Ja silläkään ei ole merkitystä vaikka auto laukeaa keskelle jyväskylän kylää, sen verran käpykylä se on.
moottorin koolla ? kirjoitti:
Paskoja koko octaviat. Mitä merkitystä on moottorin koolla johonkin ohjausyksikön ongelmiin ??, saisinko tähän vähän selvennystä, kiitos ! Ja silläkään ei ole merkitystä vaikka auto laukeaa keskelle jyväskylän kylää, sen verran käpykylä se on.
Jyväskylästä
- combi 2.0
mulla 01 2.0 combi mitään vikoja ei ole ollut.
erittäin tyytyväinen olen autoon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756