En tiedä olenko ainut,josta on pikkuhiljaa tullut rasisti.En enää yhtään ymmärrä meidän päättäjiä,miksi he eivät auta meidän omia kansalaisia. me ostamme kirpputorilta vaatteita ,ostamme ruokatavarat mahdollisimman edulliseti. Katsokaa näitä mustia.Heillä on mitä ihmeellisempiä hedelmiä ja vihanneksia ja herkkuja kauppakorit täynnä. Katsokaa niiden vaatteita. Nahkaa ja kiiltonahkakenkiä. Lapsia puolitusinaa, vaikka vanhemmat näyttävät kakskymppiseltä. Neljästä ikävuodesta eteenpäin ,jokaisella upo uudet polkupyörät ja vanhemmilla tietenkin auto.En voi edes kaikkea luetella,jatkakaa toiset,jos tämä antaa ajattelemisen aihetta.
Rasismi.
20
2173
Vastaukset
- Komentaja
Kun muut pettävät,on meidän aika yhdistää voimamme!Siksi kansa kääntyy Komentajan puoleen!
- tällaista meilläpäin
Oletko huomannut, jotkut ulkomaalaiset käyvät jopa töissä? Lisäksi ulkomaalaiset tietävät, mitä tuotteet maksavat kotimaassa ja mitä Suomessa. Käytännössä suurin osa vaatteista ostetaan ulkomailta, yleensä kotimaasta. Jos säästö on 500 €, rahti 100€ ja tulli (veroineen) 100 €, tällainen toiminta kannattaa (kokemusta on). Paras säästösuhde on tähän mennessä ollut ostohinta 20% Suomen hintatasosta ja 15% tullia ja veroja; säästö 65%. Siinäkin pitsiverhoista tuli maksettu puuvillaverhon (3x) tulli.
Ihan vastikään eräs tuttu ulkomaalainen perhe kyllästyi Suomeen, muutii pois ja myi yritysryppäänsä pois ja se tietää uusien (suomlaisten) omistajien alla epävarmuuden aikaa 40-50 omalle ja parillekymmenelle lainatyöntekijälle epävarmuuden aikoja. Uusilla yrittäjillä kun on varsin kova velkataakka, ei voi työllistää samaa määrää kovin pitkään.
Ja omalta kohdaltani olen ihan varmasti maksanut ihan tarpeeksi veroja tähän maahan, myös ulkomaalaisen vaimoni edestä. Mitä siitä olemme saaneet? 3 000 - 4 000 euroa vähemmän tukia, kuin täysin suomalainen perhe. Eikä käytännössä minkäänlaista palvelua millään tiskillä. Kaikki pitää maksaa itse, myös suomenkielen opinnot. Ja aika paljon on tullut eteen tilanteita, joissa toimitaan täysin lakien vastaisesti. Pitääpä joskus tarkistaa, saako kunta valtiolta rahat ulkomaalaisten pääluvun mukaan, kun nyt on päässy käymään niin, että lakisääteisiä palveluitakaan ei toteuteta. "Meidän Kunnassa ei järjetetä"; on nimittäin aivan liian tuttu vastaus...
Vastikään tuli nähtyä ulkomaalainen perhe kirpputorivaattesissa, että tasan ei käy onnen lahjat.- Donna
Olen itsekin ollut ulkomaalaisen kanssa naimisissa ja hän on tehnyt töitä täällä suomessa, joten puhuinkin tietyistä ryhmistä kuten somalit, toki heissäkin löytyy työntekijöitä ja suomenkielen taitajia mutta monta ulkomaalaista loista löytyy ja suomalaisiakin on joukossa aika joukko ! Jokainen katsokoon asian omalta näkökantiltaan kuten minäkin
- ulkomaalainen
Donna kirjoitti:
Olen itsekin ollut ulkomaalaisen kanssa naimisissa ja hän on tehnyt töitä täällä suomessa, joten puhuinkin tietyistä ryhmistä kuten somalit, toki heissäkin löytyy työntekijöitä ja suomenkielen taitajia mutta monta ulkomaalaista loista löytyy ja suomalaisiakin on joukossa aika joukko ! Jokainen katsokoon asian omalta näkökantiltaan kuten minäkin
haistaa vittu sinäkin huora
- suomalainen
Kirjoittamasi ei pidä paikkaansa, ulkomaalaiset käyvät työssä ja elävät säästäväisesti, eivät juo alkoholia ja eivätkä tupakoi. Heille siisti vaatetus ja terveellinen ravinto on itsestäänselvyys ja kyllä hekin haluavat ostaa polkupyörät lapsilleen siinä kuin suomalaisestkin.
Tämä maapallo on tarkoitettu kaikille ihmisille ihonväriin katsomatta ja täällä on lupa kaikilla ihmisillä asua ja elää.
Omalla työpaikallani on ulkomaalainen korkeasti koulutettu työntekijä sellaisissa työtehtävissä, joka ei suomalaisille työttömille ilmeisesti kelvannut. - SUOMALAINEN
Totta puhut olen huomannut ihan saman asian ja kyllä noita rasisteja löytyy vaikka kuinka yritetään kieltää mut oon sun kanssa ihan samaa mieltä ensin SUOMALAISET sitten muut tää on meidän maa nyt ja tulevaisuudessa
- jiipeee
joo ei sille mitään voi jos suomalainen paviaani ei jaksa nähdä vaivaa oman tulevaisuuden eteen...käy kouluja tai jotain edes sinnepäin....niin me muutkin täälä tehdään,raadetaan ja sillä ansaitaan edes vähän.mut mää en jaksa kattella enää sun laisia suomalaisia kullin venyttelijöitä jotka ei tee mitään...hävettää kattella sun laisia kateellisia paskoja..
- apinan kesyttäjä
jiipeee on taitava apina joka on myös vihainen kun sitä härnää.osui näköjään kohdalle.
- Pettynyt päättäjiin.
Kysyn vaan paljonko LUUSERI on nähnyt elämää. Minulla on jo takana 32vuotta yhtäjaksoista työelämää
- Napoleon
ole saanut mitään aikaan? Eikä säästöön kehumiesi 32 työvuoden aikana?
- Patu33
Nämä "pakolaiset" elää kotona usein melko vaatimattomasti. Onko kaljaa ostoskorissa? En ole koskaan nähnyt kyseisiä tyyppejä raahaamassa perjantai iltana kahta mäyräkoiraa, suomipojilla niitä on kainalossa usein ja yhdet nahka kengät menee keveästi kurkusta alast yhdessä illassa.
- Donna
Päättäjät ja avustuksien antajat ne jakavat meidän euroja, veroeuroja mustille ja muille loisille, joten niille pitäis kertoa viesti ei ns rasismin kautta mikään mene perille tässä maassa. Miksi suomalaiset eivät osaa kapinoida kun jonkin asia on vasten heidän mielipidettään? Aina vaan mutistaan keskenään ja ei tehdä mitään, ottakaa esimerkkiä muista maista. Päättäjät ne avustukset antaa, ei me kansalaiset, se otetaan meiltä!
- Teenlove
teen parhaillaan etiikantyötä rasismista kouluun. ehkä "mustilla", kuten asian ilmaisit, on hyviä hedelmiä yms. mutta he eivät voi käydä koulua. heillä ei ole rahaa. lapset TEKEVÄT TYÖTÄ viisivuotiaasta lähtien. nahasta tehdyt vaatteet he omistavat koska afrikassa eläviä eläimiä metsästetään syötäväksi, ja niiden nahasta saa tehtyä vaatetta. eivät he kulje ympäriinsä ajatellen; minulla onkin nahkakengät! Ja tämä lapsiasia... he eivät tahtoisi puolta tusinaa lasta! heillä ei ole rahaa elättää lapsia. heillä ei ole aikaa hoitaa vauvaa kotona, koska heidän pitäisi työskennellä jotta saisivat rahaa ruokaan ja vaatteisiin! joka päivä lapsia kuolee nälkään tai janoon. vanhemmat saattavat epätoivoisena MYYDÄ LAPSIAAN orjiksi. Niin että kannattaisi sinunkin ajatella hieman. miksikö suomalaiset ostavat vaatteita kirpputorilta ja mahdollisimman edullista ruokaa? siksi että me emme tahdo päätyä samaan tilanteeseen kuin ihmiset (niin, hekin ovat ihmisiä!) Afrikassa. Luepa tämä 'runo' ja anna sen piirtyä sisällesi ja AJATTELE sitä! Tee se niiden köyhien, "värillisten" vuoksi!
"Kun minä synnyn, olen musta. Kun menen aurinkoon, olen musta. Kun sairastun, olen musta. Kun kuolen, olen musta. Kun minut haudataan, olen musta.
Kun sinä synnyt, olet vaaleanpunainen. Kun menet aurinkoon, muutut punaiseksi. Kun sairastut, muutut valkoiseksi. Kun kuolet, muutut harmaaksi. Kun sinut haudataan, olet sinipunainen.
Ja sinä sanot minua värilliseksi."- Afrikasta tullut
uskomatonta! ilmaisit asian uskomattoman kauniisti. Kun luin vastaustasi, itkin! varsinkin tuo runo... tee palvelus ja rupea kirjailijaksi! sinussa on ainesta. ilmoitit kantasi jykevästi ja selkeästi. KIITOS!
Muutin Suomeen Afrikasta muutama vuosi sitten. Kaikki mitä sanoit viestissäsi on totta... Toivottavasti toisella kannalla olevatkin ymmärtäisivät että minä ja kansani olemme ihmisiä siinä missä hekin. - nimimerk ei ole totta
Kun kerta teet aiheesta näin tärkeää tutkielmaa,niin sinun pitäisi osata lukea rivien välistä,eihän ne olekaan niitä köyhiä, jotka tänne tulevat, vaan ne ovat juuri niitä köyhien riistäjiä ja täällä meidän veromarkkoja ja meidän etuuksiamme syömässä.
- Runojen lukija
Afrikasta tullut kirjoitti:
uskomatonta! ilmaisit asian uskomattoman kauniisti. Kun luin vastaustasi, itkin! varsinkin tuo runo... tee palvelus ja rupea kirjailijaksi! sinussa on ainesta. ilmoitit kantasi jykevästi ja selkeästi. KIITOS!
Muutin Suomeen Afrikasta muutama vuosi sitten. Kaikki mitä sanoit viestissäsi on totta... Toivottavasti toisella kannalla olevatkin ymmärtäisivät että minä ja kansani olemme ihmisiä siinä missä hekin.Jos olet Afrikasta tullut, pitäisi Sinun runo tuntea. Ei se ole etiikantyön tekijän oma. Kyllä täällä pystytään ihmisiä narraamaan keinolla millä hyvänsä!!!!!
- teenlove
Runojen lukija kirjoitti:
Jos olet Afrikasta tullut, pitäisi Sinun runo tuntea. Ei se ole etiikantyön tekijän oma. Kyllä täällä pystytään ihmisiä narraamaan keinolla millä hyvänsä!!!!!
sanoinko mä muka että se runo on mun tekemä? EN!
ajattele ennen ku sanot! - Deb
Aloitusviestissä kylläkin puhuttiin Suomessa asuvista pakolaisista (tai -loisista, ihan miten vaan), ei Afrikassa asuvista.
Kummasti se puoli tusinaa lasta syntyy kyllä täällä Suomessakin, vaikka eihän niitä tietenkään haluta, kun on niin huonot oltavatkin, voivoi :P
- Freedom Writer
http://www.sosialistiliitto.org/murros/49/49_myytit.html
Rasistit sais laittaa itsensä narun jatkeeks jos ei kestä maailmaa, tämä on julma. Suomen tuskat vähäisiä afrikan tuskiin nähden. Minä sanon kaikille teille jotka olette tänne tulleet: "Tervetuloa, nauttikaa pohjoisesta luonnosta".- olen4u2c
Kun puhutte niin , olen tyytyväinen minun käytöstani suomessa , siivotan wc-en pöntöja , naudataan lakeja ,jätän suomalaisia tyttöja , tai naisia 100% rauhaan matkustan suomalaisten kulkuneuvoissa pää alas.
Noin saadaan sitä palkaa ; ja muistataan etta ollaan mualta .
Ei mitään muuta kun "Respect And Peace" :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 875439
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804722Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113027Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv882955Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232564Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328