Miltä kateus tuntuu?

1+15

En taida olla koskaan tuntenut kateutta ketään kohtaan.
Miltä se tuntuu?

17

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta.

      Pistävältä tunteelta, josta tulee paha mieli. Tuntee olevansa huonompi kateuden kohteeseen verrattuna. Ahdistaa ja ajattelee vain huonoja puolia itsestään. Tuntee katkeruutta toista kohtaan, koska hän on esim. kaunis mitä itse ei ole.

      Ole onnellinen ettet tiedä miltä kateus tuntuu.

    • Paremmaksi pistän

      Just noin kuten Minusta paitsi että tunnen katkeruuden itseäni kohtaan en sitä kateuden aiheuttajaa kohtaan. Mutta jatkan vielä. Sen jälkeen rupean miettimään, miten pääsisin samaan. Esim. jos hän pukeutuu nätisti, pukeudun minäkin, en kuitenkaan samoin. Jos hän on hoikempi, laihdutan. Jos hänellä on enemmän koulutusta, opiskelen, mieluummin enemmän kuin hän. Näin olen toiminut koko elämäni. Tällä hetkellä ei ole ketään jota kadehtisin, mutta varmasti tulee. Toivottavasti ei ralliautoilun harrastajaa, siihen en kykenisi ja on niitä muitakin asioita joita en saavuta.

    • Kamala kateus

      Saa kaverin hirviöksi pahimmillaan.

      • Kirsi

        Nyt kun tiedän, en luovuta enää verta.


    • kakkikaa

      Myöskään minä en ole tietääkseni koskaan ollut kateellinen! Ihmettelen, voiko tällainen tunne puuttua kokonaan ihmisestä, sillä kaikkihan eivät tunne esim. rakkautta, vaan hakevat pelkkiä yhdenillanjuttuja tai sitten pilaavat kaikki suhteensa jo alkumetreillä. Meitä on monenlaisia. En pysty ajattelemaan kateellisesti, vaan olen onnellinen tai iloinen toisen menestyksestä. Tämä taitaa olla harvinaista, sillä kohdalle on osunut haukkujaa ja alistajaa, sekä niitä kateellisia. Yleensä nämä henkilöt eivät ole mitään suorittaneet elämässään ja siksi katkerina. Olen katkaissut kaikki välit tällaisiin ihmisiin, sillä he ovat kuvottavia. Tämä on hyvä rakaisu, sillä enempää puheita ei silloin tarvitse enää sietää.

    • viheliäinenkateus

      Olen tuntenut kateuden piston, vihlaisun. Se antoi esimakua tunteen voimasta.

      Kaikki eivät todella ole taipuvaisia tuntemaan kateuden tunnetta. Useimmat tuntevat kateutta joskus, mutta on olemassa ihmisiä, joiden toimintaa kateuden tunne ohjaa niin merkittävästi, että se vaikuttaa heidän kaikkiin ihmissuhteisiinsa.

      Psyykkisesti terve ihminen ottaa etäisyyttä kateellisista ihmisistä. Tämä on ehkä pahinta kateudessa, sillä jäljelle jäävien ihmisten psyykessä on myös jotakin sellaista, johon kateellisen valtapelit vetoavat. Näin kateellisen maailmankuva vahvistuu.

    • sääliäeikateutta

      Aloittaja: sinulla on sitten kaikki hyvin loppuelämässäsi?
      Lapsuudenperheesi rakastaa sinua, olet saanut harrastaa,matkustaa, opiskella ilman rahahuolia. Et ole joutunut tekemään töitä iltaisin, viikonloppuisin, lomilla saadaksesi rahaa vaatteisiin tai koulukirjoihin?
      Olet myös hyvännäköinen ( ilman mitään meikkejä tai muita lisäkkeitä).

      • aloittaja123

        Tasan ei käy kaikki asiat tässä elämässä.
        Kysymyksistäsi suuri osa oli vääriä olettamuksia.
        On minua rakastettu, vaikka kasvuilmapiiri ei ole moniin vuosiin ollut lapsuudessa miellyttävä ja edelleen kannan huonoja muistoja niistä ajoista.
        Olen tehnyt kesätöitä 15 vuotiaasta lähtien ja ilta ja viikonlopputöitä koulun ohella 17 vuotiaasta lähtien.
        En joutunut maksamaan vuokraa kotiin, joten omat rahat sain käyttää omiin menoihin joita oli ne koulukirjat ym... Olin säästäväinen. Sen opin jo hyvin nuorena.
        Omilla rahoilla ostin vaatteita, jos ostin ja matkustin.

        Mielestäni kaikissa ihmisissä on kauneutta ellei ole läpimätä luonne.


      • annilinna---

        Aloittaja: sua on kohdeltu aina hyvin, aina on ollut ystäviä joihin tukeutua ja poikaystävätkin on löytyny aina helposti.


    • arvuuttelija

      En tiedä, kun kaikkea on paitsi rahaa.

    • MrYellow

      Olen kateellinen ja katkera kaikille parisuhteilijoille, etenkin jos näyttävät onnellisilta yhdessä ja hehkuttavat onneaan. Alan vaan niin inhoamaan itseäni kun en ole koskaan onnistunut itse saavuttamaan samaa enkä varmaan koskaan tule saavuttamaankaan, vaikka mahdollisuuksia olisikin ollut. Olen pelokas luuserimies joka antaa pelon hallita elämäänsä. Kyllä olen yrittänyt tulla rohkeammaksi, mutta se on sitä askel eteen-kaks taakse yleensä. Olen myös vähän kateellinen naisillekin kun ne aina valittaa miten eivät koskaan tule saamaan parisuhdetta ja tulevat olemaan ikuisia sinkkuja, muttei kauaakaan mene kun niillä aina kuitenkin tärppää, jonkun minua rohkeamman miehen toimesta jotka laittaa asiat tapahtumaan. Tavallaan ärsyttää että tänä tasa-arvon aikana minun miehenä edelleen pitäisi tehdä ne kahvittelu yms. pyynnöt naisille, mutta ärsyttää sekin ettei minussa ole edes sitä perinteistä miestä moiseen kun se hylkäyksen pelko on niin suuri heti alkuunsa.

    • ihmekysymys

      En tiedä, en osaa olla kateellinen toisten hyvinvoinnista. Olen kiitollinen siitä mitä minulla on.

    • pullopersekaniini

      Olen kateellinen sinulle.

    • MustamaalataanTerhiä

      Tajuavatkohan jotkut ihmiset olevansa sairaalloisen kateellisia silloin, kun pyrkivät systemaattisesti väheksymään ja mitätöimään kateutensa kohdetta? Kauheeta, kun Terhillä on sellaiset rillit ja farkut, mutta ihanaa kun lapsuudenystävälläni on, häntähän mielistelen mennen, tullen ja palatessa! Terhi on kamala joka tapauksessa, niin tai näin, aina väärin päin. Teenpä nyt itse niin tai näin, postaanpa vielä facebookiin ja odotan kehuja!

      • annilinna---

        No ei varmasti tajua. Ihminen joka kehtaa mustamaalata muita ja kuvittelee sen nostavan omaa statustaan on niin tyhmä ettei älyä itsestään yhtään mitään. Tässä onkin se mahdollisuus että aloittaja on just sellainen itselleen sokea mutta oikeasti kateellinen parjaaja.


    • Jassuka

      En tiedä mitä on olla varsinaisesti kateellinen. Tiedän kyllä tunteen kun haluaisi itsekin jotain mitä ei saa, mutta siltikään ei kiellä sitä muilta eikä ahdista vaikka joku muu saa sitä mitä itse ei saa. Olen aina ajatellut, että kaiken eteen pitää nähdä vaivaa ja se mikä helpolla tulee se helpottaa ponnisteluista. Mutta kadehtimalla ei saa mitään, tuhlaa vaan senkin ajan hukkaan kun voisi kateuden sijaan keskittyä hyviin asioihin tai sen jonkin saavuttamiseen murehtimatta muiden onnea. Kyllä joku on kateudeksi sanonut sitä, että ärsyttää muiden pöyhkeily jollain mitä jollain toisella ei ole. Väärin, siinä tosiaan vaan ärsyttää se pöyhkeily, ei sen kummempaa. Miksi pitää lesota, kun voi olla lesoamattakin muita kiusaamatta.

    • koitos

      Tuntuu kyllä vähän oudolta jos ei ole koskaan tuntenut kateutta ,koska minusta se on
      vain tunne tunteitten joukossa eikä vahingoita ketään ,muuta kuin itseä jos ei
      tunne sitä ja hyväksyy myös sen itsessään .Ettei ole sen huonompi eikä
      parempi vaikka tunteekin kateuden ja kaikki tunteet on normaalia sillä ne on vain
      tunteita ne tulee ja menee omia aikojaan ja ovat tärkeitä hahmottelemaan
      omaa tilaamme ,on vain hyväksyttävä ne itsessään sellaisena kun ne tulee .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe