Miten ottaa syksy vastaan..

mitäkä mies

Minulle tuleva syksy on hankalaa aikaa.niinhän sitä sanotaan että keväisin ja syksyisin vähän hullut sekoaa kokonaan.

Luonto vaipuu horrokseen ja valmistautuu tulevaan arktiseen talveen mutta miten ihmiseen voi imeyttää syyslannoitteen että kestää räntäsateen ja pimeän vuodenajan?

Menisin jokun juurrakon alle kuin karhu,mutta kun on lähdettävä aamuisin ruuhkaan,valumaan työhön.

Ymmärrän ja enymmärrä syys-ihmisiä,kun joillain näyttää olevan virtaa ja syksykin on JES!!

Ei minullekkaan sentään ihan ensimmäinen syksy koita mut aina yhtä pas....

69

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katos kun teitä miehiä ei ole kasvatettu "hömpötyksiin". Siitä se johtuu :))) Takka, kynttilä, viinilasillinen, höyryävä kuppi teetä, villasukat, lämmin huopa, ne ovat vähän niin kuin kaikki naisia varten :D Me rakastamme niitä pimeän valopilkkuja, teille miehille ne on vaan hömpötyksiä :))

Tai jos asiallinen olisin... Ihminen voi valita itse mitä päässä pyörii, sä voit keskittyä räntään ja kylmään, tai lakata taistelemasta luonnon voimia vastaan ja hyväksyä ne. Keskity kivempiin asioihin. Naisiin :D saunaan, kirjaan... on monta kivaa asiaa jotka ovat samanlaisia läpi vuoden, aina olemassa.

Tai hanki koira! Kun joka päivä menet kolme kertaa lenkille, et enää mieti mitä säätä siellä ulkona on. Nautit vaan kun on hyviä kelejä :)

• Vastaan omasta puolestani, vastatkoon Mitäkä omastaan.
        Et Sinä pöhköpää ymmärrä, että ne räntä ja kylmyys tulee iholle.
        Ei niitä ainakaan voi "rakastaa". Se vaan on sitä elämää.
        Kyllä se pimeys, kosteus ja kylmyys, ei ne kynttilöillä, eikä viinilasillisilla miksikään muutu, savusaunaakaan ei räntäsateeasa tee mieli lämmittää.
        Ja koira vielä, se kun räpistää eteisessä turkkinsa kuivaksi, niin kaikki muu onkin sitten märkää.
        Talvikin on moninverroin parempi kun syksy..

• mitäkä mies

Minulla ja varmaan useammalla miehellä se tuo pitää tuplata rommipaukulla ja ulkoroihulla :) Naisiin :) Ne on kaikki piilossa huopien alla tai häärää kynttilä-illoissa..Olen yrittänyt liikuskella metsässä marjoja poimien,mut sieniä ei uskalla kun en tunne myrkyllisiä lajeja..Lähtis viimeinenkin älli :) Ja alkaisi tikkuaski näyttää tukkiaskilta..

• k-kotton kirjoitti:

Vastaan omasta puolestani, vastatkoon Mitäkä omastaan.
        Kyllä se pimeys, kosteus ja kylmyys, ei ne kynttilöillä, eikä viinilasillisilla miksikään muutu, savusaunaakaan ei räntäsateeasa tee mieli lämmittää.
        Ja koira vielä, se kun räpistää eteisessä turkkinsa kuivaksi, niin kaikki muu onkin sitten märkää.

Eri mielt olen säästä, häytyypi pukkeutua säitten mukkaan. Joskus kun oikein kuules ketuttaa ni laitat sopevaa kampetta ylle ja lähdet tarpomaan viimassa ja sateessa, ni avot mielieli virkistyy ja reipastuu.Samoin joku tulipaopakkanen saapi aikaan saman efektin.

• mrshedgehog kirjoitti:

Eri mielt olen säästä, häytyypi pukkeutua säitten mukkaan. Joskus kun oikein kuules ketuttaa ni laitat sopevaa kampetta ylle ja lähdet tarpomaan viimassa ja sateessa, ni avot mielieli virkistyy ja reipastuu.Samoin joku tulipaopakkanen saapi aikaan saman efektin.

Et uskokaan, miten mieli on virkeä, kun räntäsatessa remonttia tekee,tai muuta huoltoa.. Ja tulipalopakkanen, saa olla kaksikin lämpöhaalaria päällä.
        mulla vaan tuo pintaverenkierto on niin huono,että kun alkaa puistattamaan niin sormet on kun jääpuikot.
        Tulipalopakkasessa kun liki kuuskymppinen lähtee tarpomaan, niin saattaa sydäninfarkti tulla.
        Kyllä minä talven pärjään, kun syksystä selviää.
        Mutta kevät on härälle parasta aikaa.

• k-kotton kirjoitti:

Et uskokaan, miten mieli on virkeä, kun räntäsatessa remonttia tekee,tai muuta huoltoa.. Ja tulipalopakkanen, saa olla kaksikin lämpöhaalaria päällä.
        mulla vaan tuo pintaverenkierto on niin huono,että kun alkaa puistattamaan niin sormet on kun jääpuikot.
        Tulipalopakkasessa kun liki kuuskymppinen lähtee tarpomaan, niin saattaa sydäninfarkti tulla.
        Kyllä minä talven pärjään, kun syksystä selviää.
        Mutta kevät on härälle parasta aikaa.

No ymmärrän jotta jos sinne keliin on pakko mennä esim töitten puolesta niin ei varmaankaan aina hymyilytä. Mutta jos se on vapaehtoist pikku lenkkeilyä niin se on toinen asia. Kuusikymppinen ei ole vielä läheskään vanhus, jonka pitäisi jäädä pirttin köllöttelemään ja kuolemaa oottamaan. Kukin omien vimavarojensa ja terveydentilansa mukaan tietenkin. Kukainekin osaa puhua omasta tilastaan lähtöisin.

Minä tykkään kaikista vuodenajoista ja toisaalta mihinpä nitä karkuun pääseekään. Paree suhtautua positiivisesti, niin on itsellä helpompaa, tai muuttaa johonkin espanjan lämpöön.Viime kesänä oli miun maun mukkaan liian pitkä kuuma jakso, en jaksaisi jatkuvaa helltäkään

• mitäkä mies kirjoitti:

Minulla ja varmaan useammalla miehellä se tuo pitää tuplata rommipaukulla ja ulkoroihulla :) Naisiin :) Ne on kaikki piilossa huopien alla tai häärää kynttilä-illoissa..Olen yrittänyt liikuskella metsässä marjoja poimien,mut sieniä ei uskalla kun en tunne myrkyllisiä lajeja..Lähtis viimeinenkin älli :) Ja alkaisi tikkuaski näyttää tukkiaskilta..

Liikaroihu ja -paukku voi olla myös pahasta :))

Olen kuullut joskus että ihminen on parhaimmillaan sinä vuodenaikana kun on syntynyt, onkohan se huuhaata.

Mutta jokaisella on huonoja aikoja, jos ei vuodenaikaan sidottu, niin johonkin muuhun. Ehkä ne pitää vaan hyväksyä, keskittyä elämän kauniin asioihin ja siihen valoon putkeen päähän. Ehkä sekin että kituu välillä, kuitenkin tekee sen että osaa taas nauttia enemmän kun tiukat ajat on ohi.. Ehkä, ehkä.

Mun äiti oli joskus hyvinkin viisas, hän sanoi että elämä on kuin räsymatto. Siinä on kirkkaita värejä ja mustia raitoja. Ne kirkkaat raidat näyttää entistä värikkäimmät jonkun mustan vieressä.

• k-kotton kirjoitti:

Vastaan omasta puolestani, vastatkoon Mitäkä omastaan.

Pöhköpää kuulee kottonia ;D

Jos et tunne räntää ja kylmyyttä, se tarkoittaa että olet kuollut. Niin että siinä valossa räntä ja kylmyys onkin hyvä asia :))

• mrshedgehog kirjoitti:

No ymmärrän jotta jos sinne keliin on pakko mennä esim töitten puolesta niin ei varmaankaan aina hymyilytä. Mutta jos se on vapaehtoist pikku lenkkeilyä niin se on toinen asia. Kuusikymppinen ei ole vielä läheskään vanhus, jonka pitäisi jäädä pirttin köllöttelemään ja kuolemaa oottamaan. Kukin omien vimavarojensa ja terveydentilansa mukaan tietenkin. Kukainekin osaa puhua omasta tilastaan lähtöisin.

Minä tykkään kaikista vuodenajoista ja toisaalta mihinpä nitä karkuun pääseekään. Paree suhtautua positiivisesti, niin on itsellä helpompaa, tai muuttaa johonkin espanjan lämpöön.Viime kesänä oli miun maun mukkaan liian pitkä kuuma jakso, en jaksaisi jatkuvaa helltäkään

Tämä on hienoa seutua muuloin, paitsi syksyllä..Korkealla, merenpinnasta yli 200 metriä, jatkuvasti paksu märkä sumu, näkyvyys pahimmillaan alle 100 metriä..
        Räntää ja lunta tulee vaikka ei ole pilviäkään.
        Pahimman sumun aikana ei päivä juuri valkene.
        Sitä kun jatkuu Jouluun asti, niin kyllä siihen tympääntyy.

• mrshedgehog eirek
        k-kotton kirjoitti:

Tämä on hienoa seutua muuloin, paitsi syksyllä..Korkealla, merenpinnasta yli 200 metriä, jatkuvasti paksu märkä sumu, näkyvyys pahimmillaan alle 100 metriä..
        Räntää ja lunta tulee vaikka ei ole pilviäkään.
        Pahimman sumun aikana ei päivä juuri valkene.
        Sitä kun jatkuu Jouluun asti, niin kyllä siihen tympääntyy.

Niivvai poiskaan sieltä et halua muuttaa vai?

• hmp.f kirjoitti:

Liikaroihu ja -paukku voi olla myös pahasta :))

Olen kuullut joskus että ihminen on parhaimmillaan sinä vuodenaikana kun on syntynyt, onkohan se huuhaata.

Mutta jokaisella on huonoja aikoja, jos ei vuodenaikaan sidottu, niin johonkin muuhun. Ehkä ne pitää vaan hyväksyä, keskittyä elämän kauniin asioihin ja siihen valoon putkeen päähän. Ehkä sekin että kituu välillä, kuitenkin tekee sen että osaa taas nauttia enemmän kun tiukat ajat on ohi.. Ehkä, ehkä.

Mun äiti oli joskus hyvinkin viisas, hän sanoi että elämä on kuin räsymatto. Siinä on kirkkaita värejä ja mustia raitoja. Ne kirkkaat raidat näyttää entistä värikkäimmät jonkun mustan vieressä.

Oi, sun äiti kuulostaa tosi viisaalta, elämää nähnyt nainen? Meidänkin äiti aian sanoo et paistaa se päivä vielä risukasaankin ja että sen yli pitää vaan kiivetä :). Eihän sitä osaa arvostaa niitä hyviä aikoja jos ei ole nähnyt välillä niitä huonompiakin, joita itse kullekin aina välillä eittämättä tulee.

• mrshedgehog kirjoitti:

Oi, sun äiti kuulostaa tosi viisaalta, elämää nähnyt nainen? Meidänkin äiti aian sanoo et paistaa se päivä vielä risukasaankin ja että sen yli pitää vaan kiivetä :). Eihän sitä osaa arvostaa niitä hyviä aikoja jos ei ole nähnyt välillä niitä huonompiakin, joita itse kullekin aina välillä eittämättä tulee.

Juu, äidissä on ollut sitä syvällisyyttä, kykyä nähdä asioita laajemmalta ja yllättävältä perspektiivistä. Tosin hän sairastaa tätä nykyä skitsofreniaa, ja ilmeisesti jollain tasolla sairas ollut koko elämänsä.. Mutta on siis enää harmaa varjo siitä mitä on joskus ollut. Se on kivaa muistella hänen valoisia puolia, tarttis tehdä sen useammin :)

• mrshedgehog ei rek
        hmp.f kirjoitti:

Juu, äidissä on ollut sitä syvällisyyttä, kykyä nähdä asioita laajemmalta ja yllättävältä perspektiivistä. Tosin hän sairastaa tätä nykyä skitsofreniaa, ja ilmeisesti jollain tasolla sairas ollut koko elämänsä.. Mutta on siis enää harmaa varjo siitä mitä on joskus ollut. Se on kivaa muistella hänen valoisia puolia, tarttis tehdä sen useammin :)

Näinhän se on että sairauksiaan ei useinkaan pääse valitsemaan.

• mrshedgehog ei rek kirjoitti:

Näinhän se on että sairauksiaan ei useinkaan pääse valitsemaan.

Eikä sukulaisiaan *silmienpyöritystä* ;)))

• hmp.f kirjoitti:

Eikä sukulaisiaan *silmienpyöritystä* ;)))

No sekin vielä :).

• entinen miäs

Hanki koira. Koira juuri onkin yksi syy monien muiden joukossa vihata syksyä, varsinkin kun on tuollainen "ongelmaturkki". Vaikka sateista ei tietoakaan mutta kasvillisuus on pitkälle päivään märkää ja siitä kastunut koiran alakerta kerää pölyn ja hiekan ja lenkin jälkeen on taas kiusattava koiraa ja itseään pesemällä puoli koiraa. Tulisi vaan pian talvi, pakkasta ja lunta, koirakin pikemminkin puhdistuisi lenkillä.

Eikä se johdu "hömpötyksiin" kasvattamisen puutteestakaan. Viinilasillisen sijaan viski- tai konjakkilasi, teen sijaan tummapaahtoinen kahvikuppi ja ne villasukatkin takkatulen loisteessa on ihan kivoja mutta ei ne vie pois inhottavaa syksyä;)

• entinen miäs kirjoitti:

Hanki koira. Koira juuri onkin yksi syy monien muiden joukossa vihata syksyä, varsinkin kun on tuollainen "ongelmaturkki". Vaikka sateista ei tietoakaan mutta kasvillisuus on pitkälle päivään märkää ja siitä kastunut koiran alakerta kerää pölyn ja hiekan ja lenkin jälkeen on taas kiusattava koiraa ja itseään pesemällä puoli koiraa. Tulisi vaan pian talvi, pakkasta ja lunta, koirakin pikemminkin puhdistuisi lenkillä.

Eikä se johdu "hömpötyksiin" kasvattamisen puutteestakaan. Viinilasillisen sijaan viski- tai konjakkilasi, teen sijaan tummapaahtoinen kahvikuppi ja ne villasukatkin takkatulen loisteessa on ihan kivoja mutta ei ne vie pois inhottavaa syksyä;)

Ongelmaturkki on mullakin, mutta sitten keksin epilaatt.. ei hitsi, nyt mulla menee kissat ja koirat sekaisin.. Mä ostin omalle hurtalle kurahaalarit. Isolle koiralle ne maksaa jonkun verran, mutta on taatusti ittensä takaisin säästetyissä imuripusseissa :) Vähän tulee sivukatseita, on totuttu että vain pienet koirat puetaan, mutta hyvin me se kestetään :D

Meillä oli tossutkin talvea varten, kun varpaiden välissä on niin pehmeää karvaa että lumi aina jäätyy klimpiksi. Siis koiralla :O Ekan keikan jälkeen jouduin kävelemään toisen kerran saman lenkin ilman koiraa - yksikään tossu ei tullut kotiin asti. Tosi vaikeaa on saada ne pysymään tassuissa.

Eikä ne hömpötykset vie syksyä pois, oot oikeassa :) Miten sen nyt miähelle selittäis... Ne ovat vähän kuin auton moottorilämmitin, ilmankin pärjää, mutta moottori kehrää nätimmin niiden kanssa :))

Kynttilät ja takka on kivoja, mutta onko niistä mitään hyötyä kesällä? No ei ole! :)) Tarttee aina odottaa syksyä että pääsee nauttimaan niistä.

• entinen miäs
        hmp.f kirjoitti:

Ongelmaturkki on mullakin, mutta sitten keksin epilaatt.. ei hitsi, nyt mulla menee kissat ja koirat sekaisin.. Mä ostin omalle hurtalle kurahaalarit. Isolle koiralle ne maksaa jonkun verran, mutta on taatusti ittensä takaisin säästetyissä imuripusseissa :) Vähän tulee sivukatseita, on totuttu että vain pienet koirat puetaan, mutta hyvin me se kestetään :D

Meillä oli tossutkin talvea varten, kun varpaiden välissä on niin pehmeää karvaa että lumi aina jäätyy klimpiksi. Siis koiralla :O Ekan keikan jälkeen jouduin kävelemään toisen kerran saman lenkin ilman koiraa - yksikään tossu ei tullut kotiin asti. Tosi vaikeaa on saada ne pysymään tassuissa.

Eikä ne hömpötykset vie syksyä pois, oot oikeassa :) Miten sen nyt miähelle selittäis... Ne ovat vähän kuin auton moottorilämmitin, ilmankin pärjää, mutta moottori kehrää nätimmin niiden kanssa :))

Kynttilät ja takka on kivoja, mutta onko niistä mitään hyötyä kesällä? No ei ole! :)) Tarttee aina odottaa syksyä että pääsee nauttimaan niistä.

Haalariakin on kokeiltu, mutta koira ei suostunut tekemään tarpeitaan se päällä eikä kunnolla kävelemäänkään. Ehkä tuo olisi ajan myötä oppinutkin, mutta meikäläisellä ei tahtonut kärsivällisyys riittää ja haalari jäi naulaan. Sitten tein lakanakankaasta "essun", mahapuolen mittainen kangaspala nauhoilla hännän yltä ja niskasta kiinni, ainakin mahan alus pysyy enimmiltään puhtaana. Onhan tuota essuakin sivusta ihmetelty. Eräs ihmettelijä hieman huvitti, kun luuli, että tuo rätti on juoksun takia. Ei tainnut olla kovin hyvin perillä narttukoiran anatomiasta;)

Tuota tossuhommaa pitäisi kanssa kokeilla, sama klimppiongelma on olemassa.
        Lisäksi uudella nollakelin lumella lumi kerääntyy suuriksi palloiksi koko alakertaan.

No, kyllä minä ymmärrän, selittämättäkin. Itse jaksaisin kyllä odottaa takkatulen lämpöä ja kynttilän lepatusta talveen asti, jos syksyn pimeät, kalsat ja sateet voisi jättää väliin;)

Haalariakin on kokeiltu, mutta koira ei suostunut tekemään tarpeitaan se päällä eikä kunnolla kävelemäänkään. Ehkä tuo olisi ajan myötä oppinutkin, mutta meikäläisellä ei tahtonut kärsivällisyys riittää ja haalari jäi naulaan. Sitten tein lakanakankaasta "essun", mahapuolen mittainen kangaspala nauhoilla hännän yltä ja niskasta kiinni, ainakin mahan alus pysyy enimmiltään puhtaana. Onhan tuota essuakin sivusta ihmetelty. Eräs ihmettelijä hieman huvitti, kun luuli, että tuo rätti on juoksun takia. Ei tainnut olla kovin hyvin perillä narttukoiran anatomiasta;)

Tuota tossuhommaa pitäisi kanssa kokeilla, sama klimppiongelma on olemassa.
        Lisäksi uudella nollakelin lumella lumi kerääntyy suuriksi palloiksi koko alakertaan.

No, kyllä minä ymmärrän, selittämättäkin. Itse jaksaisin kyllä odottaa takkatulen lämpöä ja kynttilän lepatusta talveen asti, jos syksyn pimeät, kalsat ja sateet voisi jättää väliin;)

Halloween-koira, haamuksi puettu lakanaan :D Oikein odotan, että mitä virityksiä keksit niille tossuille jotta ne pysyy :)))

• entinen miäs
        hmp.f kirjoitti:

Halloween-koira, haamuksi puettu lakanaan :D Oikein odotan, että mitä virityksiä keksit niille tossuille jotta ne pysyy :)))

Ei se mikään aaveen vaate ole, ihan nättiä vaaleanpunaruutuista kangasta;) Ylpeänä koiruli se päällä, eikun alla, poseerasi. Harmikseni juuri huomasin hävittäneeni sen kuvan kännykästä.

Näkyypä koiratarvikeliikkeessä olevan koirille ihan oikein kenkiä, tukevalla kumipohjalla. Jos kalleimmat maksaa yli satasen, voisi siihen hintaan odottaa, että ne jotenkin jalassakin pysyvät. No, taidan kuitenkin alkuun tyytyä kokeilemaan vähän yksinkertaisempaa ja halvempaa mallia. Mutta yritän ottaa opikseni sinun kokemuksistasi ja vähän väliä vilkuilla, että onko kaikki kengät vielä matkassa mukana, ettei tarvitse koko lenkkiä uudelleen kävellä kadonneiden kenkien perässä.

On se tämä syksy sitten ankeaa, kahdeksan jälkeen jo pimenee;( Jouluun kun jaksaa, sitten mennään taas kohti valoa. Sääkarttaa vilkuillessa näytti siltä, että kohta puoleen saa alkaa niitä takkatuliakin virittelemään. No, ei meillä takkaa ole mutta tuollainen pönttöuuni suoraan 40-luvulta. Kyllä sekin mukavan lämmön lisäksi sitä tiettyä tunnelmaa antaa pimeään ja kalsaan syysiltaan.

Ei se mikään aaveen vaate ole, ihan nättiä vaaleanpunaruutuista kangasta;) Ylpeänä koiruli se päällä, eikun alla, poseerasi. Harmikseni juuri huomasin hävittäneeni sen kuvan kännykästä.

Näkyypä koiratarvikeliikkeessä olevan koirille ihan oikein kenkiä, tukevalla kumipohjalla. Jos kalleimmat maksaa yli satasen, voisi siihen hintaan odottaa, että ne jotenkin jalassakin pysyvät. No, taidan kuitenkin alkuun tyytyä kokeilemaan vähän yksinkertaisempaa ja halvempaa mallia. Mutta yritän ottaa opikseni sinun kokemuksistasi ja vähän väliä vilkuilla, että onko kaikki kengät vielä matkassa mukana, ettei tarvitse koko lenkkiä uudelleen kävellä kadonneiden kenkien perässä.

On se tämä syksy sitten ankeaa, kahdeksan jälkeen jo pimenee;( Jouluun kun jaksaa, sitten mennään taas kohti valoa. Sääkarttaa vilkuillessa näytti siltä, että kohta puoleen saa alkaa niitä takkatuliakin virittelemään. No, ei meillä takkaa ole mutta tuollainen pönttöuuni suoraan 40-luvulta. Kyllä sekin mukavan lämmön lisäksi sitä tiettyä tunnelmaa antaa pimeään ja kalsaan syysiltaan.

:))) juueihän se aave mikään vaaleanpunaruutuinen ole. Oli varmaan perheen sisällä tungos saada viedä koira pihalle? ;D

Ne töppöset saa sitoa todella lujaa, tuntuu että kumpi on parempi koiralle - jääpalat anturoissa, vaiko ettei veri kierrä. Exä vei koiran kerran kun olin kuumeessa, meille jäi sen jälkeen kolmet tossut. Keväällä se odotti meitä tien varrella :) se oli iloinen jälleenkohtaaminen.

Meillä on avotakka mihin laitoin takkasydämen. Lälläslää ;D Ja maailman paras sauna, 45 kiloa kiviä kiukaassa. Menee muutama polttopuu ennen kuin on "kypsä", mutta sekin on hyvä rauhoittumisen paikka kun lämmittää.

• Kohtalotoverisi

Kaupunkilaiselle ei syksy tuo täyttä pimeyttä, siellähän voi katu- ja neonvalojen loisteessa kulkea vuorokaudet ympäriinsä.

Täällä maalla pimeän aikaan on elämä hieman toista.
      Askareet pitää sovitella valoisan ajan mukaan, vaikka eihän sitä kohta ole lainkaan enää työajan ulkopuolella, joten ulkoaskareet jäävät ihan minimiin kunnes lumipeite hieman valaisee jos sattuu olemaan kuutamo tai kirkas tähtitaivas.

Inhoan syyssateita, tuulta ja pimeää.

• mitäkä mies

Kuutamo ja talvi on kyllä ihan ok.Tähtitaivaskin..

• En ole ikinä tykänny syksystä enkä talvesta. Siinä on kaksi vuodenaikaa, jotka saisi jäädä välistä. Noista kahdesta talvi on kuitenki se pahempi. En tykkää talven liukkaudesta enkä pakkasista. Ulos lähteminen on karseeta, kun meinaa hyytyä jo ulko-ovella. Mikään ei ole ihanampaa kuin kevät, kun alkaa räystäiltä tippua vesipisaroita ja aurinko lämmittää hiukkasen. Tietää, että kesä tekee tuloaan. :)

• Nimenomaan syksy on JESSSS.
      Kevät on aina tuskainen, mikään ei etene. Junnaa vaan paikallaan.

Tää viikonloppu on ollut ihan mahtava. Sellainen kesän ja syksyn välimuoto.
      Jo haistaa tulevan ja värit puissa muuttuu.
      Yöllä oli pimeetä mutta vielä lämmintä kävellä ja metsästää revontulia joita ei sitten kuitenkaan näkynyt.

Ilma viilenee ja aina vaan on helpompi hengittää.
      Tervetuloa syksy.

• Niin ja se talvikin on ihan ok.
        Kiva kävellä ulkona pikkupakkasella kun narskuu jalkojen alla.
        Kyllä siellä tulee käveltyä kunnon pakkasellakin.
        Luonto on taas kaunis jos lunta tullut kunnolla.
        Suomi on hieeno maa kun meille annetaan niin monta ihanaa vuodenaikaa. Kaikki erilaisia.

• tulisilla kirjoitti:

Niin ja se talvikin on ihan ok.
        Suomi on hieeno maa kun meille annetaan niin monta ihanaa vuodenaikaa. Kaikki erilaisia.

Minä tykkään kans. Ja vielä kun otat kameran mukaan ulos ja räpsit kuvia niin siitä saa vielä lisämaustetta luonnosta ja vuodeajoista nauttimiseen.

• mrshedgehog kirjoitti:

Minä tykkään kans. Ja vielä kun otat kameran mukaan ulos ja räpsit kuvia niin siitä saa vielä lisämaustetta luonnosta ja vuodeajoista nauttimiseen.

Eilen ja tänään on tullut kovia otettua taas paljon.
        Ihan pikkuötököisä kaikenlaiseen. Kamera kulkee melkein aina mukana.

• tulisilla kirjoitti:

Eilen ja tänään on tullut kovia otettua taas paljon.
        Ihan pikkuötököisä kaikenlaiseen. Kamera kulkee melkein aina mukana.

Siis kuvia ;)

• tulisilla kirjoitti:

Siis kuvia ;)

Se on kiva harrastus, siis kuvaaminen. Minä nykysin räpsin enimmäkseen kameralla kun silläkin saa hyviä kuvia. Mutta ei ois pahitteeksi mennä jonnekin kansalaisopiston valokuvauskurssillekaan.Ja silläkin tavalla syksyn pimeyttä hälventämään.

• tulisilla kirjoitti:

Niin ja se talvikin on ihan ok.

Sulle pitää aina kehittää tarina.
        Mitä härkä tekee syksyllä.
        Laahustaa kaviot alakuloisesti maata viistäen nuuhkaisten väliin kuivaneita horsmia ja vatunvarsia.
        Ei edes silmänruokaa ole tarjolla. Naaraat kiiruhtavat kylmästä kangistunut ilme kasvoillaan, paksuissa toppatakeissaan mikä minnekin.
        Mutta keväällä vanha härkäkin virkoaa eloon. Sieraimet tuntevat kevään tuoksut..
        Härän vanhat silmät lepää, kun naaraat jättävät toppatakit naulakkoon, ja härkä voi ihastella hedelmällisiä rintoja ja pässinpökkimistä villahousuista vapautunutta takamusta..
        Kevääseen vain on vielä pitkä aika.

• k-kotton kirjoitti:

Sulle pitää aina kehittää tarina.
        Mitä härkä tekee syksyllä.
        Laahustaa kaviot alakuloisesti maata viistäen nuuhkaisten väliin kuivaneita horsmia ja vatunvarsia.
        Ei edes silmänruokaa ole tarjolla. Naaraat kiiruhtavat kylmästä kangistunut ilme kasvoillaan, paksuissa toppatakeissaan mikä minnekin.
        Mutta keväällä vanha härkäkin virkoaa eloon. Sieraimet tuntevat kevään tuoksut..
        Härän vanhat silmät lepää, kun naaraat jättävät toppatakit naulakkoon, ja härkä voi ihastella hedelmällisiä rintoja ja pässinpökkimistä villahousuista vapautunutta takamusta..
        Kevääseen vain on vielä pitkä aika.

Mutta ajattele mikä mahdollisuus käyttää mielikuvitusta.
        Saat kuvitella sen toppatakin sisään vaikka minkälaisen ihannevartalon.
        Onhan toppatakeissakin montaa sorttia jotkut voi antaa sille mielikuvalle vielä oikein vauhtia.

• hats siiii

Synkkä syksy tulossa kun pohjoinen puhaltaa räntää kylmää pimeää nenässä jäinen tippa

• Minun syksyni alkaa olla mökkini syystöiden osalta ohi. Tomaatit eivät ole vielä punaisia, mutta kerään ne ensi sunnuntaina koriin ja jään odottamaan mitä korissa on kun palaan kotiin marraskuun puolessa välin.

Hollannin syksyni alkaa kohta. Odotan innolla sillä siitä on yli vuosi kun olimme siellä viimeksi.

Nyt minun ei enää tarvitse mennä Haarlemin kirjastoon naputtelemaan kuulumisiani, meillä on Heemsteden kodissa wifi-yhteys odottamassa. Petzen poika on huolehtinut, että me vanhukset viihdymme enempi kotona ; )

Olen huomannut, että elämäntyylini on niin hektistä, että vuodet vierivät liiankin nopsaan.

Vuodenajat ihanat vuodenajat niille on vain löydettävä tarkoitus ja tapa nauttia niistä.

Jouluksi Suomeen!

• vaka vanha

Hollannissa taitaa talvi olla vähän kuin täällä syksy? Ei kuitenkaan niin pirun pimeetä päivisin kuin täällä.

• Cloetta...

Täällä Pohjois-Suomessa syksy on ihana, eritoten tänä syksy. On ollut sopivan lämmintä, aurinkoista mutta kuitenkin syksylle tunnusomaista kuulautta, raikkautta ja sitä tuulta. Syysmyrskyjä odottelen.

Olen siis syksyihminen ja myös talvi. Keväästä en piittaa ja kesä nyt on kesä.

• Korppis*

Meillä Korvessa eivät puiden lehdet ole vielä putoilleet, kovin on vihreää.
      Tänään tuuli hivakasti, puuhastelin tomaattien ja auringonkukkieni kanssa.
      Petze sanoi, kiva, että lähdemme pois Suomesta sinäkin lepäät.
      Lehtien haravoinnin jätän kuopukselle ja hänen ystävilleen ; )

• suomi poika.

Laps Suomen ällös hylkää maata armaanpaa sil leipä maan vieraan on pahhoo

• suomi poika. kirjoitti:

Laps Suomen ällös hylkää maata armaanpaa sil leipä maan vieraan on pahhoo

Voipi siellä joskus kävästä mutta kiire on aina kottiin takasin :).

• mrshedgehog kirjoitti:

Voipi siellä joskus kävästä mutta kiire on aina kottiin takasin :).

Onhan sitä samaa leipää meillekin tarjolle Lidlistä ja hyvää leipää onkin.

Itse en ole koti-ikävä ihminen kotini on siellä missä milloinkin olen. Ei siis ongelmia sen suhteen.

• mrshedgehog eirek
        korppis kirjoitti:

Onhan sitä samaa leipää meillekin tarjolle Lidlistä ja hyvää leipää onkin.

Itse en ole koti-ikävä ihminen kotini on siellä missä milloinkin olen. Ei siis ongelmia sen suhteen.

Se menee varmaankin niin minne meitä elämä on kuljettanut. Minä olen viihtynyt aina kotiseudulla, ulkomaanmatkatkin saa laskettua yhden käden sormilla. Mieskää ei ole innostunut ulkomaista lainkaan. Kotisuomessa on vielä monta kolkkaa näkemättä

• mrshedgehog eirek kirjoitti:

Se menee varmaankin niin minne meitä elämä on kuljettanut. Minä olen viihtynyt aina kotiseudulla, ulkomaanmatkatkin saa laskettua yhden käden sormilla. Mieskää ei ole innostunut ulkomaista lainkaan. Kotisuomessa on vielä monta kolkkaa näkemättä

Aikoinaan seurustelin maanmittarin kanssa. Kesälomani kiertelinhänen mukanaan ympäri Suomea.. Ei taida olla kovinkaan montaa kolkkaa maassamme, jossa en olisi pistäytynyt. Sama pätee Hollantiin, aika laajalti olen maata kiertänyt ja vaikka on pieni maa pinta-alaltaan löytyy seuduissa erilaisuutta, löytyy metsiä ja merenrantaa, mäkiä ja alavaa.

Ulkomaanmatkoilla esim. nyt alkukesästä New Yorkissa kiersimme pitkin ja poikin Manhattania. Olemme kovia kävelemään.

Niin on ihmisiä jotka eivät tykkää matkustella. Äitini haaveili Itävallanmatkasta. Hänellä oli seinällä kaunis vuoristo kuva. Ei hän Suomea kauemmaksi päässyt, Kotka taisi olla kaukaisin matkakohde.

Äitini muistoa kunnioittaen otin hänen rintakorunsa mukaa Amerikkaan. Hänen lempikorunsa käsilaukussani, ikäänkuin hän itse olisi ollut mukanani matkallani.

• korppis kirjoitti:

Aikoinaan seurustelin maanmittarin kanssa. Kesälomani kiertelinhänen mukanaan ympäri Suomea.. Ei taida olla kovinkaan montaa kolkkaa maassamme, jossa en olisi pistäytynyt. Sama pätee Hollantiin, aika laajalti olen maata kiertänyt ja vaikka on pieni maa pinta-alaltaan löytyy seuduissa erilaisuutta, löytyy metsiä ja merenrantaa, mäkiä ja alavaa.

Ulkomaanmatkoilla esim. nyt alkukesästä New Yorkissa kiersimme pitkin ja poikin Manhattania. Olemme kovia kävelemään.

Niin on ihmisiä jotka eivät tykkää matkustella. Äitini haaveili Itävallanmatkasta. Hänellä oli seinällä kaunis vuoristo kuva. Ei hän Suomea kauemmaksi päässyt, Kotka taisi olla kaukaisin matkakohde.

Äitini muistoa kunnioittaen otin hänen rintakorunsa mukaa Amerikkaan. Hänen lempikorunsa käsilaukussani, ikäänkuin hän itse olisi ollut mukanani matkallani.

Kaunis ajatus äidistäsi tuo rintakorujuttu. Minun äitini on reissannut maailmalla enemmän kuin minä koskaan, viettänyt siellä viikkoja. Joskus mietin et mihin minun aikani on mennyt, kodin ja työpaikan välillekö :)?

• mrshedgehog kirjoitti:

Kaunis ajatus äidistäsi tuo rintakorujuttu. Minun äitini on reissannut maailmalla enemmän kuin minä koskaan, viettänyt siellä viikkoja. Joskus mietin et mihin minun aikani on mennyt, kodin ja työpaikan välillekö :)?

Elin toistakymmentä vuotta työlleni, lapsilleni ja kodilleni. Kuitenkin kaksi kertaa vuodessa matkustimme talvisin poikien kanssa lämpimiin maihin.

Ennen kuin avioiduin kiertelin kesäisin opiskeluvälityksen kautta töitten ohessa Ruotsia ja Skotlantia. Kreikka oli sitten ensimmäinen rantalomamatkani 1979.

Esinoinen on perinyt minulta kiertolaiselämäni ihanuuden ja matkustellut ympäri maailmaa. Kuopus on enempi kotona viihtyvä.

Nyt suljen koneen ulkona on ihana aurinkoinen ilma ja aurinko on saavuttanut laiturini, joten tää on nyt tässä tällä erää..

• korppis kirjoitti:

Elin toistakymmentä vuotta työlleni, lapsilleni ja kodilleni. Kuitenkin kaksi kertaa vuodessa matkustimme talvisin poikien kanssa lämpimiin maihin.

Ennen kuin avioiduin kiertelin kesäisin opiskeluvälityksen kautta töitten ohessa Ruotsia ja Skotlantia. Kreikka oli sitten ensimmäinen rantalomamatkani 1979.

Esinoinen on perinyt minulta kiertolaiselämäni ihanuuden ja matkustellut ympäri maailmaa. Kuopus on enempi kotona viihtyvä.

Nyt suljen koneen ulkona on ihana aurinkoinen ilma ja aurinko on saavuttanut laiturini, joten tää on nyt tässä tällä erää..

Oijoi, mie olen elänyt työlleni, lapsilleni, miehillenikin jopa neljäkymmentä vuotta :). Lasten ollessa pieniä kiellerltiin kesät huvipuistoja ja Muumimaailmoja, talvet laskettelukeskuksia. Jotenkin ra talomia ei juurikaan edes kaivannut. Muutama kerta ja kiitti riitti.

• mrshedgehog kirjoitti:

Oijoi, mie olen elänyt työlleni, lapsilleni, miehillenikin jopa neljäkymmentä vuotta :). Lasten ollessa pieniä kiellerltiin kesät huvipuistoja ja Muumimaailmoja, talvet laskettelukeskuksia. Jotenkin ra talomia ei juurikaan edes kaivannut. Muutama kerta ja kiitti riitti.

Taisi olla huonosti ymmärrettävä ilmaisu elää yli kymmenen vuotta työlle, lapsille ja kodille. Tämä periodi tarkoitti eroni jälkeistä yli kymmentä vuotta. Ei ollut aikaa etsiä saati tapailla miehiä ; ) mutta lapsilta ei puuttunut lelulja.

• korppis kirjoitti:

Taisi olla huonosti ymmärrettävä ilmaisu elää yli kymmenen vuotta työlle, lapsille ja kodille. Tämä periodi tarkoitti eroni jälkeistä yli kymmentä vuotta. Ei ollut aikaa etsiä saati tapailla miehiä ; ) mutta lapsilta ei puuttunut lelulja.

Näinpä siinä voi käydä kun ei tunne eikä tiedä tarkemmin. Mulla on nuo lapsoset kahdessa sarjassa niin toisen kanssa sai aloittaa alusta kun toisen sai isommaksi.
        Voivoi, kyllä se oli kivaa aikaa kun lapset oli pieniä ja tässä helmoissa.

• mrshedgehog kirjoitti:

Näinpä siinä voi käydä kun ei tunne eikä tiedä tarkemmin. Mulla on nuo lapsoset kahdessa sarjassa niin toisen kanssa sai aloittaa alusta kun toisen sai isommaksi.
        Voivoi, kyllä se oli kivaa aikaa kun lapset oli pieniä ja tässä helmoissa.

Esikoinen vietti kesälomasta kolme viikkoa luonani mökillämme. Kuinka ollakaan minulla heräsi äidin viestit voimakkaana aivan kuin silloin ennen. Järjestin jopa letttukestit pojille vanhan hyvän ajan malliin. Lettuja ja mansikoita, kermavaahdolla. Sauna lämpeni joka ilta ja krokettiakin pelattiin. Kun esikoinen lähti moottoriveneellä (riijuureissulle) tyttöystävänsä kanssa kirkolle, odotin laiturilla pojan kotiinpaluuta. Sama ilon tunne lämmitti kuin villapaita kun vihdoin kuulin moottriveneemme äänen läheisen saaren takaa saapuvaksi rantaa kohti. Ihania mussukoita he ovat vieläkin varsinkin silloin kun niillä on aikaa tulla helmoihin pyörimään ; )

• korppis kirjoitti:

Esikoinen vietti kesälomasta kolme viikkoa luonani mökillämme. Kuinka ollakaan minulla heräsi äidin viestit voimakkaana aivan kuin silloin ennen. Järjestin jopa letttukestit pojille vanhan hyvän ajan malliin. Lettuja ja mansikoita, kermavaahdolla. Sauna lämpeni joka ilta ja krokettiakin pelattiin. Kun esikoinen lähti moottoriveneellä (riijuureissulle) tyttöystävänsä kanssa kirkolle, odotin laiturilla pojan kotiinpaluuta. Sama ilon tunne lämmitti kuin villapaita kun vihdoin kuulin moottriveneemme äänen läheisen saaren takaa saapuvaksi rantaa kohti. Ihania mussukoita he ovat vieläkin varsinkin silloin kun niillä on aikaa tulla helmoihin pyörimään ; )

Nii, isot lapset ja iso ikävä kun ovat poissa.

• Kohtalotoverisi

Ei ymmärrä meikäläinen miksi ei yksinkertaisesti voida vaan hyväksyä sitä ettei kaikki pidä sateesta, tuulesta, pimeästä ja kylmästä. Mitä varten tarvitsee aina joidenkuiden ryhtyä vänkkäämällä vänkkäämään kuinka nyt niin kamalasti kaikkien pitäisi syksystä, loskasta ja talvesta pitää. Sama juttu on jos jos erehtyy kehumaan kesää ja hellettä, jo on taas joukko kesäinhokkeja kimpussa.

Nautitaan vielä näistä viimeisistä aurinkoisista päivistä ja kerätään voimia pimeän kaamoksen yli selviytymiseen.
      ps. matka aurinkoon on onneksi varattuna pahimmalle ajalle :)

• Hillosilmä

Näinhän se on et toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä, oman mielimakunsa voi silti kertoa :).

• mitäkä mies

Hyvää matkaa "toveri"Kyllähän se matka katkaisee ja hetkeksi saa unohtaa loskan..Paluu lämpimastä on kyllä taas karsea mut onhan tuleva kesä lähempän aina vaan.Nauttikaamme siis vielä vähän aikaa että akut täyttyy ja jaksaa taas kerran ;)

• et arvoo kuka

Joo suomi poika on aikanaan tän paikan hyväksi havainnu ei ne olis tänne muuten tullu luonto vuoden aikoineen herranjestas ei ole paikkaa armaampaa.

• mitäkä mies

Onkohan näin..Jos me ei vaan tiedetä paremmasta..

• mitäkä mies

olen ajatellut että joko hän on outo tai ajattelee vaan positiivisesti kun ei voi mitään sille et vuodenaika on mikä on.Sitä lekendaa että syntymäaika olisi tekijä.hmm..minulle se sopii kun olen kesän aikuinen lapsi..Talvi on maalla ja kaupungissa täysin erilainen.Pimeys on totaalinen ja varsinkin tosi syrjäisellä seudulla eikä sitä voi sanoin kuvata vaan sen voi kokea.Pimeys,siihen tottuu ja myös valoisaan yöhön.Naurun pysähdyksiäkin tuotti kun joku sanoi että tulee otettua metsässä..siis kuvia:)Mun haave oli kauan sitten että muutan pois syksyllä Suomesta ja palaan kurkien mukana.Suolle turvekatto majaan.Mutta..Olen tehnyt havainnon sen saman mitä täällä sanottiin.Suomi on hieno maa ja en ole käynyt lähellekkään joka paikassa.Syyshullun ajatkset:Onkohan nyt varmasti oikeasti syyskuu? Ja kello oikeasti sitä mitä viisarit näyttää.Entä jos oikeasti onkin vasta elokkuu ja kalenteri vaan on tehty näin.Oli mien vaan niin kohta on aika piiloutua sisälle jos ei pidä siitä että loska lentää ja paleltaa.Klamydia kiteyttää hyvin syksyn.Kappaleen nimi s.. . .a vihaan loskaa.

• Hassua kun miun mielestä suomessa syntyneet ihmiset jotka tykkää siitä kamalasta kuumuudesta joka tänäkin kesänä oli niin on outoja,
        Hiki valuu eikä pysty yhtään vaatteita enää vähentämään kun kaikki on riisuttu.
        Sisällä tuulettimet hurisee päivää ja yötä myöten.
        Puhumattakaan se valo.
        No miulla on ikkunat makuuhuoneessa erittäin suljettu, sieltä ei valoa tule. Muuten en nuku senkään takia.
        Kesä on kiva kun on sopivan viileää ja välillä sentään sataa ja pilveilee. No täällä on meri vieressä että jonkun verran sentään tuuli.
        Mennyt kesä oli ihan hurja.
        Nyt on taas vauhti päällä kun jaksaa tehdä kaikkea.
        Kiva suunnitella ja menä harrastamaan.
        Ja se sadeaika, ei silloin ole pakko, jos ei ole pakko tehdä mitään. Saa nauttia sisällä lukea ja touhuta niitä muita juttuja ja katsella elokuvia ja ja ja ja .
        Onneksi suomessa on monta vuoden aikaa sen sanon jälleen.

• mitäkä mies
        tulisilla kirjoitti:

Hassua kun miun mielestä suomessa syntyneet ihmiset jotka tykkää siitä kamalasta kuumuudesta joka tänäkin kesänä oli niin on outoja,
        Hiki valuu eikä pysty yhtään vaatteita enää vähentämään kun kaikki on riisuttu.
        Sisällä tuulettimet hurisee päivää ja yötä myöten.
        Puhumattakaan se valo.
        No miulla on ikkunat makuuhuoneessa erittäin suljettu, sieltä ei valoa tule. Muuten en nuku senkään takia.
        Kesä on kiva kun on sopivan viileää ja välillä sentään sataa ja pilveilee. No täällä on meri vieressä että jonkun verran sentään tuuli.
        Mennyt kesä oli ihan hurja.
        Nyt on taas vauhti päällä kun jaksaa tehdä kaikkea.
        Kiva suunnitella ja menä harrastamaan.
        Ja se sadeaika, ei silloin ole pakko, jos ei ole pakko tehdä mitään. Saa nauttia sisällä lukea ja touhuta niitä muita juttuja ja katsella elokuvia ja ja ja ja .
        Onneksi suomessa on monta vuoden aikaa sen sanon jälleen.

Tietysti ääriolosuhteet on pahasta täällä syntyneelle tai tähän tottuneelle.Kova kuumuus on myös se mitä en siedä mut pimeän ja loskan sekä luonnon horrokseen vaipuminen on aivan liikaa.En osaa pitää neljää vuodenaikaa rikkautena vaan kolme olisi hyvä jos syksyä ei olisi.En usko että olen täysin väärässä jos muistelen että syksy oli lyhyempi ennen.Tuli talvi jo lokakuussa,ainakin pohjoisessa.Nyt on koko talvi syksyä..Liika on liikaa..

• vaka vanha

Ihmiset on erilaisia. Joillekin se syksyn hämy on onnea ja joillekin syvältä.
      Itse olin kanssasi ihan samanlainen syksyinhokki joitain vuosia sitten, mutta päätin kokeilla paria simppeliä juttua ja tilanne on nykyään selkeesti parempi.
      Eli sain lahjaksi semmosen kirkasvalolampun jonka ensin leimasin foliohattujen hölinäksi, mutta osoittautui aika hyväksi laitteeksi. Puoli tuntia aamuisin kaffetta juodessa ja uutisia lukiessa valon loimootusta ja päivät käynnistyi ihan eri malliin. Sitä alkoi oikeen kaipaamaan joka aamu.

No sitten tuli tämä D-vitamiinibuumi kun monet lääkärit suositteli reipasta vitamiinin lisäämistä, ja tilasin yhden kaverin suosituksesta semmoisia vahvoja D-vitamiineja joita olen vetänyt siitä lähtien.Ja kumma kyllä ei ole pariin vuoteen tarvinnut sitä kirkasvalolamppuakaan enää käyttää. Nykyisin syksyt ja talvet on oikeastaan ihan siedettäviä vuodenaikoja, jopa ihan mukavia.

Noista oli mulle apua asiassa, ei varmaan toimi kaikille, mutta aika halpa konsti kokeilla mikäli tarpeeksi kyrsii.

• mitäkä mies

Voi hyvinkin olla että valo avuttaisi myös minulle.Keväisin oikein kylven auringossa ja kesän pidemmälle mentyä ei olekkaan enää niin tärkeää pysyä auringon säteiden kylvyssä.Kuin akkua täyttäisin.Vielä on valoa mut pelkkä ajatus syksystä saa pahalle tuulelle.Olen äkäisempi kuin hylätty ampiainen.Vitamiineja olen kokeillut,ei auta..Iän myötä tilanne on vain pahempi.Diaknoosi:Akku paskana:)

• vaka vanha
        mitäkä mies kirjoitti:

Voi hyvinkin olla että valo avuttaisi myös minulle.Keväisin oikein kylven auringossa ja kesän pidemmälle mentyä ei olekkaan enää niin tärkeää pysyä auringon säteiden kylvyssä.Kuin akkua täyttäisin.Vielä on valoa mut pelkkä ajatus syksystä saa pahalle tuulelle.Olen äkäisempi kuin hylätty ampiainen.Vitamiineja olen kokeillut,ei auta..Iän myötä tilanne on vain pahempi.Diaknoosi:Akku paskana:)

Kokeile semmosta lamppua. hyvät semmoset maksaa jotain satkun nurkilla, eli semmoisesta pitäisi tulla n.10.000 luxia niin alkaa tuntuun ja akku lataantuu.
        Tiedän jokusen työpaikan joissa on vaihdettu normi loisteputkivalaistus päivänvalolampuille ja porukka ollut tyytyväistä. Eihän se kirkasvalolamppua korvaa mutta näissä päivänvalolampuissa on jotakuinkin sama spektri ja värilämpötila kuin auringonvalolla, eli >5500Kelviniä

• entinen miäs

Eiköhän me tästäkin syksystä jotenkin selvitä. Alkoi tuo syysmasennus meikäläistäkin pelottelemaan jo elokuun puolella, kesä on loppu, melkein kuin maailmanloppu.

Vähän tuli sentään helpotusta kun tuli tuo kesäloma vasta syyskuulle. Ei ole syyssateetkaan vielä vaivanneet vaan on saanut touhuta pihalla enimmäkseen aurinkoisella ja lämpimähköllä säällä.

Tulisi nyt edes kunnon talvi ja ajoissa. Syksyäkin enemmän vihaan lumetonta ja lämmintä talvea. Mutta siihen on tyydyttävä, mitä tuleman pitää. Fakta on se, että puolen vuoden päästä ollaan keväässä ja sen tiedon turvin pärjännee syksyn ja talven yli.

• vaivanen

D-vitamiinit pitäisi auttaa psoriasikseen niin pitäisi ? Aurinkonvalo kyllä auttaa siitä saa deetä pilleri d oon syönnä kourakaupalla apu olematon

• Syksy on talvesta puhumattakaan persiistä. Olen kevään lapsena niin totaalisesti kevät- ja kesäihminen, että kesän päättymistä seuraa aina pieni kuolema. Ei auta positiivinen ajattelu, ei hömpötykset.

Nyt on ollut vielä helpompaa, kun on saatu nauttia näin kauniista ja lämpimästä alkusyksystä. Mutta pimeys, märkyys, kylmyys, loska, lumi (eiiiii) kolkuttaa ovella, eikä ne ajatuksissa väänny mitenkään positiivisiksi.

• Voi luojan kiitos!!! Että on olemassa joku toinenkin, joka ottaa tulevan talven noin vastaan.
        Sydän vuotaa verta, kun kohta pitäisi laittaa piha talvikuntoon. Mun ihanat kukkapenkit joutuu taas siivoomaan pois. :(

• mitäkä mies
        mii-su kirjoitti:

Voi luojan kiitos!!! Että on olemassa joku toinenkin, joka ottaa tulevan talven noin vastaan.
        Sydän vuotaa verta, kun kohta pitäisi laittaa piha talvikuntoon. Mun ihanat kukkapenkit joutuu taas siivoomaan pois. :(

En näköjään ole ainoa tällainen syksyn ja huonon talven vieroksuja..

• mitäkä mies kirjoitti:

En näköjään ole ainoa tällainen syksyn ja huonon talven vieroksuja..

Onneks on muitakin... Meillä töissä taas kaikki odottaa talvea ja hiihtelemistä. Voi rähmä..Silloin tekis mieli käskeä niitä hiihtämään sinne minne aurinko ei paista. :P

• entinen miäs

Sitäkö se on? Keväällä (toukokuussa) meikäläinenkin tähän maailmaan tullut ja kesän loppu ottaa aina niin koville.
        Kuitenkin talvi on syksyä helpompi, varsinkin tuolla helmi- maaliskuulla, kun päivä jo reippaasti pitenee, alkaa pikkuhiljaa elämä voittamaan. Pimeys ja märkyys on pahinta, mieluummin kuitenkin lunta ja pakkasta kun sitä talveakaan ei voi kesäksi muuttaa. Lumettoman ja märän viime talven toisintoa en halua.

Sitäkö se on? Keväällä (toukokuussa) meikäläinenkin tähän maailmaan tullut ja kesän loppu ottaa aina niin koville.
        Kuitenkin talvi on syksyä helpompi, varsinkin tuolla helmi- maaliskuulla, kun päivä jo reippaasti pitenee, alkaa pikkuhiljaa elämä voittamaan. Pimeys ja märkyys on pahinta, mieluummin kuitenkin lunta ja pakkasta kun sitä talveakaan ei voi kesäksi muuttaa. Lumettoman ja märän viime talven toisintoa en halua.

Tuota mie usein mietin että moititaan syksyn sateet ja nautitaan kevään loskasta.
        Lumi kun sulaa ja vettä sataa niin ei siinä ole mitään ihannoitavaa. Loskassa kengät kastuu.
        Miekin kyllä tykkään talvella kuunnon lumesta mutta se sais sulaa sitten nopesti ettei tarviis sitä inhaa loska aikaa elää.
        Ja silloin kun aurinko on korkeimmillaan niin alkaa ne silmä ongelmat. Ilman aurinkolaseja en voi missään kulkea. Jos lähden ilman niin on ostettava ne lähimmäsä kaupasta kun maailma alkaa heittämään.

Kyllä syksy vaan on ihanaa.

• vuoden kierto

Joo kyllä talvi on syksyä mukavampi kevät mukava alkukesä mukavin syksy onkuin luopuisi jostain, haikea mieli, toivotaan hyviä ilmoja et loskakelit jäisi lyhyeksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      117
      2859
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      109
      2161
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      23
      1927
    4. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1755
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      227
      1748
    6. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1537
    7. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      20
      1382
    8. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      104
      1351
    9. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      62
      1079
    10. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      130
      1043
    Aihe