Kävin katsomassa Mazda huittisten autoliikkeessä, kysyin myyjältä, onko 6 saatu viat jo korjattua, myyjä otti helvetisti pultia ja alkoi kitisemään olemme myyneet 25 vuotta Mazdaa mitään vikoja ei ole ollut, sitten se ei tajunut edes lopettaa vaan jatkoi valittamista. Jos asiakas kysyy vioista niin niihin pitäisi vastata, eikä alkaa rutisemista, vaan oli helvetinmoista kaakatusta. Näin karkotetaan asiakkaat.
Onko kutosessa ollut ohjauspuolen vikoja niin, kuin netissä on kerrottu. Vaikka ei sen väliä mä en mene Mazda liikkeeseen enään. Ostan Hondan tai tojon
Mazda liikkeen
39
12155
Vastaukset
- ostaja
Ei siinä mitään vikoja ohjauksessa ole. Honda- ja Toyota-palstat löytyy tuosta naapurista...
- Harakiri
Jos tarkoitat ohjauksen puoltamista, niin kyseessä oli kuulemma joku säätöjuttu joka vaivasi jotain erää. Kuulemma hoituu vaikka pikahuollossa. Omassa kesällä ostetussa ei ole ollut puoltamista. Viisaammat jatkakoon.
Mulla oli hauska vastaava kokemus, kun koeajoin viime kesänä 2-litraista kuutosta. Ohjaus puolsi selvästi oikealle. Kun mainitsin asiasta myyjälle, sälli ei suostunut myöntämään että vika olisi autossa tai sen säädöissä. Selitti kaikenlaista tyyliin "uudet renkaat ei oo vielä asettunu vanteille ja että mikään mazda ei ole tähän mennessä puoltanut, vika on tiessä, kuskissa tai missävaan mutta ei missään nimessä autossa". Silloin vähän hymyilytti. Oli sinänsä ihan innokas ja ok myyjä ei sinä mitään... - 1,5 v. kokemus kuutosesta
Mistä vioista oikein puhut? Ei kuutosessa ole mitään ohjauspuolen vikoja ollut, enkä tiedä muistakaan varsinaisista vioista. Joitain asioita on korjattu takuuna, kuten joissain ensimmäisen tuotantovuoden autoissa esiintyi puoltamista. Lukot eivät myös olleet kunnossa alkuaikojen autoissa ja ne korjattiin takuuna Suomen talvessa toimiviksi. Lisäksi takuuna on asennettu alkuaikojen autoihin bensatankkiin lämmöneristyssarja ja vielä oli yksi pikku tarkistus joka tehtiin takuuna, mutta en muista nyt mikä.
Itselläni on vm 2003 Mazda6 GT, joka on valmistettu vuonna 2002 ja siitä on ollut kaikki nuo takuukorjaukset, joista osasta tuli tiedote kotiin ja osa piti itse ymmärtää korjuuttaa. Uusissa autoissa kaikki nuo on jo valmiiksi korjattu.
Kyselitköhän nyt vähän hölmöjä tuolla Mazda-liikkeessä olemattomista vioista? Ei sillä, myös myyjän pitää osata käyttäytyä asioista kysyvää asiakasta kohtaan kohteliaasti ja ihan oikein teet kun ostat Hondan tai Tojon. Hyviä autoja nekin on ja ei kaikkien kannata Mazda6:tta ostaa. - takuukorjauksia
Kävin tänään mazda liikkeessä. Huomio kiinnittyi huoltoon menevien Mazda 6:n määrään. Niitä oli huolestuttavan näköinen rivi. Myyntihän ei ole ollut kummoisempaa, joten tuskin kaikki odottivat määräaikaishuoltoa, joten jotain vikaa niissä on.
Kävinpä katsomassa erään mittarilukemaa ja siinä oli mittarissa 5678 km. Taitaa olla paljon takuukorjauksia, niistä ei vain tällä palstalla huudella.
ps.6:n omistajat, kohta tulee talvi ja lukko-ongelmat alkavat taas.- tiennykkään
Hohhoijaa, mitä paskaa taas joku viittii suoltaa. Alkaa olla satatuhatta ajettu kuutosella, ja kun ei ole vielä tehty yhtään korjausta, normaalit huollot vain.. Yhden huollon yhteydessä lisäsivät jonkun bensatankin eristyshomman, ja jos semmonen oli tarpeen tehdä niin hyvä kun tekivät. Ajoon se ei mitenkään vaikuttanut eikä aiheuttanut mitään ylimääräistä. Ai niin, ajovalopolttimot olen vaihdattanut kahdesti huollon yhteydessä ennen syyspimeitä, mutta enpä siitäkään suurta syntiä mazdalle tee, kun taitavat olla kulutustavaraa muissakin merkeissä, samoin kesäkumit on vaihdettu kun alkoi olla viime kesän sateissa vähän turvattoman oloiset slicksit. Mutta muissa merkeissä ei edes renkaat kulu, eihän? Kohta tulee talvi, millonkahan ne lukko-ongelmat taas alkaa kun eivät ole vielä kahdena edellisenäkään talvena suvainneet ilmestyä??
- Höpöhöpö
Miten sinä näit ne kilometrilukemat? Autossa pitää olla virrat päällä, ja sehän ei ollu sinun auto. Lukemakin 5678 haiskahtaa. Olisit laittanut 12345.
- Virtaaa
"Kävinpä katsomassa erään mittarilukemaa ja siinä oli mittarissa 5678 km"¨
Kerrotko vähän tarkemmin ?
Pikku vinkki: Kuutosessa ei näy matkamittarinlukema, jos virta ei ole päällä.
No joo se siitä. Mistähän näitä sormiaan verrytteleviä kirjoittajia sikiää - totta
Virtaaa kirjoitti:
"Kävinpä katsomassa erään mittarilukemaa ja siinä oli mittarissa 5678 km"¨
Kerrotko vähän tarkemmin ?
Pikku vinkki: Kuutosessa ei näy matkamittarinlukema, jos virta ei ole päällä.
No joo se siitä. Mistähän näitä sormiaan verrytteleviä kirjoittajia sikiääKerrotko vähän tarkemmin ?
Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, mutta asentaja oli pihalla tämän 6:n ratissa jotain nitinää kuulemma oli paikallistamassa ja kävin hänen juttusillaan ja samalla kurkistin mittarilukemaa (tietenkin virta oli päällä ja autokin oli käynnissä). Takuukorjaukseen oli tämä tapaus menossa. Kaikkea sitä utelias kokeekin, kun vähän autoliikeiden huoltohallin edessä käy nuuskimassa.
- hupiukko
Minulle sattui myös hauska juttu; Autoni oli maahantuojalla korjattavana puoltovian takia (silloin talvella kun siitä puhuttiin tällä palstallakin). Autoa hakiessa puhuin saman liikkeen myyjän kanssa (auto oli korjattavana samassa talossa). Kerroin myyjälle näistä tyyppivioista (lukot ja puolto), mutta myyjä ihan totisella naamalla väitti että ei ole koskaan kuullutkaan ko. vioista.
Jussi-patsas ko naismyyjälle!!!!!! - vittuilua
Jos oli niin, kannataa lähteä liikkeestä ja mennä toiseen liikkeeseen. Myyjä ei saa asiakkaalle vittuilla vaikka se kysysi mitä tahansa autosta, myyjän on vastattava asiallisesti kysymyksiin. Taitaa olla Huittisten tauti, kun olen itsekin kuulut, että Huitisissa on asiakspalvelu p... ja kuulema huijataan asiakkaita.
- Mazda liikkeessä
Aateltiin mennä vaimon kanssa katsomaan Mazda 3 Huittisiin, ja kun liikkeeseen saavuttiin, niin myyjät oli omassa kopissaan. Katseltiin siinä sitten Mazda 6 ja mietittiin että tämmöisenkin voisi ostaa, mutta enemmän harkinnassa oli Mazda 3. Toinen myyjistä lähti pois ja naismyyjä jäi paikalle ja tuli meidän luokse kun katseltiin 6 ja kysyi voisinko olla avuksi. Minä siihen sitten, tultiin katsomaan Mazda 3, harkinnassa olisi ostaa ensivuoden puolella "kun huhuja on ollut autoveron muutoksista ensi vuona, joten olen päätänyt katsoa mitä tulee tapahtumaan, ja meidän on lisäksi pakko ostaa isompi auto, mitä nykyinen on", johon myyjä, toinen kerkisi sillä lähtemään äsken, mutta ei ole kauaa pois, vaan tulee kohtapuoleen takasin. Mä sitten ajatelin kysyä onko 3 samoja ongelmia kuin 6, joten kysyin onko 6 saatu ne viat jo korjattua mistä on netissä ollut kamalasti puhe ja piti jatkaa 3.
Sitten se alkoi, naisen naama venähti hullun näköiseksi ja alkoi huutamaa meille, tuletko sä tänne vittuilemaan hänen työtänsä mitä sä tykkäät jos mä tulisin arvostelemaan sinun työtäsi. Sä kysyt 3 ja alat vittuilemaan 6:sta
"minä en arvostellut hänen työtänsä, vaan asiakkaana kiinostaa onko lastentaudit saatu jo autosta pois, ja jos niitä ei ole ollut, niin siihen olisi riittänyt vastaukseksi että ne on vaan huhupuheita, tai mitä nyt sitten ovatkin ja harkinnassa oli kyllä 6"
Räpätys alkoi ja ei tullut asiallista keskustelua, muija mölötti ja möllötti vaikka koitin kysellä autosta hintaa ja muuta, sitten tuli vastaukseksi, et sä mitään auto ole ostamassa, ja plää plää plää. Vaimo katseli ihmeissään vierestä suu auki.
Myyjä lähti hakemaan jotain lappua toimistostaan ja sanoi soita tuonne infoon ei siinä ole mitään vikaa ja plää, plää. Mä siihen, siis tämä jatkuu tämmöisenä, kyllä mä pääsen Tampereen liikkeeseen ja sitten se taas lähti hakemaan jotain lappua ja raivosi. Mentiin omalle autolle vaimon kanssa, niin se tulee jonkun helvetin lapun kanssa takasin, lykkäs mulle vaikka en ollut ottamassa, ja heitin helvettiin sen lapun ja sanoin, Mazdat jää, mä menen ostamaan Hondan. Koskaa en osta Mazdaa ja sanon kaikille ettei kannata mennä ostamaan, kun Mazda liikkeessä on raivotautisia myyjiä, saa vielä tartunnan. - JukkaSA
Mazda liikkeessä kirjoitti:
Aateltiin mennä vaimon kanssa katsomaan Mazda 3 Huittisiin, ja kun liikkeeseen saavuttiin, niin myyjät oli omassa kopissaan. Katseltiin siinä sitten Mazda 6 ja mietittiin että tämmöisenkin voisi ostaa, mutta enemmän harkinnassa oli Mazda 3. Toinen myyjistä lähti pois ja naismyyjä jäi paikalle ja tuli meidän luokse kun katseltiin 6 ja kysyi voisinko olla avuksi. Minä siihen sitten, tultiin katsomaan Mazda 3, harkinnassa olisi ostaa ensivuoden puolella "kun huhuja on ollut autoveron muutoksista ensi vuona, joten olen päätänyt katsoa mitä tulee tapahtumaan, ja meidän on lisäksi pakko ostaa isompi auto, mitä nykyinen on", johon myyjä, toinen kerkisi sillä lähtemään äsken, mutta ei ole kauaa pois, vaan tulee kohtapuoleen takasin. Mä sitten ajatelin kysyä onko 3 samoja ongelmia kuin 6, joten kysyin onko 6 saatu ne viat jo korjattua mistä on netissä ollut kamalasti puhe ja piti jatkaa 3.
Sitten se alkoi, naisen naama venähti hullun näköiseksi ja alkoi huutamaa meille, tuletko sä tänne vittuilemaan hänen työtänsä mitä sä tykkäät jos mä tulisin arvostelemaan sinun työtäsi. Sä kysyt 3 ja alat vittuilemaan 6:sta
"minä en arvostellut hänen työtänsä, vaan asiakkaana kiinostaa onko lastentaudit saatu jo autosta pois, ja jos niitä ei ole ollut, niin siihen olisi riittänyt vastaukseksi että ne on vaan huhupuheita, tai mitä nyt sitten ovatkin ja harkinnassa oli kyllä 6"
Räpätys alkoi ja ei tullut asiallista keskustelua, muija mölötti ja möllötti vaikka koitin kysellä autosta hintaa ja muuta, sitten tuli vastaukseksi, et sä mitään auto ole ostamassa, ja plää plää plää. Vaimo katseli ihmeissään vierestä suu auki.
Myyjä lähti hakemaan jotain lappua toimistostaan ja sanoi soita tuonne infoon ei siinä ole mitään vikaa ja plää, plää. Mä siihen, siis tämä jatkuu tämmöisenä, kyllä mä pääsen Tampereen liikkeeseen ja sitten se taas lähti hakemaan jotain lappua ja raivosi. Mentiin omalle autolle vaimon kanssa, niin se tulee jonkun helvetin lapun kanssa takasin, lykkäs mulle vaikka en ollut ottamassa, ja heitin helvettiin sen lapun ja sanoin, Mazdat jää, mä menen ostamaan Hondan. Koskaa en osta Mazdaa ja sanon kaikille ettei kannata mennä ostamaan, kun Mazda liikkeessä on raivotautisia myyjiä, saa vielä tartunnan.Jos kertomasi on totta, täytyy todella ihmetellä. Suosittelen ottamaan yhteyttä kyseisen liikkeen toimitusjohtajaan ja juttelemaan hänen kanssaan asiasta. Niin tai ehkä on parempi unohtaa kyseinen liike, koska kauppoja sinne tuskin teet.
Olen jo pariin otteeseen kehunut liikettä josta itse madzan ostin, joten en mainosta sitä tässä sen enempää. Myyjänä oli mazdan myyntipäälikkö, jonka kanssa keskustelimme niin regasäänet kuin puoltamisetkin, jotka olivat "kaikkien" tiedossa. Myyjä kertoi avoimesti kyseisistä jutuista, kuten myös ensimmäisen sarjan lukko-ongelmasta. Ostin auton ja vaihdoin ensiasennusrenkaat, jolla katosi rengasmelu. Muita mainittuja ongelmia ei ole ollut. Kuten myyjä kertoi ongelmat ovat olleet ensimmäisissä kuutosen sarjoissa ja puoltamiskorjaus kestää n.15min samoin kuin lukon muovisen vastakappaleen hionta.
Minulle ei henk-koht ole koskaan myyjä alkanut vittuilemaan, mutta jos alkaa vittuilen takaisin ja siirrryn liikkeeseen josta saa asiallista palvelua.
Honda on hyvä valinta. - paikkansa
JukkaSA kirjoitti:
Jos kertomasi on totta, täytyy todella ihmetellä. Suosittelen ottamaan yhteyttä kyseisen liikkeen toimitusjohtajaan ja juttelemaan hänen kanssaan asiasta. Niin tai ehkä on parempi unohtaa kyseinen liike, koska kauppoja sinne tuskin teet.
Olen jo pariin otteeseen kehunut liikettä josta itse madzan ostin, joten en mainosta sitä tässä sen enempää. Myyjänä oli mazdan myyntipäälikkö, jonka kanssa keskustelimme niin regasäänet kuin puoltamisetkin, jotka olivat "kaikkien" tiedossa. Myyjä kertoi avoimesti kyseisistä jutuista, kuten myös ensimmäisen sarjan lukko-ongelmasta. Ostin auton ja vaihdoin ensiasennusrenkaat, jolla katosi rengasmelu. Muita mainittuja ongelmia ei ole ollut. Kuten myyjä kertoi ongelmat ovat olleet ensimmäisissä kuutosen sarjoissa ja puoltamiskorjaus kestää n.15min samoin kuin lukon muovisen vastakappaleen hionta.
Minulle ei henk-koht ole koskaan myyjä alkanut vittuilemaan, mutta jos alkaa vittuilen takaisin ja siirrryn liikkeeseen josta saa asiallista palvelua.
Honda on hyvä valinta.En tule siihen liikkeeseen enään menemään ja päätin etten Mazda osta ikinä ja se ainoastaan naismyyjän takia
- HUH
Myyjä lähti hakemaan jotain lappua toimistostaan ja sanoi soita tuonne infoon ei siinä ole mitään vikaa ja plää, plää. Mä siihen, siis tämä jatkuu tämmöisenä, kyllä mä pääsen Tampereen liikkeeseen ja sitten se taas lähti hakemaan jotain lappua ja raivosi. Mentiin omalle autolle vaimon kanssa, niin se tulee jonkun helvetin lapun kanssa takasin, lykkäs mulle vaikka en ollut ottamassa, ja heitin helvettiin sen lapun ja sanoin, Mazdat jää, mä menen ostamaan Hondan. Koskaa en osta Mazdaa ja sanon kaikille ettei kannata mennä ostamaan, kun Mazda liikkeessä on raivotautisia myyjiä, saa vielä tartunnan.Jopas on asiakas palvelua.
- .....
Myyjä lähti hakemaan jotain lappua toimistostaan ja sanoi soita tuonne infoon ei siinä ole mitään vikaa ja plää, plää. Mä siihen, siis tämä jatkuu tämmöisenä, kyllä mä pääsen Tampereen liikkeeseen ja sitten se taas lähti hakemaan jotain lappua ja raivosi. Mentiin omalle autolle vaimon kanssa, niin se tulee jonkun helvetin lapun kanssa takasin, lykkäs mulle vaikka en ollut ottamassa, ja heitin helvettiin sen lapun ja sanoin, Mazdat jää, mä menen ostamaan Hondan. Koskaa en osta Mazdaa ja sanon kaikille ettei kannata mennä ostamaan, kun Mazda liikkeessä on raivotautisia myyjiä, saa vielä tartunnan.Luulisi että kauppias vittuilisi ottamalla rahat pois ja huijaamalla, kuten ne ylensä tekee, ainakin kivijalkakauppiaat.
- MINÄ
Myyjä lähti hakemaan jotain lappua toimistostaan ja sanoi soita tuonne infoon ei siinä ole mitään vikaa ja plää, plää. Mä siihen, siis tämä jatkuu tämmöisenä, kyllä mä pääsen Tampereen liikkeeseen ja sitten se taas lähti hakemaan jotain lappua ja raivosi. Mentiin omalle autolle vaimon kanssa, niin se tulee jonkun helvetin lapun kanssa takasin, lykkäs mulle vaikka en ollut ottamassa, ja heitin helvettiin sen lapun ja sanoin, Mazdat jää, mä menen ostamaan Hondan. Koskaa en osta Mazdaa ja sanon kaikille ettei kannata mennä ostamaan, kun Mazda liikkeessä on raivotautisia myyjiä, saa vielä tartunnan.Jos tuollainen käytös on kauppiaalla tavanomaista, niin kyseinen kauppa on kohta konkurssissa.
- PUOLESTA
Näitä tekstejä täällä kun lueskelee niin ei voi olla nauramatta. Kansalaiset voivat kertoa mitä tahansa pelkästään nimimerkillä niin eiköhän runosuoni monella ala sykkimään ja kuulopuheet muuttuvat todeksi. Onneksi normaalit ihmiset eivät tänne palstoille hakeudu. Itsekin tähän kirjoittamiseen nyt syyllistyn mutta se jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi!
Ai että asiakas saa kysyä tai sanoa myyjälle mitä mieleen tulee ja myyjä se vaan kuuntelee ja hymyilee... Eiköhän se ole niin että asiakas SAA sellaista palvelua kuin itse käyttäytymisellään pyytää!
Kaupanteko on mennyt siihen että asiakkaalla on kaikki oikeudet mutta ei mitään velvollisuuksia. Yleinen ajatusmaailma tuntuu olevan että asiakkaana voi viedä täysin viallisen auton liikkeeseen eikä niistä tarvitse mainita. Myyjän kyllä pitää kertoa tuotteensa viasta jos vaikka parkkipolttimo on palanut. Ja jos jokin vika ilmentyy vaikka lähes vuoden päästä ostosta on liike velvollinen tämän korjaamaan, VELOITUKSETTA. Asiakkaanhan EI TARVITSE maksella mitään vanhan autonsa korjauksia jotka liike tekee viimeistään sen seuraavalle myytyään! Ja tämän jälkeen joku vielä kehtaa sanoa että autoliikkeet huijaavat! Ei tarvitse montaa hetkeä miettiä kuka siis huijaa ketä...
Pitäisi varmaan perustaa kuluttajasuojalain rinnalle yrittäjäinsuojalaki... - Rokkamies.
Myyjä lähti hakemaan jotain lappua toimistostaan ja sanoi soita tuonne infoon ei siinä ole mitään vikaa ja plää, plää. Mä siihen, siis tämä jatkuu tämmöisenä, kyllä mä pääsen Tampereen liikkeeseen ja sitten se taas lähti hakemaan jotain lappua ja raivosi. Mentiin omalle autolle vaimon kanssa, niin se tulee jonkun helvetin lapun kanssa takasin, lykkäs mulle vaikka en ollut ottamassa, ja heitin helvettiin sen lapun ja sanoin, Mazdat jää, mä menen ostamaan Hondan. Koskaa en osta Mazdaa ja sanon kaikille ettei kannata mennä ostamaan, kun Mazda liikkeessä on raivotautisia myyjiä, saa vielä tartunnan.vanha juttu, mutta hyvä vitsi silti!
- nuori ostajaehdokas
Tässä sen taas näkee, että maailmasta löytyy monenlaista ihmistä ja myyjää (no, ovat automyyjätkin ihmisiä ;). Kannattanee antaa asiallista palautetta liikkeen johdolle.. harva liikkeenjohtaja katselee tuollaista käytöstä myyjiltään läpi sormien. Autojen myynnissä kun harvoin sama liike saa ostajan puolesta uutta mahdollisuutta, niin kuin tässäkin tapauksessa - menetetty asiakas on harvinaisen huono asiakas.
Itselläni on toisenlaisia kokemuksia Mazda Kaivokselan myyntihenkilöstön toiminnasta (nimiä mainitsematta). Ne pari kertaa kun olen käynyt katselemassa Mazda3:sta ja koeajanut kahdella eri konevaihtoehdolla, olen saanut mitä mainiointa palvelua. Nuoresta iästäni huolimatta olen kokenut saavani asianmukaista palvelua, toisin kuin joissain liikkeissä joissa ikäänkuin ohitetaan nuori ostajaehdokas olankohautuksella "ei tuo kuitenkaan ole oikeasti ostamassa"..
Eipä ole Mazdan ostaminen ainakaan asiakaspalvelusta kiinni. Eikä kyllä muustakaan. Heti kun talous on kunnossa, lähtee Mazda3 tilaukseen.- kake
Kokeilepa kysyä Mazda Kaivokselan myyjältä Mazda 6:n tyyppivioista tai lämmityslaitteen tehokkuudesta. Tee sama kysymys eri myyjille.
Kun minä kysyin, ainakaan se myyjä ei ollut koskaan kuullutkaan puoltoviasta vaikka autoja oli jonossa oventakana menossa korjaukseen.
Jokohan myyjätkin tietävät tästä viasta ? - nuori ostajaehdokas
kake kirjoitti:
Kokeilepa kysyä Mazda Kaivokselan myyjältä Mazda 6:n tyyppivioista tai lämmityslaitteen tehokkuudesta. Tee sama kysymys eri myyjille.
Kun minä kysyin, ainakaan se myyjä ei ollut koskaan kuullutkaan puoltoviasta vaikka autoja oli jonossa oventakana menossa korjaukseen.
Jokohan myyjätkin tietävät tästä viasta ?Tuskinpa missään autoliikkeessa myyjät kertovat vuolaasti ja avoimesti "tyyppivioista".
Omat hyvät kokemukseni perustuvat siis normaaliin asiointiin ja asiakaspalveluun. Ei siihen, että tenttaan myyjältä tyyppivioista jne. joita hän ei kuitenkaan kerro asiakkaalle.. ja yleensähän sitä saa sitä parempaa palvelua, mitä paremmin itse käyttäytyy.
- Kuutostelija
Itselläni on hyviä kokemuksia pääkaupunkiseudun Mazda-liikkeistä ja myyjien palvelusta, kun koeajoin Mazda kuutosia kolmessa eri liikkeessä ja pyysin tarjouspyynnön kahdesta liikkeestä. Ei siis kannata yleistää että huonoa palvelua saa kaikista Mazda-liikkeistä.
Tarjouspyynnöistä sitten voiton vei se josta sain parasta palvelua eli kyllä myyjän ystävällisyys ja asiallisuus on yksi valintaperuste. Itse marssisin sinuna toiseen Mazda-liikkeeseen, jotta saisit koeajon myötä kuvan myös Mazdan tarjoamista malleista. Aika hyödytöntä on tehdä mitään Mazda-boikottia yhden typerän myyjän takia, koska loppujen lopuksi saatat kärsiä boikotistasi itsekin, jos omiin tarpeisiisi paras auto jää sen takia hankkimatta. Se omiin tarpeisiin paras vaihtoehtohan selviää vasta useita merkkejä koeajamalla ja itse vertailemalla.
Eihän niitä automyyjiä loppujen lopuksi tarvita muuta kuin sen tarjouspyynnön antamiseen, koska koeajotkin voi varata puhelimitse ja auton avaimet saa tiskiltä vastaanottovirkailijalta, jolle ne voi myös palauttaa. Näin on ainakin isommissa liikkeissä ja itse suosin tuollaista käytäntöä, niin ei tarvi autonvalinnan alkuvaiheissa jaaritella turhia liian innokkaiden myyjien kanssa.- huoltoon
Ei onnistu, tulee huollot eteen ja se kun olisi lähin paikka, sitten on turku, tampere, pori ja matkaa on pitkälti
- Kuutostelija
huoltoon kirjoitti:
Ei onnistu, tulee huollot eteen ja se kun olisi lähin paikka, sitten on turku, tampere, pori ja matkaa on pitkälti
Ettet nyt vaan tekisi eniten itsellesi hallaa, jos asetat Mazdan pysyvään boikottiin. Minua ainakin olisi jäänyt vaivaamaan, jos en olisi koeajanut kaikkia kiinnostavia vaihtoehtoja. Autonhan voi ostaa mistä liikkeestä vaan ja huollot voi sen jälkeen tehdä siellä lähimmässä liikkeessä. Myyjien kanssa ei tarvi olla huoltoasioissa missään tekemisissä, ne asiat hoidellaan huoltamon puolella eli tuota myyjäähän sinun ei tarvisi enää nähdä huollon merkeissä. Sitä paitsi paras näpäytys vittumaiselle myyjälle olisi ostaa auto kyseisestä liikkeestä toiselta myyjältä. Siinä jäisi myyntibonukset myyjältä saamatta ja sekös sitä harmittaisi.
- Rams
Joo-o
Renaultissa ei myyjän mukaan ole mitään tyyppivikoja. Kaiken lisäksi Renault huolto ei osaa edes korjata autossa esiintyneitä tyyppivikoja.
Kuutosen ostettuani kaikki on sujunut äärimmäisen hienosti. Puolto on korjattu, muuten toimii kuin enkeli. - Autonostanut
Mene Mazda-kaivokselaan myyjä Marja-Leena Partia siinä todella hyvä automyyjä!! suosittelen lämpimästi! Todellista palvelua.
- huolto
Lähin huolto on vaan Huitisissa ja kyseisessä liikkeessä joten jää Mazda pois laskuista
- Mondeon ostin
Espoossa eräs myyjä hinnoitteli reilu vuosi sitten M6 2.3 GT farkku esittelyauton (ilman mitään lisävarusteita, toisia renkaita tms) reilusti uutta kalliimmaksi, vaikka ihan tosimielellä oltiin kauppoja vääntämässä. Uusissa oli ainakin silloin 3 kk:n jonot, joten kai se sekopää luuli että niin kovasti halusin juuri sitä että joutaa rahastaa. En halunnut, enkä siitä liikkeestä halua mitään enää koskaan. Kaiken kaikkiaan kyseisen myyjän asenne oli todella ylimielinen!
- Timpa
Mazdan myyjät on tainut ottaa samanlaisen asenteen, kuin Ferrarin myyjät. Valitaan asiakas ja jos asiakas ei mielytä niin vittuillaan sille sitten.
- myyjät
Timpa kirjoitti:
Mazdan myyjät on tainut ottaa samanlaisen asenteen, kuin Ferrarin myyjät. Valitaan asiakas ja jos asiakas ei mielytä niin vittuillaan sille sitten.
Montako Ferraria oot ostanu? Asiatonta suunsoittoa Timpalta!!
- !.!.!.!
Onko tämä ainoa tapaus, vai aivan yleistä autoliikkeissä.
- lollool
Itse kävin turun mazda-autossa, luultavasti ostin autoni sieltä juuri sen takia koska myyjä oli ystävällinen eikä yrittänyt kusettaa. Eilen taasen kävin vehon honda-puolella, ei viitsinyt edes pyytää autoa koeajolle kun myyjät kyyläsivät kuin köyhää ja olivat muutenkin kusipään oloisia. Että näin siellä VEHOSSA!
- Manse nääs
Jos oikein ymmärsin niin sälli oli käynyt Huitisissa, eikä Turussa, vai kuuluuko Huittinen Turkuun. Jos kunnon palvelua haluatte, tulkaa nääsvilleen
- M6GT
Manse nääs kirjoitti:
Jos oikein ymmärsin niin sälli oli käynyt Huitisissa, eikä Turussa, vai kuuluuko Huittinen Turkuun. Jos kunnon palvelua haluatte, tulkaa nääsvilleen
Huittinen on lähempänä "Nääsvilleä" kuin Turkua. Turun Mazda-myynnin palvelu on ensiluokkaista! Vierailin auton-ostoaikeissani siellä varmaan viisi kertaa, ja koeajoinkin kolmasti. Aina iloinen naama henkilökunnalla myymälässä!
- Manse Nääs nääs
M6GT kirjoitti:
Huittinen on lähempänä "Nääsvilleä" kuin Turkua. Turun Mazda-myynnin palvelu on ensiluokkaista! Vierailin auton-ostoaikeissani siellä varmaan viisi kertaa, ja koeajoinkin kolmasti. Aina iloinen naama henkilökunnalla myymälässä!
Huittinen on lähempänä mansee, mutta ei kuulu hämeeseen, eikä pirkanmaahan. Tule mansen vehoon, niin palvelu pelaa
- nääs
Mä meen TAMPEREELLE, Mä meen TAMPEREELLE
- Ipe
Kävin joskus itsekin samaisessa liikkeessä, kuulostaa samalta myyjältä jonka kanssa jouduin asioimaan. Oli siis meinaan täysin seinähullu, en meinannut päästä pois kun ei lopettanut puhumista suu vaahdossa kaiken maailman muista merkeistä kuin Mazdasta. Ostin kutosen siis Tampereelta.
- Palvelua saanut
Automyyjän työ on vaativa ammatti, jossa kohtaa päivittäin erilaisia asiakkaita. Päästäkseen hyvään suoritukseen ja kauppoihin, vaaditaan myyjältä melkoista tilanneälykkyyttä ja myös kykyä aistia nopeastikin asiakkaan tarpeet ja odotukset. Uskon, että myyjän ammattitaito kehittyy kokemuksen kautta ja myyntivuosien karttuessa. Melkoisella varmuudella ammattitaidottomat, palvelualttiutta omaamattomat automyyjät karsiutuvat ajan myötä. Autojen myyntityö on vaativa tehtävä varsinkin näinä laman aikoina.
Omat kokemukseni eri liikeistä ja lukuisia autokauppoja tehneenä, kymmenistä automyyjistä on pelkästään myönteisiä. Kaikki myyjät ovat olleet asiansa tuntevia, ammattitaitoisia ja palvelualttiita. Jos olen ollut aidosti ostoaikeissa tai vain autoja katselemassa olen kohdannut samantasoista hyvää palvelua. On liike sitten myynyt Mersua, Volvoa, Volkkaria, Mitsua ja nyt viime aikoina Mazdaa. En kertomallani pyri vähättelemään tai kiistämään tällä palstalla kirjoittaneiden huonoja kokemuksia. Varmaan automyyjissä, kuten meissä ostajissakin on eroavuuksia. Huonosta palvelusta asiallinen palaute liikkeen esimiehille on paikallaan. Asioin sitten autoliikkeessä, ravintolassa, muussa liikkeessä tai sitten palveluja tuottavassa viranomaisessa. Huonoa palvelua saaneena ei tule misään tapauksessa yleistää kaikkia myyjiä tai liikkeitä, eikä missään tapauksessa yleistämisen myötä jättää hyvä tuotetta ostamatta. Tällä tekee hallaa vain itselleen.
Haluan kuitenkin nostaa esiin, että meissä ostajissakin on melkoisia eroja. Itse palveluammatissa olen kohdannut todella vaikeita asiakkaita, joille ei mikään tavanomainen palvelu riitä. Aina on muistettava, että meidän ostajienkin on kohdeltava myyjiä ihmisarvoisesti, heidän ammattiaan arvostaen ja myös joskus myönteistä palautetta antaen. Eihän se myyjän vika ole, jos autoissa on eroja ja myös merkkikohtaisia vikoja. En edes itse ole odottanut, että myyjä niitä minulle ryhtyisi luettelemaan, selittelemään tai perustelemaan. Ymmärrän, että myyjä on tuotteestaan yleensä ylpeä, joten en hienotunteisuussyistä ole ottanut tyyppivikoja kärjistetysti esiin. Saan kyllä tietoa asiasta muutakin kautta. Vanha sanonta pätee varmaan tässäkin tapauksessa hyvin " niin metsä vastaa, kuin sille huudetaan ".
Toivotan kaikille kirjoittajille hyvää palvelua ja hyviä autokauppoja. - "vastaus"
Palvelua saanut kirjoitti:
Automyyjän työ on vaativa ammatti, jossa kohtaa päivittäin erilaisia asiakkaita. Päästäkseen hyvään suoritukseen ja kauppoihin, vaaditaan myyjältä melkoista tilanneälykkyyttä ja myös kykyä aistia nopeastikin asiakkaan tarpeet ja odotukset. Uskon, että myyjän ammattitaito kehittyy kokemuksen kautta ja myyntivuosien karttuessa. Melkoisella varmuudella ammattitaidottomat, palvelualttiutta omaamattomat automyyjät karsiutuvat ajan myötä. Autojen myyntityö on vaativa tehtävä varsinkin näinä laman aikoina.
Omat kokemukseni eri liikeistä ja lukuisia autokauppoja tehneenä, kymmenistä automyyjistä on pelkästään myönteisiä. Kaikki myyjät ovat olleet asiansa tuntevia, ammattitaitoisia ja palvelualttiita. Jos olen ollut aidosti ostoaikeissa tai vain autoja katselemassa olen kohdannut samantasoista hyvää palvelua. On liike sitten myynyt Mersua, Volvoa, Volkkaria, Mitsua ja nyt viime aikoina Mazdaa. En kertomallani pyri vähättelemään tai kiistämään tällä palstalla kirjoittaneiden huonoja kokemuksia. Varmaan automyyjissä, kuten meissä ostajissakin on eroavuuksia. Huonosta palvelusta asiallinen palaute liikkeen esimiehille on paikallaan. Asioin sitten autoliikkeessä, ravintolassa, muussa liikkeessä tai sitten palveluja tuottavassa viranomaisessa. Huonoa palvelua saaneena ei tule misään tapauksessa yleistää kaikkia myyjiä tai liikkeitä, eikä missään tapauksessa yleistämisen myötä jättää hyvä tuotetta ostamatta. Tällä tekee hallaa vain itselleen.
Haluan kuitenkin nostaa esiin, että meissä ostajissakin on melkoisia eroja. Itse palveluammatissa olen kohdannut todella vaikeita asiakkaita, joille ei mikään tavanomainen palvelu riitä. Aina on muistettava, että meidän ostajienkin on kohdeltava myyjiä ihmisarvoisesti, heidän ammattiaan arvostaen ja myös joskus myönteistä palautetta antaen. Eihän se myyjän vika ole, jos autoissa on eroja ja myös merkkikohtaisia vikoja. En edes itse ole odottanut, että myyjä niitä minulle ryhtyisi luettelemaan, selittelemään tai perustelemaan. Ymmärrän, että myyjä on tuotteestaan yleensä ylpeä, joten en hienotunteisuussyistä ole ottanut tyyppivikoja kärjistetysti esiin. Saan kyllä tietoa asiasta muutakin kautta. Vanha sanonta pätee varmaan tässäkin tapauksessa hyvin " niin metsä vastaa, kuin sille huudetaan ".
Toivotan kaikille kirjoittajille hyvää palvelua ja hyviä autokauppoja.Erittäin hyvä asiallinen kirjoitus pitkään aikaan. Me asiakkaathan voimme vaikuttaa merkin myyntiin oikeastaan vain jaloillamme, eli emme mene ko huonoihin palautteisiin saatuihin merkki liikkeisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657