roacuttan vai ei? (kuvia sisällä) kommentteja!

avuntarpeessa49324

Eli en oikein itse tiedä kannattaisiko ottaa, ja jos kosmetologin mielipidettä kysyy niin vastaus on jyrkkä ei vaan suositellaan näitä helvetin kivuliaita kasvoihoitoja joissa olen vuoden ravannut ja muistona pelkästään arvet naamassa. (Eli osa punaisista on arpia ei finnejä, finnet ovat pikemminkin näitä värittömiä epätasaisuuksia ihossa) entäs laser sitten? auttaisiko se tilannettani? Sen verran tilanteestani että ilmestyivät poskilleni n. vuosi sitten yllättäen. Ennen sitä puhdas iho. olen 18-vuotias. Liikuntaa harrastan säännöllisesti (joutunut sitäkin vähentämään koska jos hiki tuottaa finnejä), syön terveellisesti (en syö karkkia, sipsiä, roskaruokaa harvemmin, valmisruokaa harvemmin, hedelmiä, marjoja, normi kotiruokaa, juon vettä paljon, en juo maitoa yms.), puhdistan kasvoni joka ilta biodrogan puran formulalla ja etanavoiteella rasvaan, aamuisin käyn yleensä suihkussa, välttelen koko ajan koskemastani naamaani ja vaihdan aktiviisesti lakanoita ja tyynyliinoja, syön d-vitamiinia ja sinkkiä (aloitin kyllä viime viikolla vasta) ja silti ihoni on näin kamalan näköinen että ei edes missään viittsisi kulkea. Tuntuu että kaikki tuijottavat ja se todella syö itsetuntoani. APUA!

Olen neuvoton. Laitan tähän kuvat poskista (jotka ovat ongelma-alueeni, muualla iho on hyvä)

KUVAT:
http://tinypic.com/r/29vfms9/8
ja
http://tinypic.com/r/nyseaa/8 (pakko mainita että ennen ei ole ollut tuollaisia ''isoja finnejä'' niinkuin tuossa ohimolla on)

KIITOS JO VALMIIKSI!

19

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnee...............

      Eipä ihme, jos ei kosmetologit suosittele Roakuuria, kun heiltä menee asiakkaita. Ainahan se olisi parempi, kun ei tarvitsisi kovia lääkkeitä syödä, mutta joskus on pakko, kun ei muu auta.

      Kuitenkaan tuo sinun ihosi ei ole pahemmasta päästä. Sinun pitää itse miettiä,otatko Roakuurin. Hoidat kyllä hyvin tuota ihoasi. :)

      Usein sitä itse vain luulee, että muut tuijottaa, vaikka kukaan ei katsoisikaan. Tsemppiä.

      • kaikkisaavastata

        niin itsekin juuri pelkään kun niin vahvoja lääkkeitä ovat että mitä tapahtuu. Ja pakkohan se on myöntää, että kun olen vasta 18-vuotta täyttänyt niin kyllä tähän ikään kuuluu (ainakin minun kaveriporukkaan) että aina välillä baarissa oleillaan ja vedetään ''kännit''. Ei minua tietenkään haittaa olla vaikka se 6 kk juomatta että saan paremman ihon päin vastoin! Teen sen mielelläni. Kannattaisiko minun varata mielestäsi aika yksityiselle iholääkärille?

        Kiitos kehusta :) itsekin olen ylpeä, ja suorastaan ÄRSYTTÄÄ kun KUKAAN ystävistäni ei tee iholleen oikeastaan mitään ja ne ''loistavat'' finnittömyyttään ja näpyttömyyttään. Ei ole aina reilu elämä. Ainoa missä minun pitäisi petrata on kuoriminen, koska en oikeastaan kuori koskaan. Onko se tärkeää? auttaisiko se paljon? Kuinka usein ja millä aineilla?


      • onnee.....
        kaikkisaavastata kirjoitti:

        niin itsekin juuri pelkään kun niin vahvoja lääkkeitä ovat että mitä tapahtuu. Ja pakkohan se on myöntää, että kun olen vasta 18-vuotta täyttänyt niin kyllä tähän ikään kuuluu (ainakin minun kaveriporukkaan) että aina välillä baarissa oleillaan ja vedetään ''kännit''. Ei minua tietenkään haittaa olla vaikka se 6 kk juomatta että saan paremman ihon päin vastoin! Teen sen mielelläni. Kannattaisiko minun varata mielestäsi aika yksityiselle iholääkärille?

        Kiitos kehusta :) itsekin olen ylpeä, ja suorastaan ÄRSYTTÄÄ kun KUKAAN ystävistäni ei tee iholleen oikeastaan mitään ja ne ''loistavat'' finnittömyyttään ja näpyttömyyttään. Ei ole aina reilu elämä. Ainoa missä minun pitäisi petrata on kuoriminen, koska en oikeastaan kuori koskaan. Onko se tärkeää? auttaisiko se paljon? Kuinka usein ja millä aineilla?

        Olen kyllä kuullut, että jonkin verran nuoret sitä olutta nappaa, vaikka kuurilla ovatkin. Kai se kohtuus siinäkin pätee.

        Ei siitä mitään haittaa ole, jos siel ihotautilekurilla käyt. Tuosta kuorinnasta, niin on tavallisissa marketeissakin sellasta herkän ihon kuorinta-ainetta. Kokeile sitä. Se tekee ihosta mukavan pehmeän. Kerran viikossa riittää toi kuorinta.Laitat sit kosteusvoidetta sen jälkeen. :)

        Tiedän monia ihmisiä, jotka eivät hoida ihoaan ja syövät mitä sattuu, Siltikin heillä on virheetön iho..Täytyy ajatella sillai, että heillä on puhdas iho, mutta sulla on taas sit joku muu hyvä juttu mitä heillä ei ole...


      • opopop
        onnee..... kirjoitti:

        Olen kyllä kuullut, että jonkin verran nuoret sitä olutta nappaa, vaikka kuurilla ovatkin. Kai se kohtuus siinäkin pätee.

        Ei siitä mitään haittaa ole, jos siel ihotautilekurilla käyt. Tuosta kuorinnasta, niin on tavallisissa marketeissakin sellasta herkän ihon kuorinta-ainetta. Kokeile sitä. Se tekee ihosta mukavan pehmeän. Kerran viikossa riittää toi kuorinta.Laitat sit kosteusvoidetta sen jälkeen. :)

        Tiedän monia ihmisiä, jotka eivät hoida ihoaan ja syövät mitä sattuu, Siltikin heillä on virheetön iho..Täytyy ajatella sillai, että heillä on puhdas iho, mutta sulla on taas sit joku muu hyvä juttu mitä heillä ei ole...

        Kyllä olen aika varma että jos kuurin aloitan niin suurimpina juhlina (koulun loppuminen yms.) varmaan otan jonkin verran. Olen kuitenkin täyttämiseni jälkeen juonut välillä jopa kahdesti viikossa että ei haittaa vaikka vähän rauhotunkin.

        Niinhän se täytyy, mutta iho jutut vaan ovat niin arkoja että voisin ottaa jonkin muun vaivan jos saisin monen ystänväni ihon..


    • mnyr9

      Ilman muuta mene näyttämään ihotautilääkärille!
      Munkaan mielestä sun iho ei ole kovinkaan paha, mutta uskon, että kun aiemmin on ollut ihan puhdas iho, näyttää kaikki röpeläisyydet ja punaisuudet poikkeavalta.
      Voi olla, että joku pieni annos isotretinoiinia pysäyttäisi ton näppylöinnin.

      Kuorinta on kakspiippuinen juttu. Se nirhaa ihoa helposti liikaa ja sitten on taas kaikenlaista epäpuhtautta naamassa.

      • niihniih

        kiitos kommentistasi!

        Joo minulla on juuri nyt kirjoitukset kesken ja ajattelin jos sen jälkeen varaisin ajan ja menisin käymään. Joo kyllä minä tiedän että monella nuorella on paljon pahempi tilanne, mutta kyllähän se henkilökohtaisesti häiritsee. Luuletko olevan vain hormin heittelyitä ja tasaantuvan itsestään jossain tilanteessa?

        Tavallaan vain harmittaa se juomiskielto, tiedän että kuulostaa oudolta, mutta olen juuri täyttänyt 18-vuotta ja kaikki kaverit ramppaavat baarissa.


    • roaavaan

      Asia selkeesti vaivaa sinua ja vaikkei aknesi ole pahimmasta päästä, ymmärrän hyvin että häiritsee ja syö itsetuntoa. Roaccutanilla nyt ainakin saisit sitten avun, vahva lääkehän se on joo mutta niin vaan on monet syönyt viisikin kuuria ja hengissä ovat :D sillä ainakin saa avun, jossei 100% varmuudella niin 99,9%. Ryypätä ja rällästää ehdit enemmän kuin tarpeeksi, kovimmat biletykset on sitä paitsi vielä edessä, sitten kun 20 täyttää ;) on juhliminenki kivempaa kun on sileä iho. Sanoisin että roaccutan kehiin ja alkoholi piiloon vähäksi ajaksi

      • kiitosvastauksisat

        olet aivan oikeassa! Puoli vuotta on kuitenkin suht pieni aika :) vielä vain pitää vakuuttaa äitini, koska hänestä lääke on aivan liian myrkyllinen.


    • Etelätuuli

      18-vuotias on täysikäinen ja saa käyttää lääkkeitä, joita asiantuntija määrää, vaikka joku muu mitä sanoo.
      Tietty, jos äitisi on sponsori, voi joutua neuvottelemaan.
      Mutta jos saat tai pyydät Roaccutan-valmisteen sijaan Isotretinoin Actavis -nimikkeellä kulkevaa samaa tuotetta, tulee halvemmaksikin.
      Ja säästyy juomisrahoistakin sen verran, että sponsoriakaan ei tähän lääkkeeseen välttämättä tarvita.

      • apua31238

        selvä, mutta onko ''varmuutta'' että saan lääkkeen, koska asun melko maalla ja täällä ei ole iholääkäriä jolla oikeus määrätä roa, ja joudun matkustamaan autolla 2 h kaupunkiin, jossa ihotautilääkärille aika. Mitä jos en saakkaan sitä? Miten saisin sen helpommin?


      • roaavaan
        apua31238 kirjoitti:

        selvä, mutta onko ''varmuutta'' että saan lääkkeen, koska asun melko maalla ja täällä ei ole iholääkäriä jolla oikeus määrätä roa, ja joudun matkustamaan autolla 2 h kaupunkiin, jossa ihotautilääkärille aika. Mitä jos en saakkaan sitä? Miten saisin sen helpommin?

        Kyllä se on ihan sinne iholääkärille matkustettava ja tehtävä selväksi, kuinka kipeästi tämän roan tarvitset. Valmistaudu kertomaan koko iho"tarinasi", eli kuinka pitkään ollut iho-ongelmia, kuinka pahoja, mitä kaikkia konsteja on jo kokeiltu, kuinka paljon vaikuttaa elämääsi, itsetuntoosi jne. Ihan rohkeasti kerrot kaiken mitä olet kokeillut ja että kuinka paljon iho todella sinua häiritsee ja vaikuttaa elämänlaatuusii. En näe estettä, että mikseivät sinulle sitä kirjoittaisi. Riippuu toki hirveästi lääkäristä, joitkut eivät määrää roaa ellei ole oikeasti sellainen pahin mahdollinen akne mitä voi kuvitella :/ sinuna painottaisin sitä, kuinka vakava ongelma iho sinulle on - ei pelkästään pari finniä siellä täällä, vaan oikeasti vaikuttaa elämänlaatuun ja itsetuntoon.

        Toivottavasti pääset fiksun lääkärin vastaanotolle!


      • opopopop432
        roaavaan kirjoitti:

        Kyllä se on ihan sinne iholääkärille matkustettava ja tehtävä selväksi, kuinka kipeästi tämän roan tarvitset. Valmistaudu kertomaan koko iho"tarinasi", eli kuinka pitkään ollut iho-ongelmia, kuinka pahoja, mitä kaikkia konsteja on jo kokeiltu, kuinka paljon vaikuttaa elämääsi, itsetuntoosi jne. Ihan rohkeasti kerrot kaiken mitä olet kokeillut ja että kuinka paljon iho todella sinua häiritsee ja vaikuttaa elämänlaatuusii. En näe estettä, että mikseivät sinulle sitä kirjoittaisi. Riippuu toki hirveästi lääkäristä, joitkut eivät määrää roaa ellei ole oikeasti sellainen pahin mahdollinen akne mitä voi kuvitella :/ sinuna painottaisin sitä, kuinka vakava ongelma iho sinulle on - ei pelkästään pari finniä siellä täällä, vaan oikeasti vaikuttaa elämänlaatuun ja itsetuntoon.

        Toivottavasti pääset fiksun lääkärin vastaanotolle!

        okei kiitos vinkeistä! näin teen!


    • ekapostaaja

      Siis ihosi ei kyllä todellakaan ole pahimmasta päästä, mutta jos haluat aivan silkin pehmeän ihon saada niin roaa vain lääkäriltä hakemaan! mitä nyt netistä oon lukenu niin ehkä kaksi ihmistä sadasta ovat olleet tyytymättömmiä roacuttanin tulokseen. Eli aika tehokkaasta lääkkeestä on kyse. Toinen poskesi on selvästi parempi.

    • c8990

      Tuollainen normaali akne ei vaadi Roaa eikä kukaan
      ammatinsa osaava lääkäri sitä tuollaiseen annakaan,koska
      haitat voi olla hyötyä suurempia ,tuo kyllä parantuu itsestään arpia jättämättä
      murrosiän ohimentyä,Jotain paikallisvoiteita kuten Epiduo tai bentzoliperoksiidi pohjaiset riittävät.

      • opopopop

        Mutta kannattaa silti mennä ihotautilääkärille? vai mitä oot mieltä?


      • huoh................

        Ei se kuule kaikille mene ohi, kun murrosikä loppuu.

        Minulla on sitten ollut murrosikä jo 35v!!


    • c8990

      Ketjussa ei ole kyse sinusta vaan kuvien esittämästä nuoresta,jokainen
      tapaus on yksilöllinen.

      Epiduo sekä muut tehokkaat paikallislääkkeet vaativat lääkärin kirjoittaman
      reseptin eli ihotautilääkärillä käyntiä vaaditaan ja suositellaan.

    • worth a try

      Karppaaminen hävitti paskat naamaltani.

      • crerjhio

        Paskat varmaan joo hävitti, mutta entä finnit?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3033
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2898
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      95
      2184
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1858
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1816
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1682
    Aihe