Mistä katkaisen traakin.Toinen varsi on 180-ja toinen 150 cm pitkä ja voiko sen sitten laittaa kasvamaan ja miten.
Traakkipuun katkaisu
4
2209
Vastaukset
- ofelia1981
Mulla itselläni reunustraakkipuu tippui lattaille ja katkesi kivasti... Ja nyt se taas kasvaa iloisesti! :) Eli varren voi katkaista mistä kohtaa tahtoo ja yli 10-senttisiä varrenpätkiäkin voi multaan laittaa, kunhan muistaa laittaa ne multaan oikein päin. Ja ne leikatut latvatkin voi multaan tyrkätä.
Itselläni se mitä rungosta jäi jäljelle, on alkanut kasvattaa kovasti uutta versoa ja lehtiä, multaan tyrkätyt varrenpätkät on vielä elottomia ja multaan päässeet latvaosat ovat alkaneet hienosti kasvattaa uusia lehtiä.- E.P
T:Koiramies
- traakillinen
Täytyy ehkä kokeilla. Oma traakkipuu alkaa olla aika korkea ja kapea.
- Omakohtaiset kokemukset
Itse oon leikannut pari kertaa tollasen pitkän traakkipuun aika ylhäältä ja olen huomannut ettei kasvi välttämättä jaksa tehdä uusia lehtiä ollenkaan sinne ylös, vaan kasvattaa uuden tupsun ihan juuren läheltä. Varmaankin siksi että alhaalla ravinteet ja vesi on lähempänä eikä kasvi jaksa enää kuljettaa niitä kovin ylös?
Mutta siis jos traakki on kovin korkea niin kannattaa leikata varsi aika alhaalta jos haluat että kasvattaa lehtiä varrentyngän päähän eikä alas runkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750