vaikuttaako alkoholi roan tehoon?

apuapuapua8328

Jos juo silloin tällöin esim. kerran kahdesti kuussa vaikka kännit niin vaikuttaako se tehoon? onko vaarallista? viinaa ei varmaan kannata juoda, mutta jos kaljalla ja muulla vetää kännit niin onko ihan kamalaa? ei tietenkään hyvä, mutta jos on 18-vuotta ja kaikki kaverit ryyppää ja muuta niin on se aika vaikeaa kieltäytyä totaalisesti.

3

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhornet

Ei se taida sinänsä tehoon vaikuttaa, ellei käy niin, että oksentaa nielaistun tai vaillinaisesti imeytyneen kapselin pois.

Mutta roa kuormittaa maksaa ja siitä syystä lääkäri kehoittaa mittauttamaan varsinkin ALAT-arvon (yksi maksan toiminnasta kertovista laboratoriotutkimuksista) jossain vaiheessa.
      Ja kun alkoholikin kuormittaa maksaa, on rasitus yhdessä roan kanssa suurempi.

Keskustele suoraan lekurin kanssa asiasta. He ovat nähneet ja kuulleet kaiken ja tietävät kyllä, mitä kysymyksiä ihmisillä voi pyöriä mielessä.
      Heidän tehtävänsä ei ole moralisoida tai tuomaroida, vaan kertoa lääketieteellistä TIETOA ja itse kukin sitten päättää, noudattaako asiantuntijan suosittelemaa ohjetta.
      Mitään, ei yhtikäs mitään saa eikä kannata hävetä kun hakee lääkäriltä apua! Me maksamme heille siitä työstä ja heidän työnsä on parantaa ihmisten elämänlaatua yksilöllisten tarpeiden mukaan.

• oppoka

juu ajattelinkin rankasti vähentää alkoholin käyttöä että viinaa en käytä ollenkaan ja ehkä kerran kk.

• maksatoksisuus

Roaccutan on maksatoksinen lääke, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mitään overikännejä en kuuri aikana vetäisi edes kertaa, jos on kerran kuukaudessa humalassa niin ei pitäisi mitään suurempia vaaroja olla... Hulluja perseitä en itse henk koht haluaisi vetää, sen verran kuormittaa kuitenkin maksaa. Mutta tosiaan, kysy lääkäriltä lisää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3175
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2863
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      60
      2797
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2380
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2175
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      18
      1606
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      17
      1574
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1508
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1504
    Aihe