korppi

tikka

kävin eilen metällä,ja teeret oli koivuissa syömäpuuhissa.kun korppi lentää liihotteli, muinamiehinä teerien editse.kaartoi ja kiersi teerien sivulle ja yritti puidenlatvoja hipoen hyökätä.huonolla menestyksellä.enpä ole ennen sattunut näkemään vastaavaa tapausta korpin osalta.sama tatktiikka kun kanahaukalla.

7

4018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hunter89

Korppi käy enimmäkseen haaskoilla, mutta voihan se myös hyökätä riistalintujen kimppuun.Sitä ei vain saa metsästää (laillisesti) muualla kuin poronhoitoalueella.

• laillisesti metsästää

kyllä korppia saa laillisesti metsästää muuallakin kuin poronhoitoalueella. Jos tuntuu että niitä on haitoiksi asti, kannattaa kysellä pyyntilupia riistanhoito yhdistyksestä. Ilman kyseistä lupaa niitä ei saa tappaa.

• hunter89
        laillisesti metsästää kirjoitti:

kyllä korppia saa laillisesti metsästää muuallakin kuin poronhoitoalueella. Jos tuntuu että niitä on haitoiksi asti, kannattaa kysellä pyyntilupia riistanhoito yhdistyksestä. Ilman kyseistä lupaa niitä ei saa tappaa.

...toi lupa maksaa? En maksaisi korpin pyytämisestä mitään! Jos ampuu, vaikka naakan (sakko=105 euroa)

• eränkävijä
        hunter89 kirjoitti:

...toi lupa maksaa? En maksaisi korpin pyytämisestä mitään! Jos ampuu, vaikka naakan (sakko=105 euroa)

Lupa korpin pistämiseen päiviltä ei ole rahasta kiinni, vaan viitseliäisyydestä. Yleensä se on metsästysseura joka hakee luvan tappaa tietty määrä korppeja. Sen jälkeen vain talkoisiin mukaan.

• Nebulosa
        laillisesti metsästää kirjoitti:

kysellä vaikka diabetesyhdistykseltä. Mitään valtuuksia ei tosin niilläkään luvan myöntämiseen ole.

Korpin tappamiseen voi ruinata lupaa ympäristökeskukselta, jolla on myös valtuudet niitä myöntää. Poikkeusluvan myöntäminen edellyttää luonnonsuojelulain 49 § ja EU-lintudirektiivin artiklan 9 perusteella, että muuta tyydyttävää ratkaisua ei ole.
        Käytännössä lupaa ei useimmiten heltiä, koska yleensä sille ei ole mitään todellisia perusteita.

Korppi on hieno lintu

• ihmettelijä

tiedän yhden selkosen jossa korpit tavallaan hyök
      käilevät hirviä kohti kun metsästäjät ovat lähist
      öllä-yrittävät viestittää metsästäjille saaliin sijaonnin-sitten seuraavat ihan lähellä kun kaato
      on tapahtunut.ovat oppineet että ilmiannosta on p
      alkkiona haaska-

ens syksynä tavoitteena on filmata tapahtuma!

• Amatööri

En tuosta hyökkäilystä tiedä. Mutta monasti hirvijahdissa korpit ilmaisevat hirvien sijainnin. Ajokoiran kanssa talvella olen havainnut pariskunnan seuraavan tilannetta. Toinen lentää koiran ja toinen jäniksen päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe