Alko boikottiin 2015

BoikotoiAlkoa

On hyvinkin perusteltua vaatia Alkon monopoliaseman purkamista.

Monopoli tekee esim suomalaisten pienpanimoiden toiminnan täysin mahdottomaksi ja asettaa kotimaiset toimijat eriarvoiseen asemaan ulkomaalaisiin nähden. Sorin kaverit perustivatkin panimon Viroon suomen politiikan takia ja Pyynikin käsityöläispanimo nettikaupan Tallinnaan koska tuotteiden myynti suomessa on yksinkertaisesti mahdotonta. Ainoa vaihtoehto on panna olut Tampereella, roudata se Tallinnaan josta se postimyynnillä toimitetaan halukkaille suomessa.

On myös perusteltua väittää että Alkoholin myynnin rajoittaminen, mitä suomessa Alkolla pyritään edistämään johtaa ihmisten alkoholisoitumiseen. Ihmiset roudaavat järjettömiä lasteja alkoholia ulkomailta sekä tilaavat sitä netistä (itse harrastan kumpaakin). Se jatkuvasti kotosalla oleva vuori alkoholia empiirisesti todistettuna aiheuttaa alkoholismia ja nimenomaan sitä pahinta lajia eli epäsosiaalista kotona tissuttelua !

Alkoholin nauttimisesta on tehtävä sosiaalinen tapahtuma ja sosiaalisesti sallittua ! Tämä on ainoa keino pitkällä aikavälillä ehkäistä alkoholihaittoja. Stop kotitissuttelulle, stop monopolille joka tähän ajaa. Ravintola anniskelusta on myös saatava halvempaa, mutta purkakaamme monopoli ensin.

Pekka Puskan alkoholipolitiikka, jota ei maailmalla enää edes arvosteta (toisin kun suomessa annetaan ymmärtää) on siirrettävä eläkkeelle kun Pekkakin sinne jo älysi jäädä.

Alkon monopoli on murrettava. Ainoa keino vaikuttaa tähän on boikotoida Alkoa.

Siksipä me boikottiin osallistujat emme osta ainuttakaan tuotetta Alkosta vuoden 2015 aikana !

Jos Alkon myynti laskee riittävästi EU:n myöntämää poikkeuslupaa ei voida enää pitää perusteltuna ja on perusteltua kannella monopolista EU tasolle, joka tulee vaatimaan monopolin purkamista. Suomella kun on monopolioikeus vain sillä perusteella että Alkon avulla pystytään estämään alkoholin saatavuutta, jos kuitenkin suomessa nautitusta alkoholista valtaosa ei ole Alkon myymää, koko perustelu on pitämätön, ts. monopolioikeutta ei voi perustella ja sen purkaminen on ainoa vaihtoehto.

Kyseinen boikotti on myös rahallisesti järkevää ! Alkoholituotteiden ostaminen ulkomailta kun tulee halvemmaksi kuin Alkosta. Postimyynti on äärimmäisen helppoa sekä laillista, toisin kuin tulli yrittä väittää koska eivät ole halunneet tahallisesti päivittää sivujaan vastaamaan nykyistä lainsäädäntöä, tuosta pitää myös tehdä kantelu. Ja toki se suoratuonti esim Virosta on edelleen sekä valikoiman että hinnan takia järkevää valtaosalle suomalaisista !

Myös alkoholin kotivalmistus, niin viini, siideri kuin olutkin on hyvin kannatettavaa ja harrastus onkin suuressa kasvussa.

BOIKOTOI ALKOA !




ps. Miksi alkuperäinen viesti poistettiin ?

20

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hki-Tna

      Suomessa rikotaan törkeästi EU-lainsäädäntöä, monopoli ei ole oikeudenmukainen. Lähes kaikki alkoholituotteet ovat meillä 100% kalliimpia kuin Manner-Euroopassa puhumattakaan naapurivaltiostamme Virosta. Esimerkiksi jokin peruspöytäviini on noin 3 euron luokkaa Keski- ja Etelä-Euroopassa, Suomessa vähintään 7 euroa ja huonoja viinejä löytyy vielä 10 euron hintaluokasta. Oluen verotus on vielä kohtuuttomampaa, panimo- ja ravintolateollisuus on ajettu ahdinkoon minkä myötä kotona juominen lisääntyy (haitatkin). Alkoholipolitiikka todellakin kusee omaan nilkkaansa.

      Uskon, ja toivon, että monopoli tulee kaatumaan kymmenen vuoden sisällä omaan mahdottomuuteensa. Seuraavakaan hallitus ei uskalla panna tikkua ristiin, jotta verotusta lähdettäisiin alentamaan. Yleiseurooppalaista linjaa pitäisi minusta noudattaa tässäkin asiassa, kun Unionin jäsen olemme.

      Kannatan boikottia ja boikotoin jo nyt ostamalla reilummin joko Ahvenanmaan laivoilta tai Virosta.

      • Joopa joo

        Alkon hinta muodostuu veroista, katteesta ja sisäänostohinnasta.
        Aika monen tuotteen kohdalla tukkuri on joku muu kuin esim Altia ja he itse määrittelevät hinnan jonka haluavat tuotteesta. Alko lisää tuotteeseen kertoimensa ja tuotteen hyllyyn.

        Alkon katteet ovat aivan samaa tasoa kuin muidenkin viinakauppiaoden - yllätys-yllätys suomessa on monta alkoholia myyvää yritystä - toki vähittäismyynnissä vain yksi eli Alko. Tukkureita on vaikka kuinka paljon ja heidän hinnat eivät poikkea millään tavalla esim Altian tukkuhinnoista.

        Aika moni himoitsee niitä euroja jotka Alko markkinoilta kerää - aivan turhaa, Alkon liikevoitto liikevaihdosta on vain noin 6% (löytyy Alkon sivuilta). Kun katsot alkoholitukkureiden liikevoittoja aika monella on aivan samalla tasolla.

        Kannattaa selvittää perusasiat ennen kuin alkaa kovasti uhoamaan. Verot on jokaisen maksettava ja ne muodostavat aika suuren osan alkoholin hinnasta.

        Ja karu totuu on se, että alkoholi ja arvonlisäveron määrää eduskunta - ei Alko.
        Alkoholin monopoliasema on turvattu EU neuvotteluissa ja sillä on EUn siunaus eli se siitä vuodatuksesta.

        En kannata boikottia vaan älä osta mistää viinaa se ei sovi kaikille....


      • AlkoBoikottiin!
        Joopa joo kirjoitti:

        Alkon hinta muodostuu veroista, katteesta ja sisäänostohinnasta.
        Aika monen tuotteen kohdalla tukkuri on joku muu kuin esim Altia ja he itse määrittelevät hinnan jonka haluavat tuotteesta. Alko lisää tuotteeseen kertoimensa ja tuotteen hyllyyn.

        Alkon katteet ovat aivan samaa tasoa kuin muidenkin viinakauppiaoden - yllätys-yllätys suomessa on monta alkoholia myyvää yritystä - toki vähittäismyynnissä vain yksi eli Alko. Tukkureita on vaikka kuinka paljon ja heidän hinnat eivät poikkea millään tavalla esim Altian tukkuhinnoista.

        Aika moni himoitsee niitä euroja jotka Alko markkinoilta kerää - aivan turhaa, Alkon liikevoitto liikevaihdosta on vain noin 6% (löytyy Alkon sivuilta). Kun katsot alkoholitukkureiden liikevoittoja aika monella on aivan samalla tasolla.

        Kannattaa selvittää perusasiat ennen kuin alkaa kovasti uhoamaan. Verot on jokaisen maksettava ja ne muodostavat aika suuren osan alkoholin hinnasta.

        Ja karu totuu on se, että alkoholi ja arvonlisäveron määrää eduskunta - ei Alko.
        Alkoholin monopoliasema on turvattu EU neuvotteluissa ja sillä on EUn siunaus eli se siitä vuodatuksesta.

        En kannata boikottia vaan älä osta mistää viinaa se ei sovi kaikille....

        Et tainnut ymmärtää pointtia boikotin taustalla, kyse ei ole hinnoittelusta. Huomautin vain osahyötynä sen että boikotoidessaan myös säästää.

        Olen itse hyvinkin tarkkaan perehtynyt alkon hinnoitteluun, tiedän hyvin että alkon nettisivuilta löytyy laskuri jolla alkon hintarakenteen voi laskea. Olen myös tietoinen Palpan maksuista jne.. Voit siis ehkä päätellä vaikuttumiani kun pohdit miksi olen perehtynyt suomen alkoholilainsäädäntöön ja hinnanmuodostukseen ;)

        Kyse ei siis ole hinnasta johon monopoli ei merkittävästi vaikuta kuin tiettyjen tuotteiden osalta, tiettyjä laatutuotteita alkosta voi saada jopa ihan kilpailykykyiseen hintaan.

        Kyse on monopolin vääristävästä vaikutuksesta kotimaiseen alan yritystoimintaan, monopolijärjestelmän alkoholisoivasta vaikutuksesta ja merkittävässä määrin Alkon asenteesta asiakkaitaan kohtaan.
        Alkon valikoima on vitsi ! Ei sen pakko olisi olla, esim Systembålagetissa hommat toimii paljon paremmin kuin byrokraattisuomessa, Alkossa taas mikään ei toimi, ei olla pitkälle edetty 70 luvun tiskialkosta.

        Palvelu, valikoima, kilpailu ja vapaat markkinat toteutuvat vain jos monopoli tuhotaan ja EU tasollehan siinä pitää pyrkiä vaikuttamaan. Boikotti on tehokkain keino ja alkoholin ostaminen ulkomailta.


      • 6+14
        AlkoBoikottiin! kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää pointtia boikotin taustalla, kyse ei ole hinnoittelusta. Huomautin vain osahyötynä sen että boikotoidessaan myös säästää.

        Olen itse hyvinkin tarkkaan perehtynyt alkon hinnoitteluun, tiedän hyvin että alkon nettisivuilta löytyy laskuri jolla alkon hintarakenteen voi laskea. Olen myös tietoinen Palpan maksuista jne.. Voit siis ehkä päätellä vaikuttumiani kun pohdit miksi olen perehtynyt suomen alkoholilainsäädäntöön ja hinnanmuodostukseen ;)

        Kyse ei siis ole hinnasta johon monopoli ei merkittävästi vaikuta kuin tiettyjen tuotteiden osalta, tiettyjä laatutuotteita alkosta voi saada jopa ihan kilpailykykyiseen hintaan.

        Kyse on monopolin vääristävästä vaikutuksesta kotimaiseen alan yritystoimintaan, monopolijärjestelmän alkoholisoivasta vaikutuksesta ja merkittävässä määrin Alkon asenteesta asiakkaitaan kohtaan.
        Alkon valikoima on vitsi ! Ei sen pakko olisi olla, esim Systembålagetissa hommat toimii paljon paremmin kuin byrokraattisuomessa, Alkossa taas mikään ei toimi, ei olla pitkälle edetty 70 luvun tiskialkosta.

        Palvelu, valikoima, kilpailu ja vapaat markkinat toteutuvat vain jos monopoli tuhotaan ja EU tasollehan siinä pitää pyrkiä vaikuttamaan. Boikotti on tehokkain keino ja alkoholin ostaminen ulkomailta.

        Jotenkin tuntuu että jos kilpailu vapautuu, niin Alkokaan ei enää tuhlaa hyllytilaa pienten volyymien suomalaisiin paikallispanimoihin vaan sekin tila menis suurille firmoille.

        Miks ihmeessä jotkut pienet panimot saisivat yhtäkkiä hyllytilaa tai muutakaan jos olisi avoin kilpailu? Siinä vaiheessa lähtee isot pyörät pyörimään ja on ne myyjät ketä tahansa, niin sit kilpailutetaan isoja tukkureita ja euroopasta tuodaan massatuontantotavaraa.

        Ei tarvitse kuin katsoa ruokakauppojen valikoimia, siellä nyt jossain määrin kilpailusta puhutaan, mutta löytyykö muita kuin Koffin, Hartwallin, osin Olvin ja Lidlin Saksan tuonnit.

        Suomi ei nyt ole mikään oluiden tuotannon erikoismaa, se on se lähtökohta kun Alkon valikoimapäätöksiä ihmetellään. Ja kuten huomaat, hinnoitteluun en ota kantaa.


    • Höpö

      Pidä boikottisi aivan vapaasti - minä ostan mistä haluan.

      • AlkoBoikottiin!

        Varmasti, sinulle joko kelpaa Altian valikoima, et arvosta esim rommeja tai Tequiloita joita kumpaakaan ei yksinkertaisesti saa laadukkaina Alkon valikoimista, sinulla on varaa tuoda ulkomailta laadukkaammat juomat etkä käytä Alkoa kuin perusdokukaman ostopaikkana jne jne...

        Kaikilla meillä ei kuitenkaan ole halua tuoda juomia ulkomailta ja jättää verovaroja sinne ja Alkosta en saa sitä mitä haluan. Tällöin boikotti on oikein paikallaan järjestelmän muuttamiseksi.


      • Pitää vain tietää
        AlkoBoikottiin! kirjoitti:

        Varmasti, sinulle joko kelpaa Altian valikoima, et arvosta esim rommeja tai Tequiloita joita kumpaakaan ei yksinkertaisesti saa laadukkaina Alkon valikoimista, sinulla on varaa tuoda ulkomailta laadukkaammat juomat etkä käytä Alkoa kuin perusdokukaman ostopaikkana jne jne...

        Kaikilla meillä ei kuitenkaan ole halua tuoda juomia ulkomailta ja jättää verovaroja sinne ja Alkosta en saa sitä mitä haluan. Tällöin boikotti on oikein paikallaan järjestelmän muuttamiseksi.

        Tilaamalla saat liki mitä tahansa - toki silloin pitää laittaa kättä taskuun ja toivoa, että siellä on muutakin kuin kolikoita. Voit myös itse tilata suoraan ulkomailta juuri sellaista alkoholia kuin haluat, max 80% ja maksat verot niin homma on selvä eikä kukaan edes estä.

        Alkoholia tuo maahan moni yritys ja näitä tuotteita voi suurelta osalta tilata myös Alkon kautta itselle nautittavaksi. Kannattaa selvittää asia ja voi olla, että yllätyt. Esim jos Tequilat kiinnostava eräskin maahantuoja tuo tälläkin hetkellä 24 eri pullotetta maahan....menevät tällä hetkellä pääasiassa ravintolamyyntiin.


      • AlkoBoikottiin!
        Pitää vain tietää kirjoitti:

        Tilaamalla saat liki mitä tahansa - toki silloin pitää laittaa kättä taskuun ja toivoa, että siellä on muutakin kuin kolikoita. Voit myös itse tilata suoraan ulkomailta juuri sellaista alkoholia kuin haluat, max 80% ja maksat verot niin homma on selvä eikä kukaan edes estä.

        Alkoholia tuo maahan moni yritys ja näitä tuotteita voi suurelta osalta tilata myös Alkon kautta itselle nautittavaksi. Kannattaa selvittää asia ja voi olla, että yllätyt. Esim jos Tequilat kiinnostava eräskin maahantuoja tuo tälläkin hetkellä 24 eri pullotetta maahan....menevät tällä hetkellä pääasiassa ravintolamyyntiin.

        "Maksat verot" , ei minä en maksa veroja, Rosengren-tapauksessa (EU-tuomioistuimen päätös C-170/04) on todettu että etämyynti on lailista ja Tullin ja Valviran pullikointi on turhaa. Minä en maksa pennin jeniä ja suomalainen viranomainen ei voi lainsäädännön puitteissa tehdä yhtään mitään. piste.

        Ja todellakin, ulkomailtahan minä tilaan kaikki, Saveur Bierestä viimeksi lastin Jenkkejä ja Belgejä.

        En näe yhtään mitään järkeä siinä että ulkoistaisin maahantuonnin toiselle firmalle ja suurelta osalta yrittäisin tilata tuotteen Alkoon.. ei jaksa, liian hankalaa, helpompi se on tilata suoraan ulkomailta... kun alkolla ei ole palvelua niin ei ole.


      • Tapansa kullakin
        AlkoBoikottiin! kirjoitti:

        "Maksat verot" , ei minä en maksa veroja, Rosengren-tapauksessa (EU-tuomioistuimen päätös C-170/04) on todettu että etämyynti on lailista ja Tullin ja Valviran pullikointi on turhaa. Minä en maksa pennin jeniä ja suomalainen viranomainen ei voi lainsäädännön puitteissa tehdä yhtään mitään. piste.

        Ja todellakin, ulkomailtahan minä tilaan kaikki, Saveur Bierestä viimeksi lastin Jenkkejä ja Belgejä.

        En näe yhtään mitään järkeä siinä että ulkoistaisin maahantuonnin toiselle firmalle ja suurelta osalta yrittäisin tilata tuotteen Alkoon.. ei jaksa, liian hankalaa, helpompi se on tilata suoraan ulkomailta... kun alkolla ei ole palvelua niin ei ole.

        Olet totaalisen väärässä, mutta se ei liene millää tavalla sinulle uutta.
        Ko päästö koskee vain ja ainostaan oikeutta tilata alkoholi eikä siinä ole kyse verovapaudesta millään mittarilla.

        Suomalainen lainvalvoja voi ja kerää sinulta verot jos niitä ei joku muu tilitä suomen valtiolle - sellainen on Suomen laki ja se on EUn hyväksymä toimintatapa.

        Verovelvollinen olet yleensä sinä itse, toki muutaman kauppias kerää verot kotimaahan tilitettäväksi -olen käyttänyt heidänkin palvelujaan. Toimii eikä ole ollut mitään ongelmia. Jos kauppias ei kerää Suomen veroja - sinä maksat ne tai syyllistyt veropetokseen.


      • Diileri
        AlkoBoikottiin! kirjoitti:

        "Maksat verot" , ei minä en maksa veroja, Rosengren-tapauksessa (EU-tuomioistuimen päätös C-170/04) on todettu että etämyynti on lailista ja Tullin ja Valviran pullikointi on turhaa. Minä en maksa pennin jeniä ja suomalainen viranomainen ei voi lainsäädännön puitteissa tehdä yhtään mitään. piste.

        Ja todellakin, ulkomailtahan minä tilaan kaikki, Saveur Bierestä viimeksi lastin Jenkkejä ja Belgejä.

        En näe yhtään mitään järkeä siinä että ulkoistaisin maahantuonnin toiselle firmalle ja suurelta osalta yrittäisin tilata tuotteen Alkoon.. ei jaksa, liian hankalaa, helpompi se on tilata suoraan ulkomailta... kun alkolla ei ole palvelua niin ei ole.

        Ei sinun tarvitse mitään ulkoistaa - tilaat itse ja maksat lakisääteiset verot ja homma on siinä. Alkon kautta voi hoitaa homman myös - mutta ei ole mitenkään erityisen haastavaa tilata alkoholia ulkomailta...mutta jos ei jaksa niin siiten ei jaksa.

        Niin ja ko ennakkotapaus koskee vain ostamista ei veroja.


      • tulettuntemaantapani
        Tapansa kullakin kirjoitti:

        Olet totaalisen väärässä, mutta se ei liene millää tavalla sinulle uutta.
        Ko päästö koskee vain ja ainostaan oikeutta tilata alkoholi eikä siinä ole kyse verovapaudesta millään mittarilla.

        Suomalainen lainvalvoja voi ja kerää sinulta verot jos niitä ei joku muu tilitä suomen valtiolle - sellainen on Suomen laki ja se on EUn hyväksymä toimintatapa.

        Verovelvollinen olet yleensä sinä itse, toki muutaman kauppias kerää verot kotimaahan tilitettäväksi -olen käyttänyt heidänkin palvelujaan. Toimii eikä ole ollut mitään ongelmia. Jos kauppias ei kerää Suomen veroja - sinä maksat ne tai syyllistyt veropetokseen.

        Olet ymmärtänyt väärin, ensinnäkin minä en ole missään maininnut sanaakaan verovapaudesta, toisekseen tässä on kyse siitä että Suomi ei voi kieltää alkoholin etäkauppaa. Tällöin myyjä hoitaa verot. Mikä tärkeintä suomalainen lainvalvoja EI VOI sinulta niitä veroja kerätä, äläpä lässytä. Oletko Valviran vai Tullin kätyreitä ?

        Ostaja EI ole vastuussa myyjän mahdollisista virheistä tai laittomuuksista.


      • LibertarianFreedom
        Diileri kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse mitään ulkoistaa - tilaat itse ja maksat lakisääteiset verot ja homma on siinä. Alkon kautta voi hoitaa homman myös - mutta ei ole mitenkään erityisen haastavaa tilata alkoholia ulkomailta...mutta jos ei jaksa niin siiten ei jaksa.

        Niin ja ko ennakkotapaus koskee vain ostamista ei veroja.

        Nimenomaan ostamistahan se koskee mutta myös veroja. Kyse on siitä onko etäkauppa mahdollista suomessa kieltää, jolloin ostaja on velvoitettu hoitamaan kuljetus ja verot. Nyt tuo on yksiselitteisesti mahdotonta, suomi ei noudata EU lainsäädäntöä.

        Tällöin ostajaa ei voi myöskään velvoittaa maksamaan veroja, vaan myyjä on vastuussa niistä. Tämä on todettu yksiselitteisesti Valmisteverolaissa (79 § Etämyynti): "Etämyyjä on verovelvollinen.".

        Joten tulli ja valvira , sori, tilaan mitä tilaan, te ette minulta karhua pennin jeniä, karhutkaa myyjältä.


    • Verot ne on pienet

      Ongelma on se, että myyjä ei ole läheskään aina etämyyjä....ymmärrätkö eron?
      Etämyyntiä ei ole kielletty, mutta vain hyvin harva myyjä on hankkinut veroedustuksen kotimaasta - ja jos myyjä ei veroja maksa - kyse ei ole etämyynnistä. Tästä on kyse.

      Tullin sivuilta - Myyjä, joka myy tuotteita Suomeen etämyyntinä, voi asettaa Suomeen itselleen veroedustajan. Jos etämyyjällä on veroedustaja, hän on etämyyjän sijasta verovelvollinen. Etämyyjä vastaa siis veroedustajan maksettavasta valmisteverosta niin kuin omastaan. Veroedustajana toimimiseen tarvitaan Tullin myöntämä lupa. Jos kyseessä ei ole etämyynti - ostaja maksaa verot.

      Verot pitää aika jonkun maksaa - ja jos myyjä ei maksa maksaa lain mukaan verot ostaja. Tämä tieto löytyy esim Finlexistä.

      Toisekseen tälläkään ei ole mitään tekemistä alkon monopolin kanssa - alko ei vastaa millään tavalla ulkomailta tilatuista alkoholeista.

    • Veroja lisää kiitos

      Valmisteverolaki
      79 §

      Etämyynti

      Valmistevero kannetaan etämyynnillä Suomeen myydyistä tuotteista.

      Etämyyjä on verovelvollinen. Jos etämyyjällä on veroedustaja, hän on etämyyjän sijasta verovelvollinen. Etämyyjä on vastuussa veroedustajan suoritettavasta valmisteverosta kuin omasta verostaan.

      Valmisteverovelvollisuus syntyy, kun valmisteveron alaiset tuotteet luovutetaan Suomessa. Valmisteveroa on suoritettava sinä päivänä voimassa olevien säännösten mukaan, jona tuote luovutetaan Suomessa.

      80 §

      Menettely etämyynnissä

      Etämyyjän, jolla ei ole Suomessa veroedustajaa, on annettava ilmoitus tulliviranomaiselle ennen valmisteveron alaisten tuotteiden lähettämistä toisesta jäsenvaltiosta Suomeen sekä annettava vakuus valmisteverojen suorittamisesta.

      Mitä 1 momentissa säädetään, ei sovelleta siirrettäessä muita kuin yhdenmukaistetun valmisteveron alaisia tuotteita toisesta jäsenvaltiosta Suomeen.

      Jos kyseessä ei ole etämyynti - eli myyjä ei ole maksanut veroja tavalla tai toisella - verovelvollisuus siirtyy automaatisesti ostajalle. Etämyynti on nimenomaan ja vain myyntiä jossa verovelvollinen on hoitanut hommansa, muut myynti ei täytä etämyynnin määritelmää.

      Tämäkään ei todellisuudessa liity mitenkään Alkon monopoliin. Alkon monopolin purkaminen ei vaikuta alkoholin etämyyntiin millään tavalla.

    • AlkoBoikottiin!
    • AlkoBoikottiin!

      Lisää mielenkiintoisista alkoholipoliittisista suhmuroinneista:
      http://blogbook.fi/helenaeronen/alkoholipolitiikan-taustapirut/

      Se on se saatanan piiri pieni pyörii mikä vetää fyffeä niin urheilubisneksen kulisseissa, RAY:ssa, alkoholipolitiikassa, Alkossa jne jne jne... monopolit korruptoivat, boikotoi monopoleja !

    • AlkoBoikottiin!

      Alkotaxi keissi, monopolit vapisee :

      http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/snell_alkotaksi_monopoli-26801

      Lähden siitä, että Alkotaxi voittaa tämän alkoholin tuontia koskevan osuuden. En voi edes kuvitella, että EU-tuomioistuin tulisi toisenlaiseen ratkaisuun, Snell sanoo.

      Snellin mukaan hovioikeuden ennakkoratkaisukysymys koskee muun muassa siitä, onko alkoholin etämyynnin kielto ristiriidassa Euroopan unionin oikeuden kanssa ja tuleeko sitä tulkita monopoleja vai vapaata liikkuvuutta koskevien säännösten valossa.

      Alkotaxille myönteinen tuomio avaisi toisissa jäsenvaltioissa toimiville yrityksille mahdollisuuden alkoholin verkkokauppaan.

      Alkon siirryttävä verkkokauppaan

      – Joku voi vaikkapa valita Alkon 20 suosituinta tuotetta, laskea niiden hintaa hieman, myydä tänne, maksaa verot valtiolle ja homma toimii, Snell maalaa.

      Hän uskoo, että etämyynnin laillistamisen myötä ihmiset myös uskaltautuisivat tekemään alkoholitilauksia verkkokaupoista.

      – Se olisi yhtä helppoa kuin minkä tahansa verkkokauppaostoksen tekeminen.

      Snell pitää etämyynnin mahdollista laillistamista iskuna suomalaiselle alkoholimonopolille. Hänen mukaansa laillistamisesta seuraisi myös se, että suomalaiset tilaviininvalmistajat ja panimoyrittäjät alkaisivat vaatia itselleen etämyyntioikeutta, koska toisten jäsenvaltioiden toimijoilla olisi sellainen jo.


      Valtio vittuilee meille, vittuile sinäkin valtiolle, pistä alko boikottiin !

    • AlkoBoikottiin'!
    • AlkoBoikottiin!

      Mielipide :
      http://blog.kauppalehti.fi/metrossanukkuja/alkoholimainonta-kiellettava-heti

      tuostakin blogauksesta käy ilmi alkoholifasismin airueen ehyt ry:n kyseenalainen rahoitusmalli joka indikoi korruption määrästä alkon, rayn ja alkoholipolitiikan kulisseissa. ray jäi jo kerran kiinni mutta ei se meno ole muuttunut, puljaavat vain rahat näennäisfiksumman sumuverhon läpi.

      Tee suomesta EHYT, boikotoi Alkoa, osta kaikki viinasi ulkomailta !

    • Ei pitkäripaiselle

      Alkoa on boikotoitu vuosikaudet.. Se mitä kuluu tuodaan lahden takaa päiväristeilyn lomassa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2950
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2174
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe