Trollit kyseenalaistavat itsestäänselvyyksiä

tälläkin palstalla

Tampereen piispa Matti Repo facebookissa:

Aamulehden päätoimittaja Jouko Jokinen kehotti Kirkonrakentajien foorumissa kirkkoa rohkeasti puhumaan julkisuudessa omasta hengellisestä identiteetistään käsin ja julistamaan sitä uskon sanomaa, mikä on sille omintakeista. "Miksi mainostaa hyvän tekemistä, senhän pitäisi olla kaikille itsestään selvä lähtökohta."

https://fi-fi.facebook.com/pages/Tampereen-piispa-Matti-Repo/295890837117699

Tietysti se on itsestään selvää. Siksi kirkon vihaajat yrittävät kaikin tavoin tälläkin palstalla hämärtää tätä itsestäänselvyyttä. Niitä vihaposteja ei kannata uskoa.

12

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Miksi mainostaa hyvän tekemistä, senhän pitäisi olla kaikille itsestään selvä lähtökohta."

      Niin pitäisi, myös kirkolle. Mutta kun ei ole, ainakaan jos pitäisi laittaa kirkon omia rahoja peliin.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12495350

      • Älä trollaa

        Erittäin huono laskelma. Eihän se ota huomioon työntekijöiden palkkoja, ei vapaaehtoistoimintaa (jota tekevät kirkon organisoidessa kirkon jäsenet ja joskus myös ei-jäsenet).


      • Älä trollaa kirjoitti:

        Erittäin huono laskelma. Eihän se ota huomioon työntekijöiden palkkoja, ei vapaaehtoistoimintaa (jota tekevät kirkon organisoidessa kirkon jäsenet ja joskus myös ei-jäsenet).

        Kerropa, miksi kirkon pitäisi laskea mukaan työntekijöidensä palkat? Tai vapaaehtoistoiminta? Miten jälkimmäinen edes laskettaisiin?

        Eihän esimerkiksi Suomen Punainen Ristikään laske työntekijöidensä palkkoja mukaan ilmoittaessaan avustustensa määriä.

        Oikeasti, miten lasket vapaaehtoistoiminnan osuuden? Olisi jännä kuulla...


      • Älä trollaa
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Kerropa, miksi kirkon pitäisi laskea mukaan työntekijöidensä palkat? Tai vapaaehtoistoiminta? Miten jälkimmäinen edes laskettaisiin?

        Eihän esimerkiksi Suomen Punainen Ristikään laske työntekijöidensä palkkoja mukaan ilmoittaessaan avustustensa määriä.

        Oikeasti, miten lasket vapaaehtoistoiminnan osuuden? Olisi jännä kuulla...

        Miksi sinä mittaat kaiken rahassa? Luuletko, että ihmisten auttaminen on vain rahan lappamista. Paljon arvokkaampaa on, että on joku ihminen, lähimmäinen. Työntekijät ovat ihmisiä ihmisille. He organisoivat vapaaehtoistoimintaa jne.

        On siinä "lähimmäinen", kun tällaista ilmiselvää asiaa ei ymmärrä.


      • Älä trollaa kirjoitti:

        Miksi sinä mittaat kaiken rahassa? Luuletko, että ihmisten auttaminen on vain rahan lappamista. Paljon arvokkaampaa on, että on joku ihminen, lähimmäinen. Työntekijät ovat ihmisiä ihmisille. He organisoivat vapaaehtoistoimintaa jne.

        On siinä "lähimmäinen", kun tällaista ilmiselvää asiaa ei ymmärrä.

        No voipa voi... Äläpä siirtele maalia. Jos kirkon "hyväntekeväisyys" on kerran niin suuri osa sen toiminnasta ja sille niin kovin tärkeää, hyvin pienen osan valtavista tuloistaan ja omaisuudestaan se hyvän tekemiseen käyttää.


      • positiivinen kirkko

      • Älä trollaa
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        No voipa voi... Äläpä siirtele maalia. Jos kirkon "hyväntekeväisyys" on kerran niin suuri osa sen toiminnasta ja sille niin kovin tärkeää, hyvin pienen osan valtavista tuloistaan ja omaisuudestaan se hyvän tekemiseen käyttää.

        No voi voi... Olen esittänyt, että laskelmien perusteissa on paha valuvika. Älä enää trollaa sillä laskelmalla. Lisäksi on niin, että rahassa ei kaikkea mitata, esimerkiksi lähimmäisyyttä.


      • 19+11
        Älä trollaa kirjoitti:

        No voi voi... Olen esittänyt, että laskelmien perusteissa on paha valuvika. Älä enää trollaa sillä laskelmalla. Lisäksi on niin, että rahassa ei kaikkea mitata, esimerkiksi lähimmäisyyttä.

        no mitenpä sinä lasket mukaan toisilla korvauksetta teetetyn vapaaehtoistyön?

        kirkko kerää valtavasti rahaa, mutta ei käytä siihen hyväntekeväisyyteen edes sitä osuutta mitä petoksesta syytetty saarnaaja-pirkko.


    • 9hhhh

      Aloittaja missasi koko pointin. Ajatus on siinä että uskon levittämisen sijasta kirkko levittää sanomaa hyvän tekemisestä.

      Mutta kun usko ei mene kaupaksi niin mainostetaan jotain ihan muuta asian vierestä. Tämän on näköjään piispakin huomannut, mutta ei ihan kaikki kirkossa vielä.

    • Nasse..

      Tekemisen sijasta voi aina puhua siitä.

      Rukoilu onkin tehokas tapa auttaa, varmaan kannattaa laskea myös rukoustunnit työtunneiksi hyväntekeväisyyteen.

      Sellainen on uskiksen "moraali"

    • Huhhahheijaaa

      Tee hyvää kansalaistominnalla! Ryhdypä järjestön vapaaehtoistoimintaan, tarjoudu mukaan työryhmiin tai ehdokkaaksi hallitukseen. Osallistu järjestöjen syyskokouksiin. Tee hyvää kansalaistoiminnalla!

      • Tule mukaan

        Juuri näin. Myös kirkossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe