Hadith-suomennoksia
http://galleria.suomi24.fi/islam.research
by Jake Waits
[#1.]
Ikrima kertoi, että kun Rifa erosi vaimostaan, AbdurRahman otti tämän vaimokseen. Aisha sanoi, että vaimo tuli hänen luokseen vihreä huivi yllään, valitti Aishalle miehestään ja näytti pahoinpitelystä tullutta vihreää mustelmaa ihollaan. Vaimojen tapana oli tukea toinen toistaan, joten kun Allahin apostoli tuli, Aisha sanoi, "En ole nähnyt yhdenkään naisen kärsivän niin paljon kuin uskovat naiset. Katso! Hänen ihonsa on vihreämpi kuin hänen vaatteensa!" Kun AbdurRahman kuuli, että hänen vaimonsa oli mennyt profeetta Muhammadin luo, hän tuli mukanaan kaksi poikaansa toiselta vaimoltaan. Vaimo sanoi "Kautta Allahin! Minä en ole tehnyt hänelle mitään vääryyttä, mutta hän on impotentti ja on siksi minulle yhtä tarpeeton kuin tämä," pitäen käsissään ja näyttäen vaatteensa helmaa. AbdurRahman sanoi, "Kautta Allahin! Oi Allahin apostoli! Hän on kertonut valheen! Minä olen tosi vahva ja pystyn tyydyttämään hänet, mutta hän niskuroi minua vastaan ja haluaa mennä takaisin Rifalle." Allahin apostoli sanoi vaimolle, "Jos se on sinun tarkoituksesi, tiedä, että sinä voit mennä Rifalle uudelleen vaimoksi, paitsi jos AbdurRahman on ollut kanssasi sängyssä." Sitten profeetta näki AbdurRahmanin kaksi poikaa ja kysyi tältä, "Ovatko nämä sinun poikiasi?" AbdurRahman vastasi "Kyllä". Profeetta sanoi: "Vaimo väittää mitä väittää, mutta, kautta Allahin, nämä pojat muistuttavat häntä kuin varis muistuttaa varista."
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/072.sbt.html#007.072.715
Hadith-suomennoksia osa 1
2
125
Vastaukset
- Karim
>>>tiedä, että sinä voit mennä Rifalle uudelleen vaimoksi, paitsi jos AbdurRahman on ollut kanssasi sängyssä
- islam.research
Kiitos korjauksesta. Siis todellakin tuo kohta tarkoittaa, että vaimon _pitää_ olla yhdynnässä, ennen kuin voi mennä uudelleen naimisiin.
Pointti tuon hadithin esittämisessä oli kuitenkin se, että tuossa hadithissa naisen pahoinpitely ei noussutkaan päähuolenaiheeksi, vaan Muhammad siirsi koko huomion naisen luotettavuuteen todistajana.
Tässä vielä korjattu versio hadithista:
[#1.]
Ikrima kertoi, että kun Rifa erosi vaimostaan, AbdurRahman otti tämän vaimokseen. Aisha sanoi, että vaimo tuli hänen luokseen vihreä huivi yllään, valitti Aishalle miehestään ja näytti pahoinpitelystä tullutta vihreää mustelmaa ihollaan. Vaimojen tapana oli tukea toinen toistaan, joten kun Allahin apostoli tuli, Aisha sanoi, "En ole nähnyt yhdenkään naisen kärsivän niin paljon kuin uskovat naiset. Katso! Hänen ihonsa on vihreämpi kuin hänen vaatteensa!" Kun AbdurRahman kuuli, että hänen vaimonsa oli mennyt profeetta Muhammadin luo, hän tuli mukanaan kaksi poikaansa toiselta vaimoltaan. Vaimo sanoi "Kautta Allahin! Minä en ole tehnyt hänelle mitään vääryyttä, mutta hän on impotentti ja on siksi minulle yhtä tarpeeton kuin tämä," pitäen käsissään ja näyttäen vaatteensa helmaa. AbdurRahman sanoi, "Kautta Allahin! Oi Allahin apostoli! Hän on kertonut valheen! Minä olen tosi vahva ja pystyn tyydyttämään hänet, mutta hän niskuroi minua vastaan ja haluaa mennä takaisin Rifalle." Allahin apostoli sanoi vaimolle, "Jos se on sinun tarkoituksesi, tiedä, että sinä voit mennä Rifalle uudelleen vaimoksi, jos AbdurRahman on ollut kanssasi sängyssä." Sitten profeetta näki AbdurRahmanin kaksi poikaa ja kysyi tältä, "Ovatko nämä sinun poikiasi?" AbdurRahman vastasi "Kyllä". Profeetta sanoi: "Vaimo väittää mitä väittää, mutta, kautta Allahin, nämä pojat muistuttavat häntä kuin varis muistuttaa varista."
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/072.sbt.html#007.072.715
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780