mulla taitaa olla tämä keratosis pilaris iho tyyppi et oisko kellään tieto tästä enemmän tai et millä noi täplät sais pois?
keratosis pilaris
4
1792
Vastaukset
- .........
eikai niitä oikeen mitenkään saakaan pois. Tai ainakaan mulla ei oo onnistunu näinä 4< vuotena kun niitä näppylöitä on ollu. Täällä on ollu jonkuverran keskustelua, joten kannattaa lukea nuita vanhempia tekstejä ja googlettamalla löytyy kans aika paljon juttua jos vaan kielitaito riittää. Yhä ihmettelen, miksi ei oo suomeksi mitään sivustoa tai ylipäätään mitään kun tää on kuitenkin tosi yleinen ihotyyppi. Lääkäritkään ei näytä tietävän asiasta. (ihotautilääkärit asia erikseen) Ja eipä lääkäreillä yleensä ymmärrystä tällaseen oireettomaan ihotyyppiin yleensä löydykään, kun "eihän tämä haittaa elämää" ei varmaan joo. helvata.
- holf
jep on tää perseestä. mullakin on koko kehossa tuota vähä joka puolella..... luin tosta jostain että aurinko pystyis hoitamaan tota ihoo.
- .........
holf kirjoitti:
jep on tää perseestä. mullakin on koko kehossa tuota vähä joka puolella..... luin tosta jostain että aurinko pystyis hoitamaan tota ihoo.
joo niin mäki oon kuullu, mutta ei se mulla mitenkään hirvittävästi oo auttanu. Pitäs ehkä mennä sellaseen maahan jossa aurinko paistas vähän enemmän kun täällä suomessa. Mulla kans löytyy noita näppylöitä ympäri kehoa. etu- ja takareisissä, pohkeissa ja käsivarsissa. huoa.
- Jonna84
......... kirjoitti:
joo niin mäki oon kuullu, mutta ei se mulla mitenkään hirvittävästi oo auttanu. Pitäs ehkä mennä sellaseen maahan jossa aurinko paistas vähän enemmän kun täällä suomessa. Mulla kans löytyy noita näppylöitä ympäri kehoa. etu- ja takareisissä, pohkeissa ja käsivarsissa. huoa.
Keratosis pilarista löytyy aina kasvoista nilkkoihin. Eri paikoissa tuo on erilaista; kasvoissa KP näkyy mulla punoituksena, ja esim. käsivarsissa se taas näkyy mulla punaisina täplinä, joissa voi olla joitain mätää sisällä.
Reisissä taas näkyy pelkästään punaisina pisteinä. Jostain syystä sitten taas esim. vatsassa KP:tä ei ole mulla ollenkaan.
Joo, ihmeen vähän lääkärit tästä mitään tietää, ja netistäkään ei tahdo ainakaan suomen kielellä oikeen mitään kunnollista löytyä. Mie sain diagnoosin tästä ihotautilääkäriltä, se vielä varmisti ottamalla koepalan. Hoito-ohjeeksi se suositteli kokeilemaan sellasta Eucerin -voidetta, jonka pitäs nopeuttaa ihon uusiutumista, mut on sen verran kallisa,et eipä oo tullu hirveesti käytettyy. Muuta ohjetta se ei antanut.
Miekään en kyllä tiedä, et mistä tää johtuu, (kyllähän tähän kai pitäs joku syykin olla?) tai et mikä tähän auttas. Vittumaistahan tämä kyllä on. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851