Juovatkohan vanhempani liikaa? Miksi minua nolottaa kutsua kavereita kotiini? Mitä voisin tehdä asialle? Olenkohan ainoa, joita nämä asiat mietityttävät? Aikuisten päihteidenkäyttö voi joskus olla sellaista, että se huolestuttaa tai hämmentää lasta. Omista tunteista saa ja pitää puhua.
Varjomaailma on paikka, jossa voit tavata muita samassa tilanteessa eläviä nuoria sekä saada apua aikuisilta. Varjomaailmassa on joka arkipäivä paikalla perheiden päihdeongelmiin erikoistunut ammattilainen.
www.varjomaailma.fi
Olemme jalkautuneet kuukauden ajaksi Suomi24:een ja erityisesti Nuorten äiti ja isä -palstalle sekä tänne Terveysaiheen alle Alkoholi-sivulle vastailemaan nuorten kysymyksiin aikuisten päihteidenkäytöstä sekä esittelemään toimintaamme ja palvelujamme!
Olemme siis kuulolla, ja meille saa jutella :)
Varjomaailmasta (vertais)tukea nuorille!
3
116
Vastaukset
Ohjatkaa oikealle kanavalle, mutta kerron nyt tilanteeni täällä.
Olen korkeakoulutettu työssäkäyvä mies, palkka siis tulee joka kuukausi.
Sitten ne ongelmat ja niitä on:
1) Olen nettiriippuvainen, teen näyttöpäätetyötä ja lähes kaikki vapaa-aika menee koneella.
2) Tupakoin säännöllisesti ja käytän alkoholia "niin usein ja niin paljon kuin mahdollista".
3) Olen syrjäytynyt. Työyhteisöä ja entistä opinahjoa, josta olen välivuodella lukuunottamatta sosiaalisia suhteita ei ole enkä välttämättä haluaisi ongelmistani näiden yhteisöjen ongelmia tehdäkään.
4) Naisettomuus/seksittömyys painaa. Olen eronnut jo neljä vuotta sitten pitkästä suhteesta, johon päättyivät samalla kaikki kontaktit naisten kanssa, niin henkisesti kuin fyysisestikin.
5) Olen velkaongelmainen. Laskut jää tästä päivästä maksamatta ja odotan elämäni ensimmäistä ulosottotuomiota, tosin tähän on haettu apua kunnallisesta velkaneuvonnasta.
6) Olen mielenterveysongelmainen. Olen ollut kaksi pidempää hoitojaksoa osastolla ja yhden viikonlopun tarkkailussa viime vuosien aikana. Tätä hoidetaan jatkuvalla lääkityksellä ja säännöllisillä hoitajatapaamisilla.
Olen 30-vuotias mies, en niin nuori, mutta sitäkin ongelmaisempi.heippa foreveralone666,
onko paihdelinkki.fi sulle tuttu paikka? siellä on ainakin hyvää alkuunpääsemisen apua tarjolla nettiriippuvuuteen sekä tupakka- ja alkoholipohdintoihisi. tarjolla on esim. anonyymi neuvontapalvelu, jonka kautta saat ideoita siihen, miten tilanteessasi kannattaisi edetä.
paljon tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569