Ensiksi voin sanoa että olen 16vuotias äiti (lapseni on 2kk) asun lapsen isän kanssa avoliitossa ja hän on 19v. Meillä menee hyvin,mutta en kannusta tekemään lapsia nuorena,mutta jokainen katsoo itse milloin on valmis äidiksi/isäksi nuorena. mitä tulee etuuksiin,joita toitotetaan täällä aika usein että olemme sossun elättejä...se ei aina ole niin vaikka luullaan.Me ei saada asumistukea eikä mitään sossusta,asumistukea ollaan haettu mutta miehelläni on liian hyvät tulot ja se evättiin.Eli vuokra me maksetaan miehen työllä ansaimilla rahoilla joista jää aina hyvin elämään ja onhan siihen plussana vielä mun äitiysraha ja meidän lapsilisät...mutta mutta...aina ei ole näin. Ennen kun alettiin lasta tekee mietittiin kyl tarkkaan rahat että pärjätäänkö vasta sitten laitettiin lapsi alulle.Pärjään lapsen kanssa päivät hyvin,kun mies töissä ja yöllä herätään välillä molemmat,ja tukea saadaan jos tarvitaan. Kukaan ei voi sanoa mikä on sopiva ikä tehdä lapsia,sen tietää itse.meidän suvussa lapset on tehty nuorena mutta siihen en kannusta vaikka meillä ei nyt ole ongelmia ollukkaan,mutta niitä voi tulla.Onnea kaikille nuorille vanhemmille!!!jos joku haluaa mailita/kirjoitella niin maili on [email protected] osoitteen saa sitten myöhemmin.
mun tarinaa vähän...
3
1147
Vastaukset
- anselmi
Onnea teille.Itse olen saanut lapseni(3)23v-27v.Sama mies kuin 16-vuotiaana.Aloitettiin vauvan yrittämistä kun olin 17-vuotias.kuusi vuotta meni.Siinä tuli korkeakoulutus,asunnot työt ennen lasta.Oltaisiin pärjätty silloinkin, mutta kyllä se helpottaa kun on kaikki jo valmiina jaksamisen kannalta.
Nuori pärjää kyllä siinä missä vanhempikin.Antakaa mahdollisuus toisillemme ja tuetaan yhdessä niitä jotka eivät onnistu suhteissaan.Suhteen onnistuminen ei ole iästä kiinni. - inka
moi!
olen itsekkin 16 vuotias lukiolainen,ja teen projektia teini äideistä.olisin todella iloinen jos voisit lähettää sähköpostiini kuulumiasi,tuntojasi..ym..ym..kiitos jo etukäteen jos viitsit vastata!! - Shivba88
Onpa mukava lukea tällaisiakin viestejä :) Halusin vain toivottaa kaikkea hyvää jatkoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "823917Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242851No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452282- 341291
- 10879
- 130855
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12801- 6774
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124736- 11710