Miten valmistaudutte lääkiksen pääsykokeisiin?

Tyttö pohtii

Käykö porukat yleensä jokin valmennuskurssin ennen tärkeää pääsykoetta? Jos kävitte kurssin niin millainen se oli pituudeltaan ja hinnaltaan? Mietin vain että miten minä kerkeän valmistautua kokeeseen kunnolla kun kirjoitukset ovat 2015?

Onko pääsykoe tehtävä juuri siinä yliopistossa jonne aikoo hakea vai voiko lähimmässä yliopistossa suorittaa pääsykokeen? Miten tärkeä loppupeleissä on yo todistuksen arvosanat ja miten ne pisteet muodostuu todistuksesta tulevaan kokeeseen? Sitä olen myöskin pohtinut että onko opiskelu niin rankkaa lukemista että siinä ei oikeastaan voi tehdä iltatöitä tai vkloppuja ja joutuu ottamaan joka vuodelle sen opintolainan?

4

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääket. yo

      Tiedonhakutaidot ovat tärkeä osa lääkäriksi kypsymistä ja niitä kannattaa ihan oikeasti harjoitella. Useaan kysymyksistäsi löytyy helposti vastaus netistä.

      Useimmat taitavat käydä valmennuskurssin, mutta se ei ole mitenkään välttämätön. Useat pääsevät sisään jo samana keväänä kirjoitusten kanssa, pääsykoehan perustuu lukioasioihin. Pääsykoe on tehtävä siinä yliopistossa, mihin hakee. Yo-todistuksen painoarvo vaihtelee yliopistoittain, kannattaa käyttää googlea. Opiskelu on rankkaa, mutta kyllä töitä ehtii tehdä.

      PS. Kannaatta tutustua Älyvuotoon (alyvuoto.epione.fi) ;)

      • Täällä sis eriklääk, joka kouluttaa tulevia lääkäreitä ja on valvonut kolmissa pääsykokeissa. Vanha parta siis jo.
        Lääkikseen pääsin itse ainakin apinan raivolla lukien ja preppauskurssilla taistellen. Vahingossa lääkikseen ei pääse, sinne täytyy haluta! Tsemppiä!


    • tänään

      Googlaa valmennuskurssit, niin saat eri firmoja tulokseksi. Hintahaitari on todella laaja. Ilman kurssiakin pärjäät, mutta sinun on jo nyt opiskeltava juuri apinan raivolla.
      Aloita heti. Kaikki fysiikan 8 kurssia, kaikki kemian 5 kurssia ja bilsan 5 kurssia opiskelet kunnolla. Lääkiksen pääsykoe tehtävä siellä mihin haet. Elukka on antanut mahdollisuuden tehdä siellä, missä järjestetään lääkiksen pääsykoe.(en tiedä päteekö tämä enää. ) Tutustu lääkiksen sivuihin, jonne haet. Sieltä saat hakukriteerit ym ohjeita hakuusi. Suosittelen sinulle valmennuskurssia, mutta ennen sitä käy kaikki kurssit itsenäisesti läpi, jotta sinulla olisi jo joku haju jutuista.(jos et siis ole jo lukiossa opiskellut kaikki kursseja) Pisimmät kurssit alkanut jo. Yleensä ns pitkät alkaa loka-marraskuussa. Tammikuussa alkaa jossakin ns pitkät. Lyhyet kurssit, jotka joka päivä, alkaa yokirjotusten jälkeen keväällä.
      Tsemmpiä lukemiseen. Älä mieti vaan ryhdy hommiin.:)

    • LääketieteenTohtori

      Tunge nyrkki perseesee ni hyvää tulee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe