Voiko sossu huomioida takaisinperityn osuuden?

Sossun ystävä

Sossu perii työkkärikorvauksesta 200 euroa joten sossu ei kaiketi saa ensikuun tt-tuessa huomioida takaisinperittyä 200 euroa tulona?

9

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossunmasa

      No jos se on sulle epähuomiossa maksettu. Eikä tak.per. ole toteutunut niin voi. Muuten ei.

      • slowdown

        Mitä tämä vastaus tarkoittaa?


    • sossulle "pataan"

      Jos tulo ei ole TOSIASIALLISESTI käytössä niin sitä ei saa huomioida tulona. Sossu toimii usein laittomasti ja voi olla että ottavat tulona huomioon, sellaiset sossut pitää viedä käräjille.

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971412#L2P6
      "6 § (29.12.2005/1218)
      Toimeentulotuen määräytyminen
      Toimeentulotuen määrä on tämän lain mukaan määriteltyjen menojen sekä käytettävissä olevien tulojen ja varojen erotus. Tulot ja varat otetaan huomioon ensin 7 §:ssä tarkoitettua perustoimeentulotukea myönnettäessä."

      • Näin oli käytäntö

        Entsen asuinpaikkakuntani sossu otti huomioon tulona AINA kaiken, olipa ne käytettävissä taikka ei. Esim asumistuen takaisinperintä kesti vuosia, joka kuukausi laskettiin kuitenkin asumistuki kokonaisuudessaan (vaikka siis sitä en kuitenkaan saanut, koska se meni kelan takaisinperintään). Tälle oli perusteluna se, että takaisinperintä on itse aiheutettu (oli muuten kelan oma virhe). Samalla tavalla laskettiin olemattoman pienestä palkasta myös ulosoton palkasta pidättämä osa, ulosotto oli muuten sossun aikaansaannosta, pisti maksamattomat elarit ulosmittaukseen, koska kelan työtönrahojen lapsikorotus ei käynytkään yksiin sossutantan laskukaavojen kans. Elareiksi oli siis määritelty kelan työtönrahojen lapsikorotukset, jotka sossu peri suoraan kelasta ja joita ei luonnollisestikaan tullut jokaiselta päivältä... eikä pätkätöiden ajalta.


      • Näin oli käytäntö
        Näin oli käytäntö kirjoitti:

        Entsen asuinpaikkakuntani sossu otti huomioon tulona AINA kaiken, olipa ne käytettävissä taikka ei. Esim asumistuen takaisinperintä kesti vuosia, joka kuukausi laskettiin kuitenkin asumistuki kokonaisuudessaan (vaikka siis sitä en kuitenkaan saanut, koska se meni kelan takaisinperintään). Tälle oli perusteluna se, että takaisinperintä on itse aiheutettu (oli muuten kelan oma virhe). Samalla tavalla laskettiin olemattoman pienestä palkasta myös ulosoton palkasta pidättämä osa, ulosotto oli muuten sossun aikaansaannosta, pisti maksamattomat elarit ulosmittaukseen, koska kelan työtönrahojen lapsikorotus ei käynytkään yksiin sossutantan laskukaavojen kans. Elareiksi oli siis määritelty kelan työtönrahojen lapsikorotukset, jotka sossu peri suoraan kelasta ja joita ei luonnollisestikaan tullut jokaiselta päivältä... eikä pätkätöiden ajalta.

        Ai niin ja otti huomioon myös sen, kun hain toimeentulotukea, sitten sossu oli laittanut kelaan perinnän työtönrahoista ja kun tuli ekat työtönrahat, nehän meni kokonaisuudessaan sossuun ja sossuhan laski ne siitä huolimatta tuloksi - koska olin itse aiheuttanut tuon takaisinperinnän..


      • tietäjä
        Näin oli käytäntö kirjoitti:

        Entsen asuinpaikkakuntani sossu otti huomioon tulona AINA kaiken, olipa ne käytettävissä taikka ei. Esim asumistuen takaisinperintä kesti vuosia, joka kuukausi laskettiin kuitenkin asumistuki kokonaisuudessaan (vaikka siis sitä en kuitenkaan saanut, koska se meni kelan takaisinperintään). Tälle oli perusteluna se, että takaisinperintä on itse aiheutettu (oli muuten kelan oma virhe). Samalla tavalla laskettiin olemattoman pienestä palkasta myös ulosoton palkasta pidättämä osa, ulosotto oli muuten sossun aikaansaannosta, pisti maksamattomat elarit ulosmittaukseen, koska kelan työtönrahojen lapsikorotus ei käynytkään yksiin sossutantan laskukaavojen kans. Elareiksi oli siis määritelty kelan työtönrahojen lapsikorotukset, jotka sossu peri suoraan kelasta ja joita ei luonnollisestikaan tullut jokaiselta päivältä... eikä pätkätöiden ajalta.

        Muutama valituskirje ja kaikki olisi ollut toisin.


      • sossunmasa
        tietäjä kirjoitti:

        Muutama valituskirje ja kaikki olisi ollut toisin.

        Yleensä ei eka kössyköitä takaisinperitä.


      • sossulle "pataan"
        Näin oli käytäntö kirjoitti:

        Ai niin ja otti huomioon myös sen, kun hain toimeentulotukea, sitten sossu oli laittanut kelaan perinnän työtönrahoista ja kun tuli ekat työtönrahat, nehän meni kokonaisuudessaan sossuun ja sossuhan laski ne siitä huolimatta tuloksi - koska olin itse aiheuttanut tuon takaisinperinnän..

        Täysin laitonta toimintaa sossulta, ei ole uutinen. Aivan liian moni tyytyy sossun laittomuuksiin ja siksi he niitä tekevät kun eivät edes kiinni jäädessään joudu tekosistaan vastuuseen. Todella raukkamaista touhua.


      • Petu...
        Näin oli käytäntö kirjoitti:

        Ai niin ja otti huomioon myös sen, kun hain toimeentulotukea, sitten sossu oli laittanut kelaan perinnän työtönrahoista ja kun tuli ekat työtönrahat, nehän meni kokonaisuudessaan sossuun ja sossuhan laski ne siitä huolimatta tuloksi - koska olin itse aiheuttanut tuon takaisinperinnän..

        Omaa tyhmyyttäsi!

        Miksi et vienyt asiaa hallinto-oikeuteen?

        Vanha sanonta kai kuuluu: tyhmästä päästä kärsii koko ruokakunta?

        http://www.toimeentulotuki.net


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3085
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2452
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2237
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2015
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1837
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1092
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe