Vaikka järjestys ei voi koskaan olla tarkka, siitä tulisi kokonaisvaikutelmani mukaan kuta kuinkin tällainen:
1. Manninen
2. Lipponen
3. Räsänen
4. Katainen
5. Enestam
6. Soini
7. Soininvaara
8. Siimes
Mannisen suusta on ministeriaikana päässyt usein sellaista, jota hän on joutunut heti puolustelemaan. Tällä kertaa niin ei käynyt ja asiat tuntuivat olevan niin ulkonaisesti kuin sisäisestikin hallinnassa.
Niinikään Lipponen oli tasaisen vahva kaikilla keskustelualueilla. Uusi, aiempaa maltillisempi linja tuntuu sopivan ja piti yllättävän hyvin, lukuun ottamatta paria letkautusta Kataiselle, jotka nekin oli ilmeisesti etukäteen kirjoitettu (Heinäluoma?) Oman kannattajakunnan kosiskelu ei mennyt sekään entisiin mittoihin.
Räsänen ja Katainen olivat ajoittain hyviä, mutta vaikuttivat toisaalta tietämykseltään kapea-alaisilta. Kataiselta olisi odottanut parempaa yritysasioissa, eikä Räsänen pystynyt edes siihen. Olikohan tenttiin luettu vain tärppejä?
Enestam oli normaalivireessä, Soinikin melkein. Sen sijaan Soininvaara ja Siimes ovat taantuneet eduskuntavaaleista huomattavasti, mikä näkyi jo maikkarin keskustelussa. Aiemminhan Siimestä on pidetty jopa koko joukon parhaana. Nyt hänkään ei tainnut vedota edes uskollisimpiin kannattajiinsa.
Vaalitentin tulokset!!!!!
6
340
Vastaukset
- lestadiolainen
Lestadiolaiset eivät kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan. He eivät kunnioita kansan enemmistön vakaumusta eivätkä usko Suomen valtion oikeudenmukaisuuteen.
- Ota selvää ennenkuin puhut.
Keskustalaisuus on Suomen selkäranka.
- Otsikossa melkein kaikki
Ota selvää ennenkuin puhut. kirjoitti:
Keskustalaisuus on Suomen selkäranka.
6.3.2003 Verkkouutiset: ”Zyskowicz: Jäätteenmäki pyrkiköön toimittajaksi
Keskustan puheenjohtaja Anneli Jäätteenmäki jatkaa Suomen Irak –politiikan arvostelua täysin omituisella tavalla. Vanhaa sanontaa mukaillen hän antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa, totesi kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ben Zyskowicz torstaina Tampereella.
Jäätteenmäki haluaa Zyskowiczin mukaan kansalaisten luulevan, että hän on luotettavampi ja lämpimämpi rauhan ystävä kuin Suomen valtiojohto. Hän ei kuitenkaan ole valmis sanomaan, missä suhteessa hallitus olisi menetellyt väärin tai edes sitä, missä kohdin hän olisi itse menetellyt toisin.
- Tärkeintä on, että kansalaisille syntyy sellainen perusteeton mielikuva, että Jäätteenmäki on suuri rauhan ystävä toisin kuin ilmeisesti nykyinen hallitus. Jäätteenmäen venkoilu asiassa eilisessä Yleisradion tv-tentissä oli paljon puhuvaa: vihjailua, kysymyksiä, kiertelyä, väistelyä, oman kannan piilottelua, luettelee Zyskowicz.
"Minusta tulisi pyrkiä rauhanomaiseen ratkaisuun ja toimia YK:n kautta. En minä suinkaan väitä, että hallituksen kanta olisi toinen, mutta minusta tulisi pyrkiä rauhanomaiseen ratkaisuun", siteeraa Zyskowicz Jäätteenmäkeä. Hän on kerännyt myös muita Jäätteenmäen sitaatteja samasta televisiokeskustelusta:
"En minä ole mitään mieltä, mutta asiasta pitää voida käydä avointa keskustelua kuten Ruotsissakin."
"Suomen pitää toimia aktiivisesti rauhanomaisen ratkaisun puolesta. Hallitus on ollut aktiivinen, mutta minä kysyn, eikö hallitus olisi voinut olla vieläkin aktiivisempi."
"En minä tiedä, olisiko voinut olla ja mitä se olisi käytännössä tarkoittanut, mutta Keskusta lähtee siitä, että pitää pyrkiä rauhanomaiseen ratkaisuun."
"En ole sitä mieltä, että Suomen pitäisi ilmoittaa olevansa Saksan ja Ranskan kannalla, mutta moni tapaamani kansalainen on sitä mieltä."
"Ei, en minä ole sitä mieltä, mutta minä kysyn…"
"En ole sillä kannalla, mutta haluan kysyä…"
"Ruotsissakin kysytään."
"Kai Suomessa saa 2000-luvulla kysyä."
- Mikäli Jäätteenmäki haluaa vain kysyä ja kyseenalaistaa, mutta ei hohtimillakaan kertoa omaa kantaansa, hänen tulisi pyrkiä toimittajaksi eikä päätöksentekijäksi, päättelee Zyskowicz.”
6.3.2003 MTVn tentti: ”Ei pidä paikkaansa.” - Anneli Jäätteenmäki omasta kannanotostaan, että kepun vaaliohjelma voitaisiin toteuttaa 0-kasvulla. - Valhettakin.
Otsikossa melkein kaikki kirjoitti:
6.3.2003 Verkkouutiset: ”Zyskowicz: Jäätteenmäki pyrkiköön toimittajaksi
Keskustan puheenjohtaja Anneli Jäätteenmäki jatkaa Suomen Irak –politiikan arvostelua täysin omituisella tavalla. Vanhaa sanontaa mukaillen hän antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa, totesi kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ben Zyskowicz torstaina Tampereella.
Jäätteenmäki haluaa Zyskowiczin mukaan kansalaisten luulevan, että hän on luotettavampi ja lämpimämpi rauhan ystävä kuin Suomen valtiojohto. Hän ei kuitenkaan ole valmis sanomaan, missä suhteessa hallitus olisi menetellyt väärin tai edes sitä, missä kohdin hän olisi itse menetellyt toisin.
- Tärkeintä on, että kansalaisille syntyy sellainen perusteeton mielikuva, että Jäätteenmäki on suuri rauhan ystävä toisin kuin ilmeisesti nykyinen hallitus. Jäätteenmäen venkoilu asiassa eilisessä Yleisradion tv-tentissä oli paljon puhuvaa: vihjailua, kysymyksiä, kiertelyä, väistelyä, oman kannan piilottelua, luettelee Zyskowicz.
"Minusta tulisi pyrkiä rauhanomaiseen ratkaisuun ja toimia YK:n kautta. En minä suinkaan väitä, että hallituksen kanta olisi toinen, mutta minusta tulisi pyrkiä rauhanomaiseen ratkaisuun", siteeraa Zyskowicz Jäätteenmäkeä. Hän on kerännyt myös muita Jäätteenmäen sitaatteja samasta televisiokeskustelusta:
"En minä ole mitään mieltä, mutta asiasta pitää voida käydä avointa keskustelua kuten Ruotsissakin."
"Suomen pitää toimia aktiivisesti rauhanomaisen ratkaisun puolesta. Hallitus on ollut aktiivinen, mutta minä kysyn, eikö hallitus olisi voinut olla vieläkin aktiivisempi."
"En minä tiedä, olisiko voinut olla ja mitä se olisi käytännössä tarkoittanut, mutta Keskusta lähtee siitä, että pitää pyrkiä rauhanomaiseen ratkaisuun."
"En ole sitä mieltä, että Suomen pitäisi ilmoittaa olevansa Saksan ja Ranskan kannalla, mutta moni tapaamani kansalainen on sitä mieltä."
"Ei, en minä ole sitä mieltä, mutta minä kysyn…"
"En ole sillä kannalla, mutta haluan kysyä…"
"Ruotsissakin kysytään."
"Kai Suomessa saa 2000-luvulla kysyä."
- Mikäli Jäätteenmäki haluaa vain kysyä ja kyseenalaistaa, mutta ei hohtimillakaan kertoa omaa kantaansa, hänen tulisi pyrkiä toimittajaksi eikä päätöksentekijäksi, päättelee Zyskowicz.”
6.3.2003 MTVn tentti: ”Ei pidä paikkaansa.” - Anneli Jäätteenmäki omasta kannanotostaan, että kepun vaaliohjelma voitaisiin toteuttaa 0-kasvulla.Kokoomuksen pitäisi ryhdistäytyä mieliä kannatuksen nousuun.
- Otsikossa kaikki
Valhettakin. kirjoitti:
Kokoomuksen pitäisi ryhdistäytyä mieliä kannatuksen nousuun.
...
- CITY-Keskusta.
Se herättää Sepo Hietasessa (Kesk) lämpimiä ajatuksia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h492938Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv372420- 332159
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151539- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050