Jumala puhuu

Mikko ja Maisa

Jumala puhuu -ohjelmaa katsomme usein. Siitä on vastuussa reipas aviopari Jan ja Joy Cedercreutz. Tänäänkin katsomme heitä kello 15.15.

85

8986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö pvpcvi

      Minustakin se ohjelma on hyvä. Toivon, että he kirjoittavat kirjan, jossa käsittelevät eri teemoja.

      • ei.kiitos

        Minua häiritsee pariskunnan teennäisyys varsinkin naisen. En voi katsella enkä kuunnella....


      • Teeskentely
        ei.kiitos kirjoitti:

        Minua häiritsee pariskunnan teennäisyys varsinkin naisen. En voi katsella enkä kuunnella....

        Saman kokenut.


      • kirkonrotta

        Olen minäkin ajatellut, ettäkö aitoa naiviutta vaiko teeskentelyä. Ei sitä kauaa voi katsoa.


      • Anonyymi
        ei.kiitos kirjoitti:

        Minua häiritsee pariskunnan teennäisyys varsinkin naisen. En voi katsella enkä kuunnella....

        Ei ole teennäistä vaan aitoa, tunnen heidät, olen kuulunut samaan srk:n heidän kanssaan.


    • hiawatha69

      Ei oo kaikki inkkarit kanootissa.

      • Kirkonrotta

        Jotenkin se täti on hellyttävä piirrellessään tai vesileikeissään, vois tehdä vaikka piskuisen "Joy-tädin tehtävävihkosen".


      • iankaikkinenPelastus

        nim.merk. kirkonrotta: sinä se vasta hellyttävä oletkin -Herran Jeesuksen mielestä ainakin! HÄN on nähnyt Sinun etsivän Jumalaa, olet tosissasi eikä Sinulle kelpaa mikään 'freikki'. Raamatussa on lupaus jokaiselle etsivälle sielulle. Se on varma lupaus Häneltä itseltään; "Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, sinun Jumalaasi, ja sinä LÖYDÄT Hänet, kun kysyt Häntä KAIKESTA SYDÄMESTÄSI ja KAIKESTA SIELUSTASI." (5moos.4:29).
        pikku vinkki JO löytäneiltä; kysy Häntä JEESUKSEN nimessä..Hänellä on Iankaikkiset takuut Pelastuksen suhteen ja turva sotienkin melskeissä. Sielulle on Jeesuksen nimessä varattu maja..Taivaissa Hänen Rauhassaan.


      • kirkonrotta

        Kyssyypi nyt kirkonrotta jeesuksen nimessä, että mikä se freikki on? :)


      • osoitelaatta

        ihmisälyn mukainen vastaus kysymykseen; freikki eiole mitään. Siinä inhimillinen kirjoitusvirhe. Tarkotus lukea: feikki. Tämä tarkoittas epäaitoa, valheellista jotakin. Hauska kirkonrotta, kysyvä ei Tieltä eksy!!


      • kirkonrotta

        Juu, feikin minäkin oisin tiennyt. Äitini on pienestä pitäen opettanut, että "kysyvä ei tieltä eksy", äidin opeilla mennään :) Kiitos osoitelaatta :)


    • Taikauskonnoton

      Sepäs onkin hienoa, että joku on saanut itse Jumalan ohjelmaansa puhumaan. Ettei kyseessä vain olis pelkkä huijaus.

    • EternalFire

      Jumala todellakin puhuu seuraavassa haussa: Jukka Rokka

      Totuuden puhuville Hän on luvannut puhua. Valheenpuhujat eivät saa asua Hänen huoneessaan. Eivätkä vilpintekijät. Näillä on 'isänä' perkele, ja he joutuvatkin loppujuoksuissa sen iankaikkiseen, tuliseen seuraan.

    • Dhghjjkkhj

      Se rouva, Joy, vaikuttaa lepäämöstä karanneelta.

    • VAROITUSKEHOTUS

      Vielä kehotan lukutaitoisia, nöyrällä mielellä avatkaa haussa :Jukka Rokan avoin näky!

      • VainionNipa

        Kävin lukemassa, ja voin suositella muillekkin.


      • Anonyymi
        VainionNipa kirjoitti:

        Kävin lukemassa, ja voin suositella muillekkin.

        Minulle usko on rakkautta ja anteeksi antamista. Myös vihamiehiä kohtaan.
        En juurikaan perusta näihin suuriin näkyihän, kun en kuitenkaan mitään voi tehdä.
        Aina rukoilen Jumalan tahdon tapahtumista.


    • Uskonnollinen__

      Rouva Joy on varsin hellyyttävä, kun se flippailee televisiossa, päästelee ihmeellisiä ääniä ja vääntelee naamaansa :-D

      Yhdessä jaksossa Jan kertoi kuinka Joy aiemmin turvasi mammonaan, jonka jälkeen Joy alkoi vinkumaan mitä ihmeellisimmällä tavalla! Sen jälkeen Joy kertoi, että meinasi aiemmin hypätä junan alle... Ohjelman lähestyessä loppuaan, Jan kehotti ihmisä rohkeasti hakemaan apua ja kertoi heidän henkilökohtaisesti turvautuneen lastensuojelun apuun useita kertoja.

      Mahtava show, koskaan tiedä mitä on seuraavaksi luvassa!

      Ps. Yhdessä jaksossa Joy ja Jan kertoivat, kuinka Jumala on maksanut heille ulkomaanmatkoja, uudet Renautlin, kassillisen täynnä ruokaa, ja jopa vaatteet heidän päällään

      • fhhhgf

        TÄHH? voitko vähän avata tuota mitä väität, että Joy kertoo "meinasi aiemmin hypätä junan alle." sanoiko hän muka toisaan noin, ettet olisi kuullut väärin?? Ja että he ovat kääntyneet lastensuojelun puoleen mukamas? Kuulitko sinä oikein ettet nyt keksi. Itsekin katosn joskus, mutta tuota jaksoa en ole nähnyt...no surullista jos noin on.


      • Anonyymi

        Kaikkea sitä ihminen kuuleekin. Emme ole koskaan joutuneet kääntymään lastensuojelun puoleen oman perheemme takia, mutta kylläkin auttaaksemme tarvitsevia. Jos olisimme tarvinneet lastensuojelun apua itseämme varten en näe sitäkään negatiivisena asiana. Parempi on aina nöyrästi hakea apua kun sitä tarvitaan.


    • siipeilyä

      Niinkuin linnutkin nauravat liidellessään, on totista puuhaa. Maksoi tuon taivasmatka.

    • Jumalantyöläiset

      Katsokaa TV7:lta ohjelma-arkistosta uusin Isännän pöydässä ohjelma (ensiesitys viime perjantaina) Haastattelussa Jan Cedercreutz. Oli tosi mielenkiintoinen. Tiesittekö, että Cedercreutzin pariskunta pitää suurta yksityistä kristillistä koulua. Joka toimii lahjoitusten varassa ja menestyy. Sillä Jumala on antanut heille tämän tehtävän.

      • ProfetianKaipuu

        Riikka Halko on parempi =/


      • Anonyymi

        Amen. Ei se koulu kyllä suuri ole, mutta olemme kaikista haasteista huolimatta selvinneet, kiitos siitä Jumalalle!


    • Testi11111

      Testi...

    • zebbo

      Kirjoittakaa s. postit. Minunlla on hätä. Onko Jumala hylännyt minut? [email protected]. Lähettäjä Seppo Kinnunen.

      • sarantai

        5.Moos. 31:8 Ja Herra itse käy sinun edelläsi, hän ei jätä eikä hylkää sinua, älä pelkää äläkä arkaile. Rukoilen Seppo sinun puolesta, Jeesus on vierelläsi.


      • Anonyymi
        sarantai kirjoitti:

        5.Moos. 31:8 Ja Herra itse käy sinun edelläsi, hän ei jätä eikä hylkää sinua, älä pelkää äläkä arkaile. Rukoilen Seppo sinun puolesta, Jeesus on vierelläsi.

        7. Lin. 19:3 Ja kurkku oli kuiva, sanoi Hän. Se ei jätä sua, laita jäitä sekaan. Otan kulauksen. Kiitos Cutty Shark. Amens.


    • ruisleipää1

      Olen katsonut ja joissakin asioissa ristiriitaisuuksia sanaan nähden.Etc.Isä-Jumala ei koskaan "kosta",ole vihainen.Vanhatestamentti tässä ohjelmassa aika usein sivutetaan.Joskaan se ei tyhjään raukea.Alfa ja Omega,alku ja loppu.Viimeksi katsoessani taas särähti korvaan.Toki täytyy sitten antaa anteeksi ja todeta ettei kaikkea ehdi puhumaan.Mutta jos ei ole aikaa miksi avata sellaista asiaa johon ei jää aikaa selittää.hehän ovat ala-asteen opettajia kummatkin Kristillisessä koulussa ja asiat esitetään antautumuksella.Sanotaanko että selkokielellä.Minä tarvitsenkin rouhevaa ja jyväsempää leipää ja siksi katson vähän tämän kaltaista opetusta.Youtubesta löytyy sanaa ja saarnaa jotka ovat kunnon parannus sanomaa.Jota itsekkin saa jokapäivä harrastaa.Jumala puhuu ohjelma antaa elämänohjeita mutta ei ristin eikä synnin saarnan eikä kärsimyksen sanomaa.

    • Teräsukko

      Hei.Olen katsonut jokaisen Jumala puhuu ohjelman.Olen myös kokenut jotain yliluonnollista heidän kauttaan.Jumala ojentaa meille kättään monella tavalla.Jan ja Joy opettaa selvästi Pyhänhengen vaikutuksessa Raamatun mukaista asiaa,kuitenkin lapsenuskoisesti,niinkuin kuuluukin.Jumala antaa näille rakkailleen myös taloudellista tukea meidän kauttamme.Arvostelijat,katsokaa tarkkaan,ettette rupea saatanan työtovereiksi Jumalaa vastaan.

      • telätukko

        hellanduudelisentään


      • 1234567---

        >>>> Arvostekijat, katsokaa tarkkaan, etette rupea saatanan työtovereiksi Jumalaa vastaan<<<<.

        Jumalan antamaa Kymmenenkäskyn lakia moni on noussut vastaan. Suuri osa julistajia julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Jumala kirjoitti omalla sormellaan sapattikäskynkin kivitauluihin "MUISTA", siis muista pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.
        Joka rikkoo yhtä käskyä vastaan, on syypää joka kohdassa.

        Naiset ovat pastoreina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttyjä, samoin kuin abortitkin.

        Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . .Jumalan merkki on sapatti.


      • SUURI.HERÄTYS
        1234567--- kirjoitti:

        >>>> Arvostekijat, katsokaa tarkkaan, etette rupea saatanan työtovereiksi Jumalaa vastaan<<<<.

        Jumalan antamaa Kymmenenkäskyn lakia moni on noussut vastaan. Suuri osa julistajia julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Jumala kirjoitti omalla sormellaan sapattikäskynkin kivitauluihin "MUISTA", siis muista pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.
        Joka rikkoo yhtä käskyä vastaan, on syypää joka kohdassa.

        Naiset ovat pastoreina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttyjä, samoin kuin abortitkin.

        Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . .Jumalan merkki on sapatti.

        Nyt odotetaan suurta herätystä, mutta herätystä ei tule niin kauan kuin yhtäkin käskyä kymmenestä käskystä noustaan vastaan.


      • herätystäodotellessa
        SUURI.HERÄTYS kirjoitti:

        Nyt odotetaan suurta herätystä, mutta herätystä ei tule niin kauan kuin yhtäkin käskyä kymmenestä käskystä noustaan vastaan.

        Kyllä se niin on, että ensin pitäisi näiden julistajien herätä, jotka TVseiskassa herätystä julistavat.


      • Anonyymi

        Kiitos rohkaisusta!

        T. Jan


    • Marinkainen

      Katson usein kyseistä ohjelmaa. Joy haluaa varmaankin tuoda esiin uskonelämän yksinkertaisuuden ja yhteyden käytännön elämään. Esim. Itselläni oli taloudellinen ongelma. Olin vaarassa velkaantunut kulutusluotoilla. Rukoilin ja sanoin monena päivänä, että sinulla on kaikki viisaus. Kiitos, että autat ratkaisemaan ongelman. Postilaatikkoon ei pudotettu rahaa enkä saanut mistään ylimääräistä. Päivittäin aloin keksiä ideoita, miten järjestän asioitani ja pikku hiljaa on velkaa pienentynyt ja rahat riittävät tarpeelliseen. Vuoden aikana tilanne on täysin muuttunut.

      • toinen_katsoja

        Olen samaa mieltä, pariskunta kertoo arkisia esimerkkejä siitä, kuinka Jumala on kuullut rukoukset ja auttanut. Ohjelma on minusta rohkaiseva ja iloinen. Hienoa, että sinäkin sait apua Jumalalta!


      • Anonyymi
        toinen_katsoja kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, pariskunta kertoo arkisia esimerkkejä siitä, kuinka Jumala on kuullut rukoukset ja auttanut. Ohjelma on minusta rohkaiseva ja iloinen. Hienoa, että sinäkin sait apua Jumalalta!

        Pariskunta itse vastannut?


    • Rapakka

      Mielenkiintoisimpia ohjelmia kanavalla, katson kaikki jaksot ja saan siunausta.

    • JSK2017

      Eniten pidän tuossa ohjelmassa siitä kuinka he jaksavat tuoda Jumalan Sanaa esille juuri sellaisena kuin se on. He selkeästi arvostavat sitä ja ovat iloisia siitä sellaisenaan, mitään siihen lisäämättä ja siitä pois ottamatta, mitään omia ihmeellisiä ajatuksia tai mielipiteitä siihen maustamatta.

      Ihan sama miten saarnataan tai puhutaan, pääasia on aina kivijalka eli Raamattu.

      • hyvin_kirjoitettu

        Just noin!


      • 1234567---

        Katsoin heidän ohjelmansa mitä tulee pyhäpäivään, siihen loppui katselemiseni. Senjälkeen en ole heitä kuunnellut.
        Miksi ? He pitäytyivät sunnuntaihin.

        Silloin kun julistaja ei totuutta julista, niin mielenkiinto heidän julistustaan kohtaan katoaa siihen.
        He ovat lasten kanssa paljon tekemisissä. Heidän tulee selvästi julistaa kymmenenkäskyn lakia, ja kehoittaa kaikkia pitämään Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.

        Kalenterikin väärennettiin v.1973 ja sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksi päiväksi. Tämä oli Majesteettirikos Jumalaa kohtaan.
        Kalenteri pettää, niin sitä suuremmalla syyllä tulee nuorisolle opettaa sapatin pyhyyttä, ja pyhänäpäivänä pitämistä.

        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. . . Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.


      • näinkäynytmonille
        1234567--- kirjoitti:

        Katsoin heidän ohjelmansa mitä tulee pyhäpäivään, siihen loppui katselemiseni. Senjälkeen en ole heitä kuunnellut.
        Miksi ? He pitäytyivät sunnuntaihin.

        Silloin kun julistaja ei totuutta julista, niin mielenkiinto heidän julistustaan kohtaan katoaa siihen.
        He ovat lasten kanssa paljon tekemisissä. Heidän tulee selvästi julistaa kymmenenkäskyn lakia, ja kehoittaa kaikkia pitämään Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.

        Kalenterikin väärennettiin v.1973 ja sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksi päiväksi. Tämä oli Majesteettirikos Jumalaa kohtaan.
        Kalenteri pettää, niin sitä suuremmalla syyllä tulee nuorisolle opettaa sapatin pyhyyttä, ja pyhänäpäivänä pitämistä.

        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. . . Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        Sieltä eksytysten suosta heidän on vaikea nousta ymmärtämään totuutta. Koska heidätkin on eksytetty.


      • 1234567---
        näinkäynytmonille kirjoitti:

        Sieltä eksytysten suosta heidän on vaikea nousta ymmärtämään totuutta. Koska heidätkin on eksytetty.

        Henkilö joka hylkää Jumalan antaman sapatin, eikä pidä sapattia pyhänäpäivänä, vihaa Jumalaa.

        Luterilainen katekismus v.1948. Kymmenenkäskyä. Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo ? Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, JOTKA MINUA VIHAAVAT, MUTTA TEEN LAUPEUDEN TUHANSILLA, JOTKA MINUA RAKASTAVAT JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.


    • Seacliff

      En niin tiedä opetuksesta ,Siis JOYN ja JANIN,mutta Joy voisi opetella lausumaan kreikankieliset sanat edes suunnilleen oikein . Esim pelastaa ei ole tsotso , ihan kirjamista katsoen soozoo

    • monta.tulee

      Mistä tietää, että Jumala puhuu ?

    • Laura48v

      Minäkin pidän heidän ohjelmistaan paljon ja olen myös saanut rukous-vastauksia, esim. pääsin pahan vallasta Jumalan otettua minulta alkoholismin pois. Olen katsonut kaikki jaksot useasti. Heidän opetuksensa ovat juurikin sopivaa vasta uskoontulleelle tai heidän kauttaan varmaan juuri tulinkin Jumalan kutsumaksi. Hapuilua tässä vielä on mutta heidän opetuksensa raittiissa Jumalan sanassa ja iloisuutensa uskossa elämisessä vastoinkäymisistä huolimatta vahvistaa myös minua. Siunausta ohjelmalle Jumala Puhuu sekä Joylle ja Janille.

      • 1234567---

        Etsi totuutta, aina ei ole julistajiin kaikessa uskomista, vaikka kuinka makealta maistuisi.


      • Anonyymi

        Kiitos Laura rohkaisusta! T. Jan


    • kolikkokilahtaa

      Voi kammotus, mikä teennäinen pariskunta! Keskeisin sanoma heillä lienee se, että kun annat riittävästi rahaa, niin taivaspaikka taattu kera maallisen mammonan. Tulen pahoinvoivaksi Joyn ilveilystä, mikä kai on tarkoitettu "eläytymiseksi".

    • Kirjakääröt

      Luuk.14:33 Biblia (1776). Niin siis jokainen teistä, joka ei luovu kaikista mitä hänellä on, ei se taida olla minun opetuslapseni.

      • Terve.vaanmenoa

        Lantti kassaan kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa


    • Persoonia

      Paras suomalainen opetusohjelma.opettavat sitä mitä itse eläneet todeksi.ihanat persoonat ,erikoista kuinka Joy olisi teennäinen.on mielestäni rohkeasti oma itsensä.samoin Jan! uskonnollisuus haluaa muotittaa ihmiset samaan muottiin.
      Uskon että tämän pariskunnan vapaa ja rakkaudellinen olemus peilaa monen sidotun ihmisen tilaa ja siksi kokevat vaikeaksi vastaanottaa heiltä.koska halajavat samaa vapautta ja iloa,enemmän tai vähemmän tietoisesti.
      Tätä vapautta Kristuksessa me suomalaiset todella tarvitsemme!Kiitos Jan ja Joy!!

      • Anonyymi

        Kiitos rohkaisusta. Teennäisiä emme ole emmekä teeskentele. Puhumme siitä, mikä meille on totta ja todeksi elettyä. T. Jan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisusta. Teennäisiä emme ole emmekä teeskentele. Puhumme siitä, mikä meille on totta ja todeksi elettyä. T. Jan

        Kiitos hyvästä ohjelmasta.


    • Anonyymi

      Katson aina Jumala puhuu ohjelman, jo monia vuosia tuttu ohjelma. Jumala joka suuressa rakkaudessaan antoi Jeesuksen meidän syntimme sovittajaksi ja avasi oven moneen hyvään. Meidän löytö no mitä se hyvä rakkaus on. He ovat löytäneet sen ja jakavat meillekkin sitä moninaisesti. Ei elämä ole helppoa, mutta teen siitä helpomman heidän opetuksen mukaan. Koska Jumala on Rakkaus. En etsi sitä samaa ihmisistä.

      • Anonyymi

        Monet eivät ota huomioon että sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. v. 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

        Sunnuntai pedonmerkki ! Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen VALLAN tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

        Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
        Joh.5:3. Sillä RAKKAUS JUMALAAN on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat.

        Tälle ajalle on tärkeää perehtyä kolmannen enkelin varoitussanomaan pedosta ja merkistä. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

        Tällä hetkellä ihmiskunta nukkuu syvää unta.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet eivät ota huomioon että sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. v. 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

        Sunnuntai pedonmerkki ! Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen VALLAN tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

        Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
        Joh.5:3. Sillä RAKKAUS JUMALAAN on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat.

        Tälle ajalle on tärkeää perehtyä kolmannen enkelin varoitussanomaan pedosta ja merkistä. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

        Tällä hetkellä ihmiskunta nukkuu syvää unta.

        1234567---

        Jatkan: Vesittelijöitä riittää jotka opettavat kunhan yhdenpäivän viikossa pyhittää, oli se sitten lauantai tai sunnuntai.

        Jumala ei vesittele: En minä liitoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt. Minä tulin tietämään, että kaikki mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.

        Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.

        Jumala kirjoitti myöskin sapattikäskyn omalla sormellaan kahteen kivitauluun MUISTA. Jumalan antaman sapatin yllä on pyhyys. Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä. Muut kuusi päivää viikossa ovat arkipäiviä. Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta seitsemäspäivä on Herran sinun Jumalasi sapatti. Lauantai viikon seitsemäspäivä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet eivät ota huomioon että sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. v. 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

        Sunnuntai pedonmerkki ! Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen VALLAN tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

        Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
        Joh.5:3. Sillä RAKKAUS JUMALAAN on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat.

        Tälle ajalle on tärkeää perehtyä kolmannen enkelin varoitussanomaan pedosta ja merkistä. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

        Tällä hetkellä ihmiskunta nukkuu syvää unta.

        1234567---

        "sunnuntai on pedonmerkki" = tätä käsitystä nimenomaan adventistit levittävät.

        Mutta luulenpa, että adventistit eivät osaa vastata seuraavaankysmykseen:

        Raamatun mukaan lopun aikoina ilman pedonmerkkiä ei voi ostaa eikä myydä.

        Jos todellakin (kuten adventistit väittävät): sunnuntai = pedonmerkki, niin vastatkaapa adventistit näihin kolmeen kysymykseen:

        1) Miten ilman sunnuntaita ei voi ostaa eikä myydä ?

        Ja kun Raamatun mukaan tuo pedon merkki pitää ottaa otsaan tai oikeaan käteen, jotta tuona pahana aikana voisi mitään ostaa tai myydä, niin:

        2) Miten joku voi ottaa sunnuntain otsaansa tai oikeaan käteensä, jotta voisi ostaa tai myydä ?

        3) Ja jos joku kieltäytyy ottamasta sunnuntaita otsaansa tai oikeaan käteensä, niin miten tämä kieltäytyminen estää ostamasta tai myymästä?

        Adventistit voisivat joko asiallisesti vastata näihin kolmeen kysmykseen. Mikäli eivät tähän pysty, se osoittaa, ettei tuo väite "sunnuntai on pedonmerkki" voi pitää paikaansa, vaan on Raamatun vastainen väite.

        Raamatun mukaan se, joka ottaa pedon merkin otsaansa tai oikeaan käteensä, joutuu hel*ettiin.

        Tästä Raamatun varoituksesta olisi adventistienkin syytä ottaa vaarin, sillä ottamatta jättämisestä joutuu sitten viimeisellä tuomiolla maksamaan kovan hinnan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sunnuntai on pedonmerkki" = tätä käsitystä nimenomaan adventistit levittävät.

        Mutta luulenpa, että adventistit eivät osaa vastata seuraavaankysmykseen:

        Raamatun mukaan lopun aikoina ilman pedonmerkkiä ei voi ostaa eikä myydä.

        Jos todellakin (kuten adventistit väittävät): sunnuntai = pedonmerkki, niin vastatkaapa adventistit näihin kolmeen kysymykseen:

        1) Miten ilman sunnuntaita ei voi ostaa eikä myydä ?

        Ja kun Raamatun mukaan tuo pedon merkki pitää ottaa otsaan tai oikeaan käteen, jotta tuona pahana aikana voisi mitään ostaa tai myydä, niin:

        2) Miten joku voi ottaa sunnuntain otsaansa tai oikeaan käteensä, jotta voisi ostaa tai myydä ?

        3) Ja jos joku kieltäytyy ottamasta sunnuntaita otsaansa tai oikeaan käteensä, niin miten tämä kieltäytyminen estää ostamasta tai myymästä?

        Adventistit voisivat joko asiallisesti vastata näihin kolmeen kysmykseen. Mikäli eivät tähän pysty, se osoittaa, ettei tuo väite "sunnuntai on pedonmerkki" voi pitää paikaansa, vaan on Raamatun vastainen väite.

        Raamatun mukaan se, joka ottaa pedon merkin otsaansa tai oikeaan käteensä, joutuu hel*ettiin.

        Tästä Raamatun varoituksesta olisi adventistienkin syytä ottaa vaarin, sillä ottamatta jättämisestä joutuu sitten viimeisellä tuomiolla maksamaan kovan hinnan !

        Sunnuntai on on ollut pedonmerkkinä keskiajoista lähtien. Sunnuntai otsan sisäpuolella. Sunnuntaipyhää opetetaan vauvasta vaariin kotona, sunnuntaipyhäkoulussa, koulussa., julistajien kautta kaikkialla. Ala-asteen uskontokirjasta luettua: Arkipäivä ja pyhäpäivä. Arkena teemme työtä. Koulu on lasten työpaikka. Sunnuntai on lepopäivä. Kirkonkellot kutsuvat meitä kirkkoon.
        Paavit vallassa, jälki sen näköistä: Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, JULISTETTAKOON HÄNET PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. - Index Canonum.

        Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.

        Paavilla ei tällä hetkellä VALTAA: Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v. 1798 ja vangitessa paavin. Näytti siltä, että se merkitsi loppua paavikunnalle. Englantilainen historioitsija Thomas Carlyne kirjoitti katolisesta kirkosta: Paavikunta ei voi palata takaisin enempää kuin pakanuuskaan. Mutta "kuolinhaava" alkoi parantua Lateraanisopimuksen mukaan v.1929 Vatikaani sai v.1870 menettämänsä alueen ja poliittiset oikeutensa takaisin.

        Ilm.13:3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.Ilm:13. 15, 16, 17, 18.

        Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat ne kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat VALLAN niinkuin kuninkaat YHDEKSI HETKEKSI PEDON KANSSA. 13. NÄILLÄ ON YKSI JA SAMA MIELI, JA HE ANTAVAT VOIMANSA JA VALTANSA PEDOLLE.

        Vastakkain tulevat olemaan sunnuntai ja sapatti. Kumpikaan eivät merkistään luovu, ei peto, eikä Jumala. Kumpikin antaa rangaistuksensa tottelemattomille. Pedon antama rangaistus on ajallinen, Jumalan antama rangaistus on ikuinen ero Jumalasta kadotus.

        Seuratkaamme aikaamme. Olemme menossa kohti Uutta Maailman järjestystä, ja aikaa kun peto saa vallan ja voiman.

        1234567---











        p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sunnuntai on on ollut pedonmerkkinä keskiajoista lähtien. Sunnuntai otsan sisäpuolella. Sunnuntaipyhää opetetaan vauvasta vaariin kotona, sunnuntaipyhäkoulussa, koulussa., julistajien kautta kaikkialla. Ala-asteen uskontokirjasta luettua: Arkipäivä ja pyhäpäivä. Arkena teemme työtä. Koulu on lasten työpaikka. Sunnuntai on lepopäivä. Kirkonkellot kutsuvat meitä kirkkoon.
        Paavit vallassa, jälki sen näköistä: Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, JULISTETTAKOON HÄNET PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. - Index Canonum.

        Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.

        Paavilla ei tällä hetkellä VALTAA: Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v. 1798 ja vangitessa paavin. Näytti siltä, että se merkitsi loppua paavikunnalle. Englantilainen historioitsija Thomas Carlyne kirjoitti katolisesta kirkosta: Paavikunta ei voi palata takaisin enempää kuin pakanuuskaan. Mutta "kuolinhaava" alkoi parantua Lateraanisopimuksen mukaan v.1929 Vatikaani sai v.1870 menettämänsä alueen ja poliittiset oikeutensa takaisin.

        Ilm.13:3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.Ilm:13. 15, 16, 17, 18.

        Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat ne kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat VALLAN niinkuin kuninkaat YHDEKSI HETKEKSI PEDON KANSSA. 13. NÄILLÄ ON YKSI JA SAMA MIELI, JA HE ANTAVAT VOIMANSA JA VALTANSA PEDOLLE.

        Vastakkain tulevat olemaan sunnuntai ja sapatti. Kumpikaan eivät merkistään luovu, ei peto, eikä Jumala. Kumpikin antaa rangaistuksensa tottelemattomille. Pedon antama rangaistus on ajallinen, Jumalan antama rangaistus on ikuinen ero Jumalasta kadotus.

        Seuratkaamme aikaamme. Olemme menossa kohti Uutta Maailman järjestystä, ja aikaa kun peto saa vallan ja voiman.

        1234567---











        p

        Annoit aiheita, joita alan pohtimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sunnuntai on on ollut pedonmerkkinä keskiajoista lähtien. Sunnuntai otsan sisäpuolella. Sunnuntaipyhää opetetaan vauvasta vaariin kotona, sunnuntaipyhäkoulussa, koulussa., julistajien kautta kaikkialla. Ala-asteen uskontokirjasta luettua: Arkipäivä ja pyhäpäivä. Arkena teemme työtä. Koulu on lasten työpaikka. Sunnuntai on lepopäivä. Kirkonkellot kutsuvat meitä kirkkoon.
        Paavit vallassa, jälki sen näköistä: Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, JULISTETTAKOON HÄNET PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. - Index Canonum.

        Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.

        Paavilla ei tällä hetkellä VALTAA: Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v. 1798 ja vangitessa paavin. Näytti siltä, että se merkitsi loppua paavikunnalle. Englantilainen historioitsija Thomas Carlyne kirjoitti katolisesta kirkosta: Paavikunta ei voi palata takaisin enempää kuin pakanuuskaan. Mutta "kuolinhaava" alkoi parantua Lateraanisopimuksen mukaan v.1929 Vatikaani sai v.1870 menettämänsä alueen ja poliittiset oikeutensa takaisin.

        Ilm.13:3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.Ilm:13. 15, 16, 17, 18.

        Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat ne kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat VALLAN niinkuin kuninkaat YHDEKSI HETKEKSI PEDON KANSSA. 13. NÄILLÄ ON YKSI JA SAMA MIELI, JA HE ANTAVAT VOIMANSA JA VALTANSA PEDOLLE.

        Vastakkain tulevat olemaan sunnuntai ja sapatti. Kumpikaan eivät merkistään luovu, ei peto, eikä Jumala. Kumpikin antaa rangaistuksensa tottelemattomille. Pedon antama rangaistus on ajallinen, Jumalan antama rangaistus on ikuinen ero Jumalasta kadotus.

        Seuratkaamme aikaamme. Olemme menossa kohti Uutta Maailman järjestystä, ja aikaa kun peto saa vallan ja voiman.

        1234567---











        p

        Olisiko niin, että toiset tietää miten menee, jo edeltäpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annoit aiheita, joita alan pohtimaan.

        Jatkan aiheesta sunnuntai.
        Wikipedia Sunnuntai: Juutalaisen sapatinvieton merkitys on myöhemmin SIIRRETTY SUNNUNTAIHIN. Tämä tapahtui Roomalaiskatolisen kirkon toimesta Laodikean kirkolliskokouksessa 400-luvun alkupuolella.
        Tätä ennen, sekä juutalaiset, että KRISTITYT VIETTIVÄT PYHÄPÄIVÄNÄÄN SAPATTIA LAUANTAITA.
        Kirkkohistorioitsijoiden mukaan ensimmäisellä vuosisadalla myös KAIKKI kristilliset seurakunnat viettivät sapattia lepopäivänään.
        300-luvun alussa alkoi Rooman seurakunnasta muotoutua Valtion kirkko, mikä sai loppuhuipennuksensa 500-luvun alussa. Näiden muutosten lomassa kirkko muokkautui osittain silloisen yhteiskunnan mukaisesti. Yksi MUUTOS OLISE, että KIRKKO LOPETTI SAPATIN VIETON, ja siirtyi viettämään lepopäivänään ja jumalanpalveluspäivänään SUNNUNTAITA, jonka Keisari Konstantinus oli jo MÄÄRÄNNYT Rooman valtakunnan viralliseksi lepopäiväksi.
        Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän LEPOPÄIVÄMUUTOKSEN vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä SAPATIN SIJASTA ALKAMAAN KUNNIOITTAA SUNNUNTAITA.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan aiheesta sunnuntai.
        Wikipedia Sunnuntai: Juutalaisen sapatinvieton merkitys on myöhemmin SIIRRETTY SUNNUNTAIHIN. Tämä tapahtui Roomalaiskatolisen kirkon toimesta Laodikean kirkolliskokouksessa 400-luvun alkupuolella.
        Tätä ennen, sekä juutalaiset, että KRISTITYT VIETTIVÄT PYHÄPÄIVÄNÄÄN SAPATTIA LAUANTAITA.
        Kirkkohistorioitsijoiden mukaan ensimmäisellä vuosisadalla myös KAIKKI kristilliset seurakunnat viettivät sapattia lepopäivänään.
        300-luvun alussa alkoi Rooman seurakunnasta muotoutua Valtion kirkko, mikä sai loppuhuipennuksensa 500-luvun alussa. Näiden muutosten lomassa kirkko muokkautui osittain silloisen yhteiskunnan mukaisesti. Yksi MUUTOS OLISE, että KIRKKO LOPETTI SAPATIN VIETON, ja siirtyi viettämään lepopäivänään ja jumalanpalveluspäivänään SUNNUNTAITA, jonka Keisari Konstantinus oli jo MÄÄRÄNNYT Rooman valtakunnan viralliseksi lepopäiväksi.
        Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän LEPOPÄIVÄMUUTOKSEN vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä SAPATIN SIJASTA ALKAMAAN KUNNIOITTAA SUNNUNTAITA.

        1234567---

        Mää en ymmärrä näitä sapattijuttuja. Mutta en ookaan adventisti. Ei se mikään pelastuskysymys voi olla.

        Mutta siis onko nää kaikki viestit uskovaisten kirjoittamia? Ilkeitä ihmisiä riittää näköjään
        uskovaisissakin . Ja kyllä netissäkin täytys osata käyttäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää en ymmärrä näitä sapattijuttuja. Mutta en ookaan adventisti. Ei se mikään pelastuskysymys voi olla.

        Mutta siis onko nää kaikki viestit uskovaisten kirjoittamia? Ilkeitä ihmisiä riittää näköjään
        uskovaisissakin . Ja kyllä netissäkin täytys osata käyttäytyä.

        Sapatti on Jumalan antama pyhäpäivä. Jeesus sanoi, että sapatti on asetettu ihmistä varten. Ei juutalaista, vaan ihmistä - kaikkia ihmisiä varten. Todellisuudessa se annettiin 2000 vuotta ennen kuin juutalaisia oli edes olemassa. Paratiisissä.

        Jumala muistuttaa sapatista MUISTA. Raamatusta luemme: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.
        Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet eivät ota huomioon että sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. v. 364 jKr. Katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

        Sunnuntai pedonmerkki ! Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen VALLAN tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

        Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
        Joh.5:3. Sillä RAKKAUS JUMALAAN on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat.

        Tälle ajalle on tärkeää perehtyä kolmannen enkelin varoitussanomaan pedosta ja merkistä. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

        Tällä hetkellä ihmiskunta nukkuu syvää unta.

        1234567---

        Joyn puhumiseen on monet kiinnittäneet huomiota...ajatelkaa asiaa sen kautta että hän opettaa työkseen lapsia ja on tottunut siten puhumaan selkeästi ja siten kuin lapsille puhutaan. Itseänikin ensin häiritsi se, mutta kun tajusin tämän yhteyden niin se lakkasi häiritsemästä. Mitä tulee joihinkin oppi kysymyksiin, niin meidän ei tule kiistellä näkemys eroista. Jos joku haluaa viettää sapattia, niin viettäköön, ja joka ei vietä, niin olkoon viettämättä. On kuitenkin hyvä pitää yksi lepopäivä viikossa jos mahdollista, ja monille se on sunnuntai...mutta ei se ole pelastuskysymys. Eikä kukaan meistä voi tuomita ketään , kukaan meistä ei täällä täydelliseksi tule, mutta kerran siellä Kotona taivaassa olemme täydelliseksi tulleet 👍 ❤️🙏 Siunausta Janille ja Joylle ja voimia työhön...niin hengelliseen työhön kuin ihan sinne arjen keskelle maalliseen työhön 💕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joyn puhumiseen on monet kiinnittäneet huomiota...ajatelkaa asiaa sen kautta että hän opettaa työkseen lapsia ja on tottunut siten puhumaan selkeästi ja siten kuin lapsille puhutaan. Itseänikin ensin häiritsi se, mutta kun tajusin tämän yhteyden niin se lakkasi häiritsemästä. Mitä tulee joihinkin oppi kysymyksiin, niin meidän ei tule kiistellä näkemys eroista. Jos joku haluaa viettää sapattia, niin viettäköön, ja joka ei vietä, niin olkoon viettämättä. On kuitenkin hyvä pitää yksi lepopäivä viikossa jos mahdollista, ja monille se on sunnuntai...mutta ei se ole pelastuskysymys. Eikä kukaan meistä voi tuomita ketään , kukaan meistä ei täällä täydelliseksi tule, mutta kerran siellä Kotona taivaassa olemme täydelliseksi tulleet 👍 ❤️🙏 Siunausta Janille ja Joylle ja voimia työhön...niin hengelliseen työhön kuin ihan sinne arjen keskelle maalliseen työhön 💕

        Aika hyvin vesitit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joyn puhumiseen on monet kiinnittäneet huomiota...ajatelkaa asiaa sen kautta että hän opettaa työkseen lapsia ja on tottunut siten puhumaan selkeästi ja siten kuin lapsille puhutaan. Itseänikin ensin häiritsi se, mutta kun tajusin tämän yhteyden niin se lakkasi häiritsemästä. Mitä tulee joihinkin oppi kysymyksiin, niin meidän ei tule kiistellä näkemys eroista. Jos joku haluaa viettää sapattia, niin viettäköön, ja joka ei vietä, niin olkoon viettämättä. On kuitenkin hyvä pitää yksi lepopäivä viikossa jos mahdollista, ja monille se on sunnuntai...mutta ei se ole pelastuskysymys. Eikä kukaan meistä voi tuomita ketään , kukaan meistä ei täällä täydelliseksi tule, mutta kerran siellä Kotona taivaassa olemme täydelliseksi tulleet 👍 ❤️🙏 Siunausta Janille ja Joylle ja voimia työhön...niin hengelliseen työhön kuin ihan sinne arjen keskelle maalliseen työhön 💕

        Jumala on kassasi eri mieltä. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännenpäivän paratiisissa pyhäpäiväksi. Muista pyhittää lepopäivä seitsemäspäivä on Herran sinun Jumalasi sapatti ja jne...
        Niinkuin alussa ollut on, nyt on ja aina, iankaikkisesta, iankaikkiseen AAMEN AAMEN.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kassasi eri mieltä. Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännenpäivän paratiisissa pyhäpäiväksi. Muista pyhittää lepopäivä seitsemäspäivä on Herran sinun Jumalasi sapatti ja jne...
        Niinkuin alussa ollut on, nyt on ja aina, iankaikkisesta, iankaikkiseen AAMEN AAMEN.

        1234567---

        Jatkan vielä. Paavi on alkanut heräilemään.

        Kotimaa24. 3.8. 2014. Paavin kymmenen ohjetta onneen. 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä, sunnuntai on perheen aikaa.

        Uutinen COP27- ilmastokonferenssista, jossa maailman johtavat tahot pyrkivät löytämään ratkaisuja ilmaston lämpenemisen estämiseen. Paavi Franciscus lähetti terveisensä kokoukseen ja muistutti osallistujia ajatuksestaan sunnuntain asettamisesta koko maailman lepopäiväksi maailman pelastamiseksi, kuten hän esitti jo vuonna 2015.

        Paavi ei puhunut sanaakaan Jumalan antamasta sapatista. Ei sanonut yksi pitää yhden päivän, toinen toisen, ei ei. Vaan sunnuntai koko maailman pyhäpäiväksi.

        2.Moos.31:12. JA HERRA PUHUI MOOSEKSELLE SANOEN. 13. PUHU ISRAELILAISILLE JA SANO: PITÄKÄÄ MINUN SAPATTINI, SILLÄ SE ON MERKKINÄ MEIDÄN VÄLILLÄMME, MINUN JA TEIDÄN, SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

        Jumalan antama sapatti kuuluu pyhäpäiväksi, myöskin Uuden liiton kristityille.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joyn puhumiseen on monet kiinnittäneet huomiota...ajatelkaa asiaa sen kautta että hän opettaa työkseen lapsia ja on tottunut siten puhumaan selkeästi ja siten kuin lapsille puhutaan. Itseänikin ensin häiritsi se, mutta kun tajusin tämän yhteyden niin se lakkasi häiritsemästä. Mitä tulee joihinkin oppi kysymyksiin, niin meidän ei tule kiistellä näkemys eroista. Jos joku haluaa viettää sapattia, niin viettäköön, ja joka ei vietä, niin olkoon viettämättä. On kuitenkin hyvä pitää yksi lepopäivä viikossa jos mahdollista, ja monille se on sunnuntai...mutta ei se ole pelastuskysymys. Eikä kukaan meistä voi tuomita ketään , kukaan meistä ei täällä täydelliseksi tule, mutta kerran siellä Kotona taivaassa olemme täydelliseksi tulleet 👍 ❤️🙏 Siunausta Janille ja Joylle ja voimia työhön...niin hengelliseen työhön kuin ihan sinne arjen keskelle maalliseen työhön 💕

        Oletko varma, että ei ole pelastus kysymys ?

        Raamatusta luemme: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        Luterilaiset ja Adventistit sanovat:
        1700-luvun Luterilainen virsi kertoo: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille, outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        Adventistien Adventtilauluja. 80. 1. On, Herra kaikki käskysi Vakaat ja oikeat. ON TÄYDELLINEN LAKISI, SANASI VANHURSKAAT.

        1234567---


    • Anonyymi

      Joy on aika kuuma.. Jonkun verran Tiina Klemettilän näköinen.

      • Anonyymi

        Ne tissit…


    • Anonyymi

      Pari kertoo syövistä parannutun, ihan kuin tyhjää vaan.
      Jokainen syövän sairastanut tai sitä sairastava tietää, ettei se parane millään jumalallisilla poppakonsteilla.
      Tv 7 unohtaa täysin lääketieteen, luoja jumala on se ainut onnen ja onnettomuuden tuoja.
      Rukolla ryskyttämällä ja rahaa puljaan ammentamalla saattaa sairas tuntea itsensä minuutin verran terveeksi. Kohta taas vaivat palaavat, katkennut jalka ei kasva takaisin eikä sokea silmä näe.
      Päähän saa läträtä pyhää öljyä mielin määrin hartaan rukouksen kera, taivaassa ollaan kuuroja.
      Alussa ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen.

    • Anonyymi

      Täyttä sontaa!

      • Anonyymi

        Mikä on täyttä sontaa?


    • Anonyymi

      Kiitos Joy ja Jan ohjelmistanne. Olen saanut niistä paljon tukea, lohdutusta , rauhaa ja iloa näinä vaikeina maailman-aikoina. Katson jaksonne aina useasti uudestaan. Pyhä Henki on läsnä voimakkaasti mukananne. Olen se sama Laura joka on kommentoinut tänne aikaisemmin ja jolta Jumala otti alkoholin himon pois kertaheitolla. Kiitos Jeesus !

    • Anonyymi

      Silkkaa kuraa on heidän(kin) ohjelmansa. Nainen on kuin jossakin pilvessä, ja mies toistaa "eikx niin" tai muuta vastaavaa hokemaa. Ainoa katsomisen arvoinen asia on siinä naisessa, hän kun on selkeästi varsin kuuma tapaus. Siinä kohtia iskee kyllä kateus Jania kohtaan.

      Mutta jotta totuus ei unohtuisi, niin työtäänhän he vain tekevät, ja kun rahaa virtaa tilille enemmän kuin sieltä poistuu, on bisnes kokonaisuudessaan onnistunut.

      • Anonyymi

        Tämän edellisen kommentin kirjoittaja ei selvästikään ole uskossa eikä Pyhän Hengen täyttämä.


    • Anonyymi

      En tiedä olenko ymmärtänyt väärin, mutta molemmat taitaa ( saattaa) olla aatelisista suvuista...?
      Kivahan se on. Heille.
      Joskus pohtinut miten " sattumaa" onkaan kun kaksi aatelista löytää toisensa. Tulee ihan menneiden aikojen avioliitot mieleen, kun prinssi avioitui vain toisen aatelisen kanssa, ja päinvastoin. No toivottavasti sellaisesta ei ole heillä kyse tietenkään...mukavia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Ylläoleva kirjoitukseni on siis täyttä spekulaatiota , eikä perustu mihinkään tietoon, joten voi olla väärääkin...

      • Anonyymi

        Aatelisilla on jalostuskelpoiset geenit. Kun kaksi hyvää geeniperimää kohtaa, niin hyvällä tuurilla tuloksena on elämässään menestyviä jälkeläisiä. Tiedä sitten miten on käynyt heidän tapauksessaan, vai ovatko he aatelisia nähnytkään.


    • Anonyymi

      Joy on kyllä niin ihana... Olisipa enemmänkin esillä.

    • Anonyymi

      Kiitos hyvästä ohjelmasta, saan niistä voimaa elämääni. Eilinen ja tänäinen tosi hyviä.Jumala tekee eläväksi,
      Elämäni on muuttunut jo tänään, elämään nyt. Kiitos. Sirkku

    • Anonyymi

      YSTÄVÄ SÄ LAPSIEN Alakansakoulun Raamatunhistoria. Kouluhallituksen hyväksymä 22.2.1950

      USKONTO KIRJASTA LUETTUA: Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea, mitä hän oli tehnyt, niin hän näki, että kaikki oli kovin hyvää.
      Silloin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän JA PYHITTI SEN MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.

      1. Sunnuntai
      2. Maanantai
      3. Tiistai
      4. KESKIVIIKKO
      5. Torstai
      6. Perjantai
      7. Lauantai sapatti

      1234567---

      • Anonyymi

        Eikö Jeesus kuolemallaan ristillä kumonnut 10 käskyä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe