kysymyksiä tiellä pyöräilystä

14'

eli pari kysymystä ajotiellä pyöräilystä:

kuvat avuksi kohtin 1 ja 2: http://i.imgur.com/2WKJ3LU.png

1. pitääkö pyörän aina mennä oikeassa laidassa, jopa nelikaistaisella tiellä, jolla pitäisi kääntyä vasemmalle? vai vaihtaa kaistaa? jos vain vasemmalle kääntyminen on sallittua, saako sen tehdä oikeanpuoleiselta kaistalta pyörällä? ja olen nähnyt parin ihmisen vain taluttavan nuo kaksi suojatietä, ja vasta sitten he ovat siirtyneet taas ajotielle. kannattaako näin tehdä?

jos tien laidassa on pyöräkaista, toiminko samalla tavalla kuin ilman sitä?

2. Jos tuossa tilanteessa pitää kääntyä, onko toisella autolla etuajo-oikeus, jos se on menossa suoraan? ja jos auton takana tulee muitakin, menenkö keskelle tietä (x) odottamaan (näin autot toimivat?), vai odotanko, että kaikki ovat tulleet, ja sitten käännyn?

3. Liittyen kohtaan 2, kun kaikki autot ovat menneet tien vastakkaiselta puolelta, ja oikean puoleiselle tieltä tulee toinen auto, odotanko vielä että sekin on mennyt? jos ei, kuinka kauan minun täytyy odottaa paikallani, ennenkuin auto saapuu risteykseen, ja minun ei tarvitse odottaa sitä? esim. jos olen paikalla 3s ennen tätä autoa, pääsenkö kääntymään heti?

Ja olen vasta siirtymässä autotiellä ajamiseen, joten onko muita vinkkejä?

5

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • nevö

        Outs. Pelottaisi ainakin tehdä tuolla tavalla oikeaoppisesti. Eli ensiksi ajaa oikeaa laitaa, sitten koukkaa vasempaan reunaan yli kaistan kääntymistä varten. Sitä päivää odotellessa, kun takaa tuleva auto töynäisee takarenkaaseen, yrittäessään ohitse.


    • 14'

      kiitos tuosta linkistä, vielä olisi silti mukava tietää tuon nelikaistaisen tien väistämissäännöt, eli vaihtaakko kaista kääntyessä a vai ei?

      • ota tila haltuun

        Ryhmity samalla tavalla kuin muutkin ajoneuvot tai aja oikeaa reunaa ja tee suorakulmainen käännös.


    • 11+18

      Pöyräillessäsi ajoradalla olet ajoneuvo ja sinua koskevat sanat säännöt kuin ajoneuvoja. Eli käytännössä ajat ja ryhmityt kuin autolla siinä risteyksessä ja jos et uskalla niin tehdä voit myös tehdä suorkulmaisen käännöksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe