Tuskin olen ainoa?
Kysely kierros. Miksi lopetit merkkihuollossa asioinnin?
80
1261
Vastaukset
- Ei Pärnäselle
Ka kun en lopettanut. Käytän kohtuuhintaista merkkikorjaamoa, jossa erityisosaaminen ja testerit ovat tälle merkille sopivat, varaosien saanti on ongelmatonta ja ajoturva säilyy.
- käynnistyykö
Kävin kylmien tullessa vaihtamassa 60 Ah akun akkukeskuksessa = yht. 70 €.
Kaveri vaihdatti merkki liikkeessä samanlaisen , mikä yht. 110 €.
Oliko jälkimmäisessä marmorilisä ? - kulkeeko?
käynnistyykö kirjoitti:
Kävin kylmien tullessa vaihtamassa 60 Ah akun akkukeskuksessa = yht. 70 €.
Kaveri vaihdatti merkki liikkeessä samanlaisen , mikä yht. 110 €.
Oliko jälkimmäisessä marmorilisä ?Ja oliko akku saman merkkinen?
- ei taida olla
käynnistyykö kirjoitti:
Kävin kylmien tullessa vaihtamassa 60 Ah akun akkukeskuksessa = yht. 70 €.
Kaveri vaihdatti merkki liikkeessä samanlaisen , mikä yht. 110 €.
Oliko jälkimmäisessä marmorilisä ?Onko akkukeskuksen takuu pitkä kuin merkkiliikkeen?
- osssss
Autohuoltaja.fi
Kysyppä tuolta miksi palvelu perustettu... - osssia viedään taas
osssss kirjoitti:
Autohuoltaja.fi
Kysyppä tuolta miksi palvelu perustettu...Kaikenlaisia yrtyksiä ja virityksiä löytyy ja suurin osa pelkkää tyhmyyttä, kuten tuo bensan kulutus sivusto jne...
- osssss
Just uutisissa tuli että lama ohjaa rahankäyttöä.
Voihan se olla että tuntiveloitus on kohta merkkiliikkeessäkin 50e tunti.. - osssss
osssia viedään taas kirjoitti:
Kaikenlaisia yrtyksiä ja virityksiä löytyy ja suurin osa pelkkää tyhmyyttä, kuten tuo bensan kulutus sivusto jne...
Ai säästö kuluttajalle tyhmyyttä.?
- Anonyymi
aha
- Anonyymi
Minun bemari muistutteli jarrunesteiden vaihdo olevan ajankohtainen. Vien sen valtuutettuun huoltoon, jotta tieto menee sähköiseen huoltokirjaan. Se sijaitsee jossain bemarin serverillä jossain maailmalla. Eikä edes maksa kohtuuttomasti. Itse en alkaisi tusata sitä pihalla talvella siihen hintaan.
- Merkkihuolto on para
Skodahuolto on niin edullinen ettei ole mitään järkeä käyttää autoa pärnäsen korjaamolla. Pärnäsellä huollettu Škoda menettää myös ajoturvan.
Tojon huollattaisin Pärnäsellä, koska sitä pitäisi huoltaa monta kertaa vuodessa.- osssss
Kuluttajavirasto on asiasta erimieltä..
- älä houri!
osssss kirjoitti:
Kuluttajavirasto on asiasta erimieltä..
Kuluttajavirasto ei taatusti ota kantaa siihen onko Škodahuolto edullinen tai onko järkevämpää käyttää Skodaa pärnäsen korjaamolla. Se ei myöskään voi ottaa kantaa ajoturvan menettämiseen jos käyttää muuta kuin merkkihuoltoa, koska ajoturva ei ole takuu. Kuluttajavirasto ei myöskään ota kantaa Toyotan runsaaseen huollon tarpeeseen, eikä siihen, kannattaako Toyotaa huoltaa mieluummin Pärnäsellä.
Jos muuta väität, olet täysi kahjo. - osssss
älä houri! kirjoitti:
Kuluttajavirasto ei taatusti ota kantaa siihen onko Škodahuolto edullinen tai onko järkevämpää käyttää Skodaa pärnäsen korjaamolla. Se ei myöskään voi ottaa kantaa ajoturvan menettämiseen jos käyttää muuta kuin merkkihuoltoa, koska ajoturva ei ole takuu. Kuluttajavirasto ei myöskään ota kantaa Toyotan runsaaseen huollon tarpeeseen, eikä siihen, kannattaako Toyotaa huoltaa mieluummin Pärnäsellä.
Jos muuta väität, olet täysi kahjo.Lue kuluttajaviraston sivuilta ohjeet huollosta.
Uudet Eu lait.. - siis olet...
osssss kirjoitti:
Lue kuluttajaviraston sivuilta ohjeet huollosta.
Uudet Eu lait....täysin kahjo!
Jos jostain olet lukenut, että ylimääräisten etuuksien, kuten esim. ajoturvan (tai millä nimellä sitä mikäkin autonvalmistaja kutsuu) säilyttämisen ehtona ei voisi olla huollattaminen merkkihuollossa, et ole ymmärtänyt lukemastasi yhtään mitään. Edelleenkin valmistajan uudelle autolle myöntämä takuu on aivan eri asia kuin ajoturva tms. Takuun säilyminen ei edellytä huollattamista merkkihuollossa, mutta
siitähän tässä ei ole kyse.
Että osaatkin olla tyhmä! - osssss
siis olet... kirjoitti:
..täysin kahjo!
Jos jostain olet lukenut, että ylimääräisten etuuksien, kuten esim. ajoturvan (tai millä nimellä sitä mikäkin autonvalmistaja kutsuu) säilyttämisen ehtona ei voisi olla huollattaminen merkkihuollossa, et ole ymmärtänyt lukemastasi yhtään mitään. Edelleenkin valmistajan uudelle autolle myöntämä takuu on aivan eri asia kuin ajoturva tms. Takuun säilyminen ei edellytä huollattamista merkkihuollossa, mutta
siitähän tässä ei ole kyse.
Että osaatkin olla tyhmä!Peruskysymykseen?
Miksi VW autojen takuu on lyhyt? - Anonyymi
osssss kirjoitti:
Peruskysymykseen?
Miksi VW autojen takuu on lyhyt?Mistä autosta puhut?
Toyota takuu
Takuu kattaa 3 vuotta / 100 000 km
Auton takuu | Auton hankinta - CUPRA
cupraofficial.fi
https://www.cupraofficial.fi › services › takuu
CUPRA-mallistoon kuuluu kiinteä 5 vuoden tai 100 000 kilometrin takuu riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin.
- Skodillacillalujaa
Skodillacille paras huolto on aito Skodillac-huolto! :)
- ossssss
Nii sentään vain puolet audin huoltohinnasta kun eri merkki keulalla...
- ossss kehity
ossssss kirjoitti:
Nii sentään vain puolet audin huoltohinnasta kun eri merkki keulalla...
voi ossssin katketuuden määrää. Keskity itsesi kehittämiseen ja eteenpäin pyrkimiseen ja jätä nämä typerät nettijutut pois, niin saat sinäkin vielä joskus kunnon auton ja jos vielä maltat huollattaa sen merkkiliikkeessä niin saat toimivan ja varman auton ja samalla pysyy sunkin menttaali kunnossa.
- osssss
ossss kehity kirjoitti:
voi ossssin katketuuden määrää. Keskity itsesi kehittämiseen ja eteenpäin pyrkimiseen ja jätä nämä typerät nettijutut pois, niin saat sinäkin vielä joskus kunnon auton ja jos vielä maltat huollattaa sen merkkiliikkeessä niin saat toimivan ja varman auton ja samalla pysyy sunkin menttaali kunnossa.
Noo työttömyys ja lamat laittaa asiat järjestykseen..
Voihan sitä rahaa polttaa huvikseen auton ylläpitoon jos haluaa toki...Vaan saattaa se suppea olla elämänlaatu siinä tapauksessa jos hammasratas vain pyörii mielessä ja sen kallis voitelu? - näillä pärjää
osssss kirjoitti:
Noo työttömyys ja lamat laittaa asiat järjestykseen..
Voihan sitä rahaa polttaa huvikseen auton ylläpitoon jos haluaa toki...Vaan saattaa se suppea olla elämänlaatu siinä tapauksessa jos hammasratas vain pyörii mielessä ja sen kallis voitelu?Niin, meillä työssä käyvillä on se taakka, että pitää päästä työhön päivittäin ja siksi kannattaa pitää autonsa kunnossa ja Skodan merkkihuolto on edullinen ja paras tapa siihen, on mm. keskeytysturva jatkuvasti voimassa ja paras osaaminen takana.
Miksi olet VW:lle katkera jos olet työtön ja syrjäytynyt? Voit ihan itse vaikuttaa menestykseesi kehittämällä itseäsi ja hakeutumalla koulutukseen ja keskittymällä johonkin muuhun kuin trollaamiseen. - osssss
näillä pärjää kirjoitti:
Niin, meillä työssä käyvillä on se taakka, että pitää päästä työhön päivittäin ja siksi kannattaa pitää autonsa kunnossa ja Skodan merkkihuolto on edullinen ja paras tapa siihen, on mm. keskeytysturva jatkuvasti voimassa ja paras osaaminen takana.
Miksi olet VW:lle katkera jos olet työtön ja syrjäytynyt? Voit ihan itse vaikuttaa menestykseesi kehittämällä itseäsi ja hakeutumalla koulutukseen ja keskittymällä johonkin muuhun kuin trollaamiseen.Ajattelin kyllä muita kun tuota empatiaaki on...
- osssss
ossss kehity kirjoitti:
voi ossssin katketuuden määrää. Keskity itsesi kehittämiseen ja eteenpäin pyrkimiseen ja jätä nämä typerät nettijutut pois, niin saat sinäkin vielä joskus kunnon auton ja jos vielä maltat huollattaa sen merkkiliikkeessä niin saat toimivan ja varman auton ja samalla pysyy sunkin menttaali kunnossa.
Eiks oo kumma kun eri merkki ja sama tekniikka nii puolet kalliimpi huolto audilla...
- Audi eri palstalla
osssss kirjoitti:
Eiks oo kumma kun eri merkki ja sama tekniikka nii puolet kalliimpi huolto audilla...
onko ossssssssilla jotku pillerit päässeet loppumaan kun nykyään niin raivoisasti kiukuttelee palstoilla?
- vai empatiaa!
osssss kirjoitti:
Ajattelin kyllä muita kun tuota empatiaaki on...
Et ymmärrä koko empatia-termin merkitystä, joten ole hyvä äläkä käytä sitä tai muitakaan vierasperäisiä sanoja. Jos olisit oikeasti empaattinen eli osaisit asettua toisten asemaan, et häiritsisi jääräpäisesti keskusteluja täällä. Täällä sinä olet pelkästään häirikkö jonka aivokikkareita kukaan ei halua lukea.
Narsistinen persoonallisuushäiriö kuvaa sinua paremmin kuin empaattisuus. Tosin narsistit ovat yleensä älykkäitä, toisin kuin sinä. - osssss
vai empatiaa! kirjoitti:
Et ymmärrä koko empatia-termin merkitystä, joten ole hyvä äläkä käytä sitä tai muitakaan vierasperäisiä sanoja. Jos olisit oikeasti empaattinen eli osaisit asettua toisten asemaan, et häiritsisi jääräpäisesti keskusteluja täällä. Täällä sinä olet pelkästään häirikkö jonka aivokikkareita kukaan ei halua lukea.
Narsistinen persoonallisuushäiriö kuvaa sinua paremmin kuin empaattisuus. Tosin narsistit ovat yleensä älykkäitä, toisin kuin sinä.Vaan noi narssit menestyy vain johtajina.
Aivokikkareet taas yleistä tietoa.. - osssss
Audi eri palstalla kirjoitti:
onko ossssssssilla jotku pillerit päässeet loppumaan kun nykyään niin raivoisasti kiukuttelee palstoilla?
Sama tekniikka audi,seat,VW.skoda
- voihan sen itsekin
akun vaihtaa .
- tyhmä vaihtaa ite
akku pitää kuitenkin hakea jostai ja hukata vanha, on paljon helpompaa ajaa liikkeeseen ja maksaa akun hinta ja muut saa sotkea näppinsä ja miettiä pysyykö kaikki koodit ym. tallessa jne...
- Kolmenmarkansuutari
tyhmä vaihtaa ite kirjoitti:
akku pitää kuitenkin hakea jostai ja hukata vanha, on paljon helpompaa ajaa liikkeeseen ja maksaa akun hinta ja muut saa sotkea näppinsä ja miettiä pysyykö kaikki koodit ym. tallessa jne...
Hyvä pointti. Eräässä merkkiliikkeessä oli tehty taannoin yli 7 tuntia töitä, että saatin Bemariin kaikki moottorinohjaimien yksiköt tolkkuunsa, kun oli noudatettu väärää marssijärjestystä akun irroittamisessa.
- turbo-skoda
Ei näitä nyky-Skodia tarvitse paljon huoltaa. Jakopäässä on huoltovapaa ketju, ja sytytystulpatkin kestää 60 tkm. Motonetistä saa ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimen, jotka on helppo itsekin vaihtaa. Öljynvaihto kerran vuodessa vaikka AD-liikkeessä. Jäähdytysnestettäkin voi tarvittaessa itse lisätä sekä pissapojannestettä. Jarrurempan voi teettää laadukkaassa monimerkkikorjaamossa.
Hintoja kannattaa vertailla, ja yleensä merkkihuolto on ollut kallein. Huoltotoimenpiteet kannattaa tehdä vasta sitten, kun on tarvetta. Siksi ei kannata maksaa valohoidosta. Huollot ja korjaukset kannattaa tehdä täsmäiskuin, eikä periaatteella korjatkaa kaikki viat. Aktiivisesti auton kuntoa seuraamalla pystyy paikallistamaan huoltoa ja korjausta vaativat kohteet, ja töidenvastaanotossa pitää ehdottomasti täsmentää, ettei autoon tehdä tällä kertaa kuin juuri nämä toimenpiteet.
Itsellä on Octavia 1.8 TSI, ja sillä on nyt ajettu jo 181 tkm vm. -10. Ostin siihen uudet Continental PremiumContact5 -renkaat ja talveksi meinaan ostaa uudet testivoittaja Nokian 8 nastarenkaat. Kyllä löytyy pitoa. Renkaiden vaihtoa en teettänyt merkkiliikkeessä.- Ei Pärnäselle
Sehän nyt on selvää, että rengastöitä ja pissapojan täyttöä ei kannata teettää merkkikorjaamolla. Mutta vuosihuollot vähänkin tuoreempaan autoon kannattaa antaa valtuutetulle pajalle, näkevät siinä samalla testerillä, onko kaikki kunnossa ja onko tarve esim. ohjelmistojen päivitykseen.
En kyllä ymmärtänyt tuota kohtaa: "Huollot ja korjaukset kannattaa tehdä täsmäiskuin, eikä periaatteella korjatkaa kaikki viat".
Minulla kun on tapana nimenomaan korjauttaa aina kaikki viat, eikä jättää jotain kohtaa rempalleen. Ehjällä autolla on paljon kivampi ajella. Vioiksi en tosin laske esim. renkaiden tai lasinpyyhkijöiden kulumisia, lampunvaihtoja, pieniä kivenhakkaamia tms. narmuja, jotka fiksailen itse. - turbo-skoda
Ei Pärnäselle kirjoitti:
Sehän nyt on selvää, että rengastöitä ja pissapojan täyttöä ei kannata teettää merkkikorjaamolla. Mutta vuosihuollot vähänkin tuoreempaan autoon kannattaa antaa valtuutetulle pajalle, näkevät siinä samalla testerillä, onko kaikki kunnossa ja onko tarve esim. ohjelmistojen päivitykseen.
En kyllä ymmärtänyt tuota kohtaa: "Huollot ja korjaukset kannattaa tehdä täsmäiskuin, eikä periaatteella korjatkaa kaikki viat".
Minulla kun on tapana nimenomaan korjauttaa aina kaikki viat, eikä jättää jotain kohtaa rempalleen. Ehjällä autolla on paljon kivampi ajella. Vioiksi en tosin laske esim. renkaiden tai lasinpyyhkijöiden kulumisia, lampunvaihtoja, pieniä kivenhakkaamia tms. narmuja, jotka fiksailen itse.Ohjelmistojen päivityksiä ei tarvita, kun auto toimii hyvin. Korjaukset pitää teettää siinä kohtaa, kun tietää mitä pitää korjata. Katsastusmies auttaa.
- osssss
turbo-skoda kirjoitti:
Ohjelmistojen päivityksiä ei tarvita, kun auto toimii hyvin. Korjaukset pitää teettää siinä kohtaa, kun tietää mitä pitää korjata. Katsastusmies auttaa.
Asialinja
- Ei Pärnäselle.
turbo-skoda kirjoitti:
Ohjelmistojen päivityksiä ei tarvita, kun auto toimii hyvin. Korjaukset pitää teettää siinä kohtaa, kun tietää mitä pitää korjata. Katsastusmies auttaa.
Voihan sen niinkin tehdä jos itse on täysin tumpelo. Katsastusmies kuitenkin veloittaa siitä vianetsintäpalvelusta. Minä seuraan itse autoni kuntoa ja jos jotain korjattavaa on, niin käyn sen teettämässä suunnilleen heti. On ikävä ajaa autolla, jos tietää, että jokin paikka repsottaa.
Tosin nykyisessä autossani ei mitään korjattavaa ole toistaiseksi ollut. - kannattaa uskoa
turbo-skoda kirjoitti:
Ohjelmistojen päivityksiä ei tarvita, kun auto toimii hyvin. Korjaukset pitää teettää siinä kohtaa, kun tietää mitä pitää korjata. Katsastusmies auttaa.
Autoa ei siis kannata parantaa tehtaan suorittamilla päivityksillä, melko tyhmää ajattelua mielestäni. Päivityksiä tehdään myös mekaniikkaan ja jopa anturointiin ja niillä on tarkoitus parantaa kestoa, ominaisuuksia ja toimintaa.
Kysyn vaan mikä kannattaa?
No jos ei ole oikein kokemusta varsinkaan uusista autoista, niin voihan sitä noinkin ajatella, ehkä? - kannattaisi uskoa
osssss kirjoitti:
Asialinja
ja osssilla on siitä hyvä kokemus kuinka laiminlyöty auto tulee kalliiksi.
- säästöpossut
ja itse väännät kumit vanteelle, heijaa!
Persaukisen periaatteet voi tulla kalliiksi. - wanhat sit erikseen
Ei Pärnäselle. kirjoitti:
Voihan sen niinkin tehdä jos itse on täysin tumpelo. Katsastusmies kuitenkin veloittaa siitä vianetsintäpalvelusta. Minä seuraan itse autoni kuntoa ja jos jotain korjattavaa on, niin käyn sen teettämässä suunnilleen heti. On ikävä ajaa autolla, jos tietää, että jokin paikka repsottaa.
Tosin nykyisessä autossani ei mitään korjattavaa ole toistaiseksi ollut.Se mitä katsastusmies katsoo on hyvin pientä ja pintapuolista, suurin osa autosta ei katsastusta kiinnosta ja ensimmäinen katsastus on 3 vuoden päästä ja seuraava siitä 2 vuotta. Auto on kuitenkin sen verran kallis ja tärkeä, että siitä kannattaa pitää huolta.
- osssss
kannattaa uskoa kirjoitti:
Autoa ei siis kannata parantaa tehtaan suorittamilla päivityksillä, melko tyhmää ajattelua mielestäni. Päivityksiä tehdään myös mekaniikkaan ja jopa anturointiin ja niillä on tarkoitus parantaa kestoa, ominaisuuksia ja toimintaa.
Kysyn vaan mikä kannattaa?
No jos ei ole oikein kokemusta varsinkaan uusista autoista, niin voihan sitä noinkin ajatella, ehkä?Liikenneturvallisuuteen liittyvät päivitykset tulee kutsuna kaikille..
- turbo-skoda
säästöpossut kirjoitti:
ja itse väännät kumit vanteelle, heijaa!
Persaukisen periaatteet voi tulla kalliiksi.En vääntänyt itse kumeja vanteille, vaan rengasliike hoiti homman asiallisesti. Mielestäni takuuajan jälkeen kannattaa vähän vertailla hintoja, että missä teettää tarvittavat korjaukset ja huoltotoimenpiteet.
Ohjelmistopäivitykset ovat tarpeen uusissa lastentautisissa automalleissa, mutta harvemmin enää vanhemmissa yksilöissä. Jos tulee sellainen vika, ettei sitä muualla osata korjata kuin merkkikorjaamolla, niin sitten täytyy turvautua merkkikorjaamoon. Toistaiseksi sellaisia vikoja ei ole ollut ainakaan tässä omassa Skodassani. - turbo-skoda
wanhat sit erikseen kirjoitti:
Se mitä katsastusmies katsoo on hyvin pientä ja pintapuolista, suurin osa autosta ei katsastusta kiinnosta ja ensimmäinen katsastus on 3 vuoden päästä ja seuraava siitä 2 vuotta. Auto on kuitenkin sen verran kallis ja tärkeä, että siitä kannattaa pitää huolta.
Katsastusmies löytää kyllä sellaistakin, mistä itsellä ei ole tietoakaan esim. obd-mittauksen perusteella. Katsastusasemilla on nykyään sellaiset testerit, etteivät ne häpeä merkkikorjaamolle. Skodassani ei ollut ensimmäisessä katsastuksessa mitään huomautettavaa. Ensi vuonna on edessä toinen katsastus. Auto toimii toistaiseksi loistavasti.
- ei saa parantaa, ei
osssss kirjoitti:
Liikenneturvallisuuteen liittyvät päivitykset tulee kutsuna kaikille..
Ja muillako ei ole merkitystä?
- osssss
kannattaisi uskoa kirjoitti:
ja osssilla on siitä hyvä kokemus kuinka laiminlyöty auto tulee kalliiksi.
Turvallisuutta koskevat päivitykset tulee kutsuina jokaisella...
- osssss
ei saa parantaa, ei kirjoitti:
Ja muillako ei ole merkitystä?
Noo paljon maksaa pelkkä se jokin päivitys.Kai asiakas voi valita mitä autolle tehdään?
- Viat löydetään
wanhat sit erikseen kirjoitti:
Se mitä katsastusmies katsoo on hyvin pientä ja pintapuolista, suurin osa autosta ei katsastusta kiinnosta ja ensimmäinen katsastus on 3 vuoden päästä ja seuraava siitä 2 vuotta. Auto on kuitenkin sen verran kallis ja tärkeä, että siitä kannattaa pitää huolta.
Vai ei kiinnosta katsastusmiestä? Oletko koskaan edes ollut mukana kun katsastusinssi tutkii kiesiäsi?
Se, että katsastusmies toimii näennäisen välinpitämättömästi, johtuu vain siitä, että hän tietää, mistä niitä vikoja pitää etsiä. - Anonyymi
turbo-skoda kirjoitti:
Ohjelmistojen päivityksiä ei tarvita, kun auto toimii hyvin. Korjaukset pitää teettää siinä kohtaa, kun tietää mitä pitää korjata. Katsastusmies auttaa.
Toiset huoltaa autoaan, toiset vain korjaa. Kumman auton ostaisit vaihdossa?
- Anonyymi
osssss kirjoitti:
Noo paljon maksaa pelkkä se jokin päivitys.Kai asiakas voi valita mitä autolle tehdään?
Huollon yhteydessä softan päivitys ei yleensä maksa mitään. Saa paremmin toimivat ohjelmat vanhojen, usein bugisten tilalle. Auton ominaisuudet kehittyvät, vaikkei ruuviakaan vaihdeta.
- selvät syyt
Halvemmilla työtunnin hinnoilla säästää jo tonneja vuodessa.
- totuuden nimissä
Ei nyt ehkä tonneja, mutta useamman satasen. Skodan huoloväli on longlife öljyillä n. 25 000 km - 30 000 km
- 2g1h2j1y4u5i
Merkkikorjaamossa ei huoltoja laskuteta tuntiveloituksella. Kaikille töille on kiinteät hinnat, öjynvaihto maksaa aina saman, teki työn sitten rutinoitunut konkari tai vihreä oppipoika.
- siksipä juuri
2g1h2j1y4u5i kirjoitti:
Merkkikorjaamossa ei huoltoja laskuteta tuntiveloituksella. Kaikille töille on kiinteät hinnat, öjynvaihto maksaa aina saman, teki työn sitten rutinoitunut konkari tai vihreä oppipoika.
ne huollot onkin niin kalliita, kun työt on hinnoiteltu sen tunarin käyttämän ajan mukaan.
- osssss
siksipä juuri kirjoitti:
ne huollot onkin niin kalliita, kun työt on hinnoiteltu sen tunarin käyttämän ajan mukaan.
Johtoporras sen tilin kerää taskuunsa...
- ha¨ha
siksipä juuri kirjoitti:
ne huollot onkin niin kalliita, kun työt on hinnoiteltu sen tunarin käyttämän ajan mukaan.
Ja pärnäselläkö ei oo tunareita koskaan? Ensimmäinen tunti menee öljyproppua haeskellessa.
- kalliit säästöt
ha¨ha kirjoitti:
Ja pärnäselläkö ei oo tunareita koskaan? Ensimmäinen tunti menee öljyproppua haeskellessa.
Samoja amispoika ne Pärnäsetkin käyttää perushommissa, mutta merkkiliikkeellä on parempi vastuu töistään mm. ajoturvan ja huoltotakuiden puolesta.
- Anonyymi
Minulla ei ole koskaan mennyt tonneja vuodessa auton huoltoon. Edes uudet renkaat eivät maksa niin paljon. Huollot aina merkkihuollossa, niin huolto-osatkin ovat alkuperäisiä.
- Anonyymi
ha¨ha kirjoitti:
Ja pärnäselläkö ei oo tunareita koskaan? Ensimmäinen tunti menee öljyproppua haeskellessa.
Ja viimeinen tunti menee pohjamuovin kiinnikkeitä korjaillessa, tai nippusiteillä kiinnittäessä.
- M-B Driver
HInta ja laatu. Saan asiantuntevampaa palvelua edullisemmin liikkeestä, missä ollaan oikeasti kiinnostuneita autoista, toisin kuin Vehossa.
- Mine Bombers
Ehkä niin, koska marsusi on 20 vuotta vanha, jolloin se ei enää merkkikorjaamoa kiinnosta, ja kyläseppäkin pystyy sille jotain tekemään, toisin kuin tuoreemmille kärryille.
- tee_itse..
Mine Bombers kirjoitti:
Ehkä niin, koska marsusi on 20 vuotta vanha, jolloin se ei enää merkkikorjaamoa kiinnosta, ja kyläseppäkin pystyy sille jotain tekemään, toisin kuin tuoreemmille kärryille.
Tuoreemmillekin kärryille pystyy itse tekemään melkein kaiken huoltotyön.
Esim. Öljyn ja suodattimen vaihdon, sisäilman suodattimen, moottorin ilman suodattimen, lukkojen ja saranoiden veoitelun, iskarien vaihdon, akun vaihdon, jarrupalojen vaihdon ja levytkin pystyy itse vaihtamaan jos osaa avata pulttin/mutterin. jarru ja kytkinnesteet. pyhkijän sulat, polttimot. Edelliseää autolla ajon 560 tkm ja kaikki huollot tein itse paitsi takuun alaiset 30, 60 ja 90 tkm. Nykyisessä vasta 285 tkm ja viimeksi käytetty huollossa 90 tkm kohdalla 2008 sen jälkeen itse tehty. Dsl ja ilmansuodattimen vaihdan joka syksy vaikkei tarvitsi niin usein dsl suodin 12,5 euroa ja ilman suodin 8,80 eur. Myös kytkin- ja jarrunesteen vaihdan joka vuosi, 0,5 l nestettä maksaa 3-4 euroa. Vaihteiston öljyn vaihdan 100tkm välein, jäähdytydnesteen 150 tkm välein. Kun tekee itse säästää työnhinnat ja siten voi kayttää laadukkaapaa öljyä. - osssss
tee_itse.. kirjoitti:
Tuoreemmillekin kärryille pystyy itse tekemään melkein kaiken huoltotyön.
Esim. Öljyn ja suodattimen vaihdon, sisäilman suodattimen, moottorin ilman suodattimen, lukkojen ja saranoiden veoitelun, iskarien vaihdon, akun vaihdon, jarrupalojen vaihdon ja levytkin pystyy itse vaihtamaan jos osaa avata pulttin/mutterin. jarru ja kytkinnesteet. pyhkijän sulat, polttimot. Edelliseää autolla ajon 560 tkm ja kaikki huollot tein itse paitsi takuun alaiset 30, 60 ja 90 tkm. Nykyisessä vasta 285 tkm ja viimeksi käytetty huollossa 90 tkm kohdalla 2008 sen jälkeen itse tehty. Dsl ja ilmansuodattimen vaihdan joka syksy vaikkei tarvitsi niin usein dsl suodin 12,5 euroa ja ilman suodin 8,80 eur. Myös kytkin- ja jarrunesteen vaihdan joka vuosi, 0,5 l nestettä maksaa 3-4 euroa. Vaihteiston öljyn vaihdan 100tkm välein, jäähdytydnesteen 150 tkm välein. Kun tekee itse säästää työnhinnat ja siten voi kayttää laadukkaapaa öljyä.Asialinja.
- ƠƧƧƧƧƧ
tee_itse.. kirjoitti:
Tuoreemmillekin kärryille pystyy itse tekemään melkein kaiken huoltotyön.
Esim. Öljyn ja suodattimen vaihdon, sisäilman suodattimen, moottorin ilman suodattimen, lukkojen ja saranoiden veoitelun, iskarien vaihdon, akun vaihdon, jarrupalojen vaihdon ja levytkin pystyy itse vaihtamaan jos osaa avata pulttin/mutterin. jarru ja kytkinnesteet. pyhkijän sulat, polttimot. Edelliseää autolla ajon 560 tkm ja kaikki huollot tein itse paitsi takuun alaiset 30, 60 ja 90 tkm. Nykyisessä vasta 285 tkm ja viimeksi käytetty huollossa 90 tkm kohdalla 2008 sen jälkeen itse tehty. Dsl ja ilmansuodattimen vaihdan joka syksy vaikkei tarvitsi niin usein dsl suodin 12,5 euroa ja ilman suodin 8,80 eur. Myös kytkin- ja jarrunesteen vaihdan joka vuosi, 0,5 l nestettä maksaa 3-4 euroa. Vaihteiston öljyn vaihdan 100tkm välein, jäähdytydnesteen 150 tkm välein. Kun tekee itse säästää työnhinnat ja siten voi kayttää laadukkaapaa öljyä.Läheskään kaikilla ei ole paikkaa missä pystyy autoaan koppuloimaan.
- turbo-skoda
Sain tänään huoltotarjouksen Autokeskukselta (valtuutettu Skoda-merkkihuolto). Asennustarjoukset koskevat Octavia II 2004-2008. Itsellä myös Octavia II, joskin vm. 2010. Ilmeisesti tarjous koskee myös 2010 Ocua, kun sen minullekin lähettivät.
Sytytystulppien vaihtoa tarjotaan alkaen 59 euroa. Tuossa hinnassa ei voi olla mukana itse tulppien hinta, sillä 1.8 tsi:n tulpat maksavat Motonetissäkin vähintään 60 euroa. No joo, sitten tässä tarjotaan jarrunesteen vaihtoa 49 eurolla. Tuon homman voisi teettääkin tuolla, varsinkin kun autonpesu tarjotaan veloituksetta huollon asiakkaille.- TSI 2012
Metroauto lähestyi Autokeskuksen postituksen lisäksi sähköisesti, kun olen sattuneesta syystä listoilla. Kampanjaa pukkaa huolloissa ja ulottuu myös Ocu II Faceliftiin vm. 2012 saakka. Ei pahoja hintoja, kun huomioi vähäisen huollontarpeen. Jarrujen putsaus pitää noihin lisätä ainakin takapyörien osalta.
Autojen pesu, saati huolto öljynvaihtoineen edellyttää asiallisia tiloja. Niin se vain on v. 2014. - turbo-skoda
TSI 2012 kirjoitti:
Metroauto lähestyi Autokeskuksen postituksen lisäksi sähköisesti, kun olen sattuneesta syystä listoilla. Kampanjaa pukkaa huolloissa ja ulottuu myös Ocu II Faceliftiin vm. 2012 saakka. Ei pahoja hintoja, kun huomioi vähäisen huollontarpeen. Jarrujen putsaus pitää noihin lisätä ainakin takapyörien osalta.
Autojen pesu, saati huolto öljynvaihtoineen edellyttää asiallisia tiloja. Niin se vain on v. 2014.Sorry, luin vähän huonosti tuon tarjouksen. Autonpesu ei ole ilmainen, jos vaihdattaa pelkät jarrunesteet.
- osssss
TSI 2012 kirjoitti:
Metroauto lähestyi Autokeskuksen postituksen lisäksi sähköisesti, kun olen sattuneesta syystä listoilla. Kampanjaa pukkaa huolloissa ja ulottuu myös Ocu II Faceliftiin vm. 2012 saakka. Ei pahoja hintoja, kun huomioi vähäisen huollontarpeen. Jarrujen putsaus pitää noihin lisätä ainakin takapyörien osalta.
Autojen pesu, saati huolto öljynvaihtoineen edellyttää asiallisia tiloja. Niin se vain on v. 2014.Kerroppa noi hinnat?
- maksatyhjästä
Helvetin kallis ja huono.
- hassujassu
Suomessa hintataso suhteessa tienesteihin on korkea. Ei voi mittään, itte pitää tuhertaa. Kaipa sitä on köyhäksi myös itte ittensä luokiteltava.
- osssss
Noo ruokaa enemmän kaapissa..
- LOPETA JO
Miksi sinä oSSSSSSi provoilet täällä ja kannat huolta siitä, missä toiset huollattavat autojaan? Vie sinä se vanha prutkusi mihin huvittaa, mutta älä tule tänne itkemään jos Möttösen mopokorjaamossa autosi ei tulekaan kuntoon. Anna muiden itse tehdä se valinta, missä käyttävät huollossa. LOPETA JO.
- nyt en ole lopettanu
Edellisessä merkissä lopetin, koska merkkihuolto oli 10 km:n päässä ja helevetin kuusessa. Pitkä kävely asemalle. Ja vielä ilkesivät laskuttaa lupaa kysymättä lasinpesunesteestä sikamaisesti. Skodan huolto on taas täyttä asiaa. Kohtuuhinta 30 000 kilometrin välein ja saa ajoturvan. En siis näillä ehdoilla vaihda koskaan merkkihuollosta pois. Mutta uskollisuuteni säilyy täsmälleen niin kauan kuin olen palveluun tyytyväinen. Minulla ei ole tapana rutista nettipalstoilla vaan toimia, kun on sen aika.
- osssss
Toivottavasti tsi dsg ei yllätä?
- Ossssi tykkää
osssss kirjoitti:
Toivottavasti tsi dsg ei yllätä?
Voi sitä ossia. Oletko nyt ihan varma, että kaikissa autoissa on DSG?
Oletko nyt ihan varma, että kaikki kupit kaapissa on ehjiä? Koska viimeksi olet käynyt mielenterveystoimiston henkilökunnan puheilla?
Mutta jos autossa on DSG, niin sen huoltamista ja korjaamista nyt ei ainakaan kannata antaa Einarin mopokorjaamolle tehtäväksi. - osssss vakioprovo
Ossssi tykkää kirjoitti:
Voi sitä ossia. Oletko nyt ihan varma, että kaikissa autoissa on DSG?
Oletko nyt ihan varma, että kaikki kupit kaapissa on ehjiä? Koska viimeksi olet käynyt mielenterveystoimiston henkilökunnan puheilla?
Mutta jos autossa on DSG, niin sen huoltamista ja korjaamista nyt ei ainakaan kannata antaa Einarin mopokorjaamolle tehtäväksi.Palstan vakioprovolla, osssss:lla ei ole omaa kokemusta dsg:stä. Hänellä on autojopparilta ostettu kolaroitu diesel-Touran jota on huollettu pärnäsen korjaamolla ja pihasaunan takana.
Osssss:n aivopieruista on kyllä käynyt selväksi kytkentä Toyota Finlandiin. Saaneeko jopa palkkaa sieltä suunnalta houreistaan. - osssss
osssss vakioprovo kirjoitti:
Palstan vakioprovolla, osssss:lla ei ole omaa kokemusta dsg:stä. Hänellä on autojopparilta ostettu kolaroitu diesel-Touran jota on huollettu pärnäsen korjaamolla ja pihasaunan takana.
Osssss:n aivopieruista on kyllä käynyt selväksi kytkentä Toyota Finlandiin. Saaneeko jopa palkkaa sieltä suunnalta houreistaan.Kovin on houreet mustaa valkoisella..VW autojen suhteen..
- osssss
Paras ajoturva on vaihtaa öljyt 10tkm välein..
Miettikää miksi tojota kestää? - Välistävetäjiä
osssss kirjoitti:
Paras ajoturva on vaihtaa öljyt 10tkm välein..
Miettikää miksi tojota kestää?Työn laatu ollut heikkoa merkkikorjaamossa. Liikaa öljyä moottorissa, uusia vikoja tulee huollon aikana ym. Turha maksaa marmoritiskeillä siitä että huoltohalli näyttää " lasipalatsilta ". Hinnat ollut lähes kaksinkertaiset merkkiliikkeessä isommissa huolloissa verrattuna halvimpiin "vapaisiin" huoltoliikkeisiin. Kallis hinta ei tarkoita parempaa huoltoa.
- osssss
Välistävetäjiä kirjoitti:
Työn laatu ollut heikkoa merkkikorjaamossa. Liikaa öljyä moottorissa, uusia vikoja tulee huollon aikana ym. Turha maksaa marmoritiskeillä siitä että huoltohalli näyttää " lasipalatsilta ". Hinnat ollut lähes kaksinkertaiset merkkiliikkeessä isommissa huolloissa verrattuna halvimpiin "vapaisiin" huoltoliikkeisiin. Kallis hinta ei tarkoita parempaa huoltoa.
Asialinja
- Anonyymi
osssss kirjoitti:
Asialinja
Kiitos tästä syväluotaavasta kommentista. Vielä kerran kiitos. Taru
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693155
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541829Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461774Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1581641- 771564
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3361448Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m781290The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201258- 1581102
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251085