Palstalla on nyt viime aikoina kovasti vakuuteltu muitten kirkkokuntien toimesta, miten Islam on ilmestyskirjan peto ja adventtikirkon tulkintaa pidetään huuhaana. En ole kaikkia vastauksia ehtinyt lukea, mutta saanen varmaan vastaukset seuraaviin kysymyksiin liittyen Ilmestyskirjan 13 lukuun:
1. jae 5: "Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä 42 kuukautta."
Eli miten tämä sopii islamiin? Mille vuosisadoille tämä ajanjakso (42 profeetallista kuukautta) sijoittuu? Mihin aikaan sijoittuu kuolinhaavan saaminen?
2. Mikä / kuka on toinen peto, jakeessa 11?
3. jae 13: "Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden"
Eli mitä ihmeitä he ovat tehneet tai tulevat tekemään?
4. jae 14: "se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään pedon kuvan".
Mikä tuo kuva on islamissa?
Jakeessa 15 kerrotaan, että kaikki ne jotka eivät kumartaneet pedon kuvaa tapettaisiin.
Ihmisiä on tapettu viime aikoina ISIS järjestön toimesta, mutta miten jae 15 muulla tavalla heihin liittyy????
5. jakeet 16 ja 17, jossa kerrotaan merkin ottamisesta oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
Minkälaisia taloudellisia painostuskeinoja islamin usko tai ISIS järjestö on nyt käyttänyt tai tulee käyttämään?????
Ilmestyskirjan 13 luku
15
139
Vastaukset
- filade
Hän on väärä profeetta, yksi kolmesta pedon valtakunnan johtajien persoonasta, yksi on syvyydestä nouseva Kreikan maailmanvallan saatanan enkeliruhtinas (Ilm.17:8).
13 luvun alun pedon päät kuvaa Israelia sortavia valtakuntia, ja viimeinen kattaa leopardin= Kreikan, karhun jalat= Medo-Persian (ei ollut Rooman-vallan alueella; http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Roman_Empire_Territories.png )
ja leijonan kita= Babylonian valtakuntien alueita.
Kreikan maailmanvalta kattoi symbolijae 2 valtakuntien alueen; http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Map-alexander-empire.png
Neljäksi valtioksi jakaantuneen Kreikan maailmanvallan Dan.8:8,22,11:4, ja sen yhdistyminen toteutuu seitsenvuotisen vihanajan alun, toisen Suur-Syyrian kuninkaan, (Dan.11:36) Antikristuksen petoksella, Dan.7:24, 8:9,22–25.- pyh!
Höpönlöpön. Antiokus Epifanes ei esiinny Danielin kirjassa. Eikä siellä ole myöskään mitään seitsemän vuoden vihanaikaa. Tuollaiset ovat kaikki väärää opetusta.
- hijk,,
pyh! kirjoitti:
Höpönlöpön. Antiokus Epifanes ei esiinny Danielin kirjassa. Eikä siellä ole myöskään mitään seitsemän vuoden vihanaikaa. Tuollaiset ovat kaikki väärää opetusta.
pyh! olet oikeassa, ei ole mitään seitsemän vuoden vihanaikaa !
Ilmestyskirjan 13. luku:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 13:1&rnd=1412279784585
Erään viesti oli:
//Palstalla on erittäin mielenkiintoisia näkökohtia jotka puhuvat islamin petouden puolesta.//
Se pistää miettimään . . .
Kun oivaltaa, että Ilmestyskirjan Peto on tietenkin pedoista viimeisin, niin - ei erehdy luulemaan Kreikkaa petovallaksi tai antiikin Syyriaa.
Luonnollisesti Peto = Antikristus ja suuri vihan aika on edessäpäin, lopussa - sillä siitä sanotaan, ettei ankarampaa ole ollut eikä tule.
Mielenkiintoista on Suur-Syyrian tuputtaminen mukaan tällaiseen keskusteluun. Ja islaminvaltioisuushan siinä sitten tulee petovallaksi leimattua. Meedo-Persiaahan Suur-Syyrialla tarkoittavat ja sieltä Antikristus - ilmestyskirja peto - tulee Raamatun mukaan.
Onko sitten se väärä profeetta Muhammed vai paavi vai mikä lie, sitä ei vielä kukaan osaa arvailla - Danielinkirjan myötä kun myös Ilmestyskirja on lukittuna lähes loppuun asti, "sinetöity".
Danielin viimeinen luku on tärkeä Ilm. 13. rinnalla, sillä muut luvut toki ovat vain johdantoa. Persiahan siellä paholaisen tukipisteeksi nimetään (Syyria-Iran).- Suosittelen!
AnttiVKantola kirjoitti:
Ilmestyskirjan 13. luku:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 13:1&rnd=1412279784585
Erään viesti oli:
//Palstalla on erittäin mielenkiintoisia näkökohtia jotka puhuvat islamin petouden puolesta.//
Se pistää miettimään . . .
Kun oivaltaa, että Ilmestyskirjan Peto on tietenkin pedoista viimeisin, niin - ei erehdy luulemaan Kreikkaa petovallaksi tai antiikin Syyriaa.
Luonnollisesti Peto = Antikristus ja suuri vihan aika on edessäpäin, lopussa - sillä siitä sanotaan, ettei ankarampaa ole ollut eikä tule.
Mielenkiintoista on Suur-Syyrian tuputtaminen mukaan tällaiseen keskusteluun. Ja islaminvaltioisuushan siinä sitten tulee petovallaksi leimattua. Meedo-Persiaahan Suur-Syyrialla tarkoittavat ja sieltä Antikristus - ilmestyskirja peto - tulee Raamatun mukaan.
Onko sitten se väärä profeetta Muhammed vai paavi vai mikä lie, sitä ei vielä kukaan osaa arvailla - Danielinkirjan myötä kun myös Ilmestyskirja on lukittuna lähes loppuun asti, "sinetöity".
Danielin viimeinen luku on tärkeä Ilm. 13. rinnalla, sillä muut luvut toki ovat vain johdantoa. Persiahan siellä paholaisen tukipisteeksi nimetään (Syyria-Iran).AnttiVKantola: Suosittelen sinulle lämpimästi luettavaksi prof.tri Pertti Yli-Luoman kirjaa "Onko Danielin sinetti avautunut?" Ilmestynyt 2013 ISBN 952-5061-26-0. Hän on siinä erittäin selvästi ja loogisesti sekä ennen muuta RAAMATTUUN perustuen valaissut ja havannollistanut tätä asiaa. Kirja on paitsi mukaansa tempaavan mielenkiintoinen myös historiallisesti selkeäjakoinen ja hämmästyttävällä tavalla Raamatun mukainen analyysi lopunajan tematiikasta (ja pedosta).
- Simelius
Tuossa linkki helluntaipalstalle jossa aihetta on puitu:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12433315- Simelius
Tämä oli siis tarkoitettu aloittajalle. Palstalla on erittäin mielenkiintoisia näkökohtia jotka puhuvat islamin petouden puolesta.
- pyh!
Simelius kirjoitti:
Tämä oli siis tarkoitettu aloittajalle. Palstalla on erittäin mielenkiintoisia näkökohtia jotka puhuvat islamin petouden puolesta.
Mutta islam EI OLE Ilmestyskirjan peto. Ihan sama mitä väitätte.
- perääntyminen alkanu
Simelius kirjoitti:
Tämä oli siis tarkoitettu aloittajalle. Palstalla on erittäin mielenkiintoisia näkökohtia jotka puhuvat islamin petouden puolesta.
Länsivaltojen pummituskampanja menossa. Kovat ovat piipussa ammukset !
- Varokaa islamia!
perääntyminen alkanu kirjoitti:
Länsivaltojen pummituskampanja menossa. Kovat ovat piipussa ammukset !
Ei islamia valitettavasti saada kuriin, ei edes nimimerkki "perääntyminen alkanu" julkituomalla "pummituksella". Terrosismi islamissa ja viha juutalaisia ja kristiittyjä kohtaan elää ja ruokkii itseään. Koraani kehoittaa tappamaan kaikki "vääräuskoiset" ja koska jihadin marttyyreille on paikka paratiisissa taattu, he ovat valmiita mihin vain. Jokaiselle on siellä luvassa 7 neitsyttä per nuppi palkinnoksi. Tällainen on Koraanin lupaama paratiisi.
- terroristejä riittää
Varokaa islamia! kirjoitti:
Ei islamia valitettavasti saada kuriin, ei edes nimimerkki "perääntyminen alkanu" julkituomalla "pummituksella". Terrosismi islamissa ja viha juutalaisia ja kristiittyjä kohtaan elää ja ruokkii itseään. Koraani kehoittaa tappamaan kaikki "vääräuskoiset" ja koska jihadin marttyyreille on paikka paratiisissa taattu, he ovat valmiita mihin vain. Jokaiselle on siellä luvassa 7 neitsyttä per nuppi palkinnoksi. Tällainen on Koraanin lupaama paratiisi.
Aina on noita terroristeja ollut ! Siinä meni Amerikassa Centterin tornit terrorismien tekeminä.
- kerettiläinen
>>>5. jakeet 16 ja 17, jossa kerrotaan merkin ottamisesta oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
Minkälaisia taloudellisia painostuskeinoja islamin usko tai ISIS järjestö on nyt käyttänyt tai tulee käyttämään?????- eräs lukija !
ylifariseuksen kirjoitus "Ilmestyskirjan peto tunnistettu" on yksi selvimpiä kirjoituksia pedosta.
Yhdyn hänen näkemykseensä !
- Velihopee
Kaikille adventisteille mielenkiintoista ja ajankohtaista. Islamin osuus ja ISIS !
Eli peto on peto mutta Dan.11 luvusta myös islamin osuus löytyy!
http://youtube.com/watch?v=kZLqFmpvMfM Täällä kirjoitellaan välillä kuin kyseessä olisi jokin puolue ja kuin pelastukseen riittäisi että hankitaan puolueen jäsenkortti - vaikka Raamatun mukaan koko maailma jakaantuu 2:teen eri leiriin - taistelua käydään näiden kahden leirin tai parempi ehkä sanoa vallan välillä - oikeudenmukaisen ja rakkaudellisen Jumalan (=elämän myönteisen) ja pahuuteen eksyneen Jumalaa vastustavan (elämää tuhoavien) tätä maailmaa ohjailevan systeemin kesken.
Raamatun mukaan saa'tana - se alkuperäinen käärme - ja KAIKKI jotka syystä tai toisesta ovat valinneet sen puolen tässä taistelussa ovat samaa Jumalaa vastustavaaa joukkoa - jolla on monia ilmentymiä, niin "maalisessa" kuin "uskonnollisessa" merkityksessä - ne ovat esimerkiksi liittoutuneet tähän tätä maailmaa tuhoavaan taloudelliseen systeemiin. Ja jokainen maa tai esimerkiksi laitos tai teollisuus tai mikkä vain joka ei ole osa sitä - on periaatteessa helisemässä - nykyinen tekniikka on tehnyt sen että esimerkiksi me voimme keskustella toistemme kanssa ympäri maailman - mikä on hyvä asia - mutta sama mahdollistaa myös pahuuden laviämisen. Tärkeimmäksi asiaksi on noussut rahan tienaaminen - mitä enemmän sen parempi, köyhät jäävät jalkoihin - mutta kuka ehtii heitä ajatella. Mutta ei siinä kaikki - hillitön ja vastuuto maailman resurssien käyttö on johtanut myös muihin katastroofeihin - jotka alkavat näkyä yhä useammalla .. Varmaan monet ovat nähneet kuinka maailmaa tuhotaan ... Esimerkiksi viimeisen 40 vuoden aika on suurten eläinten lukumäärä puolittunut .. merta ja maata on myrkytetty uskomattomalla tavalla ja esimerkiksi pornografiasta on tullut "normaalia" - Sitä tarjotaan vapaasti ihmisille lähes jokaisessa kaupassa .. ja niin edelleen .. tämä on se Jumalaa vastustava systeemi. Ei meidän tarvitse edes tietää mikä peto on se tai tämä .. jos tunnemme missä raja kulkee..
Jos tuntee Raamattua niin on aika helppo nähdä mille puolelle esimerkiksi mikin uskonnollinen tai maallinen järjestö kuuluu .. kysymys onkin minun mielestäni - ihmisistä jotka ovat niissä järjestöissä - miten on onko se niihin kuuluvien ihmisten oma valinta ? - Vai onko se tulos siitä että heille puhutaan "kuin oltaisiin Jeesuksen seuraajia" ja jotenkin selittämällä sanotaan että se on mahdollista seurata kahta herraa .. samaan aikaan.. vähän tätä ja vähän tuota toista ..
Raamatun mukaan Jeesuksen antaman lunastuksen tarkoitus on pelastaa ihmisiä varmasta kuolemasta > elämään..
Kuinka käy?.. silloin niiden jotka sanovat Lunastajalle "me olemme jo iankaikkisia - riittää jos avaat taivaan portin niin että me voimme mennä sisälle" .. He sanovat näin koska heille on sanottu, että se on näin. Jos ajatellaan että tämän "Ei-ette te kuole" uskon aloittaja oli juuri tuo sama vanha käärme eli saa'tana - joka on "päähenkilö" tässä taistelussa Jumalaa vastaan .. oikeastaan se on hänen taistelunsa ja ihmisethän ovat vain petettyjä - höynäytetty uskomaan omaan kuolemattomuuteensa ..
alex
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411493
- 1221266
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261053Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313881- 99833
- 38732
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.59672Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644