NAISENA OLEMISEN IHANUUS JA HYVÄNOLON TUNNE.

Sunniva cd tv

Itse koen sen sellaisena että saan olla se mikä tahdonkin olla ,nainen joka on naisellinen ja tyylikäs .Nyt juuri olen tietokoneeni äärellä ja näpyttelen tätä juttua ,tulin ulkoa vähän aikaa sitten ja riisuin naiselliset korkokumpparit pois.Vaihdoin jalkaani ihanat korkkarit ja aloin valmistaa ruokaa itselleni,nautin naisellisuudestani ja naisena olemisestani se on jotain niin ihanaa kun olla voi.Saan pukeutua sellaiseksi kun itse haluan.Aloin pukeutua naiselliseksi jo aivan 70 luvun alussa tai ihan jo kuusikymmenluvun lopulla.Äitini ja sisareni tiesivät asiasta jo kauan aikaa seitsemänkymmenluvun lopulla,hyväksyivät sen mutta isälleni en kertonut siitä koskaan ,se oli salaisuus meidän perheessä siihen asti kun muutin kotoa pois .Nyttemmin olen miltei kokoaikainen nainen ja minun on hyvä olla tunnen nautintoa ja suurta hyvän olon tunnetta kun liikun kaupungilla laittautuneena.Eilenkin ajelin moposkootterillani ja olin omasta mielestäni näyttävän näköinen,usein ajelen myös autolla ja käyn tätini luona säännöllisesti siellä saan olla hänen sukulais tyttönsä.

53

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koko nainen

      Eihän naisen elämässä ole mitään erityistä. Samanlaista pakertamista kuin kaikkien muidenkin. Otan näin sunnuntaina rennosti, päälläni vain pikkarit ja paituli. Ei tarvita mitään sen enempää, ei korkokenkiä, meikkejä tms. Huomenna kokoukseen lähtiessä voisi ehkä laittaa pikkuisen jotain meikkiä, vaatteet kuten muillakin naisilla - ihan vain arkisesti - pitkät housut, T-paita ja pusero kun lupailetan jo viileämpää. Kengiksi kelpaa aivan tavalliset matalakorkoiset arkiset kävelykengät, ovat mukavat jalalle.

      • ihmettelen sitä

        Mikä on paituli?


      • Muoti muuttuu
        ihmettelen sitä kirjoitti:

        Mikä on paituli?

        Aiemmin käytetty nimitys ylipitkästä T-paidasta. Nykyisin vastaava kaikkien nuorten naisten käyttämä asuste on nimeltään tunika.


    • Eija K

      Minulla on samoja tuntemuksia kuin sunnivalla,nautin naisena olemisesta ja naiseksi pukeutumisesta .Tunnen jotain todella ihanaa ,se toinen puoli minusta tulee esiin ja minun on hyvä olla kun saan olla sellainen kun haluan .Käyn usein edesmenneen äitini ystävättären luona,saan nauttia ihan täysillä ,vieraalla paikkakunnalla kun minua ei tunneta muuta kuin hänen ystävättärenään.Hän sai tietää minun harrastuksestani ja hyväksyy sen täysin,liikumme usein yhdessä ja meillä on kivaa yhdessä.Tavallinen ihminen tuskin tajuaa miten mukavaa meillä mitä me nyt olemmekaan on ,se on todella ihanaa ja siitä todella nauttii kun saa olla se mikä haluaakin olla ainakin välillä.

      • Huomattava ero

        Vielä enemmän voi nauttia kun saa olla oma itsensä 24/7.


      • huomioinut

        Minä ainakin tunnen kaikki mies-naiset. Eivät ole luonnollisia. Ovat naiseksi isoraamisia.


      • Wautsiwau!
        huomioinut kirjoitti:

        Minä ainakin tunnen kaikki mies-naiset. Eivät ole luonnollisia. Ovat naiseksi isoraamisia.

        Oletpas todella vauhdikas tyyppi kun tunnet kaikki. Todellisuudessa olet nähnyt vain muutaman jos sitäkään.


    • Tohtori Zivago

      Voi kuule aloittaja, nimim. Sunniva cd tv sekä muut, joilla on samanlaisia taipumuksia: sorry vaan, mutta ette te ole naisia vaikka mitä tuntisitte ja haluaisitte olla.

      Vaikka mitä paituleita, korsetteja ja rintsikoita yllenne pukisitte ja vaikka sen molonnekin vielä pois leikkauttaisitte ja metsänelukoille syöttäisitte sekä jonkun keinotekoisen ihmiskäsin tehdyn kolonräplättimen sinne haaroväleihinne porauttaisitte, te olette ja pysytte sittenkin miehinä, kun kerran sellaisiksi olette syntyneet.

      Niin että todellakin sorry vaan jätkät, mutta näin on näreet.

      • Valetohtoriko?

        Toivottavasti tänne ilmestynyt "tohtori" on vain valetohtori. On tainnut joskus joutua sänkyyn transnaisen kanssa eikä edes tajunnut kenen kanssa hommaili. Oikeat tohtorit ovat hyvin kiitollisia kun saavat luennoilla todellista tietoa transihmisistä.

        Anna näiden tiittien leikkiä leikkejänsä, se ei vahingoita ketään ulkopuolista.


      • ei syntynyt
        Valetohtoriko? kirjoitti:

        Toivottavasti tänne ilmestynyt "tohtori" on vain valetohtori. On tainnut joskus joutua sänkyyn transnaisen kanssa eikä edes tajunnut kenen kanssa hommaili. Oikeat tohtorit ovat hyvin kiitollisia kun saavat luennoilla todellista tietoa transihmisistä.

        Anna näiden tiittien leikkiä leikkejänsä, se ei vahingoita ketään ulkopuolista.

        Tohtori taitaa kertoa totuuksia, vaikka tyyli on tylyhkö.

        En minä muutu amerikkalaiseksikaan, vaikka miten vaihtaisin nimeni Johnny B. Goodeksi ja alkaisin vääntämään puhetta Louisianan aksentilla.


      • Tuhkasta noussut

        Hei, sinulle se saattaa olla vain "kolonräplätin", mutta meille transnaisille se merkitsee todella paljon!!!


      • Oikea vai väärä
        Tuhkasta noussut kirjoitti:

        Hei, sinulle se saattaa olla vain "kolonräplätin", mutta meille transnaisille se merkitsee todella paljon!!!

        Jotkut rakentavat kupla-volkkarin alustalle lasikuitukorin ja laittavat siihen Porschen logon. Ehkä he valehtelevat itselleenkin että heillä on oikea Porsche.


      • Taitaa olla surkeaa
        Oikea vai väärä kirjoitti:

        Jotkut rakentavat kupla-volkkarin alustalle lasikuitukorin ja laittavat siihen Porschen logon. Ehkä he valehtelevat itselleenkin että heillä on oikea Porsche.

        Taitaa kateus kalvaa kun kantti ei kestä lähteä samaan prosessiin.


      • En ole hullu
        Taitaa olla surkeaa kirjoitti:

        Taitaa kateus kalvaa kun kantti ei kestä lähteä samaan prosessiin.

        Pitäisin itseäni sairaana jos luulisin olevani eri sukupuolta kun mikä on ruumiini.


      • Taneli palannut
        En ole hullu kirjoitti:

        Pitäisin itseäni sairaana jos luulisin olevani eri sukupuolta kun mikä on ruumiini.

        Tästä huomataan hyvin kuinka vaikeaa Tanelien on ymmärtää sukupuoliristiriitaa. Onneksi he ovat vähemmistönä, suurin osa kanssaihmisistä hyväksyy transsukupuoliset joukkoonsa.


      • Ei auta itku

        Kai ymmärrät etteivät nuo juttusi muuta yhdenkään transnaisen käsitystä itsestään? Kuule, ei sinulla ole valtaa päättää muiden identiteeteistä mitään. Toki sinulla on oikeus mielipiteiseesi, mutta ei niillä mitään oikeaa merkitystä ole muulle kuin sinulle itsellesi. Ja vaikka kuinka valittaisit, niin ei sinua ympäröivä maailma muutu.

        Valituksestasi huolimatta Suomen lain mukaan sukupuolen voi korjauttaa ja biologisesta miehestä voi tulla nainen. Ja moderni psykologia tunnustaa transsukupuolisuuden eikä pidä sitä jonain luulotaudin muotona.

        Joten kasvapa aikuiseksi ja hyväksy todellisuus sellaisena kun se on!


    • Sunniva cd tv

      Harmaa sateinen syysaamu ,sataa räntää ja on koleaa mutta siltikin minun on ihan hyvä olla.Lähden kohta ulos kävelylle farkuissa ja pitkässä takissani ,jalkaani laitan ihanat metallisiniset korolliset kumisaappaat Evitat .Sateenvarjo mukaan ja ulos kävelylle,nautin siitä kun saan olla omasta mielestäni nainen ,naisellinen ja tyylikäs.Saa tohtori zivagot ja muut tietämättömät kirjoitella mitä lystää, me ladyt emme niistä välitä,olemme semmoisia kun olemme ja nautimme naisena olemisesta ja naiseksi laittautumisesta.Ehkä kävelen kirjastoon , lueskelen lehtiä ja pistäydyn kahvilla läheisessä baarissa.

      • Cissi.

        Miksi Sunniva aina painotat sitä, että sinulla on hyvä olla? Tarkoitan kysyä ihan ystävällisesti. Se on hyvä että sinulla on hyvä olla, mutta minua kiinnostaa, miksi niin paljon tuot sitä esiin kirjoituksissasi.


    • Sunniva cd tv

      Ihan muuten vaan tuon hyvän oloni esille,saan olla sellainen kun haluankin olla .
      Minusta on kivaa laittautua naiseksi pidän siitä .Nytkin olen aikeissa lähteä ulos kävelylle ,naisellisena nättinä ja ainakin omasta mielestäni tyylikkäänä.Eilenkin kävelin ulkona kaupungilla ja tuntui niin mukavalle,kävin kirjastossa ja kahvilla eräässä pikkubaarissa ,tänään käyn ostoksilla kiertelen kirppiksiä ja etsiskelen vaate ja jalkine varastooni jotain kivaa.Kai sitä tuo hyvän olon tunteensa esille kun kerran on hyvä olla en muuta keksi.Mutta täytyy ruveta pukeutumaan ulkoilu asusteisiin ,pian lähden aamukävelylle ja ulkona on kylmää ja sateistakin joten farkut jalkaan ja villapuseroa ylle samoin pitkä tumma takki ja ne ihanan naiselliset kumisaappaat jalkaan metallisiniset Evitat , sateenvarjo mukaan ja tämä leidi on valmis lähtemään aamuiseen ulko ilmaan.

    • Eija K

      Ei sitä sivulliset varmaan ymmärrä mikä näisstyttöily jutuissa viehättää ,mutta mukavaa se on kun saa pukeutua sellaiseksi kun haluaa ja kun saa olla välillä sellainen kun haluaa .Se rentouttaa ja siitä nauttii kun saa olla edes mielikuvituksessaan nainen ,ja tuntea jotain mukavaa ja nauttia siitä edes välillä
      .Ihailen Sunnivaa kun hän voi olla noin rohkea ja voi liikkua kanssaihmisten parissa
      laittautuneena .Ei muuta kuin jatkat samanlailla ja kirjoittelet niitä kirjoituksiasi on mukava lukea joten siitä vaan senkun jatkat hyvää syksyä sinulle toivoo Eija K

      • Eri pohjalta

        Niin, eihän transnainen oikein ymmärrä tuollaista hehkutusta koska se entinen elämä roolia esittäen ei ollut herkkua. Rajan ylitettyä ja 24/7 naiselämää eläessä se tuntuu ihan tavanomaiselta aivan kuten muillakin naisilla.


      • ihmettelenpä

        oletteko töissä arvon transut kun ehditte niin paljon tälläytyä


    • Sunniva cd tv

      Kiva viikonloppu maaseudulla,eilen olimme etsimässä puolukoita ja nautimme raikkaasta ulkoilmasta.Oli kiva kävellä metsässä ja pomia puolukoita,farkut ja farkkupusakka ja punaiset vanhat päivi kumisaappaat jalassa .Naiseksi pukeutuminen ja naisena oleminen ,siinä on jotain josta ei sivulliset tajua hölkäsen pölähtämää.Mutta me jotka tiedämme ymmärrämme toisiamme ,tämä jos mikä rentouttaa saat nauttia jostain sellaisesta josta vaiun me leidit ym ymmärrämme ,jatketaan tyttöilyä tai naisena olemista ja ollaan naisellisia ja nättejä.On kivaa kun saa olla jotain mitä oikeasti ainakin välillä haluaa olla.

    • Sunniva cd tv

      Tämä ihana rentouttava olo,juuri heränneenä ja pirteänä valmiina päivän tekemisiin .Tänään ulkoilen ja käyn sieniä etsimässä tätini kanssa,haravoimme hiukan lehtiä ulkosalla sillä tulee kaunis ja lämmin päivä.On kiva kun saa olla sellainen kun haluaa,kotona pukeudun usein kuin bisnes nainen tai sihteeri.Tumma jakku ja hame ,polviin ulottuva sellainen ja mustat korkkarit .Istahahdan tietsikkani ääreen ja surffaan netissä ym. Tunnen suurta tyydytystä saadessani olla naisellinen ja hemaisevan näköinen.

      • helppo duuni

        Bisnesnainen, joka istuutuu tietokoneen ääreen...... surffailemaan netissä!


    • Eija K

      Samoin teen joskus minäkin ,kuvittelen olevani sihteerikkö tai bisnesnainen.Nautin moisesta touhusta ihan miltei täysillä ,tuntuu tosi mahtavalle kun saa touhuta kaikessa rauhassa ja olla sellainen kun joskus haluaa.Kuvittelen miten joku johtaja käpälöi minua ja kourii rintojani tai lähentelee minua ja lääppii .Nautin suunnattomasti kuvitellessani moisia asioita ,kuvitelmissani yritän vastustella ja kiemurrella ja estellä parhaani mukaan.Joskus valokuvaan itseäni moisissa puuhissa tai astelen peilin ääreen ja keikistän oikein viettelevän näköisenä.Sihteerikkö ja bisnesnainen jutut on tosi ihania ja kiihottavia,samoin muutkin jutut kun olen laittaunut naiseksi.

      • bhjvcb

        Ja samaan aikaan elämä on ja tapahtuu. Mutta voihan sen ainutkertaisen omansa fantasiassaan viettää, terveisiä sinne pikku maailmaasi.


      • tyttötyttö

        Voi Eija, miten ihanasti vietät aikaa... Haluaisin laittaa Sinut polvillesi, nostaisin minihameeni, avaisin housuliivini ja työntyisin syvälle lutkamaiseen peppuusi....NAM!


    • Sunniva cd tv

      Sateinen aamu mutta en anna sään masentaa,pian olen taas ulkosalla kävelen kaupungilla ja nautin ulkoilmasta.Tummansininen hame ja jakku ylle, valkoiset talvisukkahousut ja pitkävartiset kumisaappaat jalkaan ,Tyylikkään naiselliset punaiset saga kumpparit ja sateenvarjo mukaan,minusta naisena oleminen ja naiseksi laittautuminen on ihaninta ja parasta mitä voi tehdä.Satakoon vettä vaikka koko päivä,minusta on kivaa astella sateessa ja mennä minne huvittaa.Käyn eräässä pikkubaarissa kahvittelemassa ,sen jäkeen menen kirjastoon ja tietysti käyn shoppailemassa.Naisena olemisen onni ja ihanuus ,voiko sen hyvänolon tunteen edes sanoin kuvailla.

      • Utopiaa?

        Nuo sinun naishaaveesi muistuttaa kovin vahvasti 50-60 luvun lapsettoman kotirouvan tekemisiä (Nyyrikki -lehti tulee mieleen). Kävellään kaupungilla, käydään kahvilassa ja shoppaillaan. Eihän nykynaisen elämä ole tällaista, mutta useinhan transvestiitit hakevat mallikseen äitinsä elämää ja pukeutumistyyliä.

        Mutta eihän siinä mitään, näitä juttuja tulee luettua hymy suupielessä kun oma elämä on samanlaista kuin muillakin nykynaisilla. Nytkin minulla on vapaapäivä joten pitäisi tehdä pikkuhommia ulkona. Jalkaan vähän nuhruiset työfarkut ja jokin pusero joka ei ota nokkiinsa pikkuliasta. Muutaman vuoden vanhat lenkkarit sopii mainiosti kengiksi.


      • 121

        Herttaista luettavaa nämä sinun kirjoituksesi. Tulee aivan 50-60 -luku mieleen, kuten Utopiaa? tuossa hyvin totesi. Vähän sellaista nukkeleikkiä tuo sinun naisena olemisesi mutta suotakoon se sinulle.

        Ulkona on sateenjälkeinen pimeä aamu. Ääh, kahvia tarvitaan nyt ainakin kaksi kupillista. Hoidan lasten aamutoimet. Pisu, pesu ja pusu, sitten yövaatteista vastentahtoisesti päivävaatteet päälle. Kietaisen hiukset sotkuisalle nutturalle ja huitaisen ripsaria, enempää ei nyt ennätä. Pyykit koneesta koriin, tämän kirjoittamisen jälkeen on aika ladata pyykkäri taas ja laittaa pestyt kuivumaan jahka saan kuivuneet telineeltä viikattua kaappiin. Pusu töihin lähtevälle puolisolle, vaihto yövaatteista virttyneeseen neuleeseen ja farkkuihin jotka tarvitsisivat pesua mutta jos nyt tämän päivän vielä menisivät. Lapsille ulkovaatteet päälle, ai niin tänään on lelupäivä toisella, joten kengät pois ja takaisin huoneeseen valitsemaan lelua mukaan. Matkalla hoitoon ihmetellään Aliens elokuvasta karannutta oravaa tai sitä mitä siitä jäljellä on. Moikkaus muille äideille. Kaikilla sama kiire. Kotiin, se toinen kuppi kahvia, riisikeksi ja tämän kirjoittaminen. Nyt ne pyykit.


    • Sunniva cd tv

      Harmaa ja kolea syyspäivä,tulin juuri kaupungilta ja aloin näpytellä tietsikkaa .Kateellisten kirjoitukset voinee jättää omaan arvoonsa,aina ruikuttamassa ja valittamassa kyllä se tiedetään mitä naisen elämä voi olla.Itse nautin naisena olosta joka päivä, enkä anna joidenkin asioiden masenttaa.Nytkin pukeuduin sään mukaisesti enkä sen enempää kylmästä valita,farkut valkoinen toppa takki punainen villapipo päähän ja pitkävartiset korkosaappaat jalkaan ja mukavaa oli kävellä ja kierrellä kaupungilla.

      • 121

        Voi hassu sinua. Ei käy Barbie-leikkejä kateeksi.


      • sivusta seurannut
        121 kirjoitti:

        Voi hassu sinua. Ei käy Barbie-leikkejä kateeksi.

        "Ei käy Barbie-leikkejä kateeksi."

        Mutta haluaisitko olla yhtä naisellinen?


      • Nainen töissä
        sivusta seurannut kirjoitti:

        "Ei käy Barbie-leikkejä kateeksi."

        Mutta haluaisitko olla yhtä naisellinen?

        Oletko seurannut Sunnivan kaupunkimatkoja? Usein tiittien päiväunet on ruusunpunaisempia kuin totuus. Monikohan tuonkin seikkailun aikana tuumasi että mieshän siinä löntystelee eteenpäin.


      • 121
        sivusta seurannut kirjoitti:

        "Ei käy Barbie-leikkejä kateeksi."

        Mutta haluaisitko olla yhtä naisellinen?

        "Mutta haluaisitko olla yhtä naisellinen?"

        Ihan ilman happamuuden häivää, ei en haluaisi olla naisellinen tuollaisella tavalla. Minusta kuvailtu naisellisuus on lehtien sivuilta luettua hömppää vielä fantasioilla väritettynä. "...yhtä naisellinen?" Jos Sunnivan esittämä naisellisuus on tässä se tavoiteltava asia niin sitten en ole kyllä yhtä naisellinen ja hyvä niin. Elämäni ei pyöri vaatteiden ympärillä, enkä kulje huokaillen kuinka ihanaa elämä onkaan naisena. Elämäni on hyvää ja olen onnellinen mutta ei tässä naisen elämässä nyt mitään erityistä onnen salaisuutta ole. Olen onnellinen eläessäni nykyisin omaa elämääni, joka on hyvää koska saan rakkautta ja saan rakastaa, ihan vaatteista riippumatta.


    • KMA

      Voi hyvät ihmiset sentään... Oikeestiko tää maailma on vieläkin noi saakelin suppee??? Ja viel ihan tämmösellä palstalla...

      Mä olen ihan puhtaasti nainen, ja joo syntymästäni asti.

      Miettiny usein, et oonko nainen oikeesti!! Tullu siihin tulokseen, etten haluais olla mies sillai ku mies on mies. Mussa vaan on miestä paljon, ehkä enempi ku joissain "oikeissa" miehissä...

      Toisaalta en oo koskaan kokenu olevani myöskään transihminen...

      Mulla on ollu syvällinen suhde transvestiitittimieheen ja rakastan häntä edelleenkin vaikka välillämme ei enää olekkaan sitä kipinää hänen puoleltaan...

      Todellakin oon paljon miettiny kaikkea asiaan liittyvää ja ihmettelen suuresti kuinka tämmösellä asiaan tarkotetulla palstalla on näin paljon negatiivisiä kommentteja?????

      • hamletti

        Koska minä-häiriö transvestiitilla oman navan kehällä on sellaista, josta olisi eksyksissä olevan leijailijan toki hyvä päästä kontaktiin ja yhteyteen oikeiden lajitoverien kanssa, instead of satujen fantasiat päässä ja naamiaisvaatteet päällä todistellen kuvitelmansa ja leikkinsä uskottavuutta. Elämä=teatteri?


      • emäntä

        hei sellaista elämä on.meidän naisten elämä on muutakin ,kuin meikkaamista ja fantasioita.omaa aikaa on välillä rajoitetusti
        .mutta ei haittaa.olen emäntä luonne .jos haluaa olla nainen niim pelkät vaatteet ei riitä.tätyy olla aivoiltaan niin kuin me naiset,eikä liioitella leikkimällä tyhmää ja hihitellä


      • emäntä

        hei sellaista elämä on.meidän naisten elämä on muutakin ,kuin meikkaamista ja fantasioita.omaa aikaa on välillä rajoitetusti
        .mutta ei haittaa.olen emäntä luonne .jos haluaa olla nainen niim pelkät vaatteet ei riitä.tätyy olla aivoiltaan niin kuin me naiset,eikä liioitella leikkimällä tyhmää ja hihitellä


    • naisvierailija

      Naisten talvikengät:

      http://www.kookenka.fi/naisten-mallisto/saappaat/ga-95618-2701-34145328.html

      Miesten talvikengät:

      http://www.kookenka.fi/miesten-mallisto/talvikengat/icetech1-3015-34145183.html

      Naisten talvitakki:

      http://www.hm.com/fi/product/42436?article=42436-A

      Miesten talvitakki:

      http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/miesten-takit-ja-ulkoilu/henrys-anton-miesten-toppatakki-6804355--malli

      Naisten alusvaatteet:

      http://www.clothstation.fi/images/A-0492.4.jpg

      Miesten alusvaatteet:

      http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/miesten-alus--ja-yöasut--sukat/miesten-alushousut-9598566--malli

      Naiskulttuuri:

      http://www.thevintageguidetolondon.com/wp-content/uploads/2013/06/Capture2.jpg

      Mieskulttuuri:

      http://c5x3acci.c5.suncomet.fi/wp-content/uploads/2014/09/Haka-Ilves-ville-kauppinen.jpg

      Kumpi on houkuttaa enemmän ja sisältää enemmän aineksia elämäniloon, aistillisuuteen ja sielun hyvinvointiin?

      En yhtään ihmettele transvestiittien jne mieltymyksiä ja halua olla nainen. Tätä ketjua lukiessani se kirkastui minulle. Jos olisin syntynyt mieheksi, olisin transvestiitti, niin kuin Dolly Parton sanoi.

    • kd333

    • miehuuden harmaus

      Minulla on pari miespuolista kaveria, kolmekymppisiä sinkkumiehiä, ja olen aina surullisena katsellut sitä äärimmäisen kapeaa liikkumatilaa, jolla he elävät ja ilmaisevat itseään.

      Esim. heidän kotiensa sisustus on masentava: harmaata, mustaa, tummansinistä, geometrisiä kuvioita kuten kolmioita, neliöitä ja suunnikkaita;

      ja koska he eivät halua että kukaan luulee heitä homoseksuaaleiksi, niin he pitävät hiuksensa lyhyenä tavallisena miestentukkana, johon ei tarvitse muotoilutuotteita;

      he eivät juuri hymyile, koska ovat heteromiehiä, tietynlainen, matala hillitty nauru on ok;

      he eivät ilmaise tunnetilojaan soinnikkaalla puheella eivätkä eloisalla ruumiinkielellä;

      he eivät puhu tunteistaan, elämänkokemuksistaan eivätkä ihmissuhteista, esim. tietotekniikka ja urheilu ovat riittävän safe puheenaihe, jotta kukaan ei luulisi homoseksuaaliksi;

      he pukeutuvat harmaaseen ja mustaan, joskus harvoin tummansiniseen tai tummanvihreään villapaitaan, jossa on geometrisiä kuvioita.

      heidän kotonaan ei koskaan tuoksu tuore pulla tai sämpylät eikä hyvä ruoka, koska "ei ole mitään järkeä leipoa ja kokata itselleen", ja ehkä myös siksi, etteivät naapurit luulisi homoseksuaaliksi.

      • hamletti

        Urautunutta on kyllä se, jos tuohon kuvaamaasi otetaan ja muka riittää lääkkeeksi naisille suunnattujen kliseisimpien markkinatalouden tuottamien tarvikkeiden tai turhakkeiden kanssa puljaaminen - vakuuteltuna todisteena "vapautumisesta mies-vankilasta", kun ja jos kyse ON itsetehostuksesta ja omista nautinnoista.
        Ja jos se siihen ja sille tasolle jää.

        Miksi tämä on silloin mikään "suuntaus" tai tukijärjestöjä ja - palveluita tarvitseva harrastus, joskus myös ehkä turvaa tuova addiktio? Pelkkää pintaa heteromiehellä, jos ulkoinen kikkailu on SE juttu. Yksi siivu mieselämästä, jossa muualla, asenteissa, arvoissa tai toiminnassa muuten (mekon ulkopuolella) ei muutosta. Siksipä se varaventtiili (mekkosessiot) tarvitaan, kun siitä miehen elämän harmaudesta (kts. yllä) EI OLE USKALLETTU IRROTTAUTUA, oikeasti ihmisyhteisössä, omat toimintatavat ja ajattelu haastaen.

        Siksi teatteria, siksi mekkolaastaria.
        Kehittyminen siitä ihmiseksi, se on raskas tie koska se ei ole soololaji.


    • Sunniva cd tv

      Talvinen loppiaisaamu, mutta piipahdin ulkosalla ihan pikapikaa ja käväisin tekemässä ihan pienen aamukävelyn,uusivuosikin alkoi ihan juuri ja talviselta näyttää mutta ei haittaa kun pukeutuu lämpimästi.Eilen käväisin kaupungilla ostoksilla,minulla oli vaaleat talvisukkikset hameen kanssa sekä vaalea ihana villapusero pitkän takin alla jalkaani vedin tyylikkäät mustat korolliset reisisaappaat niin naiselliset ja upeat.Naisena oleminen on minusta se tärkein asia vaikkei sitä muut aina ymmärrä.

    • Tohtori Zivago

      Sunniva cd tv;

      Sen verran täytyy opastaa kun olet nyt näköjään ihan hukassa, että olet mies.

      Olet vain kuvitellut olevasi nainen niin kauan, että olet alkanut jo itsekin uskoa fantasiaasi ja fetissiisi. Se on aika vakava paikka kun ihminen ei enää muista kuka ja mikä on, eikä mitä sukupuolta hän on: eiköhän se jonkinlaisen skitsofrenian kriteerit aika helposti mahtaisi täyttää?

      • 1+20

        Ei se todellisuus nyt silti tuota ole vaikka kirjoitukset yrittää sitä antaa ymmärtää!


      • Ei ole sairas

        Et näköjään tunnista termilyhenteitä. Sunniva jo nimimerkissään kertoo olevansa transvestiitti ja sen perusteella tietää varmasti olevansa mies. Hänellä on kylläkin tuon transvestiittisuuden lisäksi kumisaapasfetissi (näin talvipakkasilla joutui tyytymään nahkasaappaisiin) mutta sehän ei ole mikään sairauskaan vaan pelkästään ihmisen värikäs ominaisuus.


    • Tohtori Zivago

      Tunnenpas ihan hyvin termilyhenteet: cd on compact disc, siis cd-levy, jonka voi lykätä soittimeen ja kun painaa Play-nappia, siltä alkaa soida musiikkia. Sellaiselta voi kuunnella esim. Beethovenia, Mozartia, Brahmsia tai vaikkapa Tschaikovskya, joka kuulemma olikin joku erikoinen kaveri, joitain teidän kaiffareitanne. En ole varma, osasinkohan kirjoittaa hänen sukunimensä oikein Länsi-Eurooppalaisilla kirjaimilla. Tällä palstalla varmaan majailee paljon porukkaa, joka osaa auttaa venäläisten nimien TRANSlitteroinnissa. Siitähän teillä on paljon kokemusta.

      Tv on televisio: laite, josta katsellaan liikkuvaa kuvaa ja kuunnellaan samalla ääntä.

      Sunniva eli Sun Niva lienee kirjakielellä "Sinun Lada Nivasi".

    • latoleuka

      Naisen kauneus ja naisellisuus lähtee ennen kaikkea leukapiirteistä, niistä huomaa kyllä heti onko nainen vai mies. Mitä pienemmät ja sirommat leukapiirteet sen naisellisempi ja kauniimpi ja mitä isommat ja leveämmät sen rumempi ja miesmäisesti. Näin sen Jumala tarkoitti ja näin se aina tulee olemaan.

      • Kroppa kuin äidillä

        Höpölöpö, molemmilla sukupuolilla on jopa ääripäitä kumpaankin suuntaan. Leuan piirteet on kylläkin aika usein tyypillisesti väittämäsi, mutta siihen ei voi perustella sukupuolimäärittelyä.

        Taidat olla sama tyyppi joka muutama vuosi sitten väitti että transnaisen tunnistaa isoista hampaista. Väitteet loppui siihen kun huomattiin että cis-naisillakin on runsaasti isoja hampaita. Sama tilanne tässäkin, eiköhän nuo leukaväittämät kohta lopu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      561
      4140
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3474
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3110
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2397
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2250
    6. 231
      1719
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1427
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe