Jos ihminen on kerran alkanut ajatella pakonomaisesti kuolemaa, niin voikohan siitä päästä koskaan eroon? Muistan joskus lukeneeni täältä palstalta jonkun tuskailleen, että vaikka hän pääsi eroon masennuksesta, niin kuoleman ajatteleminen on silti edelleen jatkuvaa.
Olen itse huomannut, että vaikka jaksamiseni on viime aikoina parantunut, niin ajattelen yhä vähän väliä kuolemaa. Kun avaan kotona kaapin, näen sieluni silmin, kuinka joku tyhjentää sitä kuolemani jälkeen. En oikein viitsisi ostaakaan mitään, koska aina päällimmäisenä on se ajatus, että kuolen kuitenkin lopulta. Minulla ei ole myöskään mitään kiinnostusta kehittyä missään asiassa, koska se kaikki on kuitenkin pois pyyhittyä sitten kun elämä päättyy.
Jotenkin tuntuu, että kun se kuolema sieltä kuitenkin ennen pitkää on tulossa, niin yhtä hyvin se voisi tulla nyt. Kunpa voisi jotenkin pikakelata elämän loppuun.
Onko kukaan löytänyt mistään apua tällaiseen pakonomaiseen kuoleman ajatteluun?
Kuoleman ajatteleminen
16
800
Vastaukset
- 450..
Et ole yksin ajatuksinesi. Minä ajattelen ihan samalla tavalla kuin sinä,ja joka päivä pitkin päivää. Koko elämä tuntuu ihan turhalta. Niin kuin sanoit, että et viitsi oikein ostaa mitään, koska se on turhaa, koska kuolema tulee kuitenkin lopulta. Ajattelen aivan samalla tavalla. Olen jopa antanut paljon tavaraa pois, koska täältä kuolee kuitenkin. Ei jää muille niin paljon tavaroiden tyhjentämistä asunnostani, kun kuolen. En tiedä, miten tällaiset ajatukset saisi pois. Näin olen ajatellut koko elämäni.
- siinä vastaus
Uskoontulo. Silloin löytyy elämälle, tälle ajallisellekin tarkoitus.
- hehehehh
Mikä ihmeen tarkoitus uskosta löytyy ?
Humpuukiin uskominen ei voi olla elämän tarkoitus ! Joo jossain tapauksessa voisi myös sanoa "henkinen herääminen"..tajuaa että asioita pitää muuttaa aikaradikaalistikin ja antaa mahdollisuus no löytää itsensä tai omat juttunsa, uskon että jokaisella on oma tehtävänsä mutta yleensä se vaan hukkuu tähän kaikkeen maallisuuteen ja muihin. Ihmettelen sellaista jolal ei muka ole mitään omaa juttuansa jota voi kehittää. ja luoda tarkoituksensa elämälle.
- MinäPelastanSinut
Jumala auttaa kaikkia, niitäkin jotka eivät Häneen usko:)
- ...
Elämälle pitää löytää joku tarkoitus - syy elää ja olla täällä.
Joku ehdottaa uskoontuloa, miksei se joillekin ole vastaus. Itse koen jälleensyntymän olevan totta, eli kuoleman kohtaaminen ei hyödytä siinä mielessä mitään koska synnymme kuitenkin uudelleen.- siinä vastaus
Emme synny tänne uudelleen. Kyllä tämä tässä fysiikassa ainut keikka on.
- JoujouJoujoujou
Elämäntarkoitus on kuunnella Cheekkiä:D
- ap..
450, ihan sama juttu minulla, että olen antanut paljon kaikkea pois. Tyhjennän asuntoa jo valmiiksi ja jos jostain hetken mielijohteesta hankin itselleni vaikka uuden sohvan, niin tunnen heti perään itseni täydeksi idiootiksi.
Erossa jätin melkein kaiken eksälle, otin mukaan aivan välttämättömät tavarat, muutaman laatikollisen ja tärkeimmät huonekalut. Koen, että minut on säilötty tähän kerrostaloasuntoon odottamaan kuolemaa.
Raamattu-sadut eivät valitettavasti auta rationaalista ihmistä tällaisissa tilanteissa. Kaipa sitä voisi kuvitella vaikka keijujen tuovan elämään tarkoitusta, mutta mielikuvitukseni ei ikävä kyllä riitä sellaiseen. Itsepetos ei yleensäkään ole toiminut minulla kovinkaan tehokkaasti.- JumalaAuttaaIhmistä
Jumala auttaa kaikkia, myös sinua. Voimia jatkoon!
- Tarja52
Minulla on ollut pienestä asti kuoleman pelko. Silloin ei osattu kasvattaa lasta niin , että hänellä olisi koko ajan turvallisuuden tunne. En syytä heitä . Mutta ahdistaa yksikin muisto, kun olin joku 5-6-7 vuotias , en tarkalleen muista. Kuitenkin söin paljon ruokaa(perunaa) iltasella, äitini sanoi, että ennen kuolemaa ihminen syö paljon. Ja siinä se. Ensin turvattomuuden tunne koko ajan ja sitten et jos syöt paljon , niin kohta kuolet. Eipä paljon naurattanut ja muistan kuinka jäin vaan ajattelemaan kuolemaa. Ja en ole siitä päässyt yli , olen 52 vuotias ja aina ajatellut/pelännyt kuolemaa. Omaa ja muiden. Ja tosi herkkänä lapsena nuo pelot elävät vielä tänäkin päivänä sisälläni, enkä ole niiden yli päässyt pois. Joskus olen kaupassa vihreistä banaaneista sanonut, et tässä iässä ei kannata ostaa noin vihreitä, kun voi jäädä syömättä. VITSI muka toisille, joskus nauran hervottomasti, kaikki ei tajuu koko jutskaa. No eihän normaali ihminen koko ajan pelkää?? Olen käynyt psykoterapian, koko ikäni ollut terapiassa ja ensi viikolla menen taas. Ja lääkkeitä olen joutunut käyttämään yli 32 vuotta, et edes pystyisin olee täällä elämässä. Jos ei ole ollut lääkkeitä sitten olen juonut alkoa, olen alkoholisti ja retkahtanut , muuten raittiina nyt kohta 5v. Lääkäri sanoi, et elät kauemmin noilla lääkkeillä kuin viinalla ja niin se on . Asia hieman paisui , mutta tälläistä mulla tämän suuren pelon kanssa eläminen/suorittaminen on. Jotenkin on kuin pystyyn näivettynyt kelo.
- Siirilainen 88
Moi
Mä olen kans yhtenään ajatellut kuolemaa..Pari päivää sitten tuli paniikkikohtauskin. Toissailtana soitin http://www.suomenkriisipaivystys.fi/
Puheaikani kului äkkiä kun maksoi noin pari euroa minuutti. Puhelimeen vastasi sairaanhoitaja joka oli mukava, aion soittaa uudesti kun saan rahaa saldoon :) Toivottavasti tänne saa lisätä tuon osoitteen. - Trollileo123
ainakin mun mielestä, jos mä yritän uskoo uuteen elämään, alan vaan itkee ja mieettiii mun parasta mahdollista perhettä joten haluis ikinä hyvästellä. :,,(,
- NeilikkaZ
Oon toivonut kuolevani lapsesta saakka, ja lukuisat yliannostukset ja sairaalareissuja mahtuu historiaan. Kun viimeisen kerran yrityksen jälkeen heräsin äitinä, lupasin etten lapselleni niin tee. On opetelva muita keinoja sietää pohjakosketuksia. Joskus ovat vanhat möröt nostaneet päätään, mutta myös tuska siitä tiedosta miten en pysrynyt edes lapsen takia parempaan. No en pystynyt. Nyt pystyn. Pari vuotta meni "kuolleena", elämä ei kiinnostanut. Nyt nautin elämästä ja koen sen menevän myös eteenpäin. Voihaleja niille, jotka kuolemanhalun kanssa kampailevat. Tämä hetki ei ole ikuisuus. Asiat unohtuu. Niistä kasvaa, pikkuhiljaa. Itke jos iketyttää, se parantaa.
- IltalehdestäPäivää
juna aikatauluja löytyy vaikka ja kuinka. Tarvitsemme lööppejä.
- Jennijuliah
Kaikki on tässä hetkessä.
Minä en ole mitään, silti olen kaikki kaikessa
Opetelkaa ihmiset Minä-harha pois, olemme kaikki yhtä. Ykseys.
Sielu/tietoisuus jatkaa matkaa kuoleman jälkeen, ei minä. Me olemme kaikki henkiä, jotka saavumme taivaaseen kuoleman jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165163
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182696- 301910
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella351877Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301708Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81244Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1591230
- 301005