Jumalan poika? Perustele vielä hiukan kiitos:)
Kuinka suurella todennäköisyydellä sinusta Jeesus oli
26
116
Vastaukset
Ei mielikuvitus olentojen suhteen pelata todennäköisyyksillä.
xxxxx Jumalan poika? Perustele vielä hiukan kiitos:) xxxxx
Usko Jeesukseen Jumalan Poikana ei perustu mihinkään todennäköisyyteen, vaan 100% totuuteen.
Jeesuksessa toteutuivat kaikki ne profetiat, joita jo Vanhassa Testamentissa oli tulevasta Messiaasta.
Jumala ilmoitti enkelien välitykselle Jeesuksen äidille Jeesuksen kasvatti isälle, Joosefille, Jeesuksen syntymästä ja kuka Hän on oleva. (Matt.1:21)
Enkeli Gabriel ilmoitti Jeesuksen äidille, Marialle, Jeesuksen syntymästä ja siitä, kuka Hän on oleva. (Luuk.1:26-35)
Kun Jeesus oli Johannes Kastajan kastettavana, Pyhä Henki laskeutui Hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niin kuin kyyhkynen, ja Taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt." (Luuk.3:22)
Maanpäällisen vaelluksensa aikana Jeesus teki paljon yliluonnollisia ihmeitä.
Jeesus syntyi yliluonnollisella tavalla neitseestä, kärsi ristinkuoleman ja nousi yliluonnollisella tavalla ylös kuolleista. Ylösnousemuksensa jälkeen Hän ilmestyi monille ihmisille ja yhdellä kertaa 500 henkilölle (1.Kor.15:6)
Opetuslapset näkivät Hänen yliluonnollisen taivaaseenastumisensa (Apt.1:9)
Jeesus ilmestyi myöhemmin Saulukselle (myöh. Paavali) Damaskon tiellä (Apt.9:3-5).
Jeesus elää tänäänkin ja on ilmestynyt ja puhunut monille ihmisille.- o8lrtgefdfwsa
Jaakob uskoo satuja:D Jeesus jumalan poikana perustuu uskoon ei faktoihin..
- ykssanova
Mihin jaakob selittää sovituksen perustuvan?
Raamattuunko?
Miten sen selität? ykssanova kirjoitti:
Raamattuunko?
Miten sen selität?Jaakob selittää kretionisminsa jumalalla ja raamatulla, ei hänellä ole muuta. Ja jumalan ja raamatun hän perustelee jumalalla ja raamatulla, eli jumala todistaa raamatun ja raamattu jumalan. Kehä pieni pyörii vaan.
ykssanova kirjoitti:
Raamattuunko?
Miten sen selität?xxxxx Mihin jaakob selittää sovituksen perustuvan?
Raamattuunko?
Miten sen selität xxxxx
Perustuu Jumalan sanaan, joka on absoluuttinen totuus!- ykssanova
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Mihin jaakob selittää sovituksen perustuvan?
Raamattuunko?
Miten sen selität xxxxx
Perustuu Jumalan sanaan, joka on absoluuttinen totuus!Talokauppakin perustuu lakiin ja säädöksiin.
Missä kohden Raamattua meidät on vanhassa testamentissa tuomittu kadotukseen jotta meidät piti pelastaa?
Jotta joku voidaan tuomita, siitä pitää olla laissa kirjoitettuna jotakin mustaa valkoisella.
Minkäänlaisia perusteluja väittämillesi asioille et ole esittänyt
Eikä se kelpaa että sanot ihmisen tietävän jotain luonnostaan.
Katsotaan nyt ensin mitä sinä tiedät luonnostaan - selitä!
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Mihin jaakob selittää sovituksen perustuvan?
Raamattuunko?
Miten sen selität xxxxx
Perustuu Jumalan sanaan, joka on absoluuttinen totuus!Mikä versio Jumalan sanasta on absoluuttinen totuus. Kaikki käännökset, versiot ja tulkinnat kun eivät voi olla samaan aikaan absoluuttista totuutta.
0,1 % ei äärimmäisen pieni.
Jaakobin usko on liikuttava, mutta vakuuttavuudeltaan myös 0,1 % eli hukkaan heittää setä aikaansa.xxxx Jaakobin usko on liikuttava, mutta vakuuttavuudeltaan myös 0,1 % eli hukkaan heittää setä aikaansa xxxxx
Jos et usko minua kuin 0,1 % niin ongelma ei ole minun puolellani, vaan sinun.
Eivät kaikki uskoneet Jeesustakaan, mutta oli myös paljon niitä, jotka uskoivat ja uskovat tänäkin päivänä. Kiitos Herralla!
Olen myös iloinen, että saan olla uskossa ja todistaa täälläkin Jumalasta ja Jeesuksesta ja olla matkalla iankaikkiseen elämään!
"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1.Kor.1:18)
Yhtä suuri todennäköisyys kuin millä tahansa hahmolla, joka vaatii ihmisen uskon ollakseen olemassa.
- siehä sälli oot
Mikä on olemassa uskosi voimalla?
Jos et voi esttää yhtäkään esimerkkiä, pidämme sinua pölvästinä.
No niin, kello tikittää jo ..... marathustra kirjoitti:
Ja hahmolla tarkoitin yliluonnollista hahmoa.
xxxxxx Ja hahmolla tarkoitin yliluonnollista hahmoa. xxxxx
Selitä ensin, kuinka maailmankaikkeus ja luonnonlait ovat voinut synnyttää itse itsensä, ilman yliluonnollista Jumalaa ? Kuinka se on tapahtunut ja millä todennäköisyydellä?siehä sälli oot kirjoitti:
Mikä on olemassa uskosi voimalla?
Jos et voi esttää yhtäkään esimerkkiä, pidämme sinua pölvästinä.
No niin, kello tikittää jo .....xxxxx Mikä on olemassa uskosi voimalla? xxxxx
Ei mikään ole olemassa minun uskoni voimalla, eikä tarvitsekaan?
Kaikki on olemassa Jumalan luomistyön ansiosta ja minä vain uskon siihen 100 %:sti- siehä sälli oot
Jaakob kirjoitti:
xxxxx Mikä on olemassa uskosi voimalla? xxxxx
Ei mikään ole olemassa minun uskoni voimalla, eikä tarvitsekaan?
Kaikki on olemassa Jumalan luomistyön ansiosta ja minä vain uskon siihen 100 %:stiOletko marathurtsakin? TAIVASVARJELE!
Jaakob kirjoitti:
xxxxxx Ja hahmolla tarkoitin yliluonnollista hahmoa. xxxxx
Selitä ensin, kuinka maailmankaikkeus ja luonnonlait ovat voinut synnyttää itse itsensä, ilman yliluonnollista Jumalaa ? Kuinka se on tapahtunut ja millä todennäköisyydellä?Sillä todennäköisyydellä, että nyt maailmankaikkeus on ja jumalat ei. Tämä maailmankaikkeus on tullut väistämättömyydestä. Se on seuraus luonnonlaeista, joiden armoilla sinä ja minä olemme. Mutta ajatus on vapaa. Minä voin kehitellä edellä olevan kaltaisia ajatuksia maailmankaikkeuden synnystä ja sinä voit unelmoida jonkin olennon luonneen kaiken tämän. Sinä et vain uskalla myöntää ihmisen olevan sellainen olento, joka voi kuvitella asioita. Viet oman itsesi takia ihmisiltä kunnian jumalien keksimisestä.
- siehä sälli oot
100% varmuudella.
Sehän on looginen johtopäätelmä.. En usko jumaliin eli vastaukseni on nolla prosenttia.
- Jyrtsiboy
Faust uskookin sitten taivaalla pörrääviin ufoihin joita alienit ohjailee, eikö vain, tyhmä? Usko on hänellä vahva vaikka kukaan ei ole koskaan moisia nähnyt.
Lisäksi Faust uskoo että muinoin on ollut menninkäisiä jotka ovat olleet puoliksi ihmisiä ja puoliksi apinoita, vaikka niistä ei löydy edes fossiileja.
Eli Faustin usko ilemattomiin olentoihin on 100 %, hehe. Vitsi mikä pelle. - lkuiyjhfdass<d
Jyrtsiboy kirjoitti:
Faust uskookin sitten taivaalla pörrääviin ufoihin joita alienit ohjailee, eikö vain, tyhmä? Usko on hänellä vahva vaikka kukaan ei ole koskaan moisia nähnyt.
Lisäksi Faust uskoo että muinoin on ollut menninkäisiä jotka ovat olleet puoliksi ihmisiä ja puoliksi apinoita, vaikka niistä ei löydy edes fossiileja.
Eli Faustin usko ilemattomiin olentoihin on 100 %, hehe. Vitsi mikä pelle.UFOjahan nähdään jatkuvasti taivaalla..se on eri asia mitä ne ovat. Itse jyrtsi raukka uskot jumalaan ja luomiseen joista kummastakaan ei ole todisteita..eikä kukaan ole nähnyt luomista tapahtuvan. Ihmisten ja apinoiden kantamuotoja on vaikka kuinka paljon..puuttuvia renkaita ei ole ihmisen kehityksessä. Jyrtsi ressukka on jäänyt sinne leikkikoulun asteelle kun sadut kiinnostaa..
"Faust uskookin sitten taivaalla pörrääviin ufoihin joita alienit ohjailee, eikö vain, tyhmä?"
Mistä sait sellaisen käsityksen? Uskon kylläkin että on todennäköistä että elämään on muilla planeetoilla. Muistuttaako se meidän planeetan elollisisa, siitä en sano mitään.
Evoluutio on katsos todistettu niin monta kertaa että se ei enää ole mikään uskon asia. Yhtä selvä kuin tektoninen liikehdintä.
Oliko sulla muuta? (voisit kylläkin jättää nuo henkilökohtaiset morkkaukset vähemmälle, se osoittaa huonoa makua, kasvatusta ja lapsellisuutta.)>Uskon kylläkin että on todennäköistä että elämää on muilla planeetoilla.
Kun jyrbän aivomassa käsittelee tuon lauseen, se tarkoittaa juuri sitä että uskot taivaalla pörrääviin ufoihin joita alienit ohjailee.
Jokainen, joka pitää edes mahdollisena että muualla olisi elämää, on jyrbälle automaattisesti pörrääviin alieneihin uskoja.
Tuo sisältää oikeastaan kolme kysymystä:
1) millä todennäköisyydellä on olemassa jotain, jota voitaisiin nimittää jumalaksi
2) millä todennäköisyydellä tällaisella jumalalla olisi "poikia" maapallolla ja
3) millä todennäköisyydellä juuri Jeesus olisi tuollainen poika
Pistän järjestyksessä arvaukset, koska mitään järkevää menetelmää näiden arvioimiseen ei oikein voi olla: 0,0001 - 0,001 - 0,01
Siis lopputulemana: 0,0000001.
Jos halutaan lisätä siihen vielä todennäköisyys (1.1), että kyseessä olisi raamatun Jumala, lisätään kertoimiin vielä vaikkapa 0,000000000000000001 lisää. Sen verran epätodennäköinen tuollainen tyyppi olisi.- nän se on nähtävä
Ja kun jatketaan kaavallasi eteenpäin, sen todennäköisyttä että SINÄ olisit oikeassa ei olekaan!
Joten mihin päädyimme? Viestisi oli täysin merkityksetön.
- M@k3
Kreikkalaisilla oli tuohon aikaan tapana kirjoittaa lähes kaikki amfiteatteriesitystensä sankarit Jumalten lapsiksi.
Eli todennäköisyys sille että Jeesusta on edes ollut olemassa, on hyvin lähellä nollaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282015Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561268Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801085Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804