Yhtälöt hukassa

Yhtälöt hukassa

Usein näkee liikenteessä, että on kallis uusi hieno auto alla ja kallis äly kännykkä. Mutta sitten kolmanteen asiaan ei ole rahaa. Ei ole rahaa hankkia hadsfree toimintoa tai bluetoth toimintoa. Vaan pitää puhua kännykkään puhelin korvalla ja haitata muuta liikennettä ja sitä vaarantaa. Vaikka lähes kaikissa uusissa autoissa on jo bluetooth ei sitä käytetätä. Onko uusavuttomuus ettei osata kytkeä puhelinta ja auton bluetooth toimintoa toisiinsa eikä kehdata kysyä neuvoa keneltäkään. Tai tehdäänkö tässä jokainen itsensä tärkeäksi, että pitää puhua kännykkään aina. Ainakin pidetään kännykkää korvalla jotta muut luulevat toisen puhuvan kokoajan siihen. Tätä ei kukaan huomaisi jos käyttäisi esim. bluetoothia. Kenelläkään ei ole noin tärkeää asiaa, että pitää ajaessa puhua. Jos on pitää pysähtyä ja sitten soittaa. Liikenneturvallisuus kuuluu kaikkille.

18

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Redneck Baboons

      Tykkään syödä kanankoipia ja grillikylkeä stadin ruuhkassa. Juon myös kahvia ja kirjoittelen tänne siinä sivussa.

      • Hoh hoi jaa

        Autoilijalla on taas ollut tylsää.

        Niin on muillakin, kun näihin provoihin lähdetään vastailemaan samalla älykkyystasolla.


      • Redneck Baboons

        Niin teenkin, silloin kun tämä paviaaninikki on vielä vapaa.



      • Just joo
        autoilija kirjoitti:

        Nyt tähän on tulossa parannus. Poliisilla on keino paljastaa kännykän käyttäjät tutkalla. Hyvä että myös muutakin kuin nopeuksia, sillä kännykän käyttö ajaessa on vaarallisempaa kuin ylinopeus.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2014092318688102_au.shtml?utm_source=etblokki&utm_campaign=etblokki

        Poliisi nappaa tekstariautoilijan uudella tutkalla

        Siinä Iltalehden toimittaja nyt loistaa yhdessä Autoilijan kanssa. Juttua on jo kerran korjattu saadun palautteen perusteella, eikä se vieläkään ole faktojen suhteen oikein.

        Huoh...


      • Just joo kirjoitti:

        Siinä Iltalehden toimittaja nyt loistaa yhdessä Autoilijan kanssa. Juttua on jo kerran korjattu saadun palautteen perusteella, eikä se vieläkään ole faktojen suhteen oikein.

        Huoh...

        Että sinun mielestäsi saisi vaan harrastaa vaarallista ajoa ja puhua ja tekstailla kännyyn ajossa?????????????????????


      • autoilija kirjoitti:

        Nyt tähän on tulossa parannus. Poliisilla on keino paljastaa kännykän käyttäjät tutkalla. Hyvä että myös muutakin kuin nopeuksia, sillä kännykän käyttö ajaessa on vaarallisempaa kuin ylinopeus.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2014092318688102_au.shtml?utm_source=etblokki&utm_campaign=etblokki

        Poliisi nappaa tekstariautoilijan uudella tutkalla

        Ei kenelläkään ole näin tärkeää asiaa että pitää ajaessa puhua emme ole etätyössä mistään hälytyskeskuksesta että ajaessa pitäisi vastata puheluun


    • järki hukassa?

      Handsfree-laki oli susi jo synyessään.
      Ainakaan minulle kännykän pitäminen kädessä ei aiheuta minkäänlaista haittaa.
      Mutta vältän kännykkään puhumista liikenteessä siksi, koska huomion pitää kohdistua liikenteeseen, ei siihen puhelun asiaan.

      Mutta olihan tuon ymmärtäminen lainsäätäjillekin liian vaikea käsitettäväksi.

      • Ehkä sinulle ei tuota haittaa mutta sinun kanssa autoilijoille kyllä tuottaa


      • nikkisi vertainen

        Sulla on varmaankin päässä kaksi prosessoria erikseen toinen liikenteeseen ja kännykänkäyttöä varten? Tuon älykkään asenteen takia lakia ei noudateta ja usko on suuri ettei känny haittaa juuri minua, koska olen poikkeuksellisen laadukas ja hyvä.


      • nikkisi vertainen kirjoitti:

        Sulla on varmaankin päässä kaksi prosessoria erikseen toinen liikenteeseen ja kännykänkäyttöä varten? Tuon älykkään asenteen takia lakia ei noudateta ja usko on suuri ettei känny haittaa juuri minua, koska olen poikkeuksellisen laadukas ja hyvä.

        Sinua ei känny haittaa mutta jo sinun takana jonossa olevat ovat asiasta kokonaan toista mieltä


      • järki hukassa?
        autoilija kirjoitti:

        Sinua ei känny haittaa mutta jo sinun takana jonossa olevat ovat asiasta kokonaan toista mieltä

        Et näköjään ymmärtänyt.
        Käytännössä aina, käytän auton ajamiseen vain toista (1, yhtä) kättä, jolloin toinen käsi (minulla on siis kaksi kättä) on toimettomana.
        Jos otan siihen toiseen käteen (siihen joka ei osallistu auton ajamiseen) kännykän, niin se ei varmasti vaikuta ajamiseeni millään tavalla.
        Sitä ei varmasti huomaa edessäni, vierässäni tai takanani ajava autoilija.

        Mutta siitä olen aivan varma, että jos keskityn esimerkiksi työasiohini puhelimessa, se varmasti häiritsee ajamistani ja joitain asioita liikenteestä jää huomioimatta, koska ihmisen huomiontikyky on rajallinen.

        Siksi kuvitelma handsfreen hyödystä uppoaaa vain tyhmiin ihmisiin.


      • nikkisi vertainen kirjoitti:

        Sulla on varmaankin päässä kaksi prosessoria erikseen toinen liikenteeseen ja kännykänkäyttöä varten? Tuon älykkään asenteen takia lakia ei noudateta ja usko on suuri ettei känny haittaa juuri minua, koska olen poikkeuksellisen laadukas ja hyvä.

        Luepa se viesti uudelleen.

        Noinhan se menee tutkimustenkin mukaan. Kännykän pitäminen kädessä ei tutkitusti nosta onnettomuusriskiä juurikaan (ja luultavasti senkin vähän vain manuaalilootalla varustetuissa autoissa). Sen sijaan huomion jakaminen keskustelun ja liikenteen välillä nostaa riskiä. Kännykän käytön kanssa samaan kategoriaan pääsee muuten myös vieruskaverin kanssa juttelu (busseissa muuten kuskien kanssa keskustelu kielletty ajon aikana — arvaatko miksi?) ja radion kuuntelu.


      • The_Rat kirjoitti:

        Luepa se viesti uudelleen.

        Noinhan se menee tutkimustenkin mukaan. Kännykän pitäminen kädessä ei tutkitusti nosta onnettomuusriskiä juurikaan (ja luultavasti senkin vähän vain manuaalilootalla varustetuissa autoissa). Sen sijaan huomion jakaminen keskustelun ja liikenteen välillä nostaa riskiä. Kännykän käytön kanssa samaan kategoriaan pääsee muuten myös vieruskaverin kanssa juttelu (busseissa muuten kuskien kanssa keskustelu kielletty ajon aikana — arvaatko miksi?) ja radion kuuntelu.

        Kyllä sen huomaa kun menee auton takana kun kuljettaja puhuu kännykkään. Heti arvaan jo ajolinjoista ja nopeuden vaihtelusta, että edessä puhutaan kännykkään. Ja arvaus paljastuu 100% oikeaksi. Viimestään kun ohitan näen kuskin kännykän korvassa. Vaikka nyt joku urpo toista väittää ettei hänellä tätä tapahdu, mutta tämä asia voidaan testata vaikka kameran avulla ja nopeusnäytöllä


      • kaupungissa huomaa
        autoilija kirjoitti:

        Kyllä sen huomaa kun menee auton takana kun kuljettaja puhuu kännykkään. Heti arvaan jo ajolinjoista ja nopeuden vaihtelusta, että edessä puhutaan kännykkään. Ja arvaus paljastuu 100% oikeaksi. Viimestään kun ohitan näen kuskin kännykän korvassa. Vaikka nyt joku urpo toista väittää ettei hänellä tätä tapahdu, mutta tämä asia voidaan testata vaikka kameran avulla ja nopeusnäytöllä

        Jossain maantiellä vakkarilla ajaen ei kännynkäyttöä juuri takana ajava huomaa. Kaupungissa voi olla varma käytöstä, kun ajolinjat risteyksissä kääntyessä on mitä sattuu. Vaihteen vaihtaminen aiheuttaa jo vaikeuksia ja taas seilataan kaistalla. Liikkeellähtö on ykkösen jälkeen toivottoman näköistä ja vilkkuvivun vääntäminen on vallan hankalaa. Menisivät pois konteista johonkin bussipysäkille.


      • kaupungissa huomaa kirjoitti:

        Jossain maantiellä vakkarilla ajaen ei kännynkäyttöä juuri takana ajava huomaa. Kaupungissa voi olla varma käytöstä, kun ajolinjat risteyksissä kääntyessä on mitä sattuu. Vaihteen vaihtaminen aiheuttaa jo vaikeuksia ja taas seilataan kaistalla. Liikkeellähtö on ykkösen jälkeen toivottoman näköistä ja vilkkuvivun vääntäminen on vallan hankalaa. Menisivät pois konteista johonkin bussipysäkille.

        JOOO liikennevaloihin myös nämä kännykän käyttäjät jää nukkumaan kun vihreät syttyy. Olen usein huomannut asian viereiseltä kaistalta kun ohitan tämän kännyyn puhuvan kuljettajan mikä vielä seisoo ja jono takana myös kun viereisellä kaistalla mennään menoja


    • *GoldenStar*

      Itse olen ottanut sen linjan, että ajokki pysähtyy, jos tulee puhelu tai vastaavasti jos puhelin on hankalasa paikassa kuten vyökotelossa, niin en edes lähde sitä kaiveleman vaan annan soida ja soittelen sitten takaisin kun sille tulee mahdollisuus.
      Kyllä tuo HandsFree -kuuloke on todettu erittäin hyvin toimivaksi ja ainoastaan jos se on korvalla puhun puhelimeen ajonaikana. Nämä Selfiet ja viestien naputtelut ei todellakan kuulu tehtäväksi ajon aikana ellei sitten halua hengestään luopua.

      • Tämä on oikein näin pitää toimia. Ei kenelläkään ole näin tärkeää asiaa että pitää ajaessa puhua emme ole etätyössä mistään hälytyskeskuksesta että ajaessa pitäisi vastata puheluun


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      230
      5451
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      195
      2785
    3. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      60
      2088
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      19
      1666
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1602
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      138
      1355
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      108
      1336
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      167
      1299
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      87
      1232
    10. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1214
    Aihe