Voi Kerpele! hommasin tossa muutama viikko sitten uuden tyttöystävän jolta olen vissiin saanut ns. pusutaudin eli mononukleoosin?!!?!?!!? kurkku ja korvan alapuolella sijaitsevat imusolmukkeet ovat #**!¤!!! kipeät, mutta kuumetta ei oo vielä ainakaan ollu! että olisikohan tämä nyt sitä pusutautia?
Perkele! nyt otti ohraleipä!!! pusutautiko?
5
1437
Vastaukset
mutta jos se sinua yhtään lohduttaa, lähes jokainen aikuinen (yli 80%) sairastaa jossain elämänsä vaiheessa mononukleoosin.
Valitettavasti parantavaa hoitoa ei ole, mutta se menee ohi itsestään 1-3 viikossa. Huolehdi riittävästä nesteensaannista. Jos juominen menee mahdottomaksi, mene lääkäriin.
Pikaisia paranemisia. =)- memmu
itse asiassa mä olisin saanut pusutautiin lääkkeet mutta minulla oli siinä vielä joku virussairaus jota pusutautilääkkeen ottaminen olisi pahentanut niin valitsin silloin etten ota sitä lääkettä..joten kyllä siihen lääke on olemassa..
memmu kirjoitti:
itse asiassa mä olisin saanut pusutautiin lääkkeet mutta minulla oli siinä vielä joku virussairaus jota pusutautilääkkeen ottaminen olisi pahentanut niin valitsin silloin etten ota sitä lääkettä..joten kyllä siihen lääke on olemassa..
eli antibiootit eivät tehoa siihen. Oletan, että sinulle on tarjottu lääkitystä joka lievittää oireita.
Mutta kuten todettu, en ala kinaamaan tästä sillä onhan siihen voinut tulla jokin troppi sen jälkeen kun minä olen näitä asioita opiskellut. =)
- anni
mulla on ollu kahdesti tuo pirullinen sairaus ja kummillakin kerroilla on penisilliini kuurit määrätty ettei tule mitään muita pöpöjä kun vastustuskyky laskee siinä mylläkässä. mulla oli tukena myös kunnon suuvesi kun koko suu tuntui olevan niin taudin riivaamana. suosittelen ihan lääkärisetää kun itselläni on tuo tauti ollut aika rankka.
- Pusuttelijamiäs
Oon kerran kokenut tuon taudin ja ei ollu yhtään kiva. Tiedän keneltä sen sain...sinä iltana kyllä pussailtiin koko vuoden edestä..huh, kun vain muistelen sitä iltaa :)
Mutta mun käsitykseni mukaan tuo tauti voi puhjeta vaan kerran, elimistöönhän se virus jää, mutta ei se uudestaan puhkee niin että kurkku menee ihan tukkoon jne. Ainakin mä oon tässä luulossa, en tiedä varmasti. En ainakaan haluais moista taudin puhkeamista uudestaan...pari viikkoo sai kärsiä siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1433958Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3593064Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142008Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101705Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41139Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69975- 71974
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23851- 71839
- 44794