Sain lahjaksi muutama kuukausi sitten muovisen 'sarvikuonon', eli pienehkön vesikannun. Tarpeen vaatiessa (normaalioloissa huuhtelu kerran päivässä riittää, nuhan/flunssan yllättäessä voi huuhdella neljäkin kertaa päivässä) kannu täytetään laimealla suolavesiliuoksella jolla huuhdellaan ylähengitystiet. Huuhtelu tapahtuu kaatamalla liuos toiseen sieraimeen, sitten päätä käännetään hieman jolloin liuos kiertää ylähengitysteissä ja valuu toisesta sieraimesta ulos. Toistetaan toisen sieraimen kohdalla ja lopuksi pärskitään onteloihin mahdollisesti jäänyt vesi pois. En ole itse allergikko, mutta huuhtelu on kyllä parantanut hajuaistia ja hengitys myös kulkee paremmin. Kysyisinkin onko kellään allergikolla kokemuksia sarvikuonosta? Minkäänlaisia?
auttaako nenähuuhtelu?
6
1328
Vastaukset
- ...
Ei tuo tietenkään oireita täysin poista, mutta helpottaa kyllä toisinaan. Suihkun jälkeen on ihan mukava hengitellä, vaikka vähänkin aikaa ilman nuhasuihkeita ihan jees.
- Hintsu
sarvikuonoa käytin runsaasti nenäsumutteita ja A-vitamiinitippoja (kallista). Flunssat ja nuhat ovat selkeästi vähentyneet. Jos olen kaksi viikkoa huuhtelematta, olo muuttuu epämiellyttävän tukkoiseksi, kun röörit karstoittuu. Päivittäinen huuhtelu tietysti paras, mutta itselleni on vakiintunut n. 3 kertaa viikossa -käytäntö. Mutta jos tukkoiselta tuntuu, niin vaikka kaksi tai kolme kertaa päivässä.
- minä vaan....
onko kuinka inhottava operaatio? olen nimittäin itsekkin suunnitellut moisen kapistuksen hankitaa, mutta tuntuu jotenkin vastenmieliseltä puuhalta
- ....
on ehdottomasti asiaan kuulumaton adjektiivi. Parilla ensimmäisellä kerralla saattaa tuntua samalta kuin joskus vetäessä vahingossa nestettä nenään, kuten uimassa tms. Kun kumartuu riittävästi, kääntää päänsä ja ennen kaikkea vetää leukansa mahdollisimman lähelle rintaa, niin vesi virtaa toisesta sieraimesta sisään ja toisesta ulos ja operaatio on yhtä luenteva kuin hampaiden pesu.
- savanni
Ei se ole operaationa ollenkaan inhottava tai vastenmielistä. Ei sieltä nenästä kuitenkaan mitään vihreänkellertäviä klimppejä tule. Kun oppii ottamaan rennosti, niin kaikki sujuu ilman että tuntuis muulta ku et nenänpielestä liruu vettä. Pään ja kannun asento vaan vaikuttaa epämiellyttävyyteen/miellyttävyyteen paljon, joten sitä joutuu kyllä jonkun verran opettelemaan.
- Kannu
savanni kirjoitti:
Ei se ole operaationa ollenkaan inhottava tai vastenmielistä. Ei sieltä nenästä kuitenkaan mitään vihreänkellertäviä klimppejä tule. Kun oppii ottamaan rennosti, niin kaikki sujuu ilman että tuntuis muulta ku et nenänpielestä liruu vettä. Pään ja kannun asento vaan vaikuttaa epämiellyttävyyteen/miellyttävyyteen paljon, joten sitä joutuu kyllä jonkun verran opettelemaan.
Nenähuuhtelu auttaa ja on helppoa. Ei kirvele nenässä jos suolaa(hienoa merisuolaa 1 teelusikallinen - tasapäinen)on tarpeeksi.
Muuten, on tullut surun vuoksi itkettyä muutamia viimekuukausia paljon ja en ole tarvinnut sumutetta ollenkaan, mikä on mulle tosi harvinaista! tämäkin todistaa, että huuhtelee nenän sitten luonnollisella tavalla(itkussa) tai kannulla, sama tulos!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760