Hyvin surullisena

Poistun

Onko rehellisyys mustavalkoista ehdottomuuteen perustuvaa pelkästään joko oikeaan tai väärään tuomitsemista ?
Mihin perustuu käsityksenne oikeasta entä totuudesta ?
Tiedätkö varmasti tai luuletko vain tietäväsi totuuden ?
Hänen elämästään, hänestä.
Arvioitko toisen tunteita ja käytöstä sen perusteella, minkä luulet oikeaksi ?
Mietinpä vain, että tiedätkö varmasti toisen tilanteen tai lynkkaatko hänet omien väärien tai liian vähäisten tietojesi perusteella ?
Jos näin teemme, lankeamme omaan ansaamme.
Vaadit muilta rehellisyyttä, mutta oletko rehellinen itsellesi, jos annat luulojesi vaikuttaa mielipiteisiisi hänestä.
Pidätkö luulojasi totuutena ja toimit sen mukaan ?
Mietitään näitä yhdessä muistutuksena teille, sinulle ja minulle ennen kuin teemme lopullisia päätöksiä

7

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sydämelläni

      hänet arvioin. Sen kertoman sanoman perusteella hänestä olen arvioni tehnyt. Paljon on tietysti tulkinnanvaraa, mutta se punainen lanka on sieltä aikoja sitten löytynyt. En luule mitään.

      • Epäiletkö koskaan

        Onko sydän aina oikeassa ?


      • ed.
        Epäiletkö koskaan kirjoitti:

        Onko sydän aina oikeassa ?

        hetkittäin tulee epäuskon puuskia, mutta menevät ohi nopeasti. En tiedä onko sydän aina oikeassa. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta tästä. Kai se riippuu siitä miten osaa sydäntään kuunnella ja tulkita.


      • Epäiletkö koskaan
        ed. kirjoitti:

        hetkittäin tulee epäuskon puuskia, mutta menevät ohi nopeasti. En tiedä onko sydän aina oikeassa. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta tästä. Kai se riippuu siitä miten osaa sydäntään kuunnella ja tulkita.

        Sydän tahtoo uskoa olevansa oikeassa. Järki kyseenalaistaa sydämen tahdon ja tunteet ovat ne, jotka vievät mennnessään.


    • niimpäniin

      Ei ehdottomuuksille mutta valehtelen itselleni suojellakseni itseäni. Ei siten että hänestä väärin ajattelisin vaan siten että järkeilen yhteisen mahdottomaksi. Tämä on reaktio pakeille ja tiedostan patoavani tunteeni mutta en aio itseäni oikaista, roikkuminen tekee hulluksi ja sattuu liikaa.

    • yliopistoa käynyt

      kuulostat liikaa kirjamaiselle ja uskonnolliselle diipadaapaa kirjota suomee

    • hyvä päätös.

      Totuus on aina todellisessa elämässä. Tämä on unelmahöttöä josta tulee vain tyhjä olo kun aikaa kuluu sen parissa liikaa. Se ei korvaa oikeaa keskustelua vaikkapa tästäkin aloittajan aiheesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe