vastausta vailla

aiy

hei auttakaa tyhmää... jos on se ympyränmuotoinen väistämisvelvollisuus kohdattaessa merkki ja siinä on vasemmalla puolella musta nuoli ja oikeella puolella punanen, nii ketä väistää? tarkottaako punane nuoli niinku mua et mä väistän sitä vastaantulevaa vai..

4

10465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autokouluun takaisin ja 10 vuotta ainakin opettelet liikkennemerkkejä ennenkuin menet auton rattiin

Se on että sinun pitää väistää vastaantulevaa ajoneuvoa

• kertauksen paikka
    • Noin yleisenä vinkkinä: pyöreät merkit yleensä velvoittavat johonkin tai kieltävät jonkin. Neliskanttiset ovat kivoja informaatiomerkkejä. Jos sinulla on tuollainen pyöreä merkki edessäsi, niin vastakkaisesta suunnasta tulevilla on varmaankin neliskanttinen vastinpari sille esillä.

Ei niin, etteikö tuohon sääntöön olisi poikkeuksia. Esimerkiksi suojatien merkki on neliskanttinen. Noin teknisesti se toki vain kertoo suojatien olevan lähettyvillä ja se suojatie sitten velvoittaa...

• *GoldenStar*

Ko. Kielto- ja rajmoitusmerkki: väistämisvelvollisuus kohdattaessa. Merkin punaisella nuolella osoitetaan väistämisvelvollisuus ja mustalla nuolella osoitetaa etuajo-oikeus. Opasteet ovat neliön tai suorakaiteen mutoisia sinisellä pohjalla varustettuja. Opasteisa yllä mainittu merkki, joka on neliö ja sinisellä pohjala valkoiset nuolet, osoitetaan kohtaamispaikka ajoradalla jossa kahta ajoneuvoa ei muutoin mahdu rinnakkain ajoradan kapeuden takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      54
      3400
    2. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      38
      2905
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      2528
    4. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2520
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2468
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      40
      2391
    7. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      41
      2245
    8. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      76
      1991
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1991
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1842
    Aihe