Ei tainnut mennä Akt tuki lakko niinkuin Strömsössä , jotain tarttis nyt tehrä .
Akt kuopattu JHl tulevaisuuden liitto .
22
646
Vastaukset
- uuteudeudeududu
Itse en ole tyytyväinen akt:n toimintaan viimeisen 10v aikana.
Satamahommat hoiti aikoinaan hyvin mutta siihen se aikapitkälle jäänyt.
Mikäli tulee varteenotettava vaihtoehto niin vaihdan heti liittoa. Kuitenkin fakta on että yhdistäytymistä tarvitaan ettei mene aivan villiksi työnantajan toiminta.
Bussipuolella toisaalta voiko enää huonommaksi muuttua. - i..
Kuka kuljetus alaa, sen tekijöitä puolustaa ja ajaa etuja? Kuka on sopimusosapuoli?
AINOA JA OIKEA PUOLUSTAJA JA ETUUKSIEN VALVOJA ON AUTO JA KULJETUS ALAN LIITTO: AKT:
Muuta suomessa ei ole.
Eli, älkää jauhako turhanpäiväistä jaskaa ; kohdatkaa todellisuus.
Tieto ei kasvata tuskaa, vaan lisää mausteita ajettaessa syyskuista luonnon ruskaa.- Todelisuus muodostuu
vasta sitten, kun alan työnantajat irtaantuvat jäsenliitostaan ja siten aloitetaan ihan oikeat työmarkkina neuvottelut. Silloin aletaan vasta muodostamaan se oikean tason hinta, jolla määritellään toiminnat, tulotasot ja ne erikseen määriteltävät tarpeet vapaiden ym. suhteen. ! Itseasiassa meidän pitäisi päästä sellaiseen tilaan, jossa jokainen tarjoaa työpanoksensa niillä hinnoilla ja lomatarpeilla, jotla katsoo tarpeelliseksi. yts. ruvetaan myymään työpanostamme ja määritellään sihen kaikki tarpeellinen. Ne pärjää jotka pärjää, eli pystyy myymään työnsä sitä tarvitsevalle taholle.
- j..
Paskia jauhat Luottamus pula.
Häpeä! edes.- ......
AKT:n polittisen ajojahdin (Ahde/Räty tapaus) seurauksena saatiin puheenjohtajaksi politiikkojen perseen nuolija.
JA KOKO AY LINJASSA ON VIKANA YHTEISTYÖ KYVYTTÖMYYS JA SEN TAKIA TYÖNANTAJAT PYSTYY KÄYTTÄMÄÄN JUUSTOHÖYLÄ TAKTIKKAA.
- Ari Kähärä
AKT ryhtyi siihen mihin sen ei olisi pitänyt ryhtyä. Tapa jolla ko. "tukilakko" joka sinänsä kuivui jokseenkin kokoon toteutettiin, osoitti, ettei liiton päättäjät kunnioita jäsenistöään ollenkaan, sillä ilmoituksia tukitoimista ei monikaan jäsen ollut saanut, ennen itse ns. tukitoimintapäivää. Jäsenmaksut kyllä kelpaa, mutta siihen jäsenistön arvostus sitten jääkin. Uskon monen AKT. laisen olevan tämän tempauksen jälkeen entinen AKT.nen 2004 littoman lakon jälkeen liitosta erosi runsaasti jäseniä, ja niin tulee käymään jälleen. Mutta lainaten vanhaa sanontaa, sitä saa mitäö tilaa.
- .....
Seuraavaksi pitää rahtipuolen ,satamien ja muiden kaupunkien työntekijöiden ryhtyä tukilakkoon!
Koko suomen lamassa 50%:ia on ihmisten huijausta ! - Stadin Daiju
No mitäs se sun kannattama "liittos" sitten tekee ? Noyrästi köyryssä kyykkyyn ja pullaa pomojen poskeen.
- veio
..... kirjoitti:
Seuraavaksi pitää rahtipuolen ,satamien ja muiden kaupunkien työntekijöiden ryhtyä tukilakkoon!
Koko suomen lamassa 50%:ia on ihmisten huijausta !LAMAN tarkoitus on lisätä rikkaiden hilloa ja ottaa köyhiltä. Lama on yleisesti hyväksytty konsti kyykyttää työntekijöitä ja lisätä niille joille on liikaa.
- Ihan oikeasti
Niille jotka haluaa itse neuvotella palkkansa ja etunsa ts. olla työnantajien armoilla sopii Loimaan liitto.
Ne jotka uskoo että suurempi joukko pystyy paremmin neuvottelemaan eduista ja palkoista sopii AKT.- Loimaa ei yhä
edelleenkään ole mikään liitto, vaan työttömyys kassa. On asioita jotka pitää kyetä eroittamaan toisistaan, sikäli jos siihen on jotai alkeellisempaakin kykyä olemassa.
- Hämmästynyt
Päin vastoin! Itse asiassa AKT:n tukitoimi onnistui hyvin. Eihän tarkoitus ollut suinkaan pysäyttää täysin HSL:n rikkuritoimintaa. Esiin tulo ja tiedottaminen oli pääasia. Rikkurit olivat pääasiassa ulkomaalaisia, jotka pakotettiin ajamaan lakon alaisia linjoja.
Toivon todellakin, että AKT on noteerannut tilanteen HSL:n alueella: kaikki kuljettajat saman sopimuksen alla! Jos AKT erottaisi HSL:n kuljettajat omaksi yksikökseen ja vaatisi seuraavissa työehtosopimuksissa 700 euroa lisää peruspalkkaa, muutaman päivän seisokilla se tulisi. Perässä tulisivat ratikkapuoli ja muu liitännäisporukka. Ja seuraavalla kierroksella toiset 700 euroa, niin peruspalkat alkaisivat olla työn vaativuutta vastaavalla tasolla. Seurauksena olisi tietty kuljettajatason paraneminen ja joukkoliikenteen huikea arvostuksen nousu.- kerro nyt
oikeesti, mitä rikkuri toimintaa? AKT.n esiintulo ja tiedottaminen oli jäsenkunnan suhteen olematonta ja selkeästi siten toteutettu, että se kyseenalaisti jäsenistöön kohdistettavan arvostuksen ja kunnioituksen, ts. nuo asiat unohdettiin ja ohitettiin tylysti ja siten poljettiin jäsenistön mielipiteet ja asiaan liittyvät mahdollisuudet vaikuttaa täysin maanrakoon.
- Hämmästynyt
Kun liikenteen Tilaaja HSL jättää osan tilaamastaan liikenteestä pois ja siirtää painopisteen sinne, missä työtaistelutoimi tuntuu, kysymyksessä on rikkuritoimi. Liikennöitsijät, joilta on tilattu liikennettä lakon alaisille osuuksille, käyttävät maahanmuuttajien epävarmuutta hyväkseen. Se on väärin.
Mitä taas tulee AKT:n työhuonekuntien päätöksiin; sitä varten AKT:llä on olemassa hallitus tekemässä päätöksiä nopealla aikataululla. Tämä varmisti sen, ettei HSL ehtinyt reagoida muuttuneeseen tilanteeseen. Ei ollut kyse yksittäisten kuljettajien mielipiteestä. Ala pidättäytyi ajamasta lakon alaisia linjoja. Helppoa ja yksinkertaista. Toimi. - yölinjalla.
Mitä mieltä ootta Akt puheenjohtajan palakan korotuksesta n. 970 euroa kuukaudessa lisää alemmille johtajille 300-500 euroa lisää minulle 20 missä solidaarisuus. Akt hallituksen äänestys päätös pari viikkoa sitten.
piiraisen palakan- veio
Paljastit juuri suurimpia ongelmia. Heistä on tullut rikkaita ja ovat siirtyneet teittyjen tahojen puolelle. Jäsenet pitävät yllä tätä näennäistä liiton toimintaa.
Jos liiton sisällä olisi samat korotukset kuin jäsenillä, he toimisivat kaikkien etujen puolesta.
Nyt on nähtävissä sama vääryys kuin yhteiskunnassa yleensä. Mutta ei ole tahoa joka puuttuisi siihen. Liiton sisällä pitäsi olla piiri joka valvoisi liiton toimintaa. - Ari Kähärä
Yölinja kysyy ihan asiaa, sillä millä edellytyksillä liiton pomoille luodaan satojen eurojen korotukset/kk kun samalla liiton oikeille tekijöille, eli kuskeille, ahtaajille ym. neuvotellaan puolenvuoden välein jopa 8-12 sentin /kk korotukset! Kyllä kannattaa kehua liiton toimintaa. LOL
- ytk nro1
Tuosta kaikesta voimme päätellä, että YTK joka ottaa vain 99e vuodessa antaen samat etuudet työttömyyden alle kyuin akt tai jhl, tulee saamaan lisää jäsenia .....meitä ytk kassan jäseniä kun ei voi edes rikkureiksi haukkua koska se on liiton naurettavaa uhoamista, kuin lapset tappelisi kenellä isompi hiekkakakku
- .......
Jos YTK lisäisi jäsenistöä enempi se on= kuukausipalkka puolittuisi.
- Partajugi
AKT on torpannut muun muassa Kiky sopimuksen ja muitakin heikennyksiä. Mitäs teki JHL ?
Perässä vedettävää sakkia kuin pässit.
Muistan Helbin ajoilta kun puheenjohtajaakin vietiin kuin pässiä narussa ja tuli huonompi sopimus kun AKT.
Siis AKT.n pitkät päivät, mutta ei mitään etuisuuksia.
Se muistaa ken oli paikalla silloin.
Nobinalla sujuu, täällä ei narussa talutella edunvalvojia !- vaipitkätpäivät
Olin kuskina helbillä liiton vaihdon aikaan. Tämä sopimus oli ihan se sama sopimus kuin muillakin kuten nobinalla. Ei siinä mitään eroa ollut. Vanhat kuskit saivat jonkin vahinkorahan jota ihmettelin. Mutta sopimus oli se yksi ja sama kaikille Suomessa.
- Partajugi
No oliko sitten hyvä sopimus ? Tuli oltua itsekin ennen Nobinalle siirtymistäni kyseisen keskitysleirin vankina. Vieläkään en jaksa olla ihmettelemättä miksi jätettiin mahdollisuus kunnallisen sopimuksen säilyttämisestä käyttämättä, vaan annettiin periksi noin vaan siitäkin huolimatta että työtaistelu oli alkamaisillaan ja ratikka-ja metropuolikin olisivat seisseet samanaikaisesti, mutta ei.
Ammattiosastomme puheenjohtaja kusetettuna ja peloteltuna oli tullut ilmoittamaan että sopimus on hyväksytty.
Pikkuraha tosiaan se korvaus minkä saivat jotka saivat verrattuna siihen mitä menettivät.
Kyllä on porukka peloteltavissa ja vietävissä. Siis liiton vaihto ja silloinen v. 2010 tapahtunut PTY-tesiin siirtyminen jota tarkoitan äskeisessä, on tietysti eri asioita, mutta oli sekin sen esiaste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1831994Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671686Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä791492En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1461406- 481324
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1191072- 173987
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke212938Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja43774