itsetuhoisuus!

masentunupaska

joo nyt päätin tulla tällässeenä "anonyyminä" tänne koska en ole edes ammattilaisilta saanut apua tähän! olen käynyt jo puolivuotta fysioterepeutilla ja jossain keskusteluissa puhumassa siitä kuin mä viiltelen ja oon meinannu tehä monta kertaa itsemurhan. nämä joilta olen hakenut apua on vain sanonut "ei ole viellä niin paha asia että jonkin lainen lääkitys tai laitos paikka pitäisi hommata" ja olen näyttänyt niille mun masennus viestit ja viiltely jäljet mutta ne ei oikee taho uskoo mua. tää masennus mulla alko siitä ku erosin mun poikaystävästä jonka kaa me oltii 3vuotta ja kun sain kuulla et mun paras kaveri on joutunu laitoksee yhdestä hyvin vakavasta syystä! en ole käynyt koulua kunnolla koska alkaa ahistaa ihmis paljous. mulla on metsässä paikka johon meen ainakun tulee "pakko päästä pois" fiilis. siellä on puu johon oon tehny viiltoi mutta välillä ei riitä että tekee sille puulle viiltoi vaan pitää tehä omaan käteen/jalkaan viiltoja, ne ei ole pintanaarmuja vaan ihan syviä... en oo liikkunu himast mihkää 4pv just ja just jaksan käydä suihkus ja raahautuu vessaa mutta en syö.. osaako joku teistä auttaa mua? olen siis 17v.

9

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentunupaska

      siis psykiatril oon käyny...

    • Tsemppiä

      Eihän se ihme ole, että oot masentunut. Sydänsurua ja huolta parhaasta ystävästä! Lisäksi olet iässä, jossa vastoinkäymiset tuntuvat usein liian isoilta. Viiltely on tällä hetkellä ainoo tapa, jolla saat huonon olon helpotettua. Kummallista, että asiaasi ei ole otettu vakavasti :( Nyt tarvisit ystävän, jolle voisit purkaa huoliasi. Voihan se olla jokin muukin kanava kuten tällainen keskustelupalsta! Siitäkin on varmasti jotakin apua. Jättikö poikaystävä sinut vai tuliko jotakin muuta siihen väliin?

      • masentunupaska

        poikaystävä jätti, en edes tiedä syytä miksi näin teki. koitin kysellä häneltä syytä mut pakkasi kamat ja lähti. mulla ei oo enään ketään kelle voisin kertoa kun ystäväni on laitoksessa ja ei aika huonossa jamas siel :/ niin ja tämän takia kun ei ole ketään kenelle vois purkaa pahaa oloo nii viiltelen, käsivarret ihan iha jäljis ja nilkat auki :/ osaisitko auttaa miten saisin terapeuttini uskomaan että tämä on vakavaa.?


      • Tsemppiä
        masentunupaska kirjoitti:

        poikaystävä jätti, en edes tiedä syytä miksi näin teki. koitin kysellä häneltä syytä mut pakkasi kamat ja lähti. mulla ei oo enään ketään kelle voisin kertoa kun ystäväni on laitoksessa ja ei aika huonossa jamas siel :/ niin ja tämän takia kun ei ole ketään kenelle vois purkaa pahaa oloo nii viiltelen, käsivarret ihan iha jäljis ja nilkat auki :/ osaisitko auttaa miten saisin terapeuttini uskomaan että tämä on vakavaa.?

        Itselleni on käynyt samoin, että poikaystävä jätti juuri tuossa iässä. Pahin virheeni oli jäädä rypemään siinä surussa ja odottamaan, että hän palaisi. Lopputulos oli, että odotin turhaan ja aivan liian kauan :( Ainoa kärsijä olin minä itse. En kuitenkaan vähättele masennuksen tunnetta, se oli valtava ja synkisti kaiken elämässäni. Suosittelen myös ulkoilua ja koittaa keksiä muuta ajateltavaa. Eihän se helppoa ole, mutta kun oikein yrität se onnistuu. Mulla on myös kokemusta terapeuteista, kun olin lapsen menetyksen vuoksi avun tarpeessa. Kaikkien terapeuttien kanssa ei vain synkkaa, se on tosiasia. Pystyisitkö mitenkään vaihtamaan terapeuttia, jos se auttaisi? Tärkeää on myös, että arvostat itseäsi, vaikka sut on jätetty. Pää pystyyn ja kohti uutta. Tarinastasi päätellen olet kuitenkin aika syvälle masentunut, että yritä jaksaa selvittää tuota terapeutin vaihtoa. Kannattaa rehellisesti kertoa näistä jutuista niin saat parhaiten apua. Et ole todellakaan ainoa, joka näistä jutuista kärsii.


    • been there

      Olet alkanut seurustelemaan lapsena ja sinulta on tämän vuoksi jäänyt henkinen kehitys kesken. Mitään yleispätevää ohjetta minulla ei ole sinulle antaa. Voisit alkaa panostaa itseesi. Lenkkeile joka päivä 5-6 km ja syö monipuolista ruokaa. Jos tällä keinolla olo ei parane, niin ei millään. Jätä pois sokeri, viljat, tupakka ja muut päihteet. Juo paljon vettä.

      Lenkkeily voi aluksi tuntua pakkopullalta eli todennäköisesti itket ja kävelet. Mutta kun kunto kasvaa, et enää voi olla lenkkeilemättä. Yöunet paranevat ja henkinen terveys kohenee kohisten.

      Ehkä poikaystäväsi halusi kumppanin, jolla esim. koulu sujuu paremmin, koska tuo avaustekstisi on kieliopillisestikin ihan luokatonta. Jonkinlainen on esimerkiksi erittäinkin helppo yhdyssana, samoin laitospaikka, viiltelyjäljet, ihmispaljous.

      Kun pidät itseäsi "masentuneenapaskana" ei muutkaan sinua sen korkeammalle arvosta. Poikaystäväsi ehkä ajatteli, että vedät hänetkin alas masennuksen pohjattomaan kaivoon. EIkä viiltelyarvetkaan ole nasella kaunista katsottavaa. Ei sinua kukaan muu voi auttaa kuin sinä itse. Toivon, että avaat silmäsi ja katsot itseäsi rakentavan kriittisesti.

    • Tsemppiä

      Miten sä siellä jakselet?

      • masentunupaska

        paremminkin voisi mennä, kävin tänään juttelemassa ja ne huomasi että parempaa päi mennää ! olen käynyt ulkona ja metsässä kävellyt ja huomattavasti on auttanu!


      • bee there
        masentunupaska kirjoitti:

        paremminkin voisi mennä, kävin tänään juttelemassa ja ne huomasi että parempaa päi mennää ! olen käynyt ulkona ja metsässä kävellyt ja huomattavasti on auttanu!

        Ulkoilu ja terveellinen ruoka on parasta lääkettä masentuneelle. Alat vain panostaa enemmän itseesi ja kohta huomaat tykkääväsi enemmän itsestäsi, etkä tarvitse siihen poikaystävää kertomaan kuinka hyvä tyyppi olet!


    • Tsemppiä

      Kiva kuulla, että parempaan päin. Koeta pitää mielessä, että olet itsesi herra (herratar :) Terve itsekkyys on hyvästä, ei kannata jäädä tuleen makaamaan. Punot vain uskoa itseesi, et tarvi tyyppiä, joka sut jättää kertomatta edes syytä. Parempia on jonossa tulossa, jos vähän vitsikkäästi tässä vakavassa tilanteessa puttaan ;-) Palatakseni asiaan tunteet ovat ihan oikeita ja masennus myös. Kahlaat sieltä syvyyksistä kuitenkin rantaan, eiks vaan? Heti kun tuntuu sen verran paremmalta, pidät itsesi aktiivisena. Kun saat pääsi pinnalle, voit olla ystäväsikin tukena paremmin. Älä ota liian kovia haasteita, voimiesi mukaan, mutta pidä pää hyvin pinnalla. Mitäs sanot?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe