Ovatko paniikkikohtaukset normaaleja tai yleisiä? Kuinka monella niitä esiintyy? Itse olen muutaman kerran tällaisen saanut tilanteessa, jossa minut on jätetty yksin esim. junaan, ympärillä on ollut paljon ihmisiä ja minua on stressannut mm. kiire tai muut asiat. Kohtauksen aikana sydän hakkaa, hengitys ahdistuu ja muutenkin tuntuu puristavalta rintakehän kohdalla. Tekee mieli juosta pois.
Kannattaako käydä juttelemassa esim. psykologille? Voiko ongelma pahentua tai alkaa esiintyä useammin. Voinko jotenkin helpottaa oloa kohtauksen aikana? Eniten huolestuttaa onko se normaalia, että näin käy, koska olen nuori 16 v.? Jollain omia kokemuksia?
Paniikkikohtaukset
4
1052
Vastaukset
- pk.
heips!
olen 16 vuotias ja kärsinyt jo noin puolisen vuotta liikajännittämisestä ja paniikkikohtauksista. luulisin niiden olevan melko yleisiä!
syön lääkkeitä, mutta aina eivät nekään tehoa ja olen myös miettinyt psykologin juttusia. oletko kokeillut EFT -menetelmää? se ainakin minulla poistaa aika hyvin ahdistusta.
tsemppiä jatkoon! - tyttö
Kohtaukset vain pahenevat ainakin minulla.Mutta nyt olen aloittanut vertaistukiryhmässä,jossa kaikki ryhmän jäsenet ovat jännittäjiä.Ryhmä on ilmainen.Ja suosittelen sinullekkin.Minulle ainakin auttaa.
- LittleDevil
Niin mikä se EFT-menetelmä on? En kuitenkaan usko pystyväni toimimaan vertaistukiryhmässä, koska siellä on muitakin ihmisiä.. (: Jotain kuitenkin aion tehdä, koska rajottavat elämää melko paljon...
- joo
EFT :n ohjeet löydät pari lehtee taakkepäin. siinä on kyllä otsikko "EFT-hoito-ohje" ja sen on kirjoittanut ihan psykologi. se on siis sellainen ahdistusta poistava itsehoitomenetelmä, perustuu akupunktion pisteisiin. kannattaa kokeilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944