Tietoa Daewoo Nubirasta kiitos

Hyvä auto halvalla

Uus auto tarvittais ja kohtuu hinnalla.
Kun olen seurannut ja suodattanut pois noi merkki fanaatikot joilla ei kyseisestä autosta loppujonlopuksi varmaan oo mitään oma kohtaista kokemusta niin olen tullut siihen tulokseen, että huonoja puolia on:(ja kaikki mitkä ei oo huonoja on hyviä, vai mitä?)

-hellättäessä kaasua pieni viive jonka takia moottori ryntää vaihdettaessa vaihdetta? (Eli vaatii opettelua)

-manuaali vaihteisto hieman epätarkka?(mahdollisesti tottumis kysymys sekin, eikä oo varaa varmaan automaattiin)

-Ilmastointi/lämmityslaitteen toiminta pakkasella? näin jossain kirjoituksen että ainakin automaatti ilmastoinnilla olevassa autossa oli vaikeuksia pitää lasit auki kovalla pakkasella. Onko kokemuksia kyseisestä tilanteesta?

-onko ollut nokkahihna/ketju ongelmia. Ilmeisesti on hihna nubirassa ja mikä on vaihtoväli jos hihna. Jakopään ongelmia en netistä löytänyt muutakun että 2000 vuosimallin nubirasta oli hihna paukahtanu 46000 mailissa( sehän on vitusti kilometrejä) ja kaveri sano että ei syttyny mitään valoa kojelautaan??? onko siä semmonen olemassa? ainakaan mun -88 mitsussa ei oo.

-moottorin ja renkaiden äänet kuuluu sisälle?(kuinka paljon? ei se ny minkään mersun hintanen ookkaan)

-peltien kestosta/ruoste suojauksesta ei oo mitään vakuuttavaa tietoa. Ei hyvää eikä huonoa. Maahan tuodut ei oo ilmeisesti ainakaan kerinny ruostumaan läpi vielä. kiitos jos on jotain ekstra tietoa asiasta, tai -.

Lopuksi:
Itte oon ollu työn puolesta E-Koreassa muutaman kerran ja oon huomannu että ne on hyviä kopioimaan jä pystyy jopa hiukan parantaan jos tietää mikä vika kopioidussa vehkeessä on. eli laatu on mitä on mutta miks keksiä joku mikä on jo keksitty ja viat havaittu?

Kiitos asiallisista kommenteista!

7

3029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aribun

      Mullon ittellä ollut 1.8 CDX Automaatti tollaisen kuukauden verran. Eihän tuossa nyt varsinaista kestotestiä ehdi tehdä, mutta tässä jotain.

      - Perusasiat on ainakin olleet kunnossa, eli pensaa palaa ja maisema vaihtuu.

      - Moottorin viiveistä en tiiä, mutta tomaatti toimii hienosti.

      - Kauheista pakkasista ei myöskään oo kokemusta, mut huura lähtee, kun painaa huurteenpoistonappia.


      - Hihnan vaihtoväli ykskasissa 60KKm. Muista sit että 2002 Daewoilla ja näillä nykyisillä ei ole mitään yhdistäviä tekijöitä. Täysin eri autoja.

      - Muista vaihdattaa ensiasennusHankookit joihinkin säädyllisiin renkaisiin. Ne sataset kannattaa maksaa. Takarenkaiden ääni kumisee sisustamattomassa vararengaskaivossa. Itte liimasin vähän akustolvyä kontin pohjalevyn alapintaan. Hiljeni rutosti.

      - Mulla ei viä ainakaan näy ruostetta. :)

      - Pensamittari renaa. On vissiin jokin juotosvika joka tokenee/kuluu kohdalleen alkukilometreillä.

    • -ah-

      Itsellä on Nubira 1.8 CDX.

      -En ole mainitsemaasi viivettä ja ryntäilyä huomannut. Mielestäni auto on nimenomaan helppo ajaa eikä vaadi juurikaan opettelua.

      -Vaihdekepin liikkeet ovat varsin pitkät. Muuten ei mitään valittamista, vaihteet menevät aina hyvin päälle. Tottumiskysymys.

      -Automaatti-ilmastoinnissa on erillinen huurteen poisto asento, joka on ainakin syksyn kosteilla toiminut hyvin. Mistään paukkupakkasista ei vielä ole kokemusta mutta toistaiseksi autossa ei ole tarvinnut palella.

      -Ei ole käsittääkseni ollut mitään jakohihna ongelmia, kuten ei näin uudessa mallissa pidäkkään olla. Nykyinen Nubira esiteltiin viime vuoden loppupuoliskolla eikä sillä ole mitään yhteistä vuosimallin 2000 kanssa.

      -Melua on varsin tavallinen määrä tämän hintaiselle autolle. Sitä siis on muttei mielestäni häiritsevästi (riippuu mihin on tottunut). Esim. nykyinen Civic on ainakin koeajon perusteella meluisampi. Toisaalta esim. Megane on huomattavasti hiljaisempi.

      -Ruostekestävyydestä ei taida kukaan tietää vielä mitään. Järkevä ruostesuojaa autonsa ja asia on sillä selvä. Itselläni on ollut yleensä tapana teettää kaikkiin autoihini ruostesuojaus.


      Auton laadussa en ole huomannut mitään vikaa. Kaikki toimii niin kuin pitää.

    • nisunen

      Samanlaista etsintää oli itsellänikin, piti saada vanhan Nissanin tilalle uusi ja tilavampi menopeli. Daewoota kävin katsomassa ja ajelemassa, ihan pätevältä tuntui, vaikken siihen päätynytkään.

      Käy toki kokeilemassa myös Xsara farmari (on nyt halpa), Focus Limited ja miksei Fiat Stilo.

    • JiiKooo

      Itsekin olen Nubiraa harkinnut. Jossakin testissä kuitenkin mainittiin, että "tekniikka on vuodelta 1997, vain pellit ovat uudet." Toisaalta nykytekniikastakin kuulee sitä sun tätä, huimasti elektroniikkaa ja vastaavasti pikkuvikojakin paljon. Tutun uudenkarhea Audikin on kaksi kertaa hinattu korjaamolle sähkövikojen takia.

    • 1.6 se/ac

      Hyvin on toiminut. Bensamittari näyttää omiaan, mutta tehtaalta on tulossa päivitysohjeet tähän ongelmaan ensi huoltoon. On kuulemma Kalosin ja Nubiran vika tämä mittarivika. Matizissa ja Lacetissa tätä vikaa ei ole kuulemma ollut, näin sanottiin huollossa.

    • doh

      Kävin juuri koeajamassa farmari mallin.

      Auto oli juuri sitä mitä odotin, ihan kelpo perusauto. CDX on varsin hyvin varusteltu. Ei mitenkään järkyttävän meluisa, pahempiakin on.

      Pari asiaa vähän häiritsi; viikset on aika lyhyet ja halvan näköiset. Toinen seikka on pitkät vaihdekepin liikkeet, saa hämmentää kuin vanhaa volvoa. Siihen tietysti tottuu, ja ei kai tuolla kukaan mitään sähäköitä sporttivaihtoja ala suorittamaan, perheautolla. Ajotietokone olisi vielä mukava lisä, en ainakaan huomannut että siinä olisi ollut.

      Muuten ihan positiivinen maku jäi suuhun. Vahva ehdokas kun auton vaihto tulee ajankohtaiseksi. Ja farkku on aika hyvän näköinenkin. Näkyi olevan sisälokarit joka nurkassa, ei näkynyt paljaita peltipintoja niinkuin jossain on väitetty. Eiköhän tuon uskaltaisi ostaa, luvataanhan sille 36kk ilmainen hinauspalvelu jos jättää tien päälle ja muutenkin aika hyvä takuu.

      Tietysti joutuu sitten kuuntelemaan kateellisten v****lua merkin valinnasta. Kaikkia kun ei voi miellyttää.

      Tekniikka voi olla hiukan vanhahtavaa, mutta minun mielestäni se tarkoittaa myös parempaa toimintavarmuutta.

    • loppuu

      Siltä varalta, että et ole huomannut: Daewoiden maahantuonti lopppuu. Ehkä kannattaisi kuitenkin harkita jotain toista merkkiä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe