Älkää kertoko !

olkaa hiljaa

Onko tuutu juttu että sukulaiset, tuttavat ym lähisuku, sisko, veli on kiinnostunut aina sinun yritystoiminnasta.

He eivät luonnollisesti kerro omista tuloistaan, työmääristä, veloista taikka omaisuudesta. Yksityisyrittäjän pitää kertoa juurta jaksaen kaikki bisnekseen liittyvä.

Se ei ole Teidän tehtävä kertoa lähisukulaisillenne ym, mikä on hyvä bisnes ja mikä ei. Juoruilu hyvästä bisnestavasta kyllä menee suusta suuhun ja sen jälkeen sinulla on 10 samaa hyvää bisnestä tekevää kilpailijaa.

En tarkoita että juuri minulle olisi näin käynyt. Pitäkää suut supussa ja nauttikaa tuloksestanne.

8

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölinä-pölinä

      Hoh-hoijaa, lapsilleko näitä satu opetustuntejasi täällä pidät? Vähän luulen että me ei oikeesti olla sun satuopetuksia vailla, reality on opettanut asiat jo aikoja sitten.

    • homma hanskassa

      Älkää koskaa leveilkö bisneksillänne, aina on korvapareja jotka kohta tulevat ja tekevät sitä samaa työtä 10x paremmin ja halvemmalla.

      Älkää antako neuvoja toisille alkaville yrittäjille! Kaivatte vain omaa kuoppaa!

      • Tosi tarina..

        9 vuotta sitten muutama työntekijäni halusi aloittaa oman yrityksen.
        Lupailivat kainenlaista, ei hintojen polkemista, työntekijöiden varastamista jne.

        No niinhän siinä kävi että eivät kyenneet kouluttamaan työntekijöitä joten osin laittomilla (km. korvaukset, päivärahat yms. etuudet) saivat puhuttua työntekijöitä multa.
        No kun he eivät samoilla hinnoilla saaneet töitä alkoi hintojen polkeminen, mustamaalaus yms.

        Kyllä jouduin toteamaan että samalle alalle yrittävä on tapettava heti alkuunsa ennenkuin siitä tulee riesa.


      • Nappi kurkkuun
        Tosi tarina.. kirjoitti:

        9 vuotta sitten muutama työntekijäni halusi aloittaa oman yrityksen.
        Lupailivat kainenlaista, ei hintojen polkemista, työntekijöiden varastamista jne.

        No niinhän siinä kävi että eivät kyenneet kouluttamaan työntekijöitä joten osin laittomilla (km. korvaukset, päivärahat yms. etuudet) saivat puhuttua työntekijöitä multa.
        No kun he eivät samoilla hinnoilla saaneet töitä alkoi hintojen polkeminen, mustamaalaus yms.

        Kyllä jouduin toteamaan että samalle alalle yrittävä on tapettava heti alkuunsa ennenkuin siitä tulee riesa.

        Tarkoittanet ihan kirjaimellisesti että nappi otsaan tai luu kurkkuun? Itse ainakin olen todennut että tämä torjuntataso on se joka pitää hintojen polkemiset aisoissa.


      • Tosi tarina..
        Nappi kurkkuun kirjoitti:

        Tarkoittanet ihan kirjaimellisesti että nappi otsaan tai luu kurkkuun? Itse ainakin olen todennut että tämä torjuntataso on se joka pitää hintojen polkemiset aisoissa.

        Juu eli yritykselle nappi ottaan, ei yrittäjille.

        Harmittaa se että olen yrittänyt luoda yrityksen jolla on tulevaisuutta minun jälkeenkin, sitten liikkeelle lähtee kaverit jotka ajattelevat että yrityksellä ei ole merkitystä kunhan saa itse tehdä töitä.
        Töitä olisivat saaneet kyllä tehdä mullakin ja olisivat tienanneet jopa 75000€/v.

        Pari keraa alkuvaiheessa ehdotin yhteistyötä mutta ei kelvannut.
        Nyt vain on sellainen tilanne että kun tarvitsen apuja niin vuokraan lisätyövoimaa mielummin 150km päästä kuin samalta paikkakunnalta.
        Toisella paikkakunnalla on kaksikin "kilpailijaa" joiden kanssa käydään välillä syömässä ja vaihdetaan kuulumisia.


    • silmät mustana

      Aina puhutaan naisten juoruilusta, MUTTA miehet ne vasta juoruämmiä ovat mitä tulee yritystoimintaan.

      Nyt entisen pomon juttuja sai kuunnella korvat punasena.

    • RuuviVertex

      Minulta ei sukulaiset kysele mitään, mutta oma-aloitteisesti kylläkin mainitsevat tulevansa asioimaan liikkeeseeni. Totuus on kuitenkin toinen, heistä ei yksikään ole tullut yli 30-vuoden aikana.

    • verovirastock

      mutko ne mulkut ryökäleet käy verotoimistosta urkkimasta mitä tienaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe