Urakkarukoilua sairaiden puolesta

Shangrila

Tuli vilkaistua TV7:ää eilen illalla.
Meno oli hengästyttävää. Vanhempi pastorismies luki lappuja, välillä väärin, ja nosteli oikeaa kättään. Samaa tehtävää toteutti nainen vierellään.
Oli vaivaa jos jonkinlaista mihin esirukousta haluttiin. Tv-kaksikko rukoilla humputti kiivaaseen tahtiin.
Rukoiluapua saivat mummon asunnon myyntiasiat, kuin myös toisen henkilön sairaalassa lyhennetty paksusuoli. Kiitettiin Luojaa ihottuman paranemisesta.
Moninaiset olivat vaivat, joihin apua kaadettiin kättä nostaen. Sanan väkevöittämällä voimalla.
Piti hämmästellä mitenkä moninaisia ovat vaivat, joihin Luojamme on ensin ihmispolon saattanut. Sitten rukoillen asiat saavat korjauksensa.
Vai saavatko?

18

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllälähteetaas

      Uskonnollinen valehtelu on tuottoisaa bisnestä koska se on laillista.

      • Väärä taktiikka

        Hyväähän monet muiden puolesta rukoilijat tietysti tahtoo.
        Mutta, kaikilla(uskovillakin) pitäisi, olla sen verran realismia ja tajuta ja nähdä omin silmin.Jos tässä maailmassa menettää terveytensä.Eikä lääketieteelläkää ole enää keinoja parantaa.Ei rukouksista ole apua.Se on niin nähty ja todistettu!
        Tähän on vaan tyydyttävä.Pitää vaan, sopeutua ja oppia elämään vaivojensa ja tuskien kanssa.Se, miten parannusta sairaille tahtovat ihmiset voivat olla, ihan oikeasti ja konkreettisesti avuksi tälläisille sairaille ihmisille.
        Auttamalla heitä sopeutumaan sairauden kanssa elämiseen.He tarvitsevat tukeanne apuanne jatkuvasti käytännön elämässä.Autatte oikeasti tukemalla heitä kaikella mahdollisella tavalla.Voitte tarvitatessa auttaa, näitä vähävaraisia esim.rahallisesti.Eikä suinkaan niitä, jotka rukoilevat näiden puolesta.
        Autatte ulkoiluttamalla pyörätuolipotilaita.Käymällä tervehtimässä heitä sairaaloissa ja kotona, mistä monille tullut yksinäisyyden vankila.
        Tälläisellä avulla on positiivinen vaikutus.
        Toisin kuin sillä, että luet vaan rukouspyyntölappuja ja pysyttelet etäällä avuntarvitsijoista.Tai laitat kätesi hänen päälleen.
        Muulla tavalla et olekaan valmis auttamaan terveytensä menettäneitä ja avuttomia.
        Sairauksia pahentaa ja potilaita ahdistaa tälläinen turhan toivon antaminen ja niiden seurauksena lukuisat pettymykset.Tälläinen on jopa, hyvyyteen verhottua julmuutta, sairaita ihmisiä kohtaan.Sairaat tarvitsevat konkreettiseti auttavia käsia ja ystäviä lähelleen!Älkää delekoiko aina kaikkia teille kuuluvia tehtäviä Jumalalle!
        Tyyliin, auta sinä Jumala tätä ihmistä, kun minä en viitsi, enkä jaksa.


      • väärä syytös

        " Piti hämmästellä mitenkä moninaisia ovat vaivat, joihin Luojamme on ensin ihmispolon saattanut. "
        Jos ihminen pilaa itsensä ja terveytensä väärillä valinnoilla, alkoholilla, huumeilla,liialla stressillä, katkeruudella, vihalla ect. Niin eikö se ole oma vika ?
        Ei Jumala ketään SAATA siihen tilaan. Mutta parantaa armossaan joitakin.


      • entä kun paranee ?
        Väärä taktiikka kirjoitti:

        Hyväähän monet muiden puolesta rukoilijat tietysti tahtoo.
        Mutta, kaikilla(uskovillakin) pitäisi, olla sen verran realismia ja tajuta ja nähdä omin silmin.Jos tässä maailmassa menettää terveytensä.Eikä lääketieteelläkää ole enää keinoja parantaa.Ei rukouksista ole apua.Se on niin nähty ja todistettu!
        Tähän on vaan tyydyttävä.Pitää vaan, sopeutua ja oppia elämään vaivojensa ja tuskien kanssa.Se, miten parannusta sairaille tahtovat ihmiset voivat olla, ihan oikeasti ja konkreettisesti avuksi tälläisille sairaille ihmisille.
        Auttamalla heitä sopeutumaan sairauden kanssa elämiseen.He tarvitsevat tukeanne apuanne jatkuvasti käytännön elämässä.Autatte oikeasti tukemalla heitä kaikella mahdollisella tavalla.Voitte tarvitatessa auttaa, näitä vähävaraisia esim.rahallisesti.Eikä suinkaan niitä, jotka rukoilevat näiden puolesta.
        Autatte ulkoiluttamalla pyörätuolipotilaita.Käymällä tervehtimässä heitä sairaaloissa ja kotona, mistä monille tullut yksinäisyyden vankila.
        Tälläisellä avulla on positiivinen vaikutus.
        Toisin kuin sillä, että luet vaan rukouspyyntölappuja ja pysyttelet etäällä avuntarvitsijoista.Tai laitat kätesi hänen päälleen.
        Muulla tavalla et olekaan valmis auttamaan terveytensä menettäneitä ja avuttomia.
        Sairauksia pahentaa ja potilaita ahdistaa tälläinen turhan toivon antaminen ja niiden seurauksena lukuisat pettymykset.Tälläinen on jopa, hyvyyteen verhottua julmuutta, sairaita ihmisiä kohtaan.Sairaat tarvitsevat konkreettiseti auttavia käsia ja ystäviä lähelleen!Älkää delekoiko aina kaikkia teille kuuluvia tehtäviä Jumalalle!
        Tyyliin, auta sinä Jumala tätä ihmistä, kun minä en viitsi, enkä jaksa.

        " Älkää delekoiko aina kaikkia teille kuuluvia tehtäviä Jumalalle! "
        Kyllä Jumala ne kestää. En sano sitä etteikö huijareitakin olisi jotka eivät toimi Raamatun opin mukaan, mutta Raamatussa selvästi sanotaan, ETTÄ JUMALA PARANTAA SAIRAAN ! Käskee voitelemaan öljyllä ja kutsumaan srk vanhimmat. Se miksi KAIKKI sairat eivät parane, on asia johon mulla eikä muillkaan ole vastausta. Mutta pyytää silti voi. Isä rakastaa lapsiaan.

        Rauman seurakunnan lähetyssihteeri Sirpa Riihimäki teki vuonna 1997 pro-gradu työnsä Jyväskylän yliopistossa rukouksella parantamisesta.
        Alla olevat otteet siitä kirjasta:

        Sirpa Riihimäen tutkimuksessa on useita mielenkiintoisia parantuneiden lähettämiä kuvauksia. Yhdessä kerrotaan kymmenen vuotta vaivanneesta selkävaivasta:

        ”Selkäni vaivasi minua lähes kymmenen vuoden ajan. Särky alkoi aina aamuyöstä. Sen jälkeen en kyennyt enää nukkumaan missään asennossa. Viimeisinä vuosina jouduin nousemaan vuoteesta jopa kolmen tai neljän aikaan aamulla vaikka töihin piti mennä vasta seitsemäksi. Eräänä sunnuntai-iltana istuin vaimoni kanssa rukoushuoneessa kuuntelemassa Jumalan sanaa kun puhuja yhtäkkiä kesken saarnan sanoi: ’Tässä huoneessa on henkilö, jolla on ollut kauan aikaa vaivaa selässään. Jumala parantaa sinut tänä iltana.' Puhuja ei silloin tuntenut minua edes ulkonäöltä. Juuri sillä hetkellä en ajatellut edes koko sairauttani. Mutta seuraavana aamuna heräsin ensimmäistä kertaa vuosiin tuntematta minkäänlaista kipua selässäni. Itse en millään voinut käsittää että särky olisi lopullisesti poissa. Kaksi viikkoa odotin sen palaavan.”

        Paha ihottuma paranee epäilevien silmien edessä

        Suurin osa Riihimäen vastaanottamasta aineistosta tuli itse parantumisen kokeneilta ihmisiltä. Aineistosta kertyi yhteensä 167 tapausta. Eräässä vastauskirjeessä kerrottiin seuraavaa:

        ”Ensimmäisen kosketukseni rukouksella parantamiseen sain tilanteessa, jossa oli muutamia ihmisiä koolla rukouksen merkeissä. Sanoin haluavani nähdä mitä tapahtuu kun rukoillaan sairaan puolesta. Kysyin oliko paikallaolijoista kukaan sairas. Eräs nuori nainen näytti säärtään, jossa oli pahannäköinen ihottuma. Ehdotin, että panisimme kätemme sairaan paikan päälle Raamatun esimerkin mukaisesti ja pyytäisimme Jeesusta parantamaan ihottuman. Kaikki suostuivat. Joskin vähän epäillen. Rukoillessamme päälleni laskeutui jotain lämmintä ja näkymätöntä. Sairaaseen ihoon kosketuksissa ollut käteni muuttui aivan kuumaksi. Päättäessämme rukouksen ihottuma oli hävinnyt. Sen jälkeen vain kiittelimme Jeesusta tästä parantumisihmeestä. Me kaikki kuusi paikalla ollutta olimme aivan ihmeissämme. Itse voin sanoa jopa hieman pelästyneeni.
        ”Aivan kuin näkymätön, lämmin, raskas vaate olisi laskeutunut päälleni”

        Tänään täällä paranee joku –kirjassa kerrotaan naisesta, joka parantui skolioosista:

        ”Olin vaimoni kanssa kylässä eräässä uskovassa perheessä. Kotiin lähtöä tehdessämme vaimoni ehdotti, että rukoilisimme vielä lähtiäisiksi. Hän koki, että minun pitäisi lukea ’Herran siunaus’ nimenomaan perheen rouvalle. Kun sitten menin talon emännän luokse siunatakseni hänet jokin minulle täysin käsittämätön ja odottamaton sisäinen ääni tai tuntemus kehotti minua laskemaan käteni rouvan vasemman jalan päälle ja rukoilemaan tuon jalan ja rouvan selän puolesta. Niin minä sitten rukoilin, vaikka se tuntui lähinnä naurettavalta. Jälleen laskeutui tuo lämmin, raskas, näkymätön, ikään kuin vaate päälleni. Nyt harteilleni. Käteni tuli kuumaksi. Kiitin Jeesusta, mutta olin hieman hämilläni. Epäuskoinenkin. Vihdoin rouva nousi seisomaan ja hämmästyi. Skolioosista johtuva selkäkipu oli poissa ja vasen jalka tuntui jotenkin erilaiselta. Hän ei osannut sanoa miten. Lisäksi hän kertoi tunteneensa rukouksen aikana kuumotusta selässään ja vasemmasta jalassaan. Seuraavana iltana rouva soitti meille ja kertoi, että hänen aikaisemmin viitisen senttiä lyhyempi vasen jalkansa oli kasvanut yhtä pitkäksi oikean jalan kanssa. Hän huomasi sen kävellessään, mutta myös siitä, että kun hän aikaisemmin oli joutunut lyhentämään uusista housuistaan vasemman lahkeen nyt hän joutuisi pidentämään lahkeet entiseen mittaansa. Myös rouvan skolioosi oli lääkärin mukaan parantunut.”

        http://www.uskonpuolesta.fi/artikkelit/parantuu.htm


    • Ei Luojan syytä

      Kyllähän Jumala loi ihmisen ensin omaksi täydelliseksi kuvakseen.Eikä sairaaksi ja vaivaiseksi.Ihmisten tyhmyys ja jokin muu kuin Jumala on syypää siihen, että ihmisten dna.han on tullut ongelmia.
      Että on kaikenlaisia sairauksia ja vaivaisuutta.Ihmisten elintavat on niin pöyristyttäviä ja aina vaan pahenevat.Ei ole halua huolehtia kunnostaan ja terveydestään.Kun se on mennyt.Mennään pyytämään esirukousta.Mutta näinhän se terveys ja elinvoimaisuus ei enää kenellekään takaisin valitettavasti palaudu.
      Miten elämme.Miten syömme jne.Tällä kaikella on seurauksensa.Olemme itse vastuussa elämäntavoistamme.Ei Jumala!
      Ei Hän ole näin meitä neuvonut elämään.Hän on jopa varoittanut meitä tälläisestä elämästä.
      Ei hän ole halunnut meidän päästävän, Pyhänhengentemppeliämme näin, rappiolle ja pahaan kuntoon.
      Jos Jumala ei kuule, eikä huomioi näitä ihmisten parantamis ja remotointipyyntöjä.
      Lienee kysymys siitä, että hän katsoo remontoinnin olevan turhaa.
      Koska kiittämättömät ja välinpitämättömät ihmiset eivät alunalkaenkaan arvostaneet sitä mitä saivat.Täydellisen elämän paratiisissa.Heti ne ensimmäiset mokasivat.Tässä sitä nyt sitten ollaan.

    • Tietäkää totuus

      Luojamme ei ole ihmistä tähän tilanteeseen saattanut vaan synti.

    • leeviläinen

      No aivan samalla tyylillähän ne seurakunnatkin esirukousasioissa yleensä toimivat, niinkuin kyseinen tv7:n pariskunta..

      Mutta ehkä jotkut seurakunnat ovat asiassa jotenkin laiskistuneet, koskapa nostavat paperille kirjoitetut rukousaiheet yhtenä nippuna ilmaan kaikkien nähtäväksi, ja toetavat, että Isä Jumala kyllä tietää nämä asiat ja auttaa niissä..

      Olisihan se Isä Jumalan mielen mukaista ottaa jokainen asia esille ja rukoilla jokaisen asian puolesta erikseen, jos kerran rukousiltakokous on kyseessä..

      • vvfbgg

        Minusta esirukousohjelmat ovat tärkeitä ja olen itsekin laittanut sinne rukouspyyntöjä. Yhteinen rukous sairaiden ja muiden hädässä olevien ihmisten puolesta toimii. Sisareni parani syövästä. Samoin mieheni ystävän syöpä saatiin hoidettua ja näyttää siltä, että hänkin paranee. Ystävä oli ilahtunut kuullessaan, että hänenkin puolestaan rukoillaan esirukousohjelmassa.

        Näytti ohjelma kuinka kotikutoiselta tahansa ja takelteli ruotsinkielinen (?) pappi suomen kielen koukeroissa kuinka tahansa, Jumala kuulee kaikki rukoukset.

        Vakavan sairauden läpikäynyt Ralf Lindström (pappi, johon aloittaja ehkä viittasi) kertoo Jumalan suuresta parantumisen ihmeestä:

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=14726

        Kiitos kaikille esirukousohjelmien tekijöille ja esirukoilijoille.


      • ymmäränkö koskaan

        " Mutta ehkä jotkut seurakunnat ovat asiassa jotenkin laiskistuneet, koskapa nostavat paperille kirjoitetut rukousaiheet yhtenä nippuna ilmaan kaikkien nähtäväksi, ja toetavat, että Isä Jumala kyllä tietää nämä asiat ja auttaa niissä.."

        Totta kai Jumala tietää, mutta se siunaa sitä esirukouslapun jättäjää jo se, että kuulee ominkorvin, että sen puolesta rukoillaan.
        Itse olin tapauksessa jossa, ei ollut mitään inhimillistä apua, lääkärit oli nostaneet kätensä:emme voi tehdä mitään edes srk työtekijät eivät tulleeet rukoilemaan tämän ko. ihmisen puolesta, ajajttelivat kai, että toivoton tapaus. Pyysimme vielä konf. esirukousta asian puolesta, mutta siinä kokouksessa jossa olimme sitä ei luettu ja pettymys oli suuri. Suorastaan vihastuin asiasta. Kunnes vielä paikalla ollut sukul.kertoi, että rukoiltiin asian puolesta myöhemmässä kok.ja kuulin sen sitten jostain oisko ollut netiastä. Ja kyllä Jumalan voima kosketti minua joka sen lapun vei,koskettiko ko. ihmistä en tiedä. Mutta se ihminen ei ole vieläkään parantunut mutta ei myöskään kuollut, ja tästä on vuosia jo aikaa.
        Sitä en ole vieläkään ymmärtänyt, miksi Jumala ei parantanut häntä..


    • Faktaa..

      Ei tullut esille mikä syöpä on kysymyksessä. Ruiskeesta puhui, turvautui lääketieteen kumminkin. Luulen kysymyksessä olevan levinneen eturauhassyövän? Annetaan naishormonia piikeillä, kemiallinen kastraatio. Näillä saadaan psa-arvo alas. Hormoni piikki annetaan n. 3-4 kk välein. Tällä hoidolla päästään 2-5 vuotta, jotkut jopa pitempäänkin. Parantavaa hoitoa tähän ei ole, nää hoidot ovat vain " jarrua" Tulee aika, jolloin nämä hoidot eivät enää pure, sitten keinot on käytetty. Sivuvaikutukset tässä hormonihoidossa ovat myös rajut.

      • vvfbgg

        Jos Faktaa..-nimimerkin kirjoitus liittyy Ralf Lindströmin tapaukseen, kysyn, emmekö saa uskoa Jumalan parantaneen häntä lupauksensa mukaisesti?


      • Eihän tässä
        vvfbgg kirjoitti:

        Jos Faktaa..-nimimerkin kirjoitus liittyy Ralf Lindströmin tapaukseen, kysyn, emmekö saa uskoa Jumalan parantaneen häntä lupauksensa mukaisesti?

        Kenenkään uskoa parantamiseen ole kielletty ja miten minä voisin kenenkään uskoa parantamiseen poistaakaan. Heikkohan sinun uskosi on jos minun mielipiteeni, saa sen muuttumaan. Saat uskoa ja Ralf myös ihan rauhassa. Tosiasiat ovat vaan Ralfin paranemista vastaan, jos nyt kyseessä on levinnyt eturauhassyöpä. Rukoillaan ja toivotaan, löytyisi lääketieteestä keino, parantaa tämäkin syöpä.


    • Hurlumhei....

      "Kyllähän Jumala loi ihmisen ensin omaksi täydelliseksi kuvakseen.Eikä sairaaksi ja vaivaiseksi.Ihmisten tyhmyys ja jokin muu kuin Jumala on syypää siihen, että ihmisten dna.han on tullut ongelmia."

      Eli Jumala siis epäonnistui luodessaan ihmistä? Piti tulla täydellinen mutta tulikin epätäydellinen. Jälkeenpäin Jumala tai Jeesus sitten korjailee pikkuvikoja jos joku oikeilla taikasanoilla pyytää ja muutoin sattuu sillä kertaa huvittamaan.

      Ja tätä varten on tarvinnut perustaa oma TV -kanavakin!

      • äly hoooi

        Olisiko sinun paras lukea edes ensimmäinen Mooseksen kirja niin et tekisi itsestäsi ihan naurettavaa...


      • loppu häämöttää
        äly hoooi kirjoitti:

        Olisiko sinun paras lukea edes ensimmäinen Mooseksen kirja niin et tekisi itsestäsi ihan naurettavaa...

        " niin et tekisi itsestäsi ihan naurettavaa... "
        Kannataisiko sinun ENSIN ajatella onko mitään sanottavaa ?

        " että ihmisten dna.han on tullut ongelmia."
        Mitä enemmän Dna jakaantuu sitä huonommaksi se muuttuu. Eli verrattuna meitä siihen alku Aadamiin ja Eevaan, muutos sietämättömän suuri. Mutta eiköhän tämä olla sitä sukupolvien loppupäätä jo.


      • lopunaikoja kyllä
        loppu häämöttää kirjoitti:

        " niin et tekisi itsestäsi ihan naurettavaa... "
        Kannataisiko sinun ENSIN ajatella onko mitään sanottavaa ?

        " että ihmisten dna.han on tullut ongelmia."
        Mitä enemmän Dna jakaantuu sitä huonommaksi se muuttuu. Eli verrattuna meitä siihen alku Aadamiin ja Eevaan, muutos sietämättömän suuri. Mutta eiköhän tämä olla sitä sukupolvien loppupäätä jo.

        Kyllä, elämme lopunaikoja niinhän Raamattu ilmoittaa.


      • äly hoi
        loppu häämöttää kirjoitti:

        " niin et tekisi itsestäsi ihan naurettavaa... "
        Kannataisiko sinun ENSIN ajatella onko mitään sanottavaa ?

        " että ihmisten dna.han on tullut ongelmia."
        Mitä enemmän Dna jakaantuu sitä huonommaksi se muuttuu. Eli verrattuna meitä siihen alku Aadamiin ja Eevaan, muutos sietämättömän suuri. Mutta eiköhän tämä olla sitä sukupolvien loppupäätä jo.

        Selvä, sinä luet ensimmäisen Mooseksen kirjan ja minä ajattelen ENSIN.


    • Qq12

      Kyllä ihminen on ihan itse aiheuttanut vaikeutensa, synnin kautta, joita me kaikki olemme, siis syntisiä ,näinhän ihminen halusi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe