Juoppo-ongelma

Fy fan!

Milloin aiotaan puuttua Oriveden keskustaa vakavasti riivaavaan juoppo-ongelmaan?

Jos ei kaikki kaupungin yleiset penkit ole heidän vallassaan ja hyvin epäsiistit, niin sitten istuvat esimerkiksi S-Marketin sisäänmenon edessä ja VIRTSAAVAT siinä vaivautumatta edes nousemaan seisomaan saati sitten painumaan pusikkoon.

Virtsaajalla oli muija molemmissa kainaloissa ja siinä istualtaan kaivoi suoronsa esiin ja virtsasi yhtään häpeämättä S:marketin asiakkaiden edessä.

Kaikki liikkeet herkkuhetkeä myöten ovat näiden juoppojen riivaamia.

Ihmettelen suuresti, miksi ongelmaan ei jo puututa, vaan päinvastoin sitä jopa puolustetaan ja kehoitetaan esimerkiksi lapsiperheitä rohkeasti yrittämään istumaan juoppojen penkeille.

Miten Orivesi kehtaa mainostaa itseään asukaslähtöisenä ja perheystävällisenä kuntana!? Eihän Orivedellä puututa mihinkään vakaviin ongelmiin!

10

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuttuja

Miten ongelmaan käytännössä mielestäsi voisi puuttua? Mikä on se taho, joka estää juoppoja istumasta penkillä puistossa tai tulemasta kauppoihin?

• Tehtaan Arska

Juopot on osa oriveteläistä elämää

• pummit kuriin

se on kuulemmayhteiskunnan syy kun noita juoppoja on.ja tottakai niiden pitää olla esillä että varmasti tulevat huomatuksi.Se että neovat juurikin tuossa keskustassa on alkon myymälä kun sieltä aina joku hakee niille pullon.Mutta on tosi vastenmielistä jos menisi istumaan tuohon orivarsan puiston penkille esim.jäätelä syömään niin heti joku känniläinen tulee örveltämään ja pummaamaan rahaa.S marketin parkkihallissa ryypiskellään julkisesti ja meteli on toisinaan melkoinen.

• puuttuja

Miten ongelmaan käytännössä mielestäsi voisi puuttua? Mikä on se taho, joka estää juoppoja istumasta penkillä puistossa tai tulemasta kauppoihin?

• pummit kuriin

Eivät ne varsinaisesti kaupassa ole,kuin hyvin tilapäisesti mutta S marketin parkkihallin kulma näyttää olevan vakipaikka ryypiskelylle.Ja nyt ne ukkelit ja yksi akka istuskelevat pääoven edessä kiveyksellä.Aiemminhan nuo majailivat Suojan ympäristössä ja lojuivat siinä nurmikolla mutta se on nykyään liian syrjäinen paikka julkijuopottelulle:yhtenäkin aamuna viimekesänä jossain kymmenen aikaan tää juoppoakka konttasi tulppaanipuskassa ja poliisit oli katsomassa että onnistuuko.Taisivat silloin viedä akan pahnoille lepäämään että jaksaa taas maanantaina aloittaa uuden putken.Sama juttuhan se on Tampereellakin,keskustori on suosikkipaikka juopoille samoin kävelykatu.

• puuttuja

Mikäli ne ovat kaupan tontilla niin kannattaisi kansalaisten olla aktiivisesti yhteydessä kauppiaaseen: Jos örveltäjiä ei vartijat häädä, loppuu kaupassa asioiminen.

Sitä en tajua, että miten puistoista tuo jengi saataisiin pois. Ei taida poliisilla olla resursseja eikä vartijoilla valtuuksia?

Voitaisiinko jollain kansalaisten vapaaehtoistoiminnalla estää ihmisiä liukumasta alkoholismiin? Pitäisikö olla järjestö, joka tarjoaa yösijan ja koettaa muutenkin auttaa kavereita eteenpäin elämässä? Onko Oriveden eri seurakunnilla intoa tarttua toimeen, vaikkapa yhteisprojektina? Arvelen, että tällaista toimintaa monet kansalaiset arvostaisivat. Mahdollisesti laajoissa kansalaispiireissä voisi olla mielenkiintoa jopa lahjoittaa rahaa toimintaan, jos sen seurauksena meno rauhoittuisi.

• 12+15

Koskenkorva pulloon sinolia ja "unohdat" sen illalla puiston penkin viereen kukkapuskaan. Seuraavana päivänä on yksi rinki vähemmän.
      Tää oli sit mustaa huumoria liian vakavamielisille mutta on todella surullista että muuten mukavan kaupunki ilmeen pilaa nämä juopot. Ei keskustaan voi mennä kesäisin jädee syömään tai kahvia nauttimaan lasten kanssa kun nämä samat karvanaamat törttöilee aina siellä ja pilaa kaiken viihtyvyyden.

• pummit kuriin

Nimenomaan ja kun niillä näkyy olevan paskatkin housusssa ja istuvat sitten puiston penkillä niin on siinä kiva lasten kanssa sonnanhajussa jätskillä olla.
        PS eilen ei ollut yhtään ukkelia eikä akkaa S marketin nurkilla,ei tainnut olla vielä ollut tilipäivä.

• Blåååååå

Laitetaan Stadiin kaikki!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe