Millä katkaista?

Exodus25

Tervehdys.

Olen 25 vuotias mies, pv kierteettä jo neljättä vuotta.

Onnistuin katkaisemaan kierteen hommaamalla SVEAlta luoton jolla maksoin lähes kaikki vipit pois. Totta puhuen, en juuri nyt muista kuinka päädyin uudestaan samalle tielle...

Eli svealle maksan kohtuullisella korolla nyt noin 175e/kk. Jostain syystä olen jälleen suossa, lainastolle 1400e ja laina.comille 480e pystyssä. Vuokran ja muiden maksujen kanssa minulle jää hyvänä kuuna noin 100e käteen. Käyn siis töissä vakituisesti, jo kolmatta vuotta.

Pankista en saa lainaa maksaakseni kaiken pois, johtuen pikavippikierteestäni.
tämän kierteen takia uppoan yhä pahemmin ja pahemmin suohon. Salaan asiaa avovaimoltani, mutta tahtoisin saada kulut kuriin ja yhden lainan, svea lainan lisäksi, jotta voisin suunitella asioita etukäteen, tietäen kuinka paljon maksan kuukausittain.

Svealle laitan uuden hakemuksen ensi perjantaina, uuden palkan tultua, hylkäsivät yhden hakemukseni jo viikko sitten, mutta suostuivat ottamaan uuden vastaan, sillä täytin hakemuksen virheellisesti..

Noin muuten en keksi mitään keinoa päästä pois kierteestä. Pahinta on asioiden piilottelu, en tahdo joutua tilanteeseen, jossa ajan rakkaani pois elämästäni, vain häpeän takia!

Vähän sekalainen kirjoittelma, mutta pyydän teiltä vinkkejä. Velkaneuvojille minulla ei ole ikinä aikaa soitella, johtuen heidän typeristä neuvonta-ajoistaan.

45

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exodus25

      Siis, pv kierteessä* nimeonaan.

    • 15+2

      Nyt jos otat toisen isomman lainan, olet samassa tilanteessa jälleen alle vuodessa. Jos kapasiteetti ei riitä muistamaan miten olet taas tuossa tilanteessa olisi parasta kertoa avovaimolle kaikki ja lähteä itse lätkimään.

    • %^^~|[] <>{}

      Maksa ensin ensimmäinen järjestelyluottosi pois, ennen kuin alat pyytää uutta. Ei kai ihmisille jatkuvasti olla tarjoamassa järjestelylainoja? Ulosotossa olisi omat hyvät puolensa, se selkiyttäisi tilannettasi ja rauhoittaisi mieltäsi.

    • 19+13

      yhden lainan kahden ex vipin kierteessä. soita asiasta jätät lainasto perintään ja laina com perintään. Sen svean vejättäjä retkun minä ainankin myös jättäisin peintään mut omapa on asias. Jotkut ei enää perinnän jälkeen anna koskaan mitään. Odota perintä, soita, maksa osisaa. Kerro tilanteesi niille jotka voi olla avuksi. Varaudu noin vuoden verran joudut elämään kuin eläin mut onhan jotkut olleet vankilassa 20 vuotta ja menneet naimisiin. Helppoa rahaa ei ole Muha hah haa

      • 1+17

        On sittenkin yksi pienen pieni porsaan reikä olemassa. Fixtura antaa jos päällisin puolin kaikki kunnossa nyt tuohon tilanteeseesi korjaamiseen. Laske kaikki edeltä käsin mitä tarvitset maksa kaikki pois mut jos hölmöilet senkin mahdollisuuden you are dead men ymmärrätkö .


        http://www.youtube.com/watch?v=jW0Ae7R_3jY


      • 13+17
        1+17 kirjoitti:

        On sittenkin yksi pienen pieni porsaan reikä olemassa. Fixtura antaa jos päällisin puolin kaikki kunnossa nyt tuohon tilanteeseesi korjaamiseen. Laske kaikki edeltä käsin mitä tarvitset maksa kaikki pois mut jos hölmöilet senkin mahdollisuuden you are dead men ymmärrätkö .


        http://www.youtube.com/watch?v=jW0Ae7R_3jY

        ei kun siis fellow finance voi hyvinkin auttaa. nimiäkin kun on jo sata... mut mitä väliä se on viimeisiä keinoja ennen vaikeampaa tietä


      • Exodus25

        Kaikkihan on siis osamaksuina jo, eli lainoja maksan kuussa pois yhteensä 734€, mutta esim lainasto ja laina.com on sellaisia, että katoaa nuo maksumäärät per kk aivan tuhkana tuuleen, korkoihin ja muihin palkkioihin.

        Eli svea 175€/kk ja tämän lisäski minulla on muita velkoja noin 2600€, joista 600€ on jo myös järjestelty 100€ kuukausieriin.

        Eli ei tämä sillätavalla pahalta näytä mielestäni, verrattuna muiden lainamääriin, mutta kaikki on suhteellista enkä todellakaan ole luovuttamassa nyt. Olen onnistunut vuosia hoitamaan tätä kierrettä, yhdellä luottomerkinnällä, joka on jo häipynyt itseasiassa..

        Eli, eikai tämän 2000 tai 2600 euron lainan yhteen suht edulliskorkoiseen lainaan yhdistäminen ole mikään sudenkuoppa? Jos väitetään, että olen samassatilanteessa jälleen, vaikka saisinkin nämäk kaikki vaikka vain yhden lainan alle kohtuullisella kuukausierällä ja ajaisin itseni jälleen samaan tilanteeseen... Noh, mikä vain on mahdollista, mutta elämä on muuttunut, prioriteetit ovat muuttuneet. Ei mulle tulis ongelmaa siitä, että joka kuukausi maksan 200€ enemmän tietäen, että se jopa oikeasti lyhentääkin lainaani.

        Eli mitä kanavia käyttäen tämä olisi mahdollista? Freedom rahoitus, omalaina, sosiaaliluotto?


      • 18+11
        Exodus25 kirjoitti:

        Kaikkihan on siis osamaksuina jo, eli lainoja maksan kuussa pois yhteensä 734€, mutta esim lainasto ja laina.com on sellaisia, että katoaa nuo maksumäärät per kk aivan tuhkana tuuleen, korkoihin ja muihin palkkioihin.

        Eli svea 175€/kk ja tämän lisäski minulla on muita velkoja noin 2600€, joista 600€ on jo myös järjestelty 100€ kuukausieriin.

        Eli ei tämä sillätavalla pahalta näytä mielestäni, verrattuna muiden lainamääriin, mutta kaikki on suhteellista enkä todellakaan ole luovuttamassa nyt. Olen onnistunut vuosia hoitamaan tätä kierrettä, yhdellä luottomerkinnällä, joka on jo häipynyt itseasiassa..

        Eli, eikai tämän 2000 tai 2600 euron lainan yhteen suht edulliskorkoiseen lainaan yhdistäminen ole mikään sudenkuoppa? Jos väitetään, että olen samassatilanteessa jälleen, vaikka saisinkin nämäk kaikki vaikka vain yhden lainan alle kohtuullisella kuukausierällä ja ajaisin itseni jälleen samaan tilanteeseen... Noh, mikä vain on mahdollista, mutta elämä on muuttunut, prioriteetit ovat muuttuneet. Ei mulle tulis ongelmaa siitä, että joka kuukausi maksan 200€ enemmän tietäen, että se jopa oikeasti lyhentääkin lainaani.

        Eli mitä kanavia käyttäen tämä olisi mahdollista? Freedom rahoitus, omalaina, sosiaaliluotto?

        "mutta esim lainasto ja laina.com on sellaisia, että katoaa nuo maksumäärät per kk aivan tuhkana tuuleen, korkoihin ja muihin palkkioihin"

        Sä olet onnistunut löytämään ehkä kaksi Suomen kalleinta kulutusluottoja tarjoavaa paikkaa. Kolmas, jota et ole vielä löytänyt, olisi Ferratum. Tuollaisten paikkojen riistotoiminta pitäisi kieltää lailla. Todellisella vuosikorolla on merkitystä nimenomaan suurissa lainoissa, nyt sen sijaan korkokattolaki pistettiin koskemaan alle 2000 euron lainoja. Sitä suuremmissa saa nyhtää vaikka kuinka paljon. Maksimi sallittu vuosikorko pitäisi laskea paljon mutkikkaammalla tavalla kuin tähän asti eli pienissä lainoissa se saisi olla suurempi kuin isoissa lainoissa. Kaavasta tulisi epäilemättä mutkikas, mutta onhan todellisen vuosikoron laskukaavakin jo aika mutkikas (ks. http://fi.wikipedia.org/wiki/Todellinen_vuosikorko ).


    • 12+7

      "Vuokran ja muiden maksujen kanssa minulle jää hyvänä kuuna noin 100e käteen. "

      "Ei mulle tulis ongelmaa siitä, että joka kuukausi maksan 200€ enemmän tietäen, että se jopa oikeasti lyhentääkin lainaani."

      Ristiriitaista.

      • Exodus25

        Ristiriita ratkeaa nimenomaan sillä, että jos saisin suuremman 200-2500€ kohtuullisen koron omaavan kertalainan, käyttäisin tämän kulutusluottojen maksuun, jolloin siis kuukaudessa maksamani 700€ pienenisi huomattavasti. Luulisi lainantarjoajien ottavan mielellään vastaan ihmisiä, jotka tahoisivat vaihtaa lainansa heidän nimiinsä ja maksaa heille korkoa.

        Ainakin kierre katkeaisi. Eli mitä vaihtoehtoja löytyy enään? :s


    • 17+1

      Oikea palsta kysymykselle olisi ollut Lainat ja velka, koska viestisi ei liity mitenkään pikavippeihin.

      Oletko kuullut Takuu-Säätiön takauksesta järjestelyluottoa varten? Jos sinulle myönnettäisiin sellainen, saisit pankista edullista lainaa.

      Sitten yksi vaihtoehto on kunnan myöntämä sosiaalinen luotto, joka on kai lähes koroton. Mutta vain harvoissa kunnissa on vielä sellaista saatavana.

    • stopstop

      lopeta jo se nettipelaaminen, sinnehän ne sun vipit on mennyt...ite lopetin molemmat.

      • Exodus25

        Jooh, kaipa nuo alkaa olla ne vaihtoehdot jotka jäljelle ovat jääneet.. Meidän kunnassamme löytyy kyllä sosiaaliluotto, mutta vaikka sen saisi, olisi 2 vuottta maksuhäiriömekintä :s Olen taistellut kokoajan nimenomaan, että pystyisin välttämään merkinnät.

        Koitin kyllä tarkkaan katsoa aihealuetta oikeaksi, pääsyt lipsahtamaan silmien edestä tuo mainitsemani. Jos näitä moderoitas ni siirtämisen ei pitäisi hirviän vaikiaa olla..
        Pikavippeihin tämä liittyy niin, että niistä koko kierre alkoi. Myöskin nämä palvelut joista olen nykyisen epätoivonu johtanut, ovat pikavipeistä kehittyneitä versioita.

        Ja ei, en ole eläissäni uhkapelannut internetissä tai muuallakaan, lukuunottamatta kauppojen kolikkoautomaatteja.


      • makea elämä??
        Exodus25 kirjoitti:

        Jooh, kaipa nuo alkaa olla ne vaihtoehdot jotka jäljelle ovat jääneet.. Meidän kunnassamme löytyy kyllä sosiaaliluotto, mutta vaikka sen saisi, olisi 2 vuottta maksuhäiriömekintä :s Olen taistellut kokoajan nimenomaan, että pystyisin välttämään merkinnät.

        Koitin kyllä tarkkaan katsoa aihealuetta oikeaksi, pääsyt lipsahtamaan silmien edestä tuo mainitsemani. Jos näitä moderoitas ni siirtämisen ei pitäisi hirviän vaikiaa olla..
        Pikavippeihin tämä liittyy niin, että niistä koko kierre alkoi. Myöskin nämä palvelut joista olen nykyisen epätoivonu johtanut, ovat pikavipeistä kehittyneitä versioita.

        Ja ei, en ole eläissäni uhkapelannut internetissä tai muuallakaan, lukuunottamatta kauppojen kolikkoautomaatteja.

        no, mihin helkattiin sä oot ne vipit ottanut?


      • 7+7
        makea elämä?? kirjoitti:

        no, mihin helkattiin sä oot ne vipit ottanut?

        Ehkä häntä kiristää joku?


      • pelimies 32v

        www.pikavippiluottotiedottomalle on sun oiva ratkaisu


    • super broke

      Exodus...älä huolehdi. Kaltaisasi on useita, tässä heistä yksi. Olen käyttänyt kaikki vipit ja kaikki luottolimiitit mitä sain. Syynä tähän oli hankala avioero jossa jouduin puolisolle maksamaan pirusti. Itselläni oli tietty määrä rahaa mutteivat ne riittäneet ja omaisuuden realisointi ei onnistunut. Vippiä sai helposti, joten näitä maksuja pääsi lyhentelmään suht huoletta ja ihan mukavasti siinä vuoden päivät menikin kunnes tuli päätös, että pikavipit lopetetaan. No suurimman osan pikavipeistä sain maksettua pois kunnes nuorimmainen lapsista sairastui vakavasti ja hoitokulut ja lääkkeet maksoivat ja maksavat paljon. Tuli sitten otettua näitä tililuottoja n. 10 tonnin edestä, jotta saatiin oma talous tasapainoon ja juniorin terveyttä hoidettua yhdessä ex:n kanssa. Sitten huomasin yhtenä päivänä, ettei näistä pääse millään eroon vaan kuten sanoit että maksoit kuussa esim 450 euroa limiitistä ja käyttöön sai siitä vain puolet tai silleen..se oli sellainen kuoppa mistä ei ylös tahtonut päästä. Tein kovan päätöksen, että annan jokaisen mennä perintään. Nyt samalla koron osuudella lyhennän perintäyhtiöille velkaani. Tulee tiukka talvi kesään asti ja monta erää on vielä maksamatta, mutta onneksi perintäyhtiöt ovat olleet joustavia ja ymmärtäväisiä enkä ole joutunut kohtaamaan yhtään kertaa halveksuntaa tai moittimista..avuliaita ovat olleet mutta se edellyttää myös, että velallinen on yhteistyöhaluinen ja avoin. Kesään asti maksellaan noint 800 eur/kk joten eikö se siitä. Luottotiedot ovat kiikun kaakuin tallessa ja niitä koitan varjella viimeiseen asti, mutta sitten jos ne lähtee niin sitten ei voi mitään, mutta eikö siitäkin selviä ja tosiaan voi ulosotossa käydä niin, että rahaa jää käteen enemmän. Who knows. Elämän arvojen pitää muuttua ja mikään ei tule ilmaiseksi.

      • Tonziiiii

        Onko kokemusta nuiden isompien tililuottojen osalta perintään siirtäminen? Tarkoitan esim Ferratumia.

        Itsellä 2000€ limiitti tapissa ferratumilla, ja olen lyhennellyt sitä noin 350€ kuukaudessa. Jos annan mennä sen perintää, kuinka pienen erän pystyn sopimaan heidän kanssa, ja minkä kokoinen korko perinnässä juoksee.

        Lainakiellon olen jo onneksi ottanut joka paikkaan, ja suosittelen muillekkin.


      • Tonzkiiiiii
        Tonziiiii kirjoitti:

        Onko kokemusta nuiden isompien tililuottojen osalta perintään siirtäminen? Tarkoitan esim Ferratumia.

        Itsellä 2000€ limiitti tapissa ferratumilla, ja olen lyhennellyt sitä noin 350€ kuukaudessa. Jos annan mennä sen perintää, kuinka pienen erän pystyn sopimaan heidän kanssa, ja minkä kokoinen korko perinnässä juoksee.

        Lainakiellon olen jo onneksi ottanut joka paikkaan, ja suosittelen muillekkin.

        Korkohan nuissa on noin 100%, mutta sehän saattaisi laskea, jos päästäisi perintään.


      • 5+1
        Tonzkiiiiii kirjoitti:

        Korkohan nuissa on noin 100%, mutta sehän saattaisi laskea, jos päästäisi perintään.

        "Korkohan nuissa on noin 100%,"

        Olisin itse ottanut jostain halvemmasta paikasta luottoni, mutta jokainen taaplaa tyylillään.


      • Edelliselle

        Moikka, itse olen samassa suossa tililuottojen kanssa ja annan niiden nyt mennä perintään. Millaista korkoa niihin lisätään perinnän ollessa käynnissä? Muuttuuko siis jättimäinen kuukausikorko maksajalle yhtään edullisemmaksi?


      • super broke 2
        Edelliselle kirjoitti:

        Moikka, itse olen samassa suossa tililuottojen kanssa ja annan niiden nyt mennä perintään. Millaista korkoa niihin lisätään perinnän ollessa käynnissä? Muuttuuko siis jättimäinen kuukausikorko maksajalle yhtään edullisemmaksi?

        Itselläni on Svealla perinnässä ferratum 150 euroa/kk. Gothialla minulla on Lainasto,Everyday ja Euro24 tililuotota yhteensä 350 euroa/kk. Sitten minulla on suomilimiitti ym saman firman vippeja ja tililuottoja about 300 euroa/kk. Kaikenkaikkiaan ei mitenkään paha nakki. Lainaston kohdalla kävi niin, että 2000 tililuotto olikin yhtäkkiä 3000 euroa pystyssä (Lainastolle oli lyhennykset siinä 190 euroa/kk, Euro24:lle 180 euroa ja Everydaylle 200 euroa...joten 350 euroa 18 erässä on ihan ookoo.). Mielestäni perintään päästö on ainoa mahdollisuus selvitä näistä.


      • hiphihop
        super broke 2 kirjoitti:

        Itselläni on Svealla perinnässä ferratum 150 euroa/kk. Gothialla minulla on Lainasto,Everyday ja Euro24 tililuotota yhteensä 350 euroa/kk. Sitten minulla on suomilimiitti ym saman firman vippeja ja tililuottoja about 300 euroa/kk. Kaikenkaikkiaan ei mitenkään paha nakki. Lainaston kohdalla kävi niin, että 2000 tililuotto olikin yhtäkkiä 3000 euroa pystyssä (Lainastolle oli lyhennykset siinä 190 euroa/kk, Euro24:lle 180 euroa ja Everydaylle 200 euroa...joten 350 euroa 18 erässä on ihan ookoo.). Mielestäni perintään päästö on ainoa mahdollisuus selvitä näistä.

        HEI SUPER BROKE säilyvätkö luottotiedot? Puhut Laniastosta 2000 ja 18kk sait sopimuksen. Puhut gothiasta. Mielestäni arvaton bellesterman tai jotain sellaista on perintäpuoli. Onko sitten näin että eniten 18 kk. pystyy lainaston lainan sopimaan ja maksuhärintämerkintä ei saa.? Mikäli luet tämän ole hyvä ja vasta!


      • super broke 2
        hiphihop kirjoitti:

        HEI SUPER BROKE säilyvätkö luottotiedot? Puhut Laniastosta 2000 ja 18kk sait sopimuksen. Puhut gothiasta. Mielestäni arvaton bellesterman tai jotain sellaista on perintäpuoli. Onko sitten näin että eniten 18 kk. pystyy lainaston lainan sopimaan ja maksuhärintämerkintä ei saa.? Mikäli luet tämän ole hyvä ja vasta!

        Hep...se, että annat mennä perintään ei sinänsä aiheuta luottotietoihin ryppyjä. Mulla on siis Gothialla (arvato) Lainasto, Euro24 ja Everday:n luotot yhteensä noin 6 tonnia ja 18 erään sen pistivät..en nyt sitten tiedä antavatko jokaiselle...kai siinä on tekemistä jos on sellainen ihminen joka on itse asialla ja tietysti kuinka suuresta velasta kysymys.


      • Perintään menossa
        super broke 2 kirjoitti:

        Hep...se, että annat mennä perintään ei sinänsä aiheuta luottotietoihin ryppyjä. Mulla on siis Gothialla (arvato) Lainasto, Euro24 ja Everday:n luotot yhteensä noin 6 tonnia ja 18 erään sen pistivät..en nyt sitten tiedä antavatko jokaiselle...kai siinä on tekemistä jos on sellainen ihminen joka on itse asialla ja tietysti kuinka suuresta velasta kysymys.

        Hei superbroke!Onko siis nuo kaikki Gothian perinnässä?Saitko tuon kaikki kolme luottoa samaan eli velat yhdistettiin?Minulla on perintään menossa Lainasto eli Gothialle näemmä siis.Ollaanko siellä asiallisia kun sinne soittaa?Pelottaa kuinka paljon siihen velkaan tulee lisäkuluja kun perinnän kautta maksaa?Kertoisitko vielä paljonko kuluja sinulle tulee?Kiitos:) Voi kun tästä vielä selviäis...


    • Hei Exodus, luin viestisi ja kovin tuttua tekstiä, samassa jamassa pari vuotta sitten.
      Sain kanssa mahdollisuuden maksaa melkein kaikki velat kerralla pois mutta niin kävi että sekään ei riittänyt. Se olisi onnistunut vain jos olisin saanut ihan kaikki vipit, tililuotot, visat ja myös rästiin jääneet laskut kaikki kerralla pois. Itse havahduin vasta kun eräänä päivänä tajusin että tuleva tili ei riitä kaikkien laskujen ja vippien maksujen suorittamiseen. Miinukselle meni satoja euroja. Saman päivän aikana ilmoittauduin paikkakuntani velkaneuvontaan ja päätin että tästä päivästä alkaen vippailu loppuu. Tuolloin luottotiedot oli vielä tallella. Kesälomatilistä aloin maksaa ensiksi sen kaikkein tärkeimmän eli asumiskustannukset (vuokra, sähkö ja kotivakuutus), sitten listasin kaikki velkani suurimmasta pienempään paperille... n. 30 riviä niistä tuli. Sisälsi siis vippien lisäksi muita laskuja kuten puhelin, netti, vakuutukset, käyttöluotto yms.
      Aloin maksaa velkoja pois pienimmästä alkaen. Tiesin sen faktan että luotot menee jossain vaiheessa kun perintätoimistoilta loppuu usko. Koitin saada siis käräjöintikuluja minimoitua. Tuolloin esim 39€ saatavasta joutui maksamaan lisäksi k-kuluja >250€. Ilmoitin myös velkojille tilanteesta että maksan sen minkä voin. Mihinkään maksujärjestelyihin en enää suostunut koska niitä olisi ollut liian paljon. Aikaa pelasin joidenkin velkojien kanssa suostumalla parin erän maksujärjestelyihin. Tänä aika odottelin kutsua velkaneuvojalle johon sitten pääsin 1 kk odotuksen jälkeen. Siellä tehtiin päätös että haetaan Takuu-Säätiön takausta koska vakiduuni ja velka tuolloin alle 34k€. Hakupaperi jätettiin heti ekalla kerralla. Ainoa tehtävä joka mulle jäi oli pitää huoli että euroakaan enempää velkaa ei tule otettua (yksi T-S:n ehdoista). Peruutin nettiliittymän (vetosin velkäjärjestelyyn), kaikki lehdet, laitoin auton pois ts. kaikki ylimääräiset kulut pois. Netistä tuli prepaid, puhelinliittymä vaihtui edulllisempaan ja liikkuminen hoitui joukkoliikenteen arvokortilla. Kaiken tuon minimoinnin jälkeen kk-menoni olivat seuraavat: asuminen 360€/kk, puhelinmaksu 20€/kk, netti väh.19€/kk, bussikortti 40€/kk, sähkölasku 35€/3kk välein ja kotivakuutus 95€/vuosi. Kaikki ylimääräinen meni velkojen hoitoon niin kauan kun eka velka meni ulosottoon. Sen jälkeen velkojenmaksu loppui ja pistin kaiken "ylimääräisen" sukanvarteen.
      Pärjäilin ihan hyvin käteenjäävällä 100-200€ kk ennen ulosoton astuttua kehiin.
      Ulosoton alettua jäi rahaa enemmän omaankäyttöön mikä kuulostaa niin oudolta.

      8kk päästä sain tuon lainan takauksen ja nyt parin vuoden päästä tilanne aivan toinen vaikka luottotiedot palautuvatkin vasta 2 vuoden päästä. Kk-menot yhä nuo samat mutta tosin nyt on kulkuvälineitä tullut hommattua: auto ja mp. Eli nythän noihin menee rahaa mutta nyt sitä on kun ei ole enää noita kymmeniä velkojia laskuineen odottamassa vaan maksan yhtä lainaa 2% korolla, kuukaudessa n. 700€ vielä 2 vuoden ajan. Ja kokoajan kerään hätävararahastoon lisää.

      Noiden käräjöintikulujen kanssa tuli kuitenkin ongelmia vaikka niitä parhaani mukaan yritin välttää. Jos en olisi omaehtoisesti hoitanut pienempiä niin lopullinen velkasaldo olisi ylittänyt reippaasti tuon säätiön katon eli 34k€. Nyt meni yli n. 450€ mutta onneksi pankin ja säätiön takausvastaavan kanssa sovittiin siihenkin ratkaisu. Niin ja palautti UO:kin liikasuorituksia loppuvaiheessa. Eli mitä yritän sanoa on se että vain siinä tapauksessa jos saat jostain sellaisen summan lainaksi joka kattaa kaikki velat, nykyiset ja menneet niin siinä tapauksessa voit, ehkä, onnistua katkaisemaan velkakierteen. Ja toki otat heti itsellesi vapaaehtoisen luottokiellon.

    • Exodus25

      En oikein ymmärtänyt, voisitko toistaa?

      • Exodus25

        Tää ei ollut kyllä mun kommentti, jollain taas liikaa aikaa käsillä häärätä ja sabotoida foorumeilla.. :D Njuu, koitan tota sosiaaliluottoa hommata heti ensi viikon alkupuolella, katsotaan kauan siinä menee ja myöntävätkö edes...


      • 1+11
        Exodus25 kirjoitti:

        Tää ei ollut kyllä mun kommentti, jollain taas liikaa aikaa käsillä häärätä ja sabotoida foorumeilla.. :D Njuu, koitan tota sosiaaliluottoa hommata heti ensi viikon alkupuolella, katsotaan kauan siinä menee ja myöntävätkö edes...

        Olen itse ajatellut pyytää sosiaalista luottoa hankintoja varten, mutta tuntuu epäoikeudenmukaiselta, jos mätkäisevät luottotietomerkinnän sosiaalisen luoton johdosta. Sellainenhan vaikeuttaa mm. vuokra-asunnon saantia. Minulla ei ole tällä hetkellä velkaa. Köyhää potkitaan päähän oikein olan takaa.


    • Paljos sulla kokonaisvelkapotti on? Sosiaalista luottoa ei tarjoa kaikki kunnat. Muistaakseni yläräja luototukselle 2000€ ja pitiköhän olla vielä vähätuloinenkin??
      Itse alän yksin joten omaa kierrettäni ei tiennyt kukaan kavereista ja sukulaisista. En halunnut heitä vaivata asialla vaan hoidin homman hiljaisuudessa.

      Ja tolle "sabotöörille" tiedoksi että aikanaan itsekin täältä haeskelin tietoa miten muut ovat toimineet vastaavissa tilanteissa ja ainakin itteeni helpotti kun joku oli jakanut oman tarinansa muiden luettavaksi. Riippuu sitten lukijasta miten noita jorinoita tulkitsee... ja ehkä ottaa opiksi.

      • 15+3

        "Muistaakseni yläräja luototukselle 2000€ ja pitiköhän olla vielä vähätuloinenkin??"

        Pitää olla kuitenkin takaisinmaksukykyinen. Maksimiluotto sosiaalisessa luotossa Helsingissä on 15 000 €.


    • Kunta voi myöntää sosiaalisen luoton henkilölle, jolla ei ole pienituloisuutensa ja vähävaraisuutensa vuoksi mahdollisuutta saada kohtuuehtoista luottoa muulla tavoin, mutta jolla kuitenkin on kyky suoriutua luoton takaisinmaksusta. Olettaisin että normaalissa palkkatyössä oleva ei saa tuolta apua... voin toki olla väärässä.
      Eri kunnilla näemmä eri maksimit luototukselle.

      Itse lähtisin vakiduunin omaavana hakemaan apua Takuu-Säätiöltä. Tietysti mahdollinen puoliso saa viimeistään siinä vaiheessa tietää maksuvaikeuksista mutta hänen tulonsa eivät vaikuta asiaan mitenkään. Vapaaehtoinen luottohäiriömerkintähän tuosta sitten paukahtais mutta eikä se tarkoitus olekin katkaista velkakierre ja velkaantuminen. Jos sitten kahden vuoden päästä aloittaa uuden kierteen niin syyttää voi vain itseään. Toista mahdollisuutta ei saa.

      • 11+17

        "Olettaisin että normaalissa palkkatyössä oleva ei saa tuolta apua... voin toki olla väärässä."

        Olet väärässä.


    • "Olet väärässä."

      No, ei olis ensimmäinen kerta.

      • Exodus25

        Lukee sivuilla sosiaaliluototuksesta:

        3) perusteita saada avustusta tai muuta rahoitusta
        4) mahdollisuutta selviytyä nykyisten lainojen hoitomenoista ilman syvempää velkaantumista.

        Mielestäni tämän 4 vuoden aikana kun velkapottini on noussut 0€ --> 7 100€, enkä muualta tunnu löytävän kohtuuhintaista lainaa, kriteeit täyttyvät.

        Ja se mihin sitä myönnetään mm. 5) muiden lainojen takaisinmaksuun.

        Koitan tänään soittaa. Soittoaikaa kokoviilon aikana heille on yhteensä noin 4,5h, että vaikea on työllistettynä ehtii soittaa väliin.

        Kauankohan tässä menee ja olisko vielä jotain muuta mahdollisuutta? Tosiaan, luottomerkintä tulee ja sitä tahdon välttää viimeiseen asti!


    • Voitko laittaa kaikki velat ja lainat luetteloituna ja niiden kk-erät? Mikä on kk-palkkasi?

      • vipistä_eroon

        Itselläni on hieman samanlainen tilanne. Eli velkaa on Lainastolle se pari tonnia ja mietin, miten siitä velasta pääsisi irti pitkässä juoksussa. Korkohan juoksee täysin älytöntä tahtia ja lyhentäminen kuukausittain on liki turhaa touhua, ellei pysty maksamaan minilyhennyksiä merkittävästi suurempia summia. Mietin, että olisi parempi antaa mennä koko summan suosiolla perintään ja maksaa sitten vaikkapa 10-12 erässä perintätoimistolle. Ainakin koronjuoksu pysähtyisi.

        Ainut, mikä arveluttaa, on tietenkin maksuhäiriömerkintä. Onko niin, että jos teen perintätoimiston kanssa maksusuunnitelman ja noudatan sitä, niin mitään merkintää ei tule - ei edes lyhyempää 2 vuoden merkintää - vai laittavatko merkinnän joka tapauksessa?

        Osaako joku kertoa näistä tililuottojen perintäkäytännöistä? Eli tärkeintä olisi välttää maksuhäiriömerkintä.


      • Kai se siitä
        vipistä_eroon kirjoitti:

        Itselläni on hieman samanlainen tilanne. Eli velkaa on Lainastolle se pari tonnia ja mietin, miten siitä velasta pääsisi irti pitkässä juoksussa. Korkohan juoksee täysin älytöntä tahtia ja lyhentäminen kuukausittain on liki turhaa touhua, ellei pysty maksamaan minilyhennyksiä merkittävästi suurempia summia. Mietin, että olisi parempi antaa mennä koko summan suosiolla perintään ja maksaa sitten vaikkapa 10-12 erässä perintätoimistolle. Ainakin koronjuoksu pysähtyisi.

        Ainut, mikä arveluttaa, on tietenkin maksuhäiriömerkintä. Onko niin, että jos teen perintätoimiston kanssa maksusuunnitelman ja noudatan sitä, niin mitään merkintää ei tule - ei edes lyhyempää 2 vuoden merkintää - vai laittavatko merkinnän joka tapauksessa?

        Osaako joku kertoa näistä tililuottojen perintäkäytännöistä? Eli tärkeintä olisi välttää maksuhäiriömerkintä.

        Itsellä sama tilanne, Lainastolta sanottiin, että merkintää ei tule samoin sanottiin kun soitin perintää hoitavalle perintätoimistolle. Lupasi sieltä vielä että tuon 12 erää voi ainakin sopia. Suunnitelmaa pitää sitten noudattaa niin kaikki ok.Tässä nyt odottelen että pääsen sitten perinnän kanssa sopimaan maksujärjestelystä, kovin asiallinen oli henkilö jonka kanssa asiasta keskustelin.


    • Jos teet perintätoimiston kanssa maksusopimuksen niin siitähän ei tule mitään merkintöjä. Mutta velkojalla on kyllä oikeus laittaa merkintä (2v) jos maksu viivästynyt 60 vrk... tjms. Mutta jos et voi tehdä alkup velkojan kanssa mitään uutta maksusuunnitelma niin anna mennä perintään . Siellä kyllä tekevät mutta sitä pitää noudattaa. Netistä googlettamalla löydät tarkat vastaukset tähänkin kyssäriin.

    • täältä saa

      www.vippikierrejärjestelylainaa24seiska.fi

    • Tämmöistä

      Sama ongelma oli joskus muutama vuosi sitten. Ensimmäiset lainat taisin ottaa 8 vuotta sitten, sen jälkeen 3-4 vuoden aikana jatkui kierre, lisää lainoja, pikavippejä ja niillä yritin "järjestellä" edellisiä.
      Aluksi pimitin puolisolta tilanteen pahenemisen.
      Lopulta meni siihen, että rahat loppui, ensimmäiset maksukehoituksen kehoitukset menivät ulosottoon, ja oli pakko kertoa. Kerroin kaikille läheisille, se helpotti jo tosi paljon.
      Ulosottoon pistin kaikki menemään, yhteensä jotain vajaa 30 tonnia.
      Reilun vuoden ajan makselin palkasta n. 6-700 kuukaudessa sitä pois, sen jälkeen sain lähipiiriltä apuja, panttasivat osan asunnosta, ja otettiin yhdessä pankista laina lopuille.
      Nyt makselen n. 300/kk pankille lainaa. Useampi vuosi vielä maksettavaa, mutta huomattavasti helpompaa.
      Luottotiedot meni kaikki, Palautuu 2016 kesällä.

      Kaikilla ei tietenkään ole tätä mahdollisuutta, MUTTA se, että kerroin asiasta ihmisille, oli suuri helpotus. Velkaneuvonnassakin tuli käytyä, olivat tosi mukavia ja ymmärtäväisiä, mutta eipä sieltä hirveästi konkreettista apua tullut.
      Myös se, että ulosotto lopulta tuli ja luottotiedot meni, oli omalla tavallaan stressiä helpottava tilanne, sillä se on ainakin varma stoppi lisäveloille.

      Sitä yrittää olla tosimies ja pärjätä yksin itse omissa ongelmissaan, mutta ei se vain toimi tässä rahan hallitsemassa maailmassa.

      Toivottavasti selviät omasta tilanteesta.

      • Exodus25

        Kiitos tuesta, tuntuu että kuulun siihen ihmisryhmään joiden tulee oppia kaikki kantapään kautta..

        Nyt tuli otettua jälleen lisää lainaa, eli potti kasvaa, MUTTA,
        Asiat ovat paremmin kuin aikoihin.
        Tällä lainalla saan maksettua yli puolet lainaston veloista, ja vain 100€/kk takaisinmaksulla, loput pystyn maksamaan normaalisti palkastani. Laina.comia taasen maksam normaalisti kuukauden vielä ja loput veronpalautuksista, eli nämä kaksi hirvitystä saan pois nopeasti.

        Eli marras-helmikuussa maksan lainoja kuulaudessa: enään noin 600€ ja tämäkin tippuu 100€ huhtikuussa viimeistään ja noihin akoihin viimeistään maksankin kahta suurempaa lainaa enään yhteensä 260€/kk :)

        Eli todella kauan vatvoin, mietiskelin ennen kuin tein mitään liikkeitä näiden lainojen kanssa, avausviestistäni asti ja se kannatti. Ei ole pelkoa ettenkö pystyisi maksamaan näitä. Ah, mikä helpotus! Myös asumismenoni tulevat olemaan seuraavien kuukausien ajan vain noin 1/3 edellisistäni!

        Pahoittelut typoista.


    • Ggghgccxx

      Jos alkaa ahdistaa niin tee kuten minä. Myin tv:n,läppärin,älyluuri,ps3 aikoinaan ja maksoin niillä velkoja pois. Elin yli vuoden ilman tv:tä ja nyt olen saanut hommattua kaiken takasin. Jätä nettipelit sikseen äläkä enään missään nimessä lainaa enää. Kiruuta ennemmin makaroonilla.

    • lr3

      Itse maksoin just viimeviikolla yli 20 000 euron uo velat. 4 vuotta ylkkyy aina kun pysty ja kaikki ylimääräinen lyhennyksiin. Ei siinä auta muu kuin purra hammasta ja maksaa kaikki nin nopeasti pois kun pystyy. Itselläni oli niin paljon lainoja että annoin kaikken mennä ulosottoon, että saisin kaikki yhteen ja samaan paikkaan. Uo on siitä hyvä että he ottavat suoraan sen 1/3 palkasta ja laina tulee lyhentymään aina X verran kuussa. Kun tein ylitöitä niin 2 viikossa saattoi mennä 900e suoraan Uo lyhennyksiin. Että sulla exodus kaikki vielä hyvin, ja tsemii, kyllä se taivas on joku pv vielä kirkas ja pilvetön. :)

    • Mikko M.

      Ihan turhaa yrittää maksaa velkojaan. Ryhtykää samantien luusereiksi (peruspisteet jo hallussa), ei tarvitse miettiä muuta kuin mistä saa seuraavan päivän ruokaa ja JUOMAA, tottakai. Turha mietistkely rasittaa, varsinkin teidänkaltaisianne ihmisiä. Rennosti vaan ja alamäkeä kohti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe